Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tegen de PVV...?

+11
Sneeuwvlok
Jeanette
Guus
CaptainSpectacular
TGR
Sweety
Polly
Dennenappel
loesje
Mari
Pussycat
15 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 5 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 6:07

SuperGrover schreef:De islam is een geloof, en is als geloof mijns inziens net zo gevaarlijk als alle geloven. Ze spelen in op gevoel, niet op verstand en zijn onmogelijk te bewijzen of te betwisten. Maar ik zie niks in de islam wat het echt een gevaar maakt. Als dat wel zo was, zou het ook al 1300 jaar een gevaar zijn hè, het geloof is niet veranderd. Het zijn de aanhangers.

Jezus komt trouwens ook voor in de Koran, al speelt hij in de Koran een minder belangrijke rol dan in de Bijbel.

En wat jij zegt, die verhalen zijn symbolisch prima uit te leggen. Maar waarom geldt dat dan alleen voor de Bijbel en niet voor de Koran? Het zijn allebei boeken die wellicht fictie zijn, maar wat je nooit kunt bewijzen en als ze dat niet zijn, moet je ze zien in een historisch en symbolisch perspectief. Daarin verschilt de Koran wat mij betreft niet van de Bijbel.

Wat die factor 1000 betreft, vraag ik me af wat je bron daarvan is. Bedoel je dan alleen in het heilige boek of ook in de huidige praktijk?
Nee in de praktijk. Het gevaarlijke is dat gelovigen anders tegen hun geloof en hun boek aankijken dan jij. Zij bekijken dit wel met verstand en zien het niet als fictie. Als jouw grote voorbeeld Herman Brood is, dan zul je waarschijnlijk positiever aankijken tegen drugs en rock and roll. Als jouw grote voorbeeld Mohammed is, dan zul je eerder zijn gedrag kopiëren. Het maakt dan niet meer uit of daadwerkelijk alles zo is gebeurd. Zij geloven dat het daadwerkelijk zo is gebeurd, en dus zullen zij het voorbeeld volgen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 5 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  SuperGrover vr 18 feb 2011 - 6:11

Dat is precies mijn punt. Dat geldt niet alleen voor islamieten, ook voor christenen. Ze laten zich leiden door gevoelens, in plaats van ratio. En dat maakt het geloof in het algemeen potentieel gevaarlijk. En Mohammed is anders dan Jezus, uiteraard, maar ik denk dat je Mohammed wel iets te negatief afschilderd. Hij is geen haatzaaiende man, hij heeft redelijk dezelfde boodschap als Jezus. Die relatie met minderjarigen, dat is natuurlijk niet oké. Maar destijds werd je nou eenmaal ook geen 80, dus is het hele begrip minderjarig anders. Ik denk niet dat Nederlandse moslims massaal jonge meisjes gaan charteren omdat Mohammed dat deed smile
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 5 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 6:16

SuperGrover schreef:Dat is precies mijn punt. Dat geldt niet alleen voor islamieten, ook voor christenen. Ze laten zich leiden door gevoelens, in plaats van ratio. En dat maakt het geloof in het algemeen potentieel gevaarlijk. En Mohammed is anders dan Jezus, uiteraard, maar ik denk dat je Mohammed wel iets te negatief afschilderd. Hij is geen haatzaaiende man, hij heeft redelijk dezelfde boodschap als Jezus. Die relatie met minderjarigen, dat is natuurlijk niet oké. Maar destijds werd je nou eenmaal ook geen 80, dus is het hele begrip minderjarig anders. Ik denk niet dat Nederlandse moslims massaal jonge meisjes gaan charteren omdat Mohammed dat deed smile

Ja ok, maar met een meisje van 6 jaar trouwen is wel weer het andere uiterste. Nog even nagekeken toen ze 9 was ging hij met haar naar bed...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 5 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  RYW vr 18 feb 2011 - 6:24

Wist je dat Juliet (van Romeo) ten tijde van het hele verhaal DERTIEN jaar oud was?

En dan zegt haar moeder nog verwijtend dat alle meisjes van haar leeftijd al getrouwd en moeder zijn. En dat was in het westen, in Italie.

Ik weet niet wat er in de Koran staat over een zesjarig meisje en hoe de context is, maar de bijbel wel allegorisch interpreteren en de Koran niet, dat vind ik meten met twee maten.


Noa, hoe zou jij het vinden als de Bijbel 'Mein Kampf' werd genoemd?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 5 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 7:04

RYW schreef:Wist je dat Juliet (van Romeo) ten tijde van het hele verhaal DERTIEN jaar oud was?

En dan zegt haar moeder nog verwijtend dat alle meisjes van haar leeftijd al getrouwd en moeder zijn. En dat was in het westen, in Italie.

Ik weet niet wat er in de Koran staat over een zesjarig meisje en hoe de context is, maar de bijbel wel allegorisch interpreteren en de Koran niet, dat vind ik meten met twee maten.


Noa, hoe zou jij het vinden als de Bijbel 'Mein Kampf' werd genoemd?
Ik zou er een beetje om moeten lachen en dat doe ik ook wanneer de Koran hiermee wordt vergeleken. Alles wordt zo uit zijn verband gerukt, dat slaat gewoon nergens meer op. Maar ik maak me er ook niet druk over. Als ik als vrouw van alles naar mijn hoofd krijg geslingerd over aard van ''de vrouw'', dan ga ik hier ook niet serieus op in. Ik ben niet de vertegenwoordiger van dé vrouw, en ook niet van dé Christen of dé achterbankgeneratie of wat dan ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 5 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum