Weinig leeftijdsverschil tussen kinderen, belangrijk?
+32
Caroow
Marin
Twellie
Char1
Silke
Tiara
Artemis
Laurientje
Punk'd
Annemie
SarahKey
Coco
Aoi
Liadan
Sadie_
Thunder
Razz
Filoria
Tsjip
Sterrin_
Ella
Sanne
kwebbeltje
Aimee
Happydobby
CCC
PapillonRose
Sun88
M@niek
Tania
Vixen
Engelse Drop
36 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Weinig leeftijdsverschil tussen kinderen, belangrijk?
In het andere topic schrijven sommigen dat zij het belangrijk vinden dat er weinig leeftijdsverschil tussen de kinderen zit. Waarom vinden jullie dit belangrijk, of juist niet belangrijk? Ons lijkt een leeftijdsverschil van een jaar of 4 juist prettig en daar zijn een aantal redenen voor. We vinden het prettig om deze jaren (27 tot begin 30) nog flexibel te zijn en met 1 kind ben je toch wat vrijer, dan met 2. Daarnaast lijkt het me fijn dat dochter straks naar school gaat en wij dan meer tijd hebben voor de tweede. Ook denken we dat de kinderen alsnog veel aan elkaar kunnen hebben. Wij hebben allebei een goede band met onze oudere broers en zussen, het geeft niet of ze 2 of 6 jaar ouder zijn.
Ben benieuwd naar jullie redenen om voor weinig leeftijdsverschil te kiezen.
Ben benieuwd naar jullie redenen om voor weinig leeftijdsverschil te kiezen.
Engelse Drop- Prater
- Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13
Re: Weinig leeftijdsverschil tussen kinderen, belangrijk?
Wij hebben niet zo naar leeftijdsverschil gekeken, meer naar wanneer wij er zelf weer aan toe waren.
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
Ik wilde weinig leeftijdsverschil omdat we toch al weinig sliepen en een klein kindje gewend waren daardoor ging de tweede gewoon mee in ons leven zonder dat er echt veel veranderde. Ik vind qua flexibiliteit 1 of 2 kinderen niks uitmaken. Ook spelen ze heel leuk samen en zijn ze gek op mekaar maar dat kan natuurlijk ook net zo goed als er wat meer verschil tussen zit.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Voor mij maakt het echt niet uit. Er zal hier minstens een leeftijdsverschil zijn van 6/7 jaar. Aangezien ik heel graag mn studie af wil maken. En misschien blijft het maar bij 1 kindje. Ik hecht dus niet veel waarde aan het leeftijdsverschil. En ook al zou ik niet studeren zou het mij niets uitmaken.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Ons kindje is nu pas 9, maanden, hebben geen idee of en wanneer een tweede komt, ideaal zou ik wel een klein leeftijdsverschil vinden omdat je dan toch al een, kleintje hebt en een baby in dat ritme mee kan gaan, als je oudste 4 is bijvoorbeeld dan moet het ritme toch weer aangepast worden, als het verschil klein is heb je eerder meer vrijheid. Maar nu met baby die veel gehuild heeft en alleen slaapt in zijn eigen bedje, denk ik we wachten nog wel een aantal jaren. Maar goed we kijken wanneer we er aan toe zijn. Klein en grote y leeftijdsverschil, het heeft beide zn voor en nadelen
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Mij maakt het tot op zekere hoogte toch wel uit. Een heel klein leeftijdsverschil lijkt me vooral erg druk en hectisch met hele jonge kinderen, dus dat heeft niet mijn voorkeur. Ook een heel groot leeftijdsverschil (10 jaar bijvoorbeeld) lijkt me niets, dan moet je weer bij nul beginnen en de kans is kleiner dat je kinderen zolang ze nog vrij jong zijn echt wat aan elkaar hebben. Als ik zou mogen kiezen dan lijkt mij een leeftijdsverschil van een jaar of 3 - 4 prima.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Hier zullen we echt niet kijken naar leeftijdsverschil, meer wanneer we er zelf aantoe zijn. Zou het wel prettig vinden als N. iets ouder is zodat ik ook wat meer tijd met de baby zou kunnen hebben als ze bijv. naar de PSZ of school zou gaan.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Hier wilde we niet teveel verschil, ik scheel zelf 5 jaar met mijn zusje en waarschijnlijk ook omdat we elkaars tegenpolen zijn, we hebben maar weinig met elkaar. Dit was toen we klein waren en nu nog steeds.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Voorheen leek een groter leeftijdsverschil prettig (3/4 jaar), maar nu vind ik een leeftijdsverschil van een jaar of 2 wel voldoende (moeten we wel gaan opschieten, haha ). Het lijkt me fijn als Luuk nog een middagslaapje doet en dat we uiteindelijk sneller weer een stukje vrijheid terug hebben.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Wij hebben een zoontje die deze week 7 is geworden en eind sept ben ik uitgerekend van nummer 2. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit super leuk zo vind. Zoon beleeft het echt allemaal is meegeweest naar de echo afgelopen week. Heeft van zn eigen centjes een babypakje gekocht voor de baby. Zoon gaat straks weeer naar school en ik kan dan lekker met de baby aanrommelen. In ons gezin ideaal!
kwebbeltje- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12
kwebbeltje schreef:Wij hebben een zoontje die deze week 7 is geworden en eind sept ben ik uitgerekend van nummer 2. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit super leuk zo vind. Zoon beleeft het echt allemaal is meegeweest naar de echo afgelopen week. Heeft van zn eigen centjes een babypakje gekocht voor de baby. Zoon gaat straks weeer naar school en ik kan dan lekker met de baby aanrommelen. In ons gezin ideaal!
Ah zo schattig van dat pakje! Die krijgt de baby vast vaak aan. Lief hoor, dat is inderdaad wel een voordeel van zo n leeftijd verschil
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Sun88 schreef:kwebbeltje schreef:Wij hebben een zoontje die deze week 7 is geworden en eind sept ben ik uitgerekend van nummer 2. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit super leuk zo vind. Zoon beleeft het echt allemaal is meegeweest naar de echo afgelopen week. Heeft van zn eigen centjes een babypakje gekocht voor de baby. Zoon gaat straks weeer naar school en ik kan dan lekker met de baby aanrommelen. In ons gezin ideaal!
Ah zo schattig van dat pakje! Die krijgt de baby vast vaak aan. Lief hoor, dat is inderdaad wel een voordeel van zo n leeftijd verschil
Ja ik vond het ook zo ontzettend lief van hem, hij had het echt helemaal zelf uitgekozen!
kwebbeltje- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12
Het lijkt ons gezellig om twee kinderen kort op elkaar te krijgen, maar het is maar net of dat ook lukt. Je kunt ze immers niet helemaal plannen. Dus nu zien we ook de voordelen in van iets meer leeftijdsverschil.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vind een leeftijdsverschil van 2-4 jaar ideaal. Voor zover je het natuurlijk voor het zeggen heb.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Wij wilden ze wel graag wat korter op elkaar, tussen de oudste 2 zit 1,5 jaar en de 2e en de tweeling 2 jaar. Voor ons prima zo, alleen ik merk wel dat er in deze leeftijdsfases nogal een competitiestrijd wordt gevoerd, dat is dan weer een nadeel soms.
Mochten we nog voor een 5e gaan dan als de tweeling al 3 is geweest, dan heb ik net wat meer de handen vrij, en kan ik ook echt de aandacht geven, dat heb ik bij de tweeling wel wat gemist, omdat ze natuurlijk al met 2 kwamen, en er ook nog 2 kleintjes van toen 2 en 3 boven zaten.
De oudste is nu het 6 en het wordt steeds makkelijker merk ik, dus we wachten nog een jaartje en beslissen dan wel.
Mochten we nog voor een 5e gaan dan als de tweeling al 3 is geweest, dan heb ik net wat meer de handen vrij, en kan ik ook echt de aandacht geven, dat heb ik bij de tweeling wel wat gemist, omdat ze natuurlijk al met 2 kwamen, en er ook nog 2 kleintjes van toen 2 en 3 boven zaten.
De oudste is nu het 6 en het wordt steeds makkelijker merk ik, dus we wachten nog een jaartje en beslissen dan wel.
Laatst aangepast door Sterrin_ op za 13 jul 2013 - 1:51; in totaal 1 keer bewerkt
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Hier kijken we wel wanneer we er weer aan toe zijn. Toch zou ik er maximaal 3 jaar tussen willen hebben. Dat is ook puur gebaseerd op onze eigen ervaringen. Tussen mijn man en zijn broertje zit ruim 6 jaar en daar heeft hij wel eens van gebaald. Toen hij met z'n musical in groep 8 bezig was ging zijn broertje pas naar groep 3 en toen hij zijn eerste baan kreeg ging zijn broertje pas naar de middelbare school. Nu is hun band heel goed hoor maar heeft een broertje waar hij vroeger iets aan had wel eens gemist. Tussen mijn zusje en mij zit een kleine 2 jaar en wij hebben vroeger veel ruzie gehad maar hadden ook veel aan elkaar!
Maar we gaan eerst lekker van deze kleine genieten en dan zien we later wel verder!
Maar we gaan eerst lekker van deze kleine genieten en dan zien we later wel verder!
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Ik geniet enorm van de vijf jaar dat Tomas nog alleen is. Je bent inderdaad heel flexibel met 1 kind. Die kun je ook vrij makkelijk naar een oppas brengen. Je hoeft niet steeds rekening te houden met alle dutjes en luiers. Nadeel vind ik dat Tomas pas als hij een jaar of 7 is echt wat zal hebben aan zijn zusje. Tot die tijd zoeken we andere kindjes op in de speeltuin, bij vrienden en hij heeft vriendjes op school natuurlijk.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ja. Wij wilden ook graag 2-4 jaar verschil, maar het zijn er nu 5 geworden doordat zwanger worden niet zo snel ging en ik een miskraam heb gehad.Ella schreef:Ik vind een leeftijdsverschil van 2-4 jaar ideaal. Voor zover je het natuurlijk voor het zeggen heb.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ik had 2,5 a 3 jaar wel het mooist gevonden. S. wordt over 2 weken alweer 3 dus dat zit er helaas niet meer in!
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Ik wilde wat minder verschil, maar het ging niet zo snel als gehoopt. Er zit nu 3 jaar en 3 maanden tussen. Achteraf vind ik dit toch wel erg fijn, vooral nu blijkt dat de jongste niet gezond is.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Ik vind juist méér leeftijdsverschil belangrijk.
Sadie_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 86
Punten : 86
Registratiedatum : 13-06-13
Wij hebben niet naar leeftijdsverschil gekeken maar naar wanneer wij zelf toe waren aan een tweede. Het maakt mij zelf niet uit of er 1 jaar of 10 jaar tussen 2 kinderen zit.
Laatst aangepast door Liadan op za 13 jul 2013 - 3:09; in totaal 1 keer bewerkt
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Wij hadden er 1,5 jaar tussen en daar zou ik nooit meer voor kiezen, echt nooit. Ja ze spelen met elkaar maar ze maken ook ontzettend veel ruzie. Maar dat is niet de reden, ik vond de oudste gewoon nog een grote baby toen de jongste kwam. Tussen de tweede en derde zit 2 jaar en 7 maanden. Ik vind het een heel fijn idee dat mocht ik ongepland zwanger worden, de jongste 2 is tegen de tijd dat die baby dan zou komen. Maar mochten wij voor een vierde kiezen dan denk ik dat we er zeker weer 2 jaar en 7 maanden tussen laten, zoals ik er nu over denk nog veel langer. En stel dat we over tien jaar ineens nog een sterke kinderwens krijgen, dan ben ik 35, dan denk ik niet dat we ons laten tegenhouden door het feit dat onze kinderen dan 15, 13 en 11 zijn. Ja dan groeit de vierde op als nakomertje, maar dat betekent niet dat het dan zielig is ofzo.
Aoi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12
Liadan schreef:Wij hebben niet naar leeftijdsverschil gekeken maar naar wanneer wij zelf toe waren aan een tweede. Het maakt mij zelf niet uit of er 1 jaar of 1 jaar tussen 2 kinderen zit.
Nee of er 1 jaar of 1 jaar tussenzit zou mij ook niet uitmaken
Aoi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12
Aoi schreef:Liadan schreef:Wij hebben niet naar leeftijdsverschil gekeken maar naar wanneer wij zelf toe waren aan een tweede. Het maakt mij zelf niet uit of er 1 jaar of 1 jaar tussen 2 kinderen zit.
Nee of er 1 jaar of 1 jaar tussenzit zou mij ook niet uitmaken
ik heb het al veranderd, haha.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....
» Wat is het verschil tussen jullie kinderen?
» Het verschil tussen jouw kinderen?
» kinderfiguren voor kinderen tussen 3 en 7 jaar oud
» 'kloof' tussen/met vriendinnen zonder kinderen
» Wat is het verschil tussen jullie kinderen?
» Het verschil tussen jouw kinderen?
» kinderfiguren voor kinderen tussen 3 en 7 jaar oud
» 'kloof' tussen/met vriendinnen zonder kinderen
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: