Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Irritatie uitspreken? 'Werkgever'...

2 plaatsers

Ga naar beneden

Irritatie uitspreken? 'Werkgever'... Empty Irritatie uitspreken? 'Werkgever'...

Bericht  Zora do 27 jan 2011 - 9:46

Ik zit een beetje met een probleempje, wat me steeds wat meer begint te irriteren.

Naast mijn 'gewone' werk, werk ik ook een aantal uur per week freelance. Met een van mijn opdrachtgevers heb ik een aantal keer per week (gemiddeld, soms een paar keer per maand) mailcontact om nieuwe opdrachten door te geven, werk af te leveren, vragen te stellen etc. In het begin had ik erg fijn zakelijk contact met mijn contactpersoon. Vragen werden netjes beantwoord enzo. Nu heb ik sinds een aantal maanden van de een op de andere dag geen contact meer met haar, maar met een collega van haar. Deze mevrouw/dit meisje mailt zo onprofessioneel dat het me steeds meer begint te irriteren.

Ze mailt bijvoorbeeld alleen 1 zin. Of beantwoord maar 1 vraag, terwijl ik meerdere vragen had. Daarnaast moet ik haar steeds herinneren aan opdrachten die ze me zou sturen. Zo heb ik al weken een opdracht af. Ze had echter het werk niet helemaal compleet toegestuurd dus ik kon de opdracht nog niet compleet terugsturen. Ik heb haar daar een aantal keer aan herinnerd en het toen even laten rusten. Mail ik gisteren toch maar eens... zegt ze vandaag letterlijk "Oh ja die! Was ik even vergeten! Bij deze!" En dat was het dan...

Ik vind het vervelend dat ze de moeite niet neemt even een volledig mailtje te formuleren. Ik ben immers gewoon een werknemer, en ben altijd erg snel met antwoorden, opdrachten terugsturen etc. Sta ik nou in mijn recht om me hieraan te ergeren, en zou ik hier uberhaupt een nette, zakelijke opmerking over kunnen maken? Ik moet haar soms wel 3x hetzelfde mailen, omdat ze mijn mailtjes dan niet leest, of meteen verwijderd ofzo. En laatst mailde ze zelfs al of ze me nieuw 'spul' kon sturen....
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Irritatie uitspreken? 'Werkgever'... Empty Re: Irritatie uitspreken? 'Werkgever'...

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 22:39

Stiekem moest ik even lachen om je laatste zin.;-) Maar ik begrijp dat dit storend is. De werkrelatie die je met haar hoort te hebben is zo geenszins professioneel te duiden en dat is waarschijnlijk hetgeen jou dwarszit. Aangezien dit gewoon een werkgever-werknemerrelatie betreft, sta je volledig in je recht om hier op een nette manier haar erop te attenderen dat haar manier van werken jou belemmert. Toevallig speelt een vergelijkbare situatie zich nu ook af op mijn werk tussen twee collega's en ik heb de collega die zich hieraan stoort geadviseerd om een gesprek aan te vragen.

In jouw geval is dat natuurlijk wat lastiger, dus zou ik proberen om volhardend te zijn in het stellen van je vragen op een vriendelijke, maar toch duidelijke manier. Als je bijvoorbeeld een mail stuurt met 3 vragen en ze reageert er maar op eentje, zou ik reageren met: "Dank je wel voor je antwoord op mijn eerste vraag. Zou je mij ook nog kunnen voorzien van antwoorden op de andere 2 gestelde vragen? Bij voorbaat dank."

De wijze waarop iemand formuleert kan je namelijk denk ik niets aan veranderen. Het gaat erom dat jij de informatie krijgt die je nodig hebt en in die zin zou ik dus proberen het daarom zo eenduidig mogelijk te houden en meteen to the point te komen. Misschien werkt dit voor haar juist goed, doordat je bij wijze van spreken ook maar 2 zinnen stuurt en de kans dan kleiner is dat ze ergens overheen leest of ergens op vergeet te reageren uit jouw gestuurde mail.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Irritatie uitspreken? 'Werkgever'... Empty Re: Irritatie uitspreken? 'Werkgever'...

Bericht  Zora vr 28 jan 2011 - 1:13

Thanks Guat! Denk dat dat inderdaad de beste manier is... zelf maar het juiste voorbeeld blijven geven dan smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Irritatie uitspreken? 'Werkgever'... Empty Re: Irritatie uitspreken? 'Werkgever'...

Bericht  Lady1984 vr 28 jan 2011 - 3:39

Jouw topic was voor mij inspirerend. Vandaag mailde ik met de huisartsassistente. Ze gebruikte geen hoofdletters en leestekens in de tekst. Ik heb haar toen teruggemaild dat ik graag een tip wilde geven. Mijn tip was dat het professioneler overkomt als ze leestekens en hoofdletters gebruikt. Daarop kreeg ik een reactie dat ze het met mij eens was.

Maar als ik jouw verhaal goed begrijp stoor jij je niet alleen aan haar schrijfvaardigheden, maar ook aan de manier waarop ze met jou als opdrachtgever omgaat. Ze schrijft over 'het spul' net alsof ze geen flauw idee heeft waar ze over praat. Ik zou dat toch mee willen geven als aandachtspunt. Want als ze het bij jou doet, kan ze het ook heel goed bij andere opdrachtgevers/klanten doen. Dat lijkt mij geen pluspunt voor de organisatie. Sommige mensen beseffen niet dat ze het visitekaartje zijn van het bedrijf.
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Irritatie uitspreken? 'Werkgever'... Empty Re: Irritatie uitspreken? 'Werkgever'...

Bericht  Zora vr 28 jan 2011 - 8:04

Ja daar zit eigenlijk wel wat in inderdaad, dat het mij niet alleen stoort maar ook niet goed is voor hun bedrijf. Ik stoor me niet echt aan haar schrijfvaardigheid eigenlijk, maar meer aan het gemak dat dat impliceert. Alsof ze mij even tussendoor, tussen het echte werk, mailt.

Wat goed dat die doktersassistente dat zo goed oppakte! Is best kritisch natuurlijk!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Irritatie uitspreken? 'Werkgever'... Empty Re: Irritatie uitspreken? 'Werkgever'...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum