Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ideale leeftijdsverschil?

+52
Roodkapje
Ezzer
tweeling
Susan
Jasmine
Stuiterbal
Puggle
_Blush_
Lady4
Parisienne
teletascha
Pussycat
Mamsie
Tiara
Theeleut
smooch
_Lana_
kwak
Jezzie
Sophiee
Pien
Sea of Trees
Luce
PapillonRose
nillis
Shy
loesje
Muus
Darius
Star007
Printje
Thunder
Annemie
Liadan
Twellie
Flower_L
Tania
SarahKey
Sterrin_
Fearie
joyce0606
Viva
Filoria
Coco
Alex
Shopaholic
Steep
Aimee
CCC
Bruintje Beer
Manderijn
Muppetje
56 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Luce zo 17 feb 2013 - 22:02

Hier ook 3 jaar trouwens. Had er liever 2 jaar tussen gehad. Mijn oudste heeft behoefte om te spelen met andere kinderen. Mijn jongste is nog een baby, dus die kan dat nog niet. Verder lijkt het me fijn als je de kinderen vlak na elkaar ook gewoon op school hebt. Dat je niet nog jaren hebt dat je thuis moet zijn voor je kinderen.

Ik vind het voordeel aan 3 jaar leeftijdsverschil dat mijn oudste best zelfstandig was en zich kon vermaken toen de jongste net geboren was.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Sea of Trees zo 17 feb 2013 - 22:20

Luce schreef:
Shy schreef:Ik zou niet weten wat ideaal is, we hebben ook nog maar 1 kindje natuurlijk.
Eind maart stop ik met de pil en dan maar zien wanneer ik zwanger word. Het lijkt mij zelf erg leuk dat er weinig leeftijdsverschil is. En hoe dat dan in zijn werk gaat zien we dan wel, ik wil sowieso een broertje of zusje voor T en dan liever nu dan over twee jaar.

Mondje dicht op Facebook graag!

Jij denkt dat mensen nu op jouw Facebook gaan roepen dat jij een 2e kindje wil en in maart met de pil stopt? scratch
lol!
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Pien zo 17 feb 2013 - 22:33

Ik heb altijd gezegd 1,5tot 2jaar verschil te willen, dat is uiteindelijk iets meer als 2jaar. Tussen mijn zus en mij zit bijna 4jaar verschil en dat hebben wij beide als teveel ervaren. Pas toen we beide een serieuze relatie hadden is ons contact verbeterd, tot die tijd waren we echt water en vuur.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Sophiee zo 17 feb 2013 - 22:42

Ik heb ook altijd gezegd 1,5 tot 2 jaar leeftijdsverschil te willen. L. is nu ruim 8 maanden en ik moet nog niet dénken aan een tweede. Lijkt me veel fijner en prettiger als er een jaar of 2,5/3 tussen twee kindjes zou zitten. En ik moet eerlijk zeggen dat ik de rust van 1 kindje nu ook nog wel ff fijn vind.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Darius zo 17 feb 2013 - 22:47

Pien schreef:Ik heb altijd gezegd 1,5tot 2jaar verschil te willen, dat is uiteindelijk iets meer als 2jaar. Tussen mijn zus en mij zit bijna 4jaar verschil en dat hebben wij beide als teveel ervaren. Pas toen we beide een serieuze relatie hadden is ons contact verbeterd, tot die tijd waren we echt water en vuur.

Ik scheel met de middelste 3,5 jaar en met de jongste 11,5 jaar. De band met mijn middelste begint iets te verbeteren, met de jongste is het heel gecompliceerd. We kunnen goed met elkaar hoor, maar ik ben meer een moeder voor haar.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Jezzie zo 17 feb 2013 - 23:33

Hoe we er nu over denken willen wij er weer voor gaan als L (bijna) 2 jaar is.
Dus dan zal er afhankelijk van hoe snel het raak is uiteraard, 2,5-3 jaar tussen zitten. Dat lijkt mij een mooie leeftijd. Dan krijgt L ook veel meer mee van wat er gebeurd.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Shy ma 18 feb 2013 - 0:05

Luce schreef:
Shy schreef:Ik zou niet weten wat ideaal is, we hebben ook nog maar 1 kindje natuurlijk.
Eind maart stop ik met de pil en dan maar zien wanneer ik zwanger word. Het lijkt mij zelf erg leuk dat er weinig leeftijdsverschil is. En hoe dat dan in zijn werk gaat zien we dan wel, ik wil sowieso een broertje of zusje voor T en dan liever nu dan over twee jaar.

Mondje dicht op Facebook graag!

Jij denkt dat mensen nu op jouw Facebook gaan roepen dat jij een 2e kindje wil en in maart met de pil stopt? scratch
Sjonge jonge, ik heb muppetje toevallig op Facebook en ja ik zou het fijn vinden dat nog niet iedereen dit weet dus is dat zo gek?
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Luce ma 18 feb 2013 - 0:14

Haha, dus Muppetje is de enige die je op Facebook hebt van hier? Ja, dan moet je inderdaad wel vragen in een topic of niémand er wat over wil zeggen op Facebook. Laughing
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  kwak ma 18 feb 2013 - 0:35

Hier zit er 2 jaar en 2 maand tussen. Ik wou ze altijd dichter op elkaar maar ben heel blij dat dat nu niet het geval is.
Ik vind het zo goed, D begrijpt heel veel, kan ik veel uitleggen en ze is gek op d'r broertje.
We willen nog wel een derde maar dan is J minstens 3 en dat komt vanwege de zwangerschap en ik wil D en J genoeg aandacht kunnen geven.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Gast ma 18 feb 2013 - 0:40

Hier zit er 4,5 jaar tussen. Dat was niet de bedoeling, maar achteraf vind ik het eigenlijk wel fijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  nillis ma 18 feb 2013 - 0:40

@ Printje, ik zie hier ook nu meer de voordelen van in, maar ja je hebt eerst in je hoofd hoe je het graag zou willen hé.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Shy ma 18 feb 2013 - 0:45

Luce schreef:Haha, dus Muppetje is de enige die je op Facebook hebt van hier? Ja, dan moet je inderdaad wel vragen in een topic of niémand er wat over wil zeggen op Facebook. Laughing
Nee niet dus een paar heb ze niet geteld! Moet ik dat even doen? Ben je dan blij?
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  _Lana_ ma 18 feb 2013 - 1:01

Een tweeling vind ik dus echt ideaal! Het eerste jaar ben je even gebonden aan huis, maar heerlijk dat ze gelijk opgaan. En ze hebben zoveel aan elkaar.
Lekker samen spoken.
Maar hier heb je niets aan Wink.

Als we 1 kindje hadden gekregen, dan had ik er met 8 maanden weer voor gegaan, denk ik. Maar goed, zo vlot ging het allemaal niet bij ons.

Als we eventueel nog een 3e willen en ik zou het ideale plaatje schetsen, dan zou ik 3,5 wel een fijne leeftijd vinden. Dat de andere kinderen bijna naar school gaan en je niet met een pasgeboren baby op en neer moet overdag.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Muppetje ma 18 feb 2013 - 1:31

Dames dames, niet vechten... Dat je bepaalde dingen niet op Facebook wil lijkt me logisch. Ik wil dit ook niet op Facebook, maar had niet het idee dat ik dat erbij moest vermelden... Wink

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  smooch ma 18 feb 2013 - 1:38

Jezzie schreef:Hoe we er nu over denken willen wij er weer voor gaan als L (bijna) 2 jaar is.
Dus dan zal er afhankelijk van hoe snel het raak is uiteraard, 2,5-3 jaar tussen zitten. Dat lijkt mij een mooie leeftijd. Dan krijgt L ook veel meer mee van wat er gebeurd.

Zo denken wij er ook over.
Ik heb altijd gezegd 1,5 tot 2 jaar leeftijdsverschil te willen. Lijkt me nog steeds erg leuk en mijn vriend ook maar ik denk dat het best zwaar is zo kort op elkaar. ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Theeleut ma 18 feb 2013 - 1:50

Geen idee wat ideaal is. Tussen mijn kinderen zit 6 jaar. Ik vind het ideaal (ik weet niet beter) de oudste gaat naar school en vermaakt zich prima in haar eentje. Ik hoef haar niet op gang te brengen en als ze vervelend oid is kan ik gewoon met haar praten en iets duidelijk maken zonder gillend kind als resultaat te krijgen. Ze gaat naar school dus ik heb alle tijd voor de jongste. De oudste is oud genoeg om niet haar broertje te slaan,duwen of pesten als in 'spelen'. Ze helpt hem vermaken als ik aan het koken ben, ze wast hem als ze samen onder douche staan enz.

Nadeel is dat we 's morgens vroeg de deur uit moeten om haar naar school te brengen. Toen de jongste net geboren was,was het weleens lastig. Net als uit school halen, jongste lag dan te slapen of het was tijd om te voeden. Ook zwemles ging gewoon door en viel precies in een voedmoment. Maar dat zijn maar tijdelijk 'problemen', dochter is inmiddels klaar met zwemles ( nu wel andere sport) en gaat ' s morgens zelfstandig naar school. We halen haar nog wel op.

Jongste is ouder en heeft geen fles meer,eet gewoon een koekje in de wagen als hij honger heeft, slaapt niet meer op tijden als zijn zus gehaald of naar sport gebracht moet worden. Dus alles loopt uiteindelijk smoooooth Wink

Dus na de lastige periode van het combineren van een baby en een schoolgaand kind heb ik nu weer alleen de voordelen! Ik zeg: idéaal!
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Darius ma 18 feb 2013 - 2:24

[quote="smooch"]
Jezzie schreef:Lijkt me nog steeds erg leuk en mijn vriend ook maar ik denk dat het best zwaar is zo kort op elkaar. ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty

Ik zelf vind het reuze meevallen. P en E schelen 1 jaar en 4 maanden. Ik vind het wel jammer dat ik P niet meer in mijn draagdoek kon dragen toen ik 20 weken zwanger was, en hij was toen net een jaar.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Manderijn ma 18 feb 2013 - 2:28

Ik vond kort op elkaar juist niet zwaar, je hebt alles nog op de rit, zit nog in de flesjes en de luiers. Tweede gaat er met gemak in mee. Heerlijk dat je dan 2 kinderen hebt die tussen de middag nog naar bed gaan! Ik heb er nu echt aan moeten wennen dat de oudste niet meer sliep. Dat deed ze wel toen de jongste geboren werd (toen was ze net anderhalf) tot ze ruim 2.5 jaar was. Ideaal om elke middag even de break te hebben.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Darius ma 18 feb 2013 - 2:30

Manderijn schreef:Ik vond kort op elkaar juist niet zwaar, je hebt alles nog op de rit, zit nog in de flesjes en de luiers. Tweede gaat er met gemak in mee. Heerlijk dat je dan 2 kinderen hebt die tussen de middag nog naar bed gaan! Ik heb er nu echt aan moeten wennen dat de oudste niet meer sliep. Dat deed ze wel toen de jongste geboren werd (toen was ze net anderhalf) tot ze ruim 2.5 jaar was. Ideaal om elke middag even de break te hebben.

L vindt het heerlijk om de middag nog even te slapen. Hij gaat dan samen met mij even naar het grote bed, even knuffelen en voorlezen en dan valt hij tegen mij aan in slaap. En dan val ik zelf in slaap, of ik sneak even weg en ga lekker met een kop thee op de bank!Laughing
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Manderijn ma 18 feb 2013 - 2:36

Ik heb het van de week met de oudste ook geprobeerd. Ik heb wel lekker geslapen, maar dochter niet! Die had alle verkleedkleren al een keer aangehad! smile

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Theeleut ma 18 feb 2013 - 2:43

Die break heb ik ook elke dag! Zoon gaat rond 12:00uur naar bed en 14:45uur haal ik hem eruit en gaan we zijn zus uit school halen. Dus mijn bijna 3uur durende break is nu tot een einde gekomen. Back to chaos :cheering:
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Luce ma 18 feb 2013 - 3:05

Shy schreef:
Luce schreef:Haha, dus Muppetje is de enige die je op Facebook hebt van hier? Ja, dan moet je inderdaad wel vragen in een topic of niémand er wat over wil zeggen op Facebook. Laughing
Nee niet dus een paar heb ze niet geteld! Moet ik dat even doen? Ben je dan blij?

Humeurtje? Stel je voor dat iemand een grap maakt. Moeten we natuurlijk niet hebben.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Tiara ma 18 feb 2013 - 4:30

Ik heb altijd gezegd 2 jaar, maar ik ben er gewoon nog niet aan toe. Dus we wachten tot we er klaar voor zijn.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Mamsie ma 18 feb 2013 - 4:40

Ik vond 2,5 jaar echt prima, dan is de oudste net wat groter en begrijpt je een beetje. De oudste ging hier toen ook naar de Psz dus lekker even alleen de kleinste. Maar omdat ik thuis was vond ik 2 kleine kids thuis ook wel tropen jaren. Nu zit er tussen onze 2e en 3e 4 jaar. Ook prima maar ik geef toch de voorkeur aan korter. Mijn oudste 2 doen zo veel samen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Pussycat ma 18 feb 2013 - 4:45

Het liefste had ik ze korter op elkaar gehad. Dat leek mij ideaal omdat E dan nog sliep.
Zag het al helemaal voor me. S'middags lekker slapen met z'n 3en haha. Of je moet dan net de pech hebben natuurlijk dat ze elkaar precies afwisselen Wink
Maar goed ze slaapt ze smiddags al een poosje helaas niet meer ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 1371890812 Maar ach komt vast goed.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ideale leeftijdsverschil? - Pagina 3 Empty Re: ideale leeftijdsverschil?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum