Woorden verkeerd uitspreken
+81
nina
Razz
Polly
Aziraphale
BlackPoint
Siamsa
CCC
Monte
Lenthe
Bimbam
Cow
*Lookie*
SDL
Floor
Sterrin_
Blond
Poubelle
Aagje!
ellibre
Parisienne
Kowalski
Stranger
Pannetoet
Zora
Sorella
PiP
Sanne
Sushi
Merai
June
Antibes
rapa nui
SoGood
Mees
Bacio
Nyx
Angela_1986
Jerry
loura
Pompoen
Muurvlindertje
Rouge
Taeda
mouette
Fortissimo
_Lacey_
Bazinga
Enelya
Star007
Funk
Happydobby
Bisq
Jasmine
Linda
Pitufo
Bolleke
Bliss
Takkie
Paper Crown
Lejow
Elliot
Char1
Mida4you
Minx
piene1983
SuperGrover
Tamagotchi
VeryCherry
Toet
Twellie
Lady Starstruck
Caro
Caramba
Derpy
Gympie
Ragazza
Caroow
Manderijn
Charles
Rush
xxjojootjexx
85 plaatsers
Pagina 3 van 16
Pagina 3 van 16 • 1, 2, 3, 4 ... 9 ... 16
Re: Woorden verkeerd uitspreken
dat houdt het spannendCarrie schreef:Rood schreef:Wat, roe-kola of pap-prika? Allebei zeker? Lord, have mercy on Carrie.Carrie schreef:Dat zegt F ook altijd! Heel irritant. Maarja, die kan ook gen haleluja uitspreken
Nee roe-kola. Paprika zegt hij wel goed! Ik kan nog 100 dingen bedenken. Zo zegt hij ook 'ik voelde me erg uitgelaten' als hij opgelaten bedoelt. Weet je hoe vaak wij misverstanden hebben in gesprekken! Sjonge jonge.
Gast- Gast
Supergrote: Haha, daar moest ik echt heel hard om lachen.
Sowieso vind ik trouwens een rotwoord om te schrijven, ik moet er echt bij nadenken, vergeet gewoon steeds hoe je het ook alweer schrijft.
Nog één: indentiteit ipv identiteit.
Sowieso vind ik trouwens een rotwoord om te schrijven, ik moet er echt bij nadenken, vergeet gewoon steeds hoe je het ook alweer schrijft.
Tamagotchi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 256
Registratiedatum : 01-01-13
Whaha, ik voelde me UITGELATEN, hahahahaa!! Ja, toen ik met een halsband om m'n nek buiten in de kou ging staan, voelde ik me ook erg uitgelaten. Ik moet nodig weer 'ns bij jullie langskomen, en dan lekker keihard om jullie misverstanden lachen. Haha!
Gast- Gast
Ja, of herinnDeren. Dat zegt mijn dominee altijd. Dan heb ik de neiging om 'm aan z'n stropdas van de preekstoel af te sleuren.Tamagotchi schreef:Nog één: indentiteit ipv identiteit.
Gast- Gast
Mijn schoonmoeder zegt altijd Uro in plaats van Euro. En inderdaad, konin-gin/koninin/konijin ofzo.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
LOL! Haha leuke autocorrect!Tamagotchi schreef:Supergrote: Haha, daar moest ik echt heel hard om lachen.
Elliot- Ratel
Ik vind paa-pri-ka dan weer heel stom klinken, ook al is het wel goed.Gympie schreef:Ik kan er niet tegen als men 'paprika' uitspreekt als pap-ri-ka.
Ik vind het irritant als mensen Lidl uitspreken als Liddel, i.p.v. Liedel. Er staat maar één 'd', dus het is een lange 'i'.
Of pendaal i.p.v. pedaal.
Derpy- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12
Gympie schreef:Charles schreef:Gympie schreef:Ik kan er niet tegen als men 'paprika' uitspreekt als pap-ri-ka.
Ja, goed, maar daar gaat het nu niet over want dat is niet verkeerd.
Dat is eigenlijk wel verkeerd, hoor. Volgens de regels zou je de a als een lange klank moeten uitspreken.
Ik dacht dat het allebei mocht. Maar blijkbaar niet . Nu ben ik de sukkel. Ik ga in de hoek staan.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Whaha, autocorrect verpest trouwens ook alle teksten tegenwoordig.
Tamagotchi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 256
Registratiedatum : 01-01-13
O ja! Goed dat je het zegt, dit wist ik helemaal niet. Komt dat ook doordat het een Duits (toch?) bedrijf is?Derpy schreef:Ik vind het irritant als mensen Lidl uitspreken als Liddel, i.p.v. Liedel. Er staat maar één 'd', dus het is een lange 'i'.
Gast- Gast
Ja, Duitsers rekken al hun klinkers als ze de kans krijgen.Rood schreef:O ja! Goed dat je het zegt, dit wist ik helemaal niet. Komt dat ook doordat het een Duits (toch?) bedrijf is?Derpy schreef:Ik vind het irritant als mensen Lidl uitspreken als Liddel, i.p.v. Liedel. Er staat maar één 'd', dus het is een lange 'i'.
Derpy- Prater
Wat ik wel lastig vind: de twee tradities die we in Nederland hebben t.o.v. leenwoorden. Die kun je of op z'n Nederlands uitspreken (zoals wie-fie-, au-to en ru-kola) of op de manier van de oorspronkelijke taal (waai-faai, oo-to en roe-kola). Maar ik weet niet zo goed wat ik vind. Ik doe altijd de Nederlandse manier, omdat me dat is aangeleerd. Maar op sommige momenten wil ik juist de oorspronkelijker manier zeggen, zoals bv. bij 'kah-ver' i.p.v. 'kuh-ver' (cover). Hoe denken jullie daarover?
Gast- Gast
Ik raak een beetje in de war van jullie Rood en Derpy! Volgens mij heb ik mijn hele leven een regel verkeerd in mijn hoofd gehad..
Ik dacht altijd dat de ‘dubbele medeklinker’ regel anders opgevat moest worden, dat het te maken heeft met lettergrepen. Dus als er één medeklinker staat (zoals bij bomen), is het een ooo en geen o, omdat het in lettergrepen bo-men is. Als er meerdere medeklinkers staan (zoals dus bij paprika), is het wel en a en geen
aaa, omdat het in lettergrepen pap-ri-ka is. Het maakt dan toch niet uit of er twee dezelfde of twee verschillende medeklinkers zijn?
Ik dacht altijd dat de ‘dubbele medeklinker’ regel anders opgevat moest worden, dat het te maken heeft met lettergrepen. Dus als er één medeklinker staat (zoals bij bomen), is het een ooo en geen o, omdat het in lettergrepen bo-men is. Als er meerdere medeklinkers staan (zoals dus bij paprika), is het wel en a en geen
aaa, omdat het in lettergrepen pap-ri-ka is. Het maakt dan toch niet uit of er twee dezelfde of twee verschillende medeklinkers zijn?
Elliot- Ratel
Elliot schreef:Ik raak een beetje in de war van jullie Rood en Derpy! Volgens mij heb ik mijn hele leven een regel verkeerd in mijn hoofd gehad..
en als je er nou pa-pri-ka van maakt.
Bedenk me nu dat ik ook wel eens iemand paprika heb horen zeggen met de klemtoon op de pri.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Elliot schreef:Ik raak een beetje in de war van jullie Rood en Derpy! Volgens mij heb ik mijn hele leven een regel verkeerd in mijn hoofd gehad..
Nee hoor, het is in lettergrepen pa-pri-ka
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Als het over regels gaat, moet je echt niet bij mij aankloppen, want daar ben ik heel slecht in. Ik heb ze wel geleerd, maar ik doe alles op gevoel.
Derpy- Prater
Mijn man heeft echt een vreselijk Amsterdams accent soms. Dan zegt ie: 'Ik gaan ff op de kompuujtur' Doet ie express, maar dan kan ik hem wel wuruggu.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
HUH! Nooit geweten haha! Ik ben flabbergasted. Hoe moet ik dat nou weten?
Elliot- Ratel
Dat is een meisjesnaam, Paprika met de klemtoon op pri.Minx schreef:Elliot schreef:Ik raak een beetje in de war van jullie Rood en Derpy! Volgens mij heb ik mijn hele leven een regel verkeerd in mijn hoofd gehad..
en als je er nou pa-pri-ka van maakt.
Bedenk me nu dat ik ook wel eens iemand paprika heb horen zeggen met de klemtoon op de pri.
Derpy- Prater
Ik snap je, maar dit woord knip je zo: pa-pri-ka. Je zegt toch ook geen af-fri-ka?
Gast- Gast
Rood schreef:Ik snap je, maar dit woord knip je zo: pa-pri-ka. Je zegt toch ook geen af-fri-ka?
Het knippen heeft toch iets te maken met klinkers/medeklinkers?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik zeg Lidl altijd zo Duits mogelijk. Soms schreeuw ik het.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Rood schreef:Ik snap je, maar dit woord knip je zo: pa-pri-ka. Je zegt toch ook geen af-fri-ka?
sinds wanneer schrijf je dat met dubbel f af-ri-ka whahahaha als ik het zo neer zet klinkt het als af rika
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ohja, Afrika! Ik zeg trouwens zelf ook altijd paaprika, lekker tegenstrijdig met mijn post...
Elliot- Ratel
Toet schreef:Ik zeg Lidl altijd zo Duits mogelijk. Soms schreeuw ik het.
Supergrote vind ik wel een toffe nieuwe naam. Ik zie mezelf als zo'n reuzenstandbeeld boven de Yesmassa uitstijgen, het geheel overziend. Maar dan komt er bij meetings waarschijnlijk weer het verhaal dat mensen me niet zo klein hadden verwacht, haha.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 3 van 16 • 1, 2, 3, 4 ... 9 ... 16
Soortgelijke onderwerpen
» Woorden die eigenlijk geen echte woorden zijn.
» uitspreken 'R'
» Uitspreken van irritaties
» Irritatie uitspreken? 'Werkgever'...
» hoe zouden jullie deze namen uitspreken
» uitspreken 'R'
» Uitspreken van irritaties
» Irritatie uitspreken? 'Werkgever'...
» hoe zouden jullie deze namen uitspreken
Pagina 3 van 16
Permissies van dit forum: