Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ideale leeftijdsverschil?

+52
Roodkapje
Ezzer
tweeling
Susan
Jasmine
Stuiterbal
Puggle
_Blush_
Lady4
Parisienne
teletascha
Pussycat
Mamsie
Tiara
Theeleut
smooch
_Lana_
kwak
Jezzie
Sophiee
Pien
Sea of Trees
Luce
PapillonRose
nillis
Shy
loesje
Muus
Darius
Star007
Printje
Thunder
Annemie
Liadan
Twellie
Flower_L
Tania
SarahKey
Sterrin_
Fearie
joyce0606
Viva
Filoria
Coco
Alex
Shopaholic
Steep
Aimee
CCC
Bruintje Beer
Manderijn
Muppetje
56 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 4 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  teletascha ma 18 feb 2013 - 5:04

Ik vond 20 maanden eigenlijk altijd wel mooi, maar nu vind ik het wel erg druk. Ik weet zelf nog niet zo goed hoe ik het moet redden met 2 kids. Het lijkt wel alsof de een altijd wat moet als ik bezig ben met de ander. En onze dreumes lukt het ook nog niet zomgoed om echt alleen te spelen tijdens het voeden en boertje laten van de jongste.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 4 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Shy ma 18 feb 2013 - 5:12

Luce schreef:
Shy schreef:
Luce schreef:Haha, dus Muppetje is de enige die je op Facebook hebt van hier? Ja, dan moet je inderdaad wel vragen in een topic of niémand er wat over wil zeggen op Facebook. Laughing
Nee niet dus een paar heb ze niet geteld! Moet ik dat even doen? Ben je dan blij?

Humeurtje? Stel je voor dat iemand een grap maakt. Moeten we natuurlijk niet hebben.
Ik zeg niks meer, alles komt toch verkeerd over en ik blijk gelijk chagrijnig te zijn..
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 4 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Parisienne ma 18 feb 2013 - 5:20

Tussen N. en een eventuele tweede zal er minimaal 3 tot 4 jaar komen te zitten. Ik had het eigenlijk anders in mijn hoofd, maar nu de situatie ernaar is zie ik er eigenlijk alleen maar voordelen van in. N. is zelfstandiger, hopelijk uit haar peuterpuberteit en ik kan met volle aandacht genieten van mijn zwangerschap en baby. Het enige nadeel is dat ik N. altijd op tijd op school moet brengen en halen, maar ik denk dat ook daar wel een mouw aan te passen is. Vriend is kok, gaat ergens in de middag werken, dus 's ochtends hoef ik al niet! Laughing Na school kunnen ze vast met een buurvrouw o.i.d. meelopen voor een paar keer. Dus ook daar zie ik het probleem (nog) niet erg van in. Nee, zoals de planning nu is vind ik het prima zo.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 4 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Lady4 ma 18 feb 2013 - 5:30

Tussen ons (stief)zoontje en een kindje van ons samen zal sowieso vier tot vijf jaar leeftijdsverschil zitten. Dit zal zijn nadelen hebben, maar ook zeker voordelen. Eerst maar hopen dat er in de toekomst überhaupt een broertje of zusje voor hem mag komen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 4 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  _Blush_ ma 18 feb 2013 - 6:26

Darius schreef:
Pien schreef:Ik heb altijd gezegd 1,5tot 2jaar verschil te willen, dat is uiteindelijk iets meer als 2jaar. Tussen mijn zus en mij zit bijna 4jaar verschil en dat hebben wij beide als teveel ervaren. Pas toen we beide een serieuze relatie hadden is ons contact verbeterd, tot die tijd waren we echt water en vuur.

Ik scheel met de middelste 3,5 jaar en met de jongste 11,5 jaar. De band met mijn middelste begint iets te verbeteren, met de jongste is het heel gecompliceerd. We kunnen goed met elkaar hoor, maar ik ben meer een moeder voor haar.

Ik denk dat dit ook wel afhangt van persoonlijkheden en misschien ook een beetje van geslacht (broer/zus, al zal dit ook wel bij iedereen verschillen).
Ik ben 6 jaar ouder dan mijn broer en 9 jaar ouder dan mijn zus. Hoewel we in een ander leven zitten (zij studeert op kamers, ik ben 'gesetteld'), kunnen we het echt heel goed met elkaar vinden. Met mijn zus kon ik altijd wel beter opschieten dan met mijn broer die tussen ons in zit.
Toen ik jonger was, vond ik zo'n kleinere broer en zus soms wel vervelend, zeker als 16-jarige (broer 10 en zus 7). Ik werd toen ook meer ingeschakeld als babysit en meestal als er nét een leuk feestje was :-).

In onze situatie zou ik er graag weer voor gaan als E. bijna 2 jaar is. Dan zit er in mijn scenario ongeveer 2,5 tot 3,5 jaar tussen... Vroeger zou ik ook wel willen, maar dan moeten we eerst een (groter) huis kopen en dat zit er nog niet echt in ideale leeftijdsverschil? - Pagina 4 1270000679
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 4 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Puggle ma 18 feb 2013 - 6:28

Hier komt zoals we er nu over denken geen tweede. Mocht het wel zo zijn dan pas als L. Naar de basisschool gaat.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 4 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Stuiterbal ma 18 feb 2013 - 6:39

Zelf heb ik altijd geroepen dat ik pas een 2e wilde wanneer de eerste net op school zit. Dat leek mij gewoon de ideale leeftijd verschil.
Nu zal dat hier ook zo gaan uitkomen mocht ik in de toekomst nog een 2e krijgen.

Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 4 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Jasmine ma 18 feb 2013 - 6:49

Ik had graag zo'n anderhalf tot twee jaar tussen twee kindjes gehad, daar gingen we ook voor. Alleen liep alles dus een beetje anders en zit er straks net geen drie jaar tussen beide kindjes. Merk wel dat ik het best pittig vind, zwanger zijn terwijl er een peuter rondloopt die nogal om aandacht vraagt. En dan ben ik nog maar een krappe 17 weken onderweg.

Aan de andere kant: als de baby er straks is, is J. wel een stuk zelfstandiger dan een jaar eerder. Dat scheelt dan ook wel weer.

Ik denk dat elke leeftijd zijn voor- en nadelen heeft. Het is net wat je voor jezelf zwaarder laat wegen: de drukte die je er zelf in het begin mee hebt, of het grotere leeftijdsverschil. Sowieso geeft een klein leeftijdsverschil geen garantie voor de band tussen beide kinderen.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 4 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Susan ma 18 feb 2013 - 6:50

_Blush_ schreef:
Toen ik jonger was, vond ik zo'n kleinere broer en zus soms wel vervelend, zeker als 16-jarige (broer 10 en zus 7). Ik werd toen ook meer ingeschakeld als babysit en meestal als er nét een leuk feestje was :-).

Dat vind ik eerlijk gezegd altijd wel een beetje raar, om die verantwoordelijkheid bij je kinderen te leggen. Als je er als ouders voor kiest om meerdere kinderen te krijgen dan vind ik niet dat je oudste daardoor niet uit zou kunnen gaan. Dan blijf je zelf maar thuis, of je doet het in elk geval in overleg. Ik vind het vreemd om gewoon maar te verwachten dat je kind op zijn of haar jongere broertjes of zusjes past.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 4 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  tweeling ma 18 feb 2013 - 7:11

Zoals we er nu over denken gaan we voor een tweede als onze dochter 3 jaar is, tegen de tijd dat ze dan naar school gaat heb ik weer tijd voor een volgende baby.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 4 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Ezzer ma 18 feb 2013 - 7:46

Tja, ideaal.. Mij leek zo'n twee jaar ertussen wel ideaal. Het lijkt me leuk voor de kinderen dat er niet veel jaren leefstijdsverschil tussen zit. Maar van de andere kant lijkt het me ook ideaal als de eerste al wat ouder is (2,5/3jr). Misschien heb je dan wat meer tijd voor de baby omdat de eerste al wat meer zelf kan.
Persoonlijk zou 3jaar ertussen voor ons (ideaal gezien) de max zijn. Maar goed, je hebt het niet voor het zeggen wanneer je zwanger wordt dus we zullen vanzelf wel zien hoeveel verschil er uiteindelijk tussen zal zitten.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 4 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Filoria ma 18 feb 2013 - 7:56

Susan schreef:
_Blush_ schreef:
Toen ik jonger was, vond ik zo'n kleinere broer en zus soms wel vervelend, zeker als 16-jarige (broer 10 en zus 7). Ik werd toen ook meer ingeschakeld als babysit en meestal als er nét een leuk feestje was :-).

Dat vind ik eerlijk gezegd altijd wel een beetje raar, om die verantwoordelijkheid bij je kinderen te leggen. Als je er als ouders voor kiest om meerdere kinderen te krijgen dan vind ik niet dat je oudste daardoor niet uit zou kunnen gaan. Dan blijf je zelf maar thuis, of je doet het in elk geval in overleg. Ik vind het vreemd om gewoon maar te verwachten dat je kind op zijn of haar jongere broertjes of zusjes past.
Bij mij ging het ook zo (scheel 11 jaar met mijn broertje). Kon er wel boos om worden, maar dan zei mijn moeder: 'dan ga je toch lekker op jezelf wonen?!' Heb ik gedaan zodra ik 18 was smile
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 4 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Darius ma 18 feb 2013 - 8:02

Filoria schreef:
Susan schreef:
_Blush_ schreef:
Toen ik jonger was, vond ik zo'n kleinere broer en zus soms wel vervelend, zeker als 16-jarige (broer 10 en zus 7). Ik werd toen ook meer ingeschakeld als babysit en meestal als er nét een leuk feestje was :-).

Dat vind ik eerlijk gezegd altijd wel een beetje raar, om die verantwoordelijkheid bij je kinderen te leggen. Als je er als ouders voor kiest om meerdere kinderen te krijgen dan vind ik niet dat je oudste daardoor niet uit zou kunnen gaan. Dan blijf je zelf maar thuis, of je doet het in elk geval in overleg. Ik vind het vreemd om gewoon maar te verwachten dat je kind op zijn of haar jongere broertjes of zusjes past.
Bij mij ging het ook zo (scheel 11 jaar met mijn broertje). Kon er wel boos om worden, maar dan zei mijn moeder: 'dan ga je toch lekker op jezelf wonen?!' Heb ik gedaan zodra ik 18 was smile

Oooohh, dat zei mn moeder ook! Maar ze zei ook: 'maar we betalen dan he-le-maal niks meer voor je, ook je studie niet!' Dusss, zodra ik een fulltime baan had, heb ik een huis 60 km verderop gekocht! :-)

Het valt me nu ook op dat mijn moeder ook veel dingen overlegde met mij over mijn zusje. Alsof ik haar partner ben. Rolling Eyes
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 4 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Roodkapje ma 18 feb 2013 - 13:21

Hier zit tussen:

1 en 2 : 15 mnd
2 en 3: 23mnd
3 en 4: 20 mnd

Tussen 1 en 4 bijna 6 jaar.

Het meest ideaal, tja. Het is voor mij lastig te zeggen want bij 20 mnd verschil had ik er nog 3 boven he? Ik vond 15 mnd net 2 mnd te kort ( M. liep nog niet echt goed toen ik hoogzwanger was, 2 mnd later wel). Ik zou zelf niet al uit de luiers willen zijn en dan weer helemaal opnieuw beginnen. Dat hadden we met de 3e. De meiden waren beiden al een tijdje dag en nacht zindelijk en toen weer de luiers in... Qua geld... Ik merk het verschil tussen 2 en 4 kinderen alleen bij aanschaf van dure dingen als schoenen en jassen. De hogere kosten komen nog wel hoor, als ze straks allemaal willen sporten bijv. We hebben nu 2 meiden op zwemles en daar zijn we ook al 120 euro pm aan kwijt ( wel op een particuliere zwemschool ) We hebben nu 2 kids in de luiers, maar potjes voor J. bereid ik zelf of we doen a la Rapley thuis. Olvarit smaakt nergens naar.
Luiers koop ik in de aanbieding.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 4 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Amber- ma 18 feb 2013 - 20:10

Mij lijkt een kleine twee jaar ideaal. Na de zomer willen wij er weer voor gaan. Maarja ik heb wel gemerkt dat het niet te plannen is. Ben al lang blij als een tweede mij gegund is.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 4 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Pink! ma 18 feb 2013 - 20:30

Tussen mijn zoon en dochter zit 2 jaar, dat vind ik ideaal.
Ik zou ook niet dichter op elkaar willen hebben, mijn zoontje was al redelijk zelfstandig ( zelf lopen, trap op/af, zelf spelen ect) ook was hij snel uit de luiers nadat zus kwam, dat zijn allemaal voordelen smile

Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 4 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Susan ma 18 feb 2013 - 20:46

Darius schreef:
Filoria schreef:
Susan schreef:
_Blush_ schreef:
Toen ik jonger was, vond ik zo'n kleinere broer en zus soms wel vervelend, zeker als 16-jarige (broer 10 en zus 7). Ik werd toen ook meer ingeschakeld als babysit en meestal als er nét een leuk feestje was :-).

Dat vind ik eerlijk gezegd altijd wel een beetje raar, om die verantwoordelijkheid bij je kinderen te leggen. Als je er als ouders voor kiest om meerdere kinderen te krijgen dan vind ik niet dat je oudste daardoor niet uit zou kunnen gaan. Dan blijf je zelf maar thuis, of je doet het in elk geval in overleg. Ik vind het vreemd om gewoon maar te verwachten dat je kind op zijn of haar jongere broertjes of zusjes past.
Bij mij ging het ook zo (scheel 11 jaar met mijn broertje). Kon er wel boos om worden, maar dan zei mijn moeder: 'dan ga je toch lekker op jezelf wonen?!' Heb ik gedaan zodra ik 18 was ideale leeftijdsverschil? - Pagina 4 561177

Oooohh, dat zei mn moeder ook! Maar ze zei ook: 'maar we betalen dan he-le-maal niks meer voor je, ook je studie niet!' Dusss, zodra ik een fulltime baan had, heb ik een huis 60 km verderop gekocht! :-)

Het valt me nu ook op dat mijn moeder ook veel dingen overlegde met mij over mijn zusje. Alsof ik haar partner ben. Rolling Eyes

Vind ik ook allebei raar, om te zeggen dat je dan maar het huis uit moet en ook om dan te dreigen niks meer te betalen. Het is de plicht van je ouders om je onderdak te geven en voor je te zorgen, het is niet de plicht van het oudste kind om te babysitten. Je kiest als ouders zelf voor die jongere kinderen, dan is het ook je eigen verantwoordelijkheid. Natuurlijk doe je wel eens iets voor je ouders en is het niet gek om af en toe op te passen, maar ik vind het raar om je kind dat op te leggen. Ik zou me als moeder redelijk belachelijk voelen als mijn dochter haar feestjes moest missen omdat ik zo nodig de bloemetjes buiten wil zetten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 4 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Jasmine di 19 feb 2013 - 0:11

Wat leuk Amber! Ik hoop voor jullie dat het dit keer lekker snel lukt en goed gaat!
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 4 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  M@niek di 19 feb 2013 - 0:29

3-3,5 lijkt mij ideaal.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 4 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Snoes di 19 feb 2013 - 4:54

Vroeger zei ik altijd dat ik graag 2 kinderen kort op elkaar zou willen, maar zoals ik er nu over denk, lijkt het mij toch fijner om er zo'n 3 jaar tussen te hebben, zodat de oudste al naar de kleuterschool gaat.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 4 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Amber- di 19 feb 2013 - 5:00

Jasmine schreef:Wat leuk Amber! Ik hoop voor jullie dat het dit keer lekker snel lukt en goed gaat!

Dankjewel! smile
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 4 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum