Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....

+13
Tania
PiP
ekjir@M
Darius
Tazz
Liadan
Teddyaapje
Susan
Coco
Parisienne
Jazzlyn
Happydobby
Monnie
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen.... Empty Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....

Bericht  Monnie ma 12 maa 2012 - 4:43

Ik zit nog steeds zo ontzettend in twijfel wat nou het handigste zal zijn...
Ik ben 10 mei uitgerekend, N. is dan 22 maanden. Het is nu nog zo handig om hem in de kinderwagen te hebben en meestal wil hij dit zelf dan ook wel. Hij loopt ook wel regelmatig stukken, maar vaak wil hij onderweg toch wel zitten. Ik denk dan bijv. aan de hond uitlaten of boodschappen halen, of even de stad in. Ik zit al een hele tijd te denken wat het meest handig zal zijn.
Mijn eerste optie was de kid-sit, deze kun je aan de wandelwagen bevestigen, maar zit dit niet ontzettend in de weg tijdens het duwen van de wagen? Hij is over de 100 euro, dus wil wel zeker weten dat dit een goede aanschaf is.
2e optie is een meerijdplankje, alleen kan mijn zoontje dan natuurlijk niet zitten, maar wel "meeliften" als hij moe is.
3e optie was een draagzak aanschaffen, daar de baby in dragen zodat mijn zoontje in de wandelwagen kan zitten.

Ik vind het maar lastig. Omdat hier meer mama's zijn met ongeveer hetzelfde leeftijdsverschil, ben ik wel benieuwd hoe jullie het hebben gedaan? Graag ervaringen!

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen.... Empty Re: Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 4:56

ik ga -heel verrassend- voor de optie met de draagdoek Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen.... Empty Re: Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....

Bericht  Happydobby ma 12 maa 2012 - 5:15

Ik zou ook voor de draagdoek gaan.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen.... Empty Re: Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 5:20

Ik had hier t zelfde dilemma, het is hier ook een draagdoek geworden!

Een duowagen vond ik ergens ook zonde om te kopen omdat mijn zoontje graag zelf loopt.. En dan vind ik m toch echt te duur, vond t ook zonde van onze huidige kinderwagen.. Een meerijdplankje of kidsseat lijkt mij ook niet praktisch want ik geloof niet dat mijn zoontje erop blijft staan of zitten, haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen.... Empty Re: Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 5:30

Draagdoek is toch geen permanente oplossing of snap ik het verkeerd? Op een gegeven moment wordt de baby te groot en moet je alsnog of een duowagen of wat anders aanschaffen en áltijd de optie draagdoek moeten kiezen lijkt me persoonlijk ook niet ideaal. Wat als je baby er niet in wil, je last van je rug hebt of je eens een dag niet lekker voelt. Moet je toch die draagdoek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen.... Empty Re: Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....

Bericht  Jazzlyn ma 12 maa 2012 - 5:33

Hier wordt het de kidsit. Net binnen en super handig, zoontje vind het super. Hij haat de kinderwagen of buggy dat scheelt. Anders tenzij nodig draagdoek en buggy. Of beiden 1 wagen.. Maar na 10 minuten in de wagen is het al krijsen, dus zal niet veel voorkomen.

Editr lopen achter wagen met kidsit gaat super
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen.... Empty Re: Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....

Bericht  Parisienne ma 12 maa 2012 - 5:35

Ik zou sowieso voor de draagdoek gaan, zeker de eerste maanden. Je kan dan ook langzaamaan je zoontje laten wennen aan meer lopen en later misschien nog een meerijdplankje aanschaffen o.i.d.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen.... Empty Re: Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....

Bericht  Coco ma 12 maa 2012 - 5:36

Ik zou eerst voor een draagdoek gaan en.kijken of de jongste dat ook bevalt. En pas verder kijken als de jongste er niet (meer) in wil. Ik vind mijn kinderen (die ongeveer net zo oud als jouw zoontje zijn) echt nog te jong voor een meerijdt plankje. Ze zouden er dan trouwens ook steeds af gaan. Dus ik zou zeker zorgen dat hij lekker kan blijven zitten, tenzij je altijd max een minuut of 15 op pad bent.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen.... Empty Re: Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....

Bericht  Susan ma 12 maa 2012 - 5:39

Ik zou ook voor een draagdoek gaan, sowieso is dat altijd prettig, verder is het in mijn ogen ook een stuk veiliger en comfortabeler voor jezelf.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen.... Empty Re: Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 5:46

Charlie schreef:Draagdoek is toch geen permanente oplossing of snap ik het verkeerd? Op een gegeven moment wordt de baby te groot en moet je alsnog of een duowagen of wat anders aanschaffen en áltijd de optie draagdoek moeten kiezen lijkt me persoonlijk ook niet ideaal. Wat als je baby er niet in wil, je last van je rug hebt of je eens een dag niet lekker voelt. Moet je toch die draagdoek.

Je andere kindje word ook ouder hè, dus die word ook steeds zelfsatandiger Wink
En een draagdoek kun je lang gebruiken.
Als we met zijn tweeën weg gaan hebben we ook nog een buggy dus dan kan de baby in de wagen en t andere kindje in de buggy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen.... Empty Re: Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 5:47

Susan schreef:Ik zou ook voor een draagdoek gaan, sowieso is dat altijd prettig, verder is het in mijn ogen ook een stuk veiliger en comfortabeler voor jezelf.

Ja dat lijkt mij ook, vandaar hier ook die keuze.. Ik zie mezef al helemaal achter zoonlief aan rennen en dan bijv mijn wagen vergeten op de rem ofzo te zetten..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen.... Empty Re: Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....

Bericht  Teddyaapje ma 12 maa 2012 - 6:16

Ik zou ook voor een draagdoek gaan. Kan voor de jongste, maar kan ook nog voor N. Ik draag T. nog regelmatig en vind het nog helemaal niet zwaar (hij weegt nu rond de 11 a 12kg gok ik). Vooral als het om kleine stukjes gaat zou je N. denk ik nog goed een stukje kunnen dragen als hij moe is.

De draagdoek lijkt me, vooral met 2 kindjes, voor binnenshuis ook echt ideaal. Ik heb T. met koken ook regelmatig op mn rug zitten. Denk dat je op die manier ook makkelijk aandacht aan 2 kindjes kunt geven.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen.... Empty Re: Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....

Bericht  Liadan ma 12 maa 2012 - 6:19

Ik zou ook voor een draagdoek gaan. Onze zoon heeft de eerste 4 maanden niet in de kinderwagen gelegen (op een paar keer in de eerste 2 weken na), daarna ook meestal in de draagdoek maar ook af en toe in de kinderwagen. Voor onze dochter had ik ook een meerijdplankje gekocht via markplaats, maar deze is heel weinig gebruikt. Ik vond dat niet fijn lopen en onze dochter bleef er niet op staan. Nu zit onze zoon nog vaak in de draagdoek op mijn rug en loopt mijn dochter overal zelf naartoe.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen.... Empty Re: Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 6:20

Charlie schreef:Draagdoek is toch geen permanente oplossing of snap ik het verkeerd? Op een gegeven moment wordt de baby te groot en moet je alsnog of een duowagen of wat anders aanschaffen en áltijd de optie draagdoek moeten kiezen lijkt me persoonlijk ook niet ideaal. Wat als je baby er niet in wil, je last van je rug hebt of je eens een dag niet lekker voelt. Moet je toch die draagdoek.

draagdoek kunnen ze nog in tot hun vierde jaar zo ongeveer, dan is de oudste al 6 en dan mag ik hopen dat ie zelf loopt. Daarbij is de oudste sowieso al twee én goedlopend. Die kan dus ook wel lopen als het handiger is dat de baby in de wagen zit. Wij hebben nu helemaal geen buggy/kinderwagen thuis, ze zit of in de doek, of ze loopt zelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen.... Empty Re: Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....

Bericht  Susan ma 12 maa 2012 - 6:22

Daarbij, mocht er iets zijn waardoor je kind - om wat voor reden dan ook - op latere leeftijd nog niet zelf verre stukken kan lopen en je bent de draagdoek zat, dan kun je altijd nog een duowagen aanschaffen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen.... Empty Re: Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 6:22

Wij hebben een duowagen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen.... Empty Re: Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....

Bericht  Tazz ma 12 maa 2012 - 6:24

Ik zou ook een draagdoek kiezen maar ook een duo-wagen waarin ze achter elkaar zitten. Een draagdoek is leuk voor jou, maar als je man er niet mee wil lopen kan hij niet met de twee kinderen weg. Of als je een keer geen zin hebt om te dragen of stel dat oma/opa een keer met de kinderen wil gaan wandelen of je gaat een dagje weg dan is het niet altijd handig om je kind te dragen. Ik wissel het af maar merk dat ik sneller naar de wagen pak.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen.... Empty Re: Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....

Bericht  Darius ma 12 maa 2012 - 6:31

Ik zou in eerste instantie voor een draagdoek gaan. Zo hebben wij dat hier opgelost. Daarnaast hebben we de fietskar van de hema, die kun je ook als wandelwagen voor twee kids gebruiken.

Laurens vindt het niet echt leuk om hele stukken te lopen, maar hij gaat sinds twee mnd op een loopfiets. Dat is ook ideaal!!

Daarbij, je kunt altijd nog een duowagen aanschaffen, maar dit is de goedkoopste oplossing, dus als dat werkt is het mooi meegenomen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen.... Empty Re: Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....

Bericht  ekjir@M ma 12 maa 2012 - 6:35

.


Laatst aangepast door ekjir@M op zo 21 jul 2013 - 18:10; in totaal 1 keer bewerkt

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen.... Empty Re: Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 6:38

i.p.v. een draagdoek kun je ook voor een ergonomische drager gaan zoals de bondolino, manduca, beco of ergobaby. Daar willen veel vaders wel mee dragen en als je niet zo'n fan bent van iedere keer knopen, kun je je kindje hier veel sneller in zitten. Met een aantal dragers kun je met een babyinsert ook direct vanaf de geboorte dragen, andere dragers zijn geschikt vanaf ongeveer 3 maanden vaak.

Wij schaffen ook een drager aan binnenkort, zodat mijn man de baby ook kan dragen. Hij wil niet knopen met een doek, maar zo'n drager wil hij wel mee dragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen.... Empty Re: Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 6:54

Ik heb geen idee hoe we het gaat oplossen, maar werkt een draagdoek ook als je rug- en bekkenklachten hebt? Bovendien ben ik niet zo groot, dus of ik dat wel met mijn rug aan kan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen.... Empty Re: Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 6:56

ik heb geen bekkenklachten, maar ik lees vaak dat dragen met een doek of SSC ook goed te doen is met bekkenklachten. Je moet alleen wel zorgen dat je symmetrisch draagt, dus niet kiezen voor een ringsling!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen.... Empty Re: Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....

Bericht  PiP ma 12 maa 2012 - 7:09

Ik ga straks een draagdoek aanschaffen.
F gaat nu ook nog steeds heerlijk in de wandelwagen als we boodschappen gaan doen.
Ik wou sowiezo een andere wandelwagen en heb bewust gekozen voor een wagen waar je heel makkelijk van zitgedeelte en wagenbak kan veranderen.
Zo kan ik straks makkelijk combineren.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen.... Empty Re: Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....

Bericht  Tania ma 12 maa 2012 - 7:14

J. is nu ook 22 maanden en wij hebben geen duowagen aangeschaft (en J. loopt nog niet eens echt zelf buiten, alleen aan de hand). We hebben een plankje gekocht waar hij eventueel op kan staan achter de wagen en verder ben ik van plan om M. mee te nemen in de Beco of draagdoek als ik alleen weg ga met ze.
Als ik met m'n man of moeder samen weg ga dan kunnen we gewoon de buggy en de wandelwagen meenemen.

Of het in de praktijd goed werkt weet ik nog niet, maar ik denk dat het zo prima kan.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen.... Empty Re: Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....

Bericht  Liadan ma 12 maa 2012 - 7:38

Ik had zelf ook een Bondolino (een ergonomische drager) aangeschaft. Mijn vriend en moeder droegen onze zoon daarin.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen.... Empty Re: Met 2 jaar leeftijdsverschil tussen kinderen....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum