Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?

+13
Razz
maiadebij
Jelin
_Lana_
kwak
Thunder
Jezzie
sanne-84
Filoria
Dora
Luce
Printje
Flower_L
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil? Empty Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?

Bericht  Flower_L wo 20 maa 2013 - 8:49

Ik hoop dat hier ooit nog een derde komt, en denk al stiekem na over de tijd tussen nr 2 en 3. Uiteraard heb je niets te zeggen over wanneer het zover is, maar toch houd je er wel rekening mee.

Tussen l en j zit 2 1/2 jaar. En ik weer niet goed of ik meer of minder leeftijdsverschil ertussen zou 'willen' bij een volgende. Snel achter elkaar is leuk....maar ik zie ook op tegen het moment dat het echt klaar is. En dat moment wil ik stiekem ook nog heel lang uitstellen. Dan ben ik al uitgezwangerd met drie kinderen en zijn ze in onze directe omgeving (bijv vriendengroep) nog volop bezig. Dat houdt je natuurlijk altijd, maar toch.

Hoe denken jullie er nu over, nu jullie meerdere kindjes hebben?


Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil? Empty Re: Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?

Bericht  Printje wo 20 maa 2013 - 8:51

Ideaal kan er niets anders over zeggen, er zit bijna drie jaar tussen en dat vind ik helemaal goed. Twee kinderen op elkaar lijkt me vreselijk zwaar en nu vind ik het zoveel makkelijker.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil? Empty Re: Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?

Bericht  Luce wo 20 maa 2013 - 8:54

Hier zit er ook 3 jaar tussen. Had het toch liever korter op elkaar gehad. Wij willen wellicht ook nog een 3e. Maar zie het niet zitten om nu alweer zwanger te worden (de jongste wordt in mei alweer 1). Vind het ook moeilijk.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil? Empty Re: Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?

Bericht  Gast wo 20 maa 2013 - 8:54

Als ik het overnieuw had mogen doen, dan had ik wel meer leeftijdsverschil willen hebben, een jaar of vijf ofzo. Dan had de oudste er wat meer van mee gekregen, was ik niet zo snel klaar geweest met kindjes krijgen en had ik onder schooltijd meer tijd gehad om te kroelen met de jongste.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil? Empty Re: Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?

Bericht  Dora wo 20 maa 2013 - 8:56

Toen A. 6 maanden was raakte ik zwanger van M. Uiteindelijk zit er 15,5 maand leeftijdsverschil tussen. En ik vind het leeftijdsverschil ideaal! Zou het zo weer doen!
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil? Empty Re: Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?

Bericht  Printje wo 20 maa 2013 - 8:57

Pff luce is jouw mannetje alweer bijna jarig? Wat gaat het snel met onze yeskindjes, soms denk ik echt jeetje is die alweer jarig.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil? Empty Re: Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?

Bericht  Filoria wo 20 maa 2013 - 8:57

Rejoy. schreef:Als ik het overnieuw had mogen doen, dan had ik wel meer leeftijdsverschil willen hebben, een jaar of vijf ofzo. Dan had de oudste er wat meer van mee gekregen, was ik niet zo snel klaar geweest met kindjes krijgen en had ik onder schooltijd meer tijd gehad om te kroelen met de jongste.
Kijk, ik ga een wereldtijd tegemoet :cheering:
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil? Empty Re: Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?

Bericht  sanne-84 wo 20 maa 2013 - 8:58

Ik denk dat beide (groter en kleiner leeftijdsverschil) wel iets heeft.
Ik zou ook niet weten wat ik zou willen met een 2e (als je het dan voor het zeggen had)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil? Empty Re: Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?

Bericht  Flower_L wo 20 maa 2013 - 9:01

Voel me soms best schuldig dat ik nu mijn verlof afgelopen is, best weinig tijd voor j heb....Of beter gezegd, maak. Nu kan hij nog niet veel natuurlijk...maar daardoor leg ik hem al snel in bed Embarassed
Het is een makkelijk kind dat weinig huilt...en l heeft veel meer aandacht nodig. Dus dan moet ik kiezen en wordt het l want hij vraagt erom.

Ik neig nu toch naar meer tijd ertussen. Ook omdat ik het moment van laatste keer dan nog uit kan stellen smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil? Empty Re: Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?

Bericht  Printje wo 20 maa 2013 - 9:03

Flower, dat heb ik ook wel een beetje. N slaapt ook nog best veel en ik plant haar nogal snel eens in bed als ik iets met R wil gaan doen Embarassed
Ze vindt alles ook prima dat scheelt natuurlijk en ze wordt steeds ' leuker' dat hele kleine babygedoe is niets voor mij Embarassed

Ik mag/ moet trouwens ook weer bijna werken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil? Empty Re: Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?

Bericht  Jezzie wo 20 maa 2013 - 9:04

Hoe wij er nu over denken willen we er weer voor gaan als L (bijna) 2 jaar is. Dus dan zou er 2,5/3 jaar tussen zitten als het meteen raak is.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil? Empty Re: Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?

Bericht  Thunder wo 20 maa 2013 - 9:06

Hier ruim 3 jaar verschil. Was niet de bedoeling, maar lukte niet eerder. Achteraf maar goed ook, want door het syndroom van de jongste vergt hij behoorlijk wat aandacht en tijd. Een derde komt er niet.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil? Empty Re: Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?

Bericht  Luce wo 20 maa 2013 - 9:28

Printje schreef:Pff luce is jouw mannetje alweer bijna jarig? Wat gaat het snel met onze yeskindjes, soms denk ik echt jeetje is die alweer jarig.

Ja, niet normaal he?? Hij trekt zich sinds een week overal aan op. Wil constant staan en alles onderzoeken. Het echte baby is er wel af!



Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil? Empty Re: Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?

Bericht  Printje wo 20 maa 2013 - 9:32

Luce, pff jeetje idd. Ik dacht toevallig laatst nog op fb, toen ik een foto van hem zag, jeetje wat wordt hij groot, en wat is het een leukerd om te zien.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil? Empty Re: Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?

Bericht  Luce wo 20 maa 2013 - 9:37

Thanks smile I love you
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil? Empty Re: Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?

Bericht  kwak wo 20 maa 2013 - 9:46

Tussen D en J zit 26 maand.
Ik wou er minder tijd tussen maar vind het toch heel fijn dat er meer tijd tussen zit.
Ik wil nog graag een derde maar pas als J minstens 3 jaar is dit ivm een niet leuke zwangerschap.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil? Empty Re: Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?

Bericht  _Lana_ wo 20 maa 2013 - 9:52

Als hier een derde komt, dan vind ik een leeftijdsverschil van 3 à 4 jaar wel fijn denk ik.
Dan kunnen de oudste twee zich goed redden en gaan ze bijna naar school.
Aan de andere kant krijg je dan wel een beetje een kloof, omdat de oudste twee bij mij ook een tweeling zijn.

_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil? Empty Re: Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?

Bericht  Jelin wo 20 maa 2013 - 10:43

Filoria schreef:
Rejoy. schreef:Als ik het overnieuw had mogen doen, dan had ik wel meer leeftijdsverschil willen hebben, een jaar of vijf ofzo. Dan had de oudste er wat meer van mee gekregen, was ik niet zo snel klaar geweest met kindjes krijgen en had ik onder schooltijd meer tijd gehad om te kroelen met de jongste.
Kijk, ik ga een wereldtijd tegemoet :cheering:

Ik ben er net aan begonnen haha.. Hier zit er 5 jaar en 3 dagen tussen.. Tot nu toe vind ik het ideaal. Als J. Naar school is, heb ik alle tijd voor A. En J. is erg zelfstandig nu en wil overal bij mee helpen. Maar had graag minder leeftijdsverschil gehad, maar soms heb je het niet voor het zeggen.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil? Empty Re: Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?

Bericht  maiadebij wo 20 maa 2013 - 18:47

Bij n en j zit er 20 maanden tussen. Het leukste vind ik om te zien hoe goed ze samen spelen, ze zijn echt een team en groeien steeds meer naar elkaar toe. Al kunnen ze wel heel druk zijn met zn 2en!
Straks zit er tussen j en de jongste 2 jr en 9 mnden en n en de jongste 4,5 jr, ik ben erv benieuwd hoe dat gaat! Ze zijn allebei wel heel bewust van het feit dat er een baby komt. Als de baby straks 1 jr is gaan ook j naar de kleuters, dan heb ik weer wat meer tijd voor de jongste denk ik.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil? Empty Re: Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?

Bericht  Filoria wo 20 maa 2013 - 19:15

Jelin schreef:
Filoria schreef:
Rejoy. schreef:Als ik het overnieuw had mogen doen, dan had ik wel meer leeftijdsverschil willen hebben, een jaar of vijf ofzo. Dan had de oudste er wat meer van mee gekregen, was ik niet zo snel klaar geweest met kindjes krijgen en had ik onder schooltijd meer tijd gehad om te kroelen met de jongste.
Kijk, ik ga een wereldtijd tegemoet :cheering:

Ik ben er net aan begonnen haha.. Hier zit er 5 jaar en 3 dagen tussen.. Tot nu toe vind ik het ideaal. Als J. Naar school is, heb ik alle tijd voor A. En J. is erg zelfstandig nu en wil overal bij mee helpen. Maar had graag minder leeftijdsverschil gehad, maar soms heb je het niet voor het zeggen.
Volgens mij is jouw oudste echt een schatje. En inderdaad: je hebt het niet altijd voor het zeggen. Maar nu het zo loopt zie ik de voordelen wel.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil? Empty Re: Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?

Bericht  Gast wo 20 maa 2013 - 21:16

Ik vind de 1,5 jaar tussen die van mij ideaal. Had ik niet anders willen hebben.
Ik wil alleen best wel graag een derde nog, en nu is het leeftijdsverschil best wel groot, de oudste wordt al 7 en de jongste over een half jaar 6.
Achteraf gezien had ik het wel fijn gevonden om na 2/3 jaar een derde te krijgen, maar toen moest ik daar niet aan denken.

En nu wil mijn man pertinent geen derde, dus dat is best heel lastig. Het idee dat ik nog ruim 10 jaar vruchtbaar ben maar geen kinderen meer ga krijgen is wel moeilijk, en anders zou ik het leeftijdsverschil wel echt groot vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil? Empty Re: Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?

Bericht  Razz wo 20 maa 2013 - 22:16

Als ik het voor het zeggen had zou ik 3 jaar zeggen. Helaas gaat het hier anders worden en is dat op z'n minst 3,5 jaar en max. 5 jaar. Want als ik na zijn 4e verjaardag nog niet zwanger ben houden we het gewoon alleen bij S. hoe moeilijk dat ook zal zijn Sad Maar dat is niet te hopen natuurlijk!

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil? Empty Re: Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?

Bericht  Flower_L wo 20 maa 2013 - 22:19

waarom razz? omdat je het verschil dan te groot vindt?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil? Empty Re: Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?

Bericht  Razz wo 20 maa 2013 - 22:26

Ook dat maar mijn man is ook wat ouder dan dat ik ben en die wil het dan niet meer. En zelf denk ik idd dat het leeftijdsverschil ook wel té groot wordt dan.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil? Empty Re: Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?

Bericht  Pink! wo 20 maa 2013 - 22:53

Hier zit er 2 jaar tussen en dat vind ik wel ideaal.
Wij willen over een tijdje ook nog een derde, tussen de jongste 2 zal dan, als alles goed gaat, rond de 2,5 jaar tussen zitten.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil? Empty Re: Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum