Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Woorden verkeerd uitspreken

+81
nina
Razz
Polly
Aziraphale
BlackPoint
Siamsa
CCC
Monte
Lenthe
Bimbam
Cow
*Lookie*
SDL
Floor
Sterrin_
Blond
Poubelle
Aagje!
ellibre
Parisienne
Kowalski
Stranger
Pannetoet
Zora
Sorella
PiP
Sanne
Sushi
Merai
June
Antibes
rapa nui
SoGood
Mees
Bacio
Nyx
Angela_1986
Jerry
loura
Pompoen
Muurvlindertje
Rouge
Taeda
mouette
Fortissimo
_Lacey_
Bazinga
Enelya
Star007
Funk
Happydobby
Bisq
Jasmine
Linda
Pitufo
Bolleke
Bliss
Takkie
Paper Crown
Lejow
Elliot
Char1
Mida4you
Minx
piene1983
SuperGrover
Tamagotchi
VeryCherry
Toet
Twellie
Lady Starstruck
Caro
Caramba
Derpy
Gympie
Ragazza
Caroow
Manderijn
Charles
Rush
xxjojootjexx
85 plaatsers

Pagina 2 van 16 Vorige  1, 2, 3 ... 9 ... 16  Volgende

Ga naar beneden

Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 Empty Re: Woorden verkeerd uitspreken

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 23:17

SuperGrover schreef:Verder kan ik zo snel niets bedenken. Alleen een keer werd ik fout verbeterd door een ex-collega. Ik zei dat ik even daarvoor al gestofzuigd had, en toen zei ze: "Heb jij gestofzuigd, of heb jij stof gezogen?" Echt op zo'n denigrerende toon, van: jij weet niet eens hoe je het woord stofzuigen vervoegt, niet dat ze erover twijfelde of ik de zaak op mijn knieën meter voor meter had lopen schoon zuigen of dat ik de stofzuiger had gebruikt.
Terwijl 'gestofzuigd' gewoon goed is. Tenminste, vijf jaar geleden tijdens mijn opleiding nog wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 Empty Re: Woorden verkeerd uitspreken

Bericht  SuperGrover ma 25 feb 2013 - 23:18

Rood schreef:Pap-rika is wel fout, want er staan geen twee p's. Toch? :-)

Ik stoor me ook aan 'roe-kola', wat ik steeds meer hoor. Bij Julia's zegt IEDEREEN het. Suspect Het is 'ru-kola', kinders.
Nu zie ik een Italiaan voor me die zo'n hand gebaar maakt: "Wilt u er-e ook roekola op-e, mevrouw?"
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 Empty Re: Woorden verkeerd uitspreken

Bericht  piene1983 ma 25 feb 2013 - 23:18

Twellie schreef:
Gympie schreef:Ik kan er niet tegen als men 'paprika' uitspreekt als pap-ri-ka.
Ja, die vind ik ook irritant. En verder ken ik iemand die juli uitspreekt als joellei, op zijn Engels dus.

Ja! Irritant! Het schijnt echter met een reden te zijn, ik heb het eens gevraagd. Door juli uit te spreken als joellei voorkom je de verwarring met juni die bij mensen regelmatig schijnt voor te komen. Persoonlijk alleen last van als ik eigenlijk niet luister en iemand noemt dan juli of juni, maar als iemand dan joellei zegt heb ik gelijk kippenvel.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 Empty Re: Woorden verkeerd uitspreken

Bericht  SuperGrover ma 25 feb 2013 - 23:19

Rood schreef:
SuperGrover schreef:Verder kan ik zo snel niets bedenken. Alleen een keer werd ik fout verbeterd door een ex-collega. Ik zei dat ik even daarvoor al gestofzuigd had, en toen zei ze: "Heb jij gestofzuigd, of heb jij stof gezogen?" Echt op zo'n denigrerende toon, van: jij weet niet eens hoe je het woord stofzuigen vervoegt, niet dat ze erover twijfelde of ik de zaak op mijn knieën meter voor meter had lopen schoon zuigen of dat ik de stofzuiger had gebruikt.
Terwijl 'gestofzuigd' gewoon goed is. Tenminste, vijf jaar geleden tijdens mijn opleiding nog wel.
Ja exact! Dus ik stond daar nogal raar van te kijken, en heb geantwoord: "Ik heb gestofzuigd".
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 Empty Re: Woorden verkeerd uitspreken

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 23:20

Collega zegt majes ipv mais. Zo raar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 Empty Re: Woorden verkeerd uitspreken

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 23:20

Of, Konin-gin zeggen ipv koningin. Of Koni-Jin. Je zegt toch ook geen din-gen ipv dingen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 Empty Re: Woorden verkeerd uitspreken

Bericht  Minx ma 25 feb 2013 - 23:21

Kon in plaatste van kende. Dat vind ik echt verschrikkelijk en ik erger met ook kapot in het verkeerde gebruik van langs. Je zit niet langs iemand je zit naast iemand, maar dat is een ander soort verkeerd woord gebruik.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 Empty Re: Woorden verkeerd uitspreken

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 23:22

SuperGrover schreef:Nu zie ik een Italiaan voor me die zo'n hand gebaar maakt: "Wilt u er-e ook roekola op-e, mevrouw?"
Als ze het handgebaar erbij zouden doen, zou ik het accepteren. Nu staat er een blond meisje met knot een beetje stoer roe-kola te zeggen. Alsof ze half Italiaans is. Doe normaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 Empty Re: Woorden verkeerd uitspreken

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 23:22

Mijn zoon heeft grote moeite met 'jullie' dat wordt dus 'lullie' lol!

Ik ken meerder mensen die sowieso sowieso verkeerd schrijven, maar sowieso dus ook sowieso verkeerd uitspreken. Dat wordt dan 'zo en zo' of zo bie zo.

En 'het was een saaie bedoeling' als ik dat hoor ga ik meteen huilend en in foetushouding op de grond liggen, zo pijnlijk.

Deze week in plaats van geruild gehoord: wij hebben gerolen.
Prachtig toch? Ook weer meerdere mensen die dat verkeerd zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 Empty Re: Woorden verkeerd uitspreken

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 23:23

Carrie schreef:Of, Konin-gin zeggen ipv koningin. Of Koni-Jin. Je zegt toch ook geen din-gen ipv dingen?
Oe, ik zeg volgens mij wel koni-jin, in de snelheid. Ik moet koning-in zeggen. Foei.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 Empty Re: Woorden verkeerd uitspreken

Bericht  Rush ma 25 feb 2013 - 23:23

Carrie schreef:Of, Konin-gin zeggen ipv koningin. Of Koni-Jin. Je zegt toch ook geen din-gen ipv dingen?

Is dat niet een beetje om het verschil tussen koning-en en koning-in duidelijk aan te geven?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 Empty Re: Woorden verkeerd uitspreken

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 23:23

VeryCherry schreef:Of mensen die duizond/ochtond/ontzettond/etc. zeggen. Daar krijg ik echt de rillingen van.

Dat doet Robert ten Brink onder andere! En veel mensen die uit Amsterdam komen. I love it. Heb een zwak voor een Amsterdams accent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 Empty Re: Woorden verkeerd uitspreken

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 23:23

Carrie schreef:Of, Konin-gin zeggen ipv koningin. Of Koni-Jin. Je zegt toch ook geen din-gen ipv dingen?
Mijn man en dochter hebben er een handje van om dat uit te spreken als koninnin. Dus helemaal zonder de g klank Cry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 Empty Re: Woorden verkeerd uitspreken

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 23:23

Artemis schreef:En 'het was een saaie bedoeling' als ik dat hoor ga ik meteen huilend en in foetushouding op de grond liggen, zo pijnlijk.
lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 Empty Re: Woorden verkeerd uitspreken

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 23:25

Rood schreef:Pap-rika is wel fout, want er staan geen twee p's. Toch? :-)

Ik stoor me ook aan 'roe-kola', wat ik steeds meer hoor. Bij Julia's zegt IEDEREEN het. Suspect Het is 'ru-kola', kinders.

Dat zegt F ook altijd! Heel irritant. Maarja, die kan ook gen haleluja uitspreken Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 878948377

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 Empty Re: Woorden verkeerd uitspreken

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 23:25

Rood schreef:
Artemis schreef:En 'het was een saaie bedoeling' als ik dat hoor ga ik meteen huilend en in foetushouding op de grond liggen, zo pijnlijk.
lol!
lach maar, ik lig soms halve dagen naast mijn bureau. Cry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 Empty Re: Woorden verkeerd uitspreken

Bericht  SuperGrover ma 25 feb 2013 - 23:25

Rood schreef:
SuperGrover schreef:Nu zie ik een Italiaan voor me die zo'n hand gebaar maakt: "Wilt u er-e ook roekola op-e, mevrouw?"
Als ze het handgebaar erbij zouden doen, zou ik het accepteren. Nu staat er een blond meisje met knot een beetje stoer roe-kola te zeggen. Alsof ze half Italiaans is. Doe normaal.
Misschien kende zij rucola als product niet voordat ze kwam werken bij Julia's en is haar baas een Italiaan met handgebaar. Hij heeft het altijd over roekola, dus misschien weet dit meisje niet beter dan dat het roekola heet? Zo heb ik in mijn tijd bij een Chinees restaurant maandenlang de warmhoudbakken 'lisjoes' genoemd. Tot ik dat woord thuis eens gebruikte, en mijn moeder me aankeek alsof ik een rolberoerte kreeg. Die dingen bleken gewoon rechauds te heten, maar omdat mijn baas altijd lisjoes zei, had ik dat gewoon geaccepteerd als naam voor die bakken laughcry
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 Empty Re: Woorden verkeerd uitspreken

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 23:26

Carrie schreef:Dat zegt F ook altijd! Heel irritant. Maarja, die kan ook gen haleluja uitspreken Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 878948377
Wat, roe-kola of pap-prika? Allebei zeker? Lord, have mercy on Carrie. No

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 Empty Re: Woorden verkeerd uitspreken

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 23:26

SuperGrover schreef:
Rood schreef:
SuperGrover schreef:Nu zie ik een Italiaan voor me die zo'n hand gebaar maakt: "Wilt u er-e ook roekola op-e, mevrouw?"
Als ze het handgebaar erbij zouden doen, zou ik het accepteren. Nu staat er een blond meisje met knot een beetje stoer roe-kola te zeggen. Alsof ze half Italiaans is. Doe normaal.
Misschien kende zij rucola als product niet voordat ze kwam werken bij Julia's en is haar baas een Italiaan met handgebaar. Hij heeft het altijd over roekola, dus misschien weet dit meisje niet beter dan dat het roekola heet? Zo heb ik in mijn tijd bij een Chinees restaurant maandenlang de warmhoudbakken 'lisjoes' genoemd. Tot ik dat woord thuis eens gebruikte, en mijn moeder me aankeek alsof ik een rolberoerte kreeg. Die dingen bleken gewoon rechauds te heten, maar omdat mijn baas altijd lisjoes zei, had ik dat gewoon geaccepteerd als naam voor die bakken laughcry
lol! lol! lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 Empty Re: Woorden verkeerd uitspreken

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 23:27

Rush schreef:
Carrie schreef:Of, Konin-gin zeggen ipv koningin. Of Koni-Jin. Je zegt toch ook geen din-gen ipv dingen?

Is dat niet een beetje om het verschil tussen koning-en en koning-in duidelijk aan te geven?

Eh nee. Je hoort toch duidelijk verschil tussen koningen en koningin? En als jij het hebt over koninginnendag weet ik dus goed dat je niet koningendag bedoelt. Want dat bestaat niet (Ja vanaf 2014 wel) maar dat lijkt me een raar argument Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 Empty Re: Woorden verkeerd uitspreken

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 23:27

SuperGrover schreef:Misschien kende zij rucola als product niet voordat ze kwam werken bij Julia's en is haar baas een Italiaan met handgebaar. Hij heeft het altijd over roekola, dus misschien weet dit meisje niet beter dan dat het roekola heet?
Zou kunnen, want ze doen het daar allemaal. Ik zal 'ns een diepgaand onderzoek instellen naar deze curieuze zaak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 Empty Re: Woorden verkeerd uitspreken

Bericht  Mida4you ma 25 feb 2013 - 23:28

Mijn man zegt altijd roosicee ipv roosvicee :P
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 Empty Re: Woorden verkeerd uitspreken

Bericht  Gympie ma 25 feb 2013 - 23:29

Charles schreef:
Gympie schreef:Ik kan er niet tegen als men 'paprika' uitspreekt als pap-ri-ka.

Ja, goed, maar daar gaat het nu niet over want dat is niet verkeerd.

Dat is eigenlijk wel verkeerd, hoor. Volgens de regels zou je de a als een lange klank moeten uitspreken.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 Empty Re: Woorden verkeerd uitspreken

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 23:30

Rood schreef:
Carrie schreef:Dat zegt F ook altijd! Heel irritant. Maarja, die kan ook gen haleluja uitspreken Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 878948377
Wat, roe-kola of pap-prika? Allebei zeker? Lord, have mercy on Carrie. No

Nee roe-kola. Paprika zegt hij wel goed! Ik kan nog 100 dingen bedenken. Zo zegt hij ook 'ik voelde me erg uitgelaten' als hij opgelaten bedoelt. Weet je hoe vaak wij misverstanden hebben in gesprekken! Sjonge jonge.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 Empty Re: Woorden verkeerd uitspreken

Bericht  Char1 ma 25 feb 2013 - 23:30

Portfolio niet uit kunnen spreken en daarom altijd portefolio zeggen.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Overijssel

Terug naar boven Ga naar beneden

Woorden verkeerd uitspreken - Pagina 2 Empty Re: Woorden verkeerd uitspreken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 16 Vorige  1, 2, 3 ... 9 ... 16  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum