Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ideale leeftijdsverschil?

+52
Roodkapje
Ezzer
tweeling
Susan
Jasmine
Stuiterbal
Puggle
_Blush_
Lady4
Parisienne
teletascha
Pussycat
Mamsie
Tiara
Theeleut
smooch
_Lana_
kwak
Jezzie
Sophiee
Pien
Sea of Trees
Luce
PapillonRose
nillis
Shy
loesje
Muus
Darius
Star007
Printje
Thunder
Annemie
Liadan
Twellie
Flower_L
Tania
SarahKey
Sterrin_
Fearie
joyce0606
Viva
Filoria
Coco
Alex
Shopaholic
Steep
Aimee
CCC
Bruintje Beer
Manderijn
Muppetje
56 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? Empty ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Muppetje zo 17 feb 2013 - 4:36

Wij riepen altijd heel hard dat het bij een kindje zou blijven. Inmiddels denken we daar allebei anders over, en willen we als L 2-3 is gaan kijken of het lukt om een tweede kindje te mogen krijgen.
Dit mede omdat we zeker willen weten dat we het qua financieen redden enzo. Daarbij wat reorganisaties op werk van beiden die we af willen wachten.

Wat vinden jullie het ideale verschil?

En voor de mensen met twee of meer kindjes, hoeveel zijn jullie per maand ongeveer (meer) kwijt, grote uitgaven daargelaten?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Manderijn zo 17 feb 2013 - 4:38

Tsjah, wat is ideaal?
Ze schelen hier anderhalf jaar, geen verschillen gemerkt in de kosten. In het kader van je leeft naar wat je hebt.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Muppetje zo 17 feb 2013 - 4:39

Manderijn schreef:Tsjah, wat is ideaal?
Ze schelen hier anderhalf jaar, geen verschillen gemerkt in de kosten. In het kader van je leeft naar wat je hebt.

Ja dat is natuurlijk ook wel weer zo

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Bruintje Beer zo 17 feb 2013 - 4:42

Hier schelen ze 22 maanden!
Vind/vond het soms wel druk maar dat kan ook als ze meer in leeftijd verschillen.
Kwa kosten tja je kan het zo duur maken zoals je zelf wilt. Als je weer een jongen krijg kan je alles hergebruiken en is het een meisje ben je meer kwijt aan kleding maar je krijgt ook dubbele kinderbijslag.

Hier gelukkig maar 4 maanden dubbele kosten van de luiers gehad toen was ze zindelijk.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Gast zo 17 feb 2013 - 4:46

Ideaal bestaat niet. Tussen die van mij zit 18 maanden, ik vind dat ideaal, maar ik weet ook niet anders en ook hieraan zitten nadelen. En iemand met 4 jaar leeftijdsverschil zal dat ideaal vinden en ook daaraan zitten nadelen. En het is zo afhankelijk van wat voor moeder je bent, wat voor kinderen je hebt en de rest van de omstandigheden dat er echt niets zinnigs over te zeggen is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Muppetje zo 17 feb 2013 - 4:47

Ik weet ook dat het persoonlijk is hoor meiden, ben alleen benieuwd naar meningen...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  CCC zo 17 feb 2013 - 4:56

Ik vind persoonlijk wat meer leeftijdverschil ideaal. Ik zou als N. rond de drie jaar is wel weer proberen zwanger te raken. Als N. naar school zou gaan of de PSZ, dan zou ik naar mijn idee wat meer één op één aandacht kunnen geven aan de baby en wat kunnen stilstaan bij de zwangerschap. Maar goed, daarbij vind ik ook wel weer mochten de kriebels opeens komen kan het zo maar eerder zijn.
Vind het trouwens wel verstandig af te wachten qua werk en inkomen ed. maar aan de andere kant, voor alles is een oplossing.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Muppetje zo 17 feb 2013 - 4:59

chococupcake schreef:Ik vind persoonlijk wat meer leeftijdverschil ideaal. Ik zou als N. rond de drie jaar is wel weer proberen zwanger te raken. Als N. naar school zou gaan of de PSZ, dan zou ik naar mijn idee wat meer één op één aandacht kunnen geven aan de baby en wat kunnen stilstaan bij de zwangerschap. Maar goed, daarbij vind ik ook wel weer mochten de kriebels opeens komen kan het zo maar eerder zijn.
Vind het trouwens wel verstandig af te wachten qua werk en inkomen ed. maar aan de andere kant, voor alles is een oplossing.

Heb je gelijk in, maar ook als dat niet aan de orde was zouden wik wat langer wachten hoor!

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  CCC zo 17 feb 2013 - 5:03

Muppetje schreef:
chococupcake schreef:Ik vind persoonlijk wat meer leeftijdverschil ideaal. Ik zou als N. rond de drie jaar is wel weer proberen zwanger te raken. Als N. naar school zou gaan of de PSZ, dan zou ik naar mijn idee wat meer één op één aandacht kunnen geven aan de baby en wat kunnen stilstaan bij de zwangerschap. Maar goed, daarbij vind ik ook wel weer mochten de kriebels opeens komen kan het zo maar eerder zijn.
Vind het trouwens wel verstandig af te wachten qua werk en inkomen ed. maar aan de andere kant, voor alles is een oplossing.

Heb je gelijk in, maar ook als dat niet aan de orde was zouden wik wat langer wachten hoor!
Ja dat heb ik ook hoor, hier is alles op orde en staan er geen gekke dingen qua werk op de planning. Ik wil gewoon kunnen genieten van de tijd, en vind 1 kindje al redelijk druk eigenlijk. Daarbij vind ik het te leuk en wil ik alles meemaken van N. en ook van een eventuele volgende. Vriendinnen die kort op de eerste een tweede kindje hebben gekregen vinden het enorm druk en merken dat ze minder tijd hebben voor die speciale momenten. Ook het zwanger zijn omschreven ze als ja bij de eerste was alles zo bijzonder, en nu ben ik zwanger en heb ik een kind en sta ik er minder bij stil omdat het leven gewoon doorgaat. Dat wil ik dus absoluut niet.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Aimee zo 17 feb 2013 - 5:04

Ik zou het echt loeizwaar vinden om nu zwanger achter Luuk aan te moeten hobbelen. Wij willen wachten met proberen tot Luuk zo'n 2 jaar is, misschien zelfs nog wel iets langer. Het lijkt me fijn dat hij tegen die tijd dan iets zelfstandiger/makkelijker is.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Muppetje zo 17 feb 2013 - 5:07

chococupcake schreef:
Muppetje schreef:
chococupcake schreef:Ik vind persoonlijk wat meer leeftijdverschil ideaal. Ik zou als N. rond de drie jaar is wel weer proberen zwanger te raken. Als N. naar school zou gaan of de PSZ, dan zou ik naar mijn idee wat meer één op één aandacht kunnen geven aan de baby en wat kunnen stilstaan bij de zwangerschap. Maar goed, daarbij vind ik ook wel weer mochten de kriebels opeens komen kan het zo maar eerder zijn.
Vind het trouwens wel verstandig af te wachten qua werk en inkomen ed. maar aan de andere kant, voor alles is een oplossing.

Heb je gelijk in, maar ook als dat niet aan de orde was zouden wik wat langer wachten hoor!
Ja dat heb ik ook hoor, hier is alles op orde en staan er geen gekke dingen qua werk op de planning. Ik wil gewoon kunnen genieten van de tijd, en vind 1 kindje al redelijk druk eigenlijk. Daarbij vind ik het te leuk en wil ik alles meemaken van N. en ook van een eventuele volgende. Vriendinnen die kort op de eerste een tweede kindje hebben gekregen vinden het enorm druk en merken dat ze minder tijd hebben voor die speciale momenten. Ook het zwanger zijn omschreven ze als ja bij de eerste was alles zo bijzonder, en nu ben ik zwanger en heb ik een kind en sta ik er minder bij stil omdat het leven gewoon doorgaat. Dat wil ik dus absoluut niet.

Precies mijn gedachte.

Ik wil van een tweede nét zo genieten en alles net zo bewust meemaken. smile
Maar voor nu geeft het al ontzettend veel rust dat mijn man het net zo voelt. Dacht dat hij me voor gek zou verklaren toen ik erover begon, maar gelukkig niet

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Steep zo 17 feb 2013 - 5:17

Wij willen graag nog een kindje dus waarschijnlijk zal het leeftijdsverschil zo ongeveer 3 jaar zijn (hopelijk).
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Shopaholic zo 17 feb 2013 - 5:24

Ik zei ook altijd dat er een groot leeftijd verschil moest zitten, maar dit werd het dus niet.
Het nadeel vind ik dat het soms hectisch en druk is, maar aan de andere hoe ik zie dat y. Met haar zus is vind ik helemaal geweldig!
En tja we konden eigenlijk alles hergebruiken. Het enige wat een echt grote kostenpost was, is de nieuwe babykamer mbt de meubels. Waar y in lag viel letterlijk uit elkaar.
En de luiers zie ik niet echt alles een dubbele last ofzo. Maar als dat straks weer wegvalt houden we daar welnweer wat aan over.

Onze wens voor een 3e is er altijd nog steeds maar zal niet weer zo kort achter elkaar zijn.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Manderijn zo 17 feb 2013 - 5:25

Het is natuurlijk maar net hoe je er zelf over denkt. Ik heb niet minder van de oudste genoten omdat de jongste er toen al was. Ik ben nog alle dagen blij dat ze zo kort op elkaar zitten. Ik hoef nu niet met een baby 2x daags van en naar een basisschool te sjouwen. Ik heb 4 jaar aan een middagslaap gezeten,maar ook dat is nu over. De luiers hebben elkaar overlapt, net als de flesjes, dus dat ging in 1 reis door.
Ee zijn genoeg voor en nadelen, dus het blijft een gevoelskwestie.
Ik vind het met 1 kind drukker, dan met 2, ze vermaken elkaar. Hoe handig. Maar ook dat is allemaal afhankelijk van de kinderen, en ook hoe je als ouder bent.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Alex zo 17 feb 2013 - 5:37

Ik vond altijd twee jaar verschil het mooist, maar nu ben ik al blij als er überhaupt een tweede komt. Ergens is het ook wel lekker dat A al naar school gaat wanneer er een tweede kindje komt.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Coco zo 17 feb 2013 - 5:51

Als ik volgend jaar zwanger mag raken van 1 kindje ipv 2 dan wachten wij met nmr 4 zeker tot nmr 3 bijna naar school gaat en ik ze echt alle aandacht kan geven als de anderen naar school zijn. Ik word nu iedere dag weer knettergestoord van dat eeuwige geruzie om aandacht of om spullen. Persoonlijk zou ik 3-4 jaar verschil ideaal vinden.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Gast zo 17 feb 2013 - 6:43

Hier zit er ruim 3,5 jaar tussen en ik vind het perfect!! Zoals je weet, was het niet helemaal gepland. Ik had er het liefst (als je het zou mogen kiezen) 3 jaar tussen willen hebben. Maar nu achteraf ben ik ontzettend blij met het leeftijdsverschil. J is heel lief voor S.

Ik ben heel blij dat voordat J naar school gaat, ik hem nog even de hele dag om me heen heb (de drakenmomenten daar gelaten haha). Het lijkt me heel zwaar om met een pasgeboren baby vier keer naar school heen en weer te rijden om de oudste weg te brengen en op te halen.

Financieel valt het hier gigantisch mee. We hebben net geen dubbele opvangkosten (de laatste dag van J is de eerste van S straks). En omdat de grootste uitgaven bij J al waren hebben we die kosten nu bijna niet meer. J is net uit de luiers, dus die kosten zijn ook niet dubbel. Alleen kleertjes, maar ja dat kan je zo gek maken als je zelf wilt ideale leeftijdsverschil? 253468018

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Gast zo 17 feb 2013 - 7:00

Achteraf vind ik dat ze hier te snel op elkaar zijn gekomen. Ik had graag mijn volledige aandacht voor een puberende peuter gehad. Mij lijkt zo´n vier jaar leeftijdsverschil ideaal. Dan zit de oudste al op school en heb je overdag exclusief de tijd voor de baby.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Filoria zo 17 feb 2013 - 7:10

Alex schreef:Ik vond altijd twee jaar verschil het mooist, maar nu ben ik al blij als er überhaupt een tweede komt. Ergens is het ook wel lekker dat A al naar school gaat wanneer er een tweede kindje komt.
Dat ja.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Manderijn zo 17 feb 2013 - 7:13

Rejoy. schreef:Achteraf vind ik dat ze hier te snel op elkaar zijn gekomen. Ik had graag mijn volledige aandacht voor een puberende peuter gehad. Mij lijkt zo´n vier jaar leeftijdsverschil ideaal. Dan zit de oudste al op school en heb je overdag exclusief de tijd voor de baby.

Kun je dan ook uitleggen waarom je dat nu dan niet hebt? Want ik snap dat nooit. Wat loopt je oudste nu mis omdat de jongste er is?

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Gast zo 17 feb 2013 - 7:16

Manderijn schreef:
Rejoy. schreef:Achteraf vind ik dat ze hier te snel op elkaar zijn gekomen. Ik had graag mijn volledige aandacht voor een puberende peuter gehad. Mij lijkt zo´n vier jaar leeftijdsverschil ideaal. Dan zit de oudste al op school en heb je overdag exclusief de tijd voor de baby.

Kun je dan ook uitleggen waarom je dat nu dan niet hebt? Want ik snap dat nooit. Wat loopt je oudste nu mis omdat de jongste er is?

ik bedoel meer dat ík het nu zo druk vind, twee jonge kinderen die allebei nog heel erg afhankelijk van mij zijn. Als de oudste op de basisschool zit, is die wat minder zorgafhankelijk. Ik vind het bijvoorbeeld een hele onderneming om weg te gaan, twee kinderen in de jas hijsen, twee kinderen in autostoeltjes, luiertas mee, maxicosi mee, de oudste tillen (oprit ligt er nog niet in). Als de oudste gaat klooien kan ik niet snel ingrijpen omdat de jongste bij mij zit, dat soort dingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Filoria zo 17 feb 2013 - 7:18

Rejoy, bedenk je wel dat je met een kind van 4+ vijf dagen per week om 8.30 bij de basisschool moet staan. Ook tijdens de eerste weken met je baby. Dat lijkt mij weer een nadeel. Jetje zei t ook al, maar volgens mij heeft Jetje een auto en ik zou t ook nog eens lopend moeten doen... Maarja: overleven we ook wel weer.


Laatst aangepast door Filoria op zo 17 feb 2013 - 7:19; in totaal 1 keer bewerkt
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Viva zo 17 feb 2013 - 7:19

ik wilde altijd 2.5 jr tussen mijn kindjes, helaas is dit het niet geworden. Al moet ik momenteel wel toegeven dat ik het heer-lijk vind dat R 's morgens naar school gaat. Even de tijd om te klussen/boodschappen te doen of schoon te maken, heerlijk die rust!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Gast zo 17 feb 2013 - 7:23

Filoria schreef:Rejoy, bedenk je wel dat je met een kind van 4+ vijf dagen per week om 8.30 bij de basisschool moet staan. Ook tijdens de eerste weken met je baby. Dat lijkt mij weer een nadeel. Jetje zei t ook al, maar volgens mij heeft Jetje een auto en ik zou t ook nog eens lopend moeten doen... Maarja: overleven we ook wel weer.

onze kinderen moeten ook om 8 uur naar de gastouder. In het verlof lijkt me dat inderdaad wel een nadeel, maar het lijkt me wel lekker als je onder schooltijd alleen maar een baby thuis hebt. Achteraf had ik best wel wat langer de rust en het gemak van één kindje willen hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Manderijn zo 17 feb 2013 - 7:25

Rejoy. schreef:
Manderijn schreef:
Rejoy. schreef:Achteraf vind ik dat ze hier te snel op elkaar zijn gekomen. Ik had graag mijn volledige aandacht voor een puberende peuter gehad. Mij lijkt zo´n vier jaar leeftijdsverschil ideaal. Dan zit de oudste al op school en heb je overdag exclusief de tijd voor de baby.

Kun je dan ook uitleggen waarom je dat nu dan niet hebt? Want ik snap dat nooit. Wat loopt je oudste nu mis omdat de jongste er is?

ik bedoel meer dat ík het nu zo druk vind, twee jonge kinderen die allebei nog heel erg afhankelijk van mij zijn. Als de oudste op de basisschool zit, is die wat minder zorgafhankelijk. Ik vind het bijvoorbeeld een hele onderneming om weg te gaan, twee kinderen in de jas hijsen, twee kinderen in autostoeltjes, luiertas mee, maxicosi mee, de oudste tillen (oprit ligt er nog niet in). Als de oudste gaat klooien kan ik niet snel ingrijpen omdat de jongste bij mij zit, dat soort dingen.


Moet je wel eerst je oudste op de basisschool zien te krijgen smile Dat vind ik met een peuter al een heel werk, en die kan zichzelf al aardig redden (met eten, jas aan, schoenen aan dat soort dingen)
En nu mijn oudste op de basisschool zit, wil de jongste lekker alleen spelen, gewoon omdat het kan. Dus alle aandacht die ik nu voor hem heb, wil hij niet eens... :nopompom:
Ik vind juist die dingen die we nu samen kunnen doen erg leuk. Spel op tafel, en met ons drieën aan de slag. Dat kan dan weer niet als je oudste uit school komt en de jongste word net wakker en wil een fles. Zo zal er wel altijd wat zijn.
Ik heb gelukkig niet het gevoel dat 1 van de 2 te weinig aandacht zou krijgen omdat de ander er ook nog is.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum