Woorden verkeerd uitspreken
+81
nina
Razz
Polly
Aziraphale
BlackPoint
Siamsa
CCC
Monte
Lenthe
Bimbam
Cow
*Lookie*
SDL
Floor
Sterrin_
Blond
Poubelle
Aagje!
ellibre
Parisienne
Kowalski
Stranger
Pannetoet
Zora
Sorella
PiP
Sanne
Sushi
Merai
June
Antibes
rapa nui
SoGood
Mees
Bacio
Nyx
Angela_1986
Jerry
loura
Pompoen
Muurvlindertje
Rouge
Taeda
mouette
Fortissimo
_Lacey_
Bazinga
Enelya
Star007
Funk
Happydobby
Bisq
Jasmine
Linda
Pitufo
Bolleke
Bliss
Takkie
Paper Crown
Lejow
Elliot
Char1
Mida4you
Minx
piene1983
SuperGrover
Tamagotchi
VeryCherry
Toet
Twellie
Lady Starstruck
Caro
Caramba
Derpy
Gympie
Ragazza
Caroow
Manderijn
Charles
Rush
xxjojootjexx
85 plaatsers
Pagina 4 van 16
Pagina 4 van 16 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 16
Re: Woorden verkeerd uitspreken
'Zeuven' als je 7 bedoelt.
Takkie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12
Altijd leuk, dit soort topics. Zeer herkenbaar, alles! Vooral "een saaie bedoeling" is vreselijk
Ik zeg 'wifi' trouwens wel op zn Nederlands hoor. Oud-collega van me zei een keer "waaifie", haha. "Oh ja joh, wijffie?"
Oh en Kiekeboe had t vrijdag per ongeluk over "huishoudelijk geweld" (maar dat hebben jullie niet van mij!).
Ik zeg 'wifi' trouwens wel op zn Nederlands hoor. Oud-collega van me zei een keer "waaifie", haha. "Oh ja joh, wijffie?"
Oh en Kiekeboe had t vrijdag per ongeluk over "huishoudelijk geweld" (maar dat hebben jullie niet van mij!).
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
SuperGrover schreef:Toet schreef:Ik zeg Lidl altijd zo Duits mogelijk. Soms schreeuw ik het.
Supergrote vind ik wel een toffe nieuwe naam. Ik zie mezelf als zo'n reuzenstandbeeld boven de Yesmassa uitstijgen, het geheel overziend. Maar dan komt er bij meetings waarschijnlijk weer het verhaal dat mensen me niet zo klein hadden verwacht, haha.
Ik zou voor ÜberGrover gaan.
Bliss- Lady Post-a-lot
Minx schreef:Rood schreef:Ik snap je, maar dit woord knip je zo: pa-pri-ka. Je zegt toch ook geen af-fri-ka?
sinds wanneer schrijf je dat met dubbel f af-ri-ka whahahaha als ik het zo neer zet klinkt het als af rika
Dat zegt ze toch niet? Ze heeft t over de uitspraak.
Bliss- Lady Post-a-lot
Hahaha Übergrover is ook leuk. Of Supergroover, wat hier vaak geschreven wordt. Daar krijg ik een groovy hippiebeeld van, alsof ik omringt wordt met bloemen en vet groovy sta te dansen.
Huishoudelijk geweld, is dat als je met pannen gaat gooien? Ik las in mijn studieboek (een slecht studieboek die bronvermelding overbodig acht) dat 45% van de mensen slachtoffer wordt van huiselijk geweld. Toen ging ik me ook afvragen hoe ruim die definitie genomen was, gewoon al het geweld dat zich in de buurt van huizen afspeelt, als je partner je een sufkut noemt, gooien met een sok?
Huishoudelijk geweld, is dat als je met pannen gaat gooien? Ik las in mijn studieboek (een slecht studieboek die bronvermelding overbodig acht) dat 45% van de mensen slachtoffer wordt van huiselijk geweld. Toen ging ik me ook afvragen hoe ruim die definitie genomen was, gewoon al het geweld dat zich in de buurt van huizen afspeelt, als je partner je een sufkut noemt, gooien met een sok?
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Rood schreef:Wat ik wel lastig vind: de twee tradities die we in Nederland hebben t.o.v. leenwoorden. Die kun je of op z'n Nederlands uitspreken (zoals wie-fie-, au-to en ru-kola) of op de manier van de oorspronkelijke taal (waai-faai, oo-to en roe-kola). Maar ik weet niet zo goed wat ik vind. Ik doe altijd de Nederlandse manier, omdat me dat is aangeleerd. Maar op sommige momenten wil ik juist de oorspronkelijker manier zeggen, zoals bv. bij 'kah-ver' i.p.v. 'kuh-ver' (cover). Hoe denken jullie daarover?
Volgens mij is zoals jij kahver zegt ook niet standaard op z'n Engels. Dat is daar volgens mij is het regulier meer zoiets als kohver. En dan nog vind ik dat een beetje omhooggevallen klinken, dat is een woord wat veel gebruikt wordt in. Nederland en ik ken het niet anders dan dat je een soort kohfer zegt. Niet echt engels en niet echt Nederlands. Een echt Engels en correct uitgesproken woord hoor je zelden in het Nederlands geloof ik, komt ook een beetje raar over vind ik altijd, als iemand bij een regulier leenwoord opeens zijn best gaat doen op de Engelse uitspraak.
Gast- Gast
Je moet alle Duitse woorden schreeuwen.Toet schreef:Ik zeg Lidl altijd zo Duits mogelijk. Soms schreeuw ik het.
Derpy- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12
Ik hoor juist Kowwer. Of nee, kowwur.Artemis schreef:Rood schreef:Wat ik wel lastig vind: de twee tradities die we in Nederland hebben t.o.v. leenwoorden. Die kun je of op z'n Nederlands uitspreken (zoals wie-fie-, au-to en ru-kola) of op de manier van de oorspronkelijke taal (waai-faai, oo-to en roe-kola). Maar ik weet niet zo goed wat ik vind. Ik doe altijd de Nederlandse manier, omdat me dat is aangeleerd. Maar op sommige momenten wil ik juist de oorspronkelijker manier zeggen, zoals bv. bij 'kah-ver' i.p.v. 'kuh-ver' (cover). Hoe denken jullie daarover?
Volgens mij is zoals jij kahver zegt ook niet standaard op z'n Engels. Dat is daar volgens mij is het regulier meer zoiets als kohver. En dan nog vind ik dat een beetje omhooggevallen klinken, dat is een woord wat veel gebruikt wordt in. Nederland en ik ken het niet anders dan dat je een soort kohfer zegt. Niet echt engels en niet echt Nederlands. Een echt Engels en correct uitgesproken woord hoor je zelden in het Nederlands geloof ik, komt ook een beetje raar over vind ik altijd, als iemand bij een regulier leenwoord opeens zijn best gaat doen op de Engelse uitspraak.
Laatst aangepast door Paper Crown op di 26 feb 2013 - 0:12; in totaal 1 keer bewerkt
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Het heeft niets met een huis te maken, droppie.SuperGrover schreef:Hahaha Übergrover is ook leuk. Of Supergroover, wat hier vaak geschreven wordt. Daar krijg ik een groovy hippiebeeld van, alsof ik omringt wordt met bloemen en vet groovy sta te dansen.
Als een man zijn vrouw slaat in de supermarkt is het nog steeds huiselijk geweld. Het gaat om de relatie, niet om de plek.
Gast- Gast
Juist!Derpy schreef:Je moet alle Duitse woorden schreeuwen.Toet schreef:Ik zeg Lidl altijd zo Duits mogelijk. Soms schreeuw ik het.
Manlief doet dat hier altijd, vooral ACHTUNG! Doet het goed.
Gast- Gast
Ja, kan ook, ik vind het lastig om een uitspraak op te schrijven. N het ergste geval hoor je gewoon koffer.Paper Crown schreef:Ik hoor juist Kowwer. Of nee, kowwur.Artemis schreef:Rood schreef:Wat ik wel lastig vind: de twee tradities die we in Nederland hebben t.o.v. leenwoorden. Die kun je of op z'n Nederlands uitspreken (zoals wie-fie-, au-to en ru-kola) of op de manier van de oorspronkelijke taal (waai-faai, oo-to en roe-kola). Maar ik weet niet zo goed wat ik vind. Ik doe altijd de Nederlandse manier, omdat me dat is aangeleerd. Maar op sommige momenten wil ik juist de oorspronkelijker manier zeggen, zoals bv. bij 'kah-ver' i.p.v. 'kuh-ver' (cover). Hoe denken jullie daarover?
Gast- Gast
Ja idd. Volgens mij zeg ik gewoon "kovver" ofzo. Anders zou je ook "drahgs", "tsjips" en "cahmpjoeeter" moeten zeggen :p
Bliss- Lady Post-a-lot
Het is altijd inderdaad 'koh-vur' of 'kuh-ver'. Ik blijf pertinent 'kah-ver' zeggen, op z'n Engels. Verder begreep ik geen hout van je post, Artemis, haha! Maar dat komt doordat ik half in coma lig achter m'n bureau.
Gast- Gast
Zwiebelrostbraten is ook leuk om te schreeuwen. En achter elke zin 'NUH!' zeggen.
Derpy- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12
Ja. Zie dus mijn eerdere post over de innerlijke strijd die 'hoe leenwoorden uit te spreken' heet. So confusing.Bliss schreef:Ja idd. Volgens mij zeg ik gewoon "kovver" ofzo. Anders zou je ook "drahgs", "tsjips" en "cahmpjoeeter" moeten zeggen :p
Gast- Gast
Mijn manager is trouwens zo'n persoon die zegt:
Yi-es, wies Hens.
Yes, with Hans, zou hij moeten bedoelen. Waarom jezelf Hens noemen???
Yi-es, wies Hens.
Yes, with Hans, zou hij moeten bedoelen. Waarom jezelf Hens noemen???
Rood schreef:Ja. Zie dus mijn eerdere post over de innerlijke strijd die 'hoe leenwoorden uit te spreken' heet. So confusing.Bliss schreef:Ja idd. Volgens mij zeg ik gewoon "kovver" ofzo. Anders zou je ook "drahgs", "tsjips" en "cahmpjoeeter" moeten zeggen :p
Onder het mom van 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg' prefereer ik de vernederlandste versies van leenwoorden, geloof ik.
Bliss- Lady Post-a-lot
Rood schreef:Whaha, ik voelde me UITGELATEN, hahahahaa!! Ja, toen ik met een halsband om m'n nek buiten in de kou ging staan, voelde ik me ook erg uitgelaten. Ik moet nodig weer 'ns bij jullie langskomen, en dan lekker keihard om jullie misverstanden lachen. Haha!
Ja lach er maar om, het is om te huilen!
Gast- Gast
Rood schreef:Wat ik wel lastig vind: de twee tradities die we in Nederland hebben t.o.v. leenwoorden. Die kun je of op z'n Nederlands uitspreken (zoals wie-fie-, au-to en ru-kola) of op de manier van de oorspronkelijke taal (waai-faai, oo-to en roe-kola). Maar ik weet niet zo goed wat ik vind. Ik doe altijd de Nederlandse manier, omdat me dat is aangeleerd. Maar op sommige momenten wil ik juist de oorspronkelijker manier zeggen, zoals bv. bij 'kah-ver' i.p.v. 'kuh-ver' (cover). Hoe denken jullie daarover?
Ja net zoals djem zeker!
Ik vind kah-ver. Het vind het zo stom als mensen kuh-ver zeggen.
Gast- Gast
Toet schreef:Ik zeg Lidl altijd zo Duits mogelijk. Soms schreeuw ik het.
Dat verbaast/verbaasd (help) me niks
Laatst aangepast door Carrie op di 26 feb 2013 - 0:35; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Bliss schreef:Altijd leuk, dit soort topics. Zeer herkenbaar, alles! Vooral "een saaie bedoeling" is vreselijk
Haha! Ik vind huiselijk geweld altijd zo gezellig klinken.
Gast- Gast
Carrie schreef:Toet schreef:Ik zeg Lidl altijd zo Duits mogelijk. Soms schreeuw ik het.
Verbaast
Bliss- Lady Post-a-lot
Bliss schreef:Carrie schreef:Toet schreef:Ik zeg Lidl altijd zo Duits mogelijk. Soms schreeuw ik het.
Verbaast
Ok. Omdat je dat loopt zegt?
Gast- Gast
Hahah ik lig dubbel hier! Die duitse woorden schreeuwen is echt grappig. Mijn vader heeft heel lang in Duitsland gewerkt, en wij zeggen altijd voor de grap overal NIH achter. Heb hem nu een bericht gestuurd dat hij alle duitse woorden moet schreeuwen.
Ik zeg trouwens nooit paaprika, vind dat echt heel dom klinken.
Ik zeg trouwens nooit paaprika, vind dat echt heel dom klinken.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Nee, omdat het in de tegenwoordige tijd is. Het is zeg maar nog niet geweest.Carrie schreef:Bliss schreef:Carrie schreef:Toet schreef:Ik zeg Lidl altijd zo Duits mogelijk. Soms schreeuw ik het.
Verbaast
Ok. Omdat je dat loopt zegt?
Je zou D moeten gebruiken als je zegt: Ik was (verleden tijd) verbaasd
Pagina 4 van 16 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 16
Soortgelijke onderwerpen
» Woorden die eigenlijk geen echte woorden zijn.
» uitspreken 'R'
» Uitspreken van irritaties
» Irritatie uitspreken? 'Werkgever'...
» hoe zouden jullie deze namen uitspreken
» uitspreken 'R'
» Uitspreken van irritaties
» Irritatie uitspreken? 'Werkgever'...
» hoe zouden jullie deze namen uitspreken
Pagina 4 van 16
Permissies van dit forum: