Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ideale leeftijdsverschil?

+52
Roodkapje
Ezzer
tweeling
Susan
Jasmine
Stuiterbal
Puggle
_Blush_
Lady4
Parisienne
teletascha
Pussycat
Mamsie
Tiara
Theeleut
smooch
_Lana_
kwak
Jezzie
Sophiee
Pien
Sea of Trees
Luce
PapillonRose
nillis
Shy
loesje
Muus
Darius
Star007
Printje
Thunder
Annemie
Liadan
Twellie
Flower_L
Tania
SarahKey
Sterrin_
Fearie
joyce0606
Viva
Filoria
Coco
Alex
Shopaholic
Steep
Aimee
CCC
Bruintje Beer
Manderijn
Muppetje
56 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 2 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  joyce0606 zo 17 feb 2013 - 7:33

even terugkomend op het zwanger zijn en al een kindje hebben. het wordt nooit meer zóó speciaal als de eerste keer. ik weet nu niet beter dan dat deze 2 dicht op elkaar zitten, en ja de tijd gaat veel sneller en je staat minder stil bij alles. maar ik denk niet dat dat heel veel uitmaakt wanneer je een kindje van 3 of 4 hebt rondwandelen, die gaan op een gegeven moment ook naar PSZ en school, dat is ook brengen/halen/brengen/halen (met dikke buik).

Als ik er zo over na denk vind ik dit ideaal want K is nog gewoon thuis en als ik niet wil hoef ik de deur niet eens uit.
hij slaapt nog niet door, dus dat ongemak hoef ik ook niet in te leveren, hij zit nog in de luiers, 1 of 2 luiers verschonen zie ik ook niet als een drama. ik romantiseer het niet want K zijn eerste maanden waren drama, maar heb er wel veel meer vertrouwen in en sta er positief in, ik zal sneller dingen herkennen en daarop in kunnen spelen. het grappige is wel ondanks K nog zo jong is ik wel weer denk van uhmmm hoe zat dat ook alweer met een klein babytje...maar goed daar hebben we kraamzorg voor smile

Er zijn altijd voor en tegens en ik denk dat die vooral heel erg persoonlijk zijn.

Waar ik vooral bang voor ben is kan ik dit kind wel net zoveel liefde geven als K, want K is natuurlijk wel gewoon mijn eerste kindje, maar ik geloof dat dat erbij hoort.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 2 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Fearie zo 17 feb 2013 - 7:42

Wij willen voor een 2e gaan als D bijna 2 jaar is. Dan zou hij richting 3 jaar gaan als zijn broertje of zusje mag komen. Financieel is dat ook haalbaar, dan hebben we 1 jaar dubbele kdv kosten.
Ik denk dat het dan ook beter te doen is met al een kindje in huis, ik moet er niet aan te denken om met deze dwarse dreumes nu zwanger te zijn.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 2 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Manderijn zo 17 feb 2013 - 7:45

joyce0606 schreef:

Waar ik vooral bang voor ben is kan ik dit kind wel net zoveel liefde geven als K, want K is natuurlijk wel gewoon mijn eerste kindje, maar ik geloof dat dat erbij hoort.

Yep, maar oh als je je kindje voor het eerst ziet, dan is dat gevoel (in de meeste gevallen) als sneeuw voor de zon verdwenen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 2 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  joyce0606 zo 17 feb 2013 - 7:58

Manderijn schreef:
joyce0606 schreef:

Waar ik vooral bang voor ben is kan ik dit kind wel net zoveel liefde geven als K, want K is natuurlijk wel gewoon mijn eerste kindje, maar ik geloof dat dat erbij hoort.

Yep, maar oh als je je kindje voor het eerst ziet, dan is dat gevoel (in de meeste gevallen) als sneeuw voor de zon verdwenen.

daar zet ik ook al mijn geld op in! smile
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 2 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Sterrin_ zo 17 feb 2013 - 7:58

Hier zit er 1,5 jaar tussen de eerste en tweede, en 2 jaar tussen de tweede en de tweeling.

Als ik nu naar de tweeling kijk kan ik me soms niet eens voorstellen dat ik bij de oudste alweer een baby van ruim 3 maanden had, maar dat komt misschien ook wel doordat zij de jongste zijn nu. We hebben hier bewust voor gekozen. We wisten natuurlijk niet dat de jongsten een tweeling zou worden, dus et is best heel druk 4 kinderen binnen 4 jaar, maar aan de andere kant volgen ze elkaar mooi op, en zaten we toch eenmaal in dat ritme.
Ik heb er zeker geen spijt van, de eerste tijd is me ook erg meegevallen, maar nu vind ik het best pittig als ik eerlijk ben. Maar, het wordt langzaam aan steeds makkelijker. Hoop ik. Wink

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 2 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  SarahKey zo 17 feb 2013 - 8:08

Ik weet het eigenlijk nog niet zo. Ik zou het nu heel zwaar vinden om voor S te zorgen zou ik zwanger zijn. De zwangerschap van S ging ook niet over rozen. Ook willen we nog niet naar het ziekenhuis en zonder hulp van hormonen ben ik niet zo vruchtbaar. En we weten nog niet wanneer we die stap weer gaan zetten. Ik vind het zo ook wel goed nog voorlopig met alle aandacht voor 1 kindje.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 2 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  joyce0606 zo 17 feb 2013 - 8:11

overigens zou ik wel meer kunnen genieten als deze zwangerschap wel van het lije dakje was gegaan. deze zwangerschap maakt het wel allemaal zwaarder, maar ook daar vind je je weg in en is het aanpassen...ach als mama pas je je de hele dag al aan smile
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 2 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Tania zo 17 feb 2013 - 8:16

Mijn kinderen schelen 22 maanden. Soms vind ik het vermoeiend twee kinderen die nog zo erg afhankelijk zijn maar het is wel een bewuste keuze geweest. Ik wilde niet wachten tot de oudste naar school ging, voor m'n gevoel gingen we dan weer helemaal opnieuw beginnen als we weer een baby zouden krijgen. We zaten toch nog volop in de gebroken nachten en luiers dus dan maar liever in een keer door zodat dat over een paar jaar echt achter de rug is.
Als ik J. en M. nu samen zie ben ik ook heel blij met onze keus. Ze zijn zo gek op mekaar en zoeken mekaar ook echt op om te spelen. Dus ik vind het leuk dat ze nu nog een tijd samen thuis zijn totdat J. naar school moet.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 2 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Flower_L zo 17 feb 2013 - 8:30

L en j schelen 2 1/2 jr. L is te jong om dingen omtrent wat wel/niet mag goed te begrijpen....en te oud om dingen totaal niet te begrijpen. Ik vind het achteraf gezien geen prettjf verschil.

Mocht hier nog een derde komen, dan of meer...of minder leeftijdsverschil.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 2 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Twellie zo 17 feb 2013 - 8:34

Hier schelen ze ruim twee jaar. Ik was sowieso ontzettend blij dat het gelukt was om een tweede te krijgen. Wat dat betreft ben ik daar al gelukkig mee. Maar het was wel een zwaar leeftijdsverschil, de oudste was flink aan het peuterpuberen. Gelukkig was de jongste zo makkelijk, anders was ik gek geworden.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 2 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Liadan zo 17 feb 2013 - 8:51

Ik weet niet wat een ideale leeftijd is, wij hebben gewacht tot we zelf klaar waren voor een 2e, als dat een jaar later was geweest dan was dat ook prima geweest. Ik vind het wel fijn dat de jongste geen baby meer is nu de oudste naar school gaat. Ik had er niet aan moeten denken om hem toen 4 keer op een dag mee moeten nemen naar school om de oudste te brengen/halen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 2 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Annemie zo 17 feb 2013 - 8:58

Mijn zoontje zal 3 jaar en 2 mnd zijn als de tweede komt, ik vind het wel een mooi verschil, ook omdat hij alles steeds beter begrijpt.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 2 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Thunder zo 17 feb 2013 - 8:58

Hier 3 jaar en 3 maanden leeftijdsverschil. Ik had het graag minder gehad, maar dat is niet gelukt. Achteraf maar goed ook.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 2 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Gast zo 17 feb 2013 - 9:18

Hm ,ik vond 18 maanden juist ideaal. Ze sliepen beide nog tussen de middag, de oudste is nooit jaloers geweest, ze weten niet beter dan dat ze samen zijn en spelen heel veel samen. Bij 4 jaar leeftijdsverschil lijkt me er veel meer afstand tussen de kinderen zitten, en het lijkt me veel drukker, met een baby sjouwen van en naar school. Hier gingen ze gewoon samen naar het Kdv het grootste deel van de tijd en ze zouden bij elkaar in de klas kunnen zitten. Alle gezinsuitjes zijn altijd leuk voor allebei, geen ruzie om films of tv of speelgoed omdat ze hetzelfde leuk vinden, we hebben onze handen ineens weer heel erg vrij, terwijl we bij 4 jaar verschil nu nog een niet zindelijke peuter zouden hebben. Ze kunnen nu het meeste zelf en wij hebben weer meer tijd en ruimte voor onszelf. En ik heb nooit gesnapt waarom je meer tijd hebt voor een baby bij meer verschil, voor mijn gevoel heb je juist meer tijd met minder verschil. Kleuters zijn druk en moeten veel gehaald en gebracht worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 2 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Printje zo 17 feb 2013 - 9:55

Hier zit er dus bijna 3 jaar tussen ( 2 jaar en 11 mnd Wink ) en ik vind het ideaal. R snapt het, kan al veel zelf en helpt mee met dingetjes. Ik zou juist weer niet te dicht de kindjes op elkaar willen, dan heb je twee kinderen in de luiers/ twee baby's en dat lijkt mij dan weer kei zwaar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 2 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Star007 zo 17 feb 2013 - 9:57

Ik vind 1,5 tot 2 jaar wel een mooi leeftijdsverschil. Als alles goed gaat met deze zwangerschap en hij/zij geboren is, zit er waarschijnlijk precies 2 jaar en en 2 weken tussen. Mooi leeftijdsverschil dus Wink
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 2 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Darius zo 17 feb 2013 - 10:14

Toen ik zwanger was van P zat L net in zn peuterpuberteit inclusief driftbuien. Erg vervelend als je L dan in de autostoel moet drukken met een dikke buik. Ben blij dat E er nu al is, P zit een stuk sneller in de autostoel nu! :-)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 2 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Muus zo 17 feb 2013 - 10:22

Mijn kinderen schelen bijna 8 jaar. Ik vond 4 jaar leeftijdsverschil altijd wel mooi. Nu zit er zoveel verschil tussen dat het me ook best zwaar weer valt een baby. Het is echt helemaal opnieuw beginnen. Maar ik kan ze beide veel aandacht geven, en mijn dochter helpt me graag en goed met alles.

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 2 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  loesje zo 17 feb 2013 - 19:59

hier zit er 2 jaar en 2 maand tussen de kids. ik vind het een mooi leeftijdsverschil dan hebben ze later ook meer aan mekaar met spelen omdat het niet zoveel leeftijd verschilt.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 2 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Filoria zo 17 feb 2013 - 20:25

Artemis, klinkt best ideaal inderdaad. Maar veel leeftijdsverschil is niet altijd een keuze he?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 2 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Shy zo 17 feb 2013 - 20:29

Ik zou niet weten wat ideaal is, we hebben ook nog maar 1 kindje natuurlijk.
Eind maart stop ik met de pil en dan maar zien wanneer ik zwanger word. Het lijkt mij zelf erg leuk dat er weinig leeftijdsverschil is. En hoe dat dan in zijn werk gaat zien we dan wel, ik wil sowieso een broertje of zusje voor T en dan liever nu dan over twee jaar.

Mondje dicht op Facebook graag!
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 2 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  nillis zo 17 feb 2013 - 20:58

Ik wilde altijd 2 kindjes redelijk snel achter elkaar, maar ik was heel snel zwanger van T en wilde niet binnen het jaar weer zwanger zijn, dus gewacht tot t 1 jaar was. Daarna duurde een volgende zwangerschap lang en die eindigde ook nog in een mk. Nu ben ik weer zwanger en zal er bijna 3 leeftijdsverschil tussen zitten. Daar ben ik heel lang verdrietig om geweest, maar weet ook dat de band die kindjes met elkaar hebben niet afhankelijk is van leeftijdsverschil. ik ben nu wel heel blij dat T straks al veel zelfstandiger is, want wat als volgende baby weer zoveel huilt als T dan kan T zich wel meer vermaken en kan ik dingen meer uitleggen en haar betrekken bij de zorg. En T is dan hopelijk zindelijk en dat scheelt in luierkosten.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 2 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  PapillonRose zo 17 feb 2013 - 21:46

Ik dacht 'vroeger' altijd 2 jaar. Maar sinds ik A. heb is dat wel veranderd. Scheelt vast ook wel dat het sowieso niet kon in onze situatie, maar dan nog lijkt mij het idee zwanger te zijn als je eerste kindje nog geen twee is best heftig. Ik wil graag genoeg aandacht voor A. hebben en ook zoveel mogelijk van de zwangerschap genieten. Er vanuitgaande dat ik weer zo'n rotzwangerschap zou krijgen op het gebied van misselijkheid, zal dat misschien niet makkelijk worden om dat te kunnen doen. Nu ze twee is geweest, wordt ze al steeds zelfstandiger, gaat al naar de psz, begrijpt meer, etc. Ik denk zelf nu aan een jaar of 3 - 4 leeftijdsverschil wat me prettig lijkt. Maargoed, wij wachten nog even, we zien vanzelf wel wanneer we er voor willen gaan en hoe oud A. dan is als het zou mogen lukken. Want al vind ik een bepaald leeftijdsverschil prettig, het moet maar net lukken, en we zijn er nu ook nog niet klaar voor.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 2 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Luce zo 17 feb 2013 - 21:56

Shy schreef:Ik zou niet weten wat ideaal is, we hebben ook nog maar 1 kindje natuurlijk.
Eind maart stop ik met de pil en dan maar zien wanneer ik zwanger word. Het lijkt mij zelf erg leuk dat er weinig leeftijdsverschil is. En hoe dat dan in zijn werk gaat zien we dan wel, ik wil sowieso een broertje of zusje voor T en dan liever nu dan over twee jaar.

Mondje dicht op Facebook graag!

Jij denkt dat mensen nu op jouw Facebook gaan roepen dat jij een 2e kindje wil en in maart met de pil stopt? scratch
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 2 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Printje zo 17 feb 2013 - 21:58

Nilles, hier dus drie jaar verschil mar het is echt heerlijk. R helpt mee, is super trots op zijn zusje en ik denk dat het dus met die band wel goedkomt.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 2 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum