Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

uitspreken 'R'

5 plaatsers

Ga naar beneden

uitspreken 'R' Empty uitspreken 'R'

Bericht  sandra zo 17 apr 2011 - 20:03

C is nu 4 en het valt mij op dat hij de R niet uit kan spreken.. Ik probeer het met hem te oefenen, maar de enigste klank die op een r lijkt, haalt hij achter uit zijn keel, ipv met een rollende tong... Hebben meer kids dit nog op deze leeftijd, en weet iemand hoe ik dit met hem kan oefenen?

Ik weet dat logopedie anders een optie is, maar omdat hij net naar school gaat en dat allemaal al heftig genoeg is, wil ik hem daar eigenlijk op dit moment niet mee vermoeien..
sandra
sandra
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 213
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

uitspreken 'R' Empty Re: uitspreken 'R'

Bericht  Mamsie zo 17 apr 2011 - 21:26

G kon dit ook niet. Maar let er maar is op, waarschijnlijk kan hij de R wel maar niet in combinatie met bepaalde andere letters.
Laat hem maar is Klaar zeggen of Vlinder.

G kon bijvoorbeeld geen Juffrouw zeggen of Broek. Dat werd Jufflouw en Bloek.
Soms liet ik hem wel is oefenen gewoon als hij bij mij stond ofzo dan zei ik G zeg is Rie Ra Roo.
Van de 1 op de andere dag kon hij het. Hij kwam helemaal blij uit school en zei: "Mama ik kan het JuffRRRRAuw!" haha
Vraag het anders maar is aan de juf, heel veel kinderen hebben er "last" van.

V kan overigens de L niet. Is erg grappig want dan zegt hij: "Dat vind ik niet Jeuk!!! haha en dan zeg ik: "heb je jeuk?"
Hij weer: "neehee JEUK" hihi Twisted Evil
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

uitspreken 'R' Empty Re: uitspreken 'R'

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 21:32

Volgens de logopodiste hoeven ze op deze leeftijd de R nog niet goed uit te spreken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

uitspreken 'R' Empty Re: uitspreken 'R'

Bericht  sandra zo 17 apr 2011 - 21:58

Mamsie, G maakte er dus een l van.. C maakt er meer een w van lijkt het, dus gwoen, en gwas.. Very Happy Als een woord op de r eindigt dan lijkt het inderdaad al meer op een r, dus er zit wel verschil tussen inderdaad.. gek dat ik me dat nu pas realiseer nu jij dit schrijft... ha ha,die V met zijn jeuk Laughing

Woezel, ik hoopte al op een reactie van jou, ik wist dat je met M bij de logopedist hebt gelopen, dus ik dacht misschien weet jij wel of dit 'normaal' is..

Bedankt voor de reacties meiden.. dan kijken we het gewoon nog even aan, en zelf een beetje oefenen
sandra
sandra
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 213
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

uitspreken 'R' Empty Re: uitspreken 'R'

Bericht  knets zo 17 apr 2011 - 23:44

Jordan spreekt de R uit als G..
Mevgouw (mevrouw) vgagen (vragen),.... Ik vind het wel heel schattig klinken... Als ik vraag of hij de R uit wil spreken dan laat hij hem wel rollen maar dan achter in z'n keel..
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

uitspreken 'R' Empty Re: uitspreken 'R'

Bericht  VeryCherry zo 17 apr 2011 - 23:48

Mijn zoontje kon ook heel lang niet goed de R uitspreken, dan werd het sloefje in plaatst van schroefje enzo Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

uitspreken 'R' Empty Re: uitspreken 'R'

Bericht  Vancity_girl ma 18 apr 2011 - 5:47

Kinderen van deze leeftijd hoeven de R idd nog niet uit te kunnen spreken. ( ik ben logopedist)
Er zijn trouwens twee manieren om de r uit te spreken, met een rollende tong of wat meer achter in je mond/keel. Zou dus kunnen dat C de r wel uitspreekt op de tweede manier. Maar goed voorlopig hoef je je igg geen zorgen te maken.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

uitspreken 'R' Empty Re: uitspreken 'R'

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum