Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

+17
Sarah1985
RYW
Jezzie
Kabouter
SuperGrover
Rapunzel
PapillonRose
Rovine
Suus
Gizmo
Susan
Polly
kletskousje
smooch
Mari
Blond
Lotus
21 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 3 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 7:23

Ik heb de rest nog niet helemaal gelezen, maar mijn mening:

vrouwen menstrueren niet voor niets tot hun 40/50e. Punt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 3 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  Jezzie di 15 feb 2011 - 7:24

Vind het ook erg dat je zoiets doet op die leeftijd...als dat kind dan 10 is heeft het een moeder van 72, als die moeder dan nog leeft!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 3 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 7:50

Nou dan weet ik dat er in ieder geval nog hoop voor mij is, mocht ik op latere leeftijd besluiten om aan kinderen te beginnen :P

Nee even zonder gekheid. Ik vind het bizar en vooral erg zielig voor het kind als het wat ouder is. Artsen moeten dit soort gevallen verbieden. Ik snap de arts ook niet die hiermee heeft ingestemd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 3 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  RYW di 15 feb 2011 - 7:55

Ik vind het ook erg egoistisch en ongezond. Mijn oma is niet eens 62 geworden, en mijn moeder wordt volgend jaar 62. Ik zou nog raar opkijken als ik op mijn 29e nog een broertje of zusje zou krijgen. Er is een reden voor dat het op de natuurlijke manier niet meer kan, er is een reden dat je lichaam op je 62e niet meer een kind kan voortbrengen.

Wat betreft oude ouders: Mijn vriend heeft oude ouders gehad. Zijn moeder was 44 en zijn vader 47 toen hij geboren werd. Hij was ook totaal niet gepland aangezien zijn vader eigenlijk gesteriliseerd was, maar kennelijk wilde mijn vriend graag geboren worden en daar ben ik best heel blij mee smile maar zijn ouders zijn ook niet zo heel oud geworden, hij is zijn moeder verloren toen hij 22 was en zijn vader toen hij 23 was. Hij schaamde zich vroeger ook altijd voor zijn moeder, want als hij dan met zijn moeder op straat liep, en hij kwam klasgenootjes tegen, dan zeiden ze altijd 'hee ben je met je oma?' enzo. En hij wist natuurlijk al vroeg dat hij zijn ouders niet heel lang mee zouden maken. Dat is dus ook wat deze vrouw haar kind aan gaat doen, maar dan nog veel extremer als ze nu al 62 is.

Ik vind het ook wel een heel bizar idee dat hij zulke oude ouders had (ik heb ze nooit ontmoet), zijn vader zou ouder geweest zijn dan mijn opa, en toen zijn moeder hem kreeg was ze 2x zo oud als ik was toen ik mijn oudste zoon kreeg. Heel gek idee, en ik zou dat ook nooit willen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 3 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  Sarah1985 di 15 feb 2011 - 8:25

Ik vind het echt niet kunnen. Echt raar dat ze dat doen in italie, Hier in NL had die vrouw het niet voor elkaar gekregen zitten zoveel regels aan vast aan ivf

Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 3 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  loura di 15 feb 2011 - 8:31

Na beetje oud hoor.. Als het niet natuurijk meer gaat moet je er niet aan beginnen dan is het gewoon niet zo bedoeld.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 3 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  RYW di 15 feb 2011 - 9:00

loura schreef:Na beetje oud hoor.. Als het niet natuurijk meer gaat moet je er niet aan beginnen dan is het gewoon niet zo bedoeld.

Ik zit nou wel even na te denken... niet alleen naar aanleiding van jouw reactie hoor loura, maar ook naar aanleiding van anderen waaronder ik zelf...

'het lichaam geeft zelf aan dat het niet zwanger moet raken' gaat niet altijd op, toch? Er zijn toch ook jonge vrouwen die via IVF zwanger raken (ook hier) en daar zeggen we ook niet tegen dat ze het maar niet moeten doen, omdat het kennelijk niet zo bedoeld is omdat het niet natuurlijk gaat? Ergens is dat wel dubbel.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 3 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 9:00

De vader van mijn vriend was 52 toen zijn laatste kind geboren werd (mijn vriends zusje) maar zijn moeder was toen 37, dat is wel iets anders natuurlijk. Wel zie ik dat mijn vriend zich nu al erge zorgen maakt over zijn vader, die is nu 67 en heeft een slechte gezondheid. Mijn schoonzusje is nu vijftien, die zal haar vader ook niet heel lang meer meemaken. Naar vind ik dat en onbegrijpelijk dat mensen daar bewust voor kiezen. Ook al word je negentig, zo kwiek en gezond ben je dan niet meestal niet meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 3 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  Toet di 15 feb 2011 - 10:08

Ik vind het heel lastig hier mijn mening over te geven en ik vind sommige reacties ook erg ver gaan.
Het hele verhaaltje van leeftijd, gezondheidrisico's etc. zal ik niet meer hoeven te vertellen en daar ben ik het absoluut mee eens. Maar een mens egoïstich noemen als je het verhaal niet eens kent? Wie weet wat de daadwerkelijke reden van haar beslissing is. Pas als het hele verhaal bekend is vind ik dat ik het recht heb er een mening over te geven. Het enige wat je nu weet is dat een 62 jarige vrouw via een kliniek in italië zwanger is.
Sommigen oordelen over zaken waar ze helemaal niks van weten, zoals dat als de moeder overlijdt het kind niemand meer heeft. Maar wie weet baart ze dit kind wel voor een ander, misschien heeft ze wel gewoon een vriend, die misschien wel 30 jaar jonger is. Alles kan, we weten nog zo weinig.

Ik snap echt sommige reacties niet als je het halve verhaal nog maar weet
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 3 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  Susan di 15 feb 2011 - 10:24

RYW schreef:

'het lichaam geeft zelf aan dat het niet zwanger moet raken' gaat niet altijd op, toch? Er zijn toch ook jonge vrouwen die via IVF zwanger raken (ook hier) en daar zeggen we ook niet tegen dat ze het maar niet moeten doen, omdat het kennelijk niet zo bedoeld is omdat het niet natuurlijk gaat? Ergens is dat wel dubbel.

Ik vind dat niet dubbel, dat is toch appels met peren vergelijken? Bij vrouwen die verminderd vruchtbaar zijn is er geen enkel bezwaar om kinderen te krijgen, het is ook niet zo dat ze ze niet kunnen krijgen omdat de natuur heeft bepaald dat dat beter is zo. Het is gewoon domme pech. Als het om een te hoge leeftijd gaat kunnen alle vrouwen op een bepaald moment geen kinderen meer krijgen en die onvruchtbaarheid is wel functioneel, omdat je lichaam er op een gegeven moment niet meer op gebouwd is om te baren en omdat het risico te groot is dat je je kind niet meer kunt begeleiden tot de volwassenheid.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 3 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  RYW di 15 feb 2011 - 10:30

Susan schreef:
RYW schreef:

'het lichaam geeft zelf aan dat het niet zwanger moet raken' gaat niet altijd op, toch? Er zijn toch ook jonge vrouwen die via IVF zwanger raken (ook hier) en daar zeggen we ook niet tegen dat ze het maar niet moeten doen, omdat het kennelijk niet zo bedoeld is omdat het niet natuurlijk gaat? Ergens is dat wel dubbel.

Ik vind dat niet dubbel, dat is toch appels met peren vergelijken? Bij vrouwen die verminderd vruchtbaar zijn is er geen enkel bezwaar om kinderen te krijgen, het is ook niet zo dat ze ze niet kunnen krijgen omdat de natuur heeft bepaald dat dat beter is zo. Het is gewoon domme pech. Als het om een te hoge leeftijd gaat kunnen alle vrouwen op een bepaald moment geen kinderen meer krijgen en die onvruchtbaarheid is wel functioneel, omdat je lichaam er op een gegeven moment niet meer op gebouwd is om te baren en omdat het risico te groot is dat je je kind niet meer kunt begeleiden tot de volwassenheid.

Weet je, daar heb jij dan weer helemaal gelijk in smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 3 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 10:35

Wat opvallend dat veel mensen doen alsof je vanaf je 65e bejaard bent en ieder moment kan neervallen. Dat heb ik echt pas met 80 jaar en ouder.

62 vind ik wel écht te oud, vooral omdat er bij dit verhaal geen vader in beeld is. Mijn moeder was 41 toen ze mij kreeg en ik heb daar nooit nadelen aan ondervonden, nog steeds niet. Eigenlijk alleen voordelen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 3 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  Susan di 15 feb 2011 - 10:44

Nee, ik vind niet dat je hoogbejaard bent met 62, maar ik heb wel geprobeerd het te visualiseren door een tante van mij van die leeftijd in mijn hoofd te nemen en me voor te stellen dat zij zwanger zou zijn. Zij is zeker niet bejaard, maar het idee dat zij zwanger zou zijn is wel absurd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 3 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  RYW di 15 feb 2011 - 10:49

Susan schreef:Nee, ik vind niet dat je hoogbejaard bent met 62, maar ik heb wel geprobeerd het te visualiseren door een tante van mij van die leeftijd in mijn hoofd te nemen en me voor te stellen dat zij zwanger zou zijn. Zij is zeker niet bejaard, maar het idee dat zij zwanger zou zijn is wel absurd.

Mijn moeder wordt in september 62. Als ik me probeer voor te stellen dat zij zwanger wordt, een kind gaat baren en dat nog helemaal gaat opvoeden (en dat ik dus een broertje of zusje krijg, terwijl ik zelf al twee kinderen heb) vind ik eng, ongezond en disturbing Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 3 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 21:29

En de ene 65-jarige is natuurlijk de andere niet. Mijn opa en oma zijn in de 80 en die worden nu echt oud, vind ik. Ook qua gezondheid. Op hun 65ste hadden ze de caravan nog en tourden heel Europa door, liepen nog als een kieviet etc. Maar mijn schoonvader, nu 67, vind ik wel al echt oud. Het ligt gewoon aan zoveel factoren, je kunt niet zeggen dat elke 65-jarige stokoud is, je kunt ook niet zeggen dat ze dan allemaal nog heel kwiek zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 3 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 21:39

Susan schreef:Nee, dat klopt, ze is voor thuisbevallingen met geurkaarsjes, wierook en stemmige muziek.

Gezellig zeg, doos bonbonnetjes erbij en het lijkt net een romantisch filmavondje Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 3 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  VeryCherry di 15 feb 2011 - 21:52

Ik heb niet alle reacties gelezen hoor, maar weet je wat ik zo krom vind? Dat die vader met dat jochie uit Haïti jeugdzorg op zijn dak kreeg omdat hij de zorg voor het kind niet aan zou kunnen omdat zijn vrouw net was overleden en een *hoog*bejaarde kan zo een kind krijgen en er kraait geen haan naar. Dat is toch raar?

http://www.drieseconden.nl/Docu/krant.html

Ik kan zo gauw geen ander bericht erover vinden.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 3 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 22:01

Susan schreef:Nee, dat klopt, ze is voor thuisbevallingen met geurkaarsjes, wierook en stemmige muziek.

‘De thuisbevalling is het mooiste wat er is.’ Beatrijs Smulders, verloskundige, directeur van het Geboortecentrum Amsterdam, zegt het op een toon die geen tegenspraak duldt. Ze schenkt een kopje thee in, schuift de schaal met cake en speculaasjes nog wat dichterbij, en lacht haar schaterendste lach: ‘En dat zal ik altijd blijven zeggen.’


--------------------------------------------------------------------------------


Voor veel zwangere vrouwen is Beatrijs Smulders al jaren niet veel minder dan een goeroe. Ze vangen hun weeën op met een van Smulders’ bestsellers (Veilig zwanger, Veilig bevallen) in de hand, terwijl hun echtgenoten nog een rustgevend muziekje opzetten en de slaapkamer gezellig maken voor een harmonieuze thuisbevalling.



Wat vreselijk, krijg hier al de kriebels van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 3 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 3:08

Storm schreef:
Susan schreef:Nee, dat klopt, ze is voor thuisbevallingen met geurkaarsjes, wierook en stemmige muziek.

‘De thuisbevalling is het mooiste wat er is.’ Beatrijs Smulders, verloskundige, directeur van het Geboortecentrum Amsterdam, zegt het op een toon die geen tegenspraak duldt. Ze schenkt een kopje thee in, schuift de schaal met cake en speculaasjes nog wat dichterbij, en lacht haar schaterendste lach: ‘En dat zal ik altijd blijven zeggen.’


--------------------------------------------------------------------------------


Voor veel zwangere vrouwen is Beatrijs Smulders al jaren niet veel minder dan een goeroe. Ze vangen hun weeën op met een van Smulders’ bestsellers (Veilig zwanger, Veilig bevallen) in de hand, terwijl hun echtgenoten nog een rustgevend muziekje opzetten en de slaapkamer gezellig maken voor een harmonieuze thuisbevalling.



Wat vreselijk, krijg hier al de kriebels van.

Dat zweverige spreekt mij ook niet bepaald aan, maar thuisbevallen zou ik in de toekomst (mocht er ooit een knop omgaan dat ik tóch kinderen wil én ze kan krijgen) ook wel willen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 3 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 3:11

Nou ik niet.. In het ziekenhuis ben ik direct goed mocht er iets gebeuren.. Kost geld toch, om zonder 'reden' in het ziekenhuis te willen bevallen? Echt belachelijk..

Anyway, dat vind ik ook van het onderwerp, echt belachelijk haha..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 3 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 3:11

Ik vind het BELACHELIJK.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 3 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  Susan wo 16 feb 2011 - 3:14

Ach ja, ik heb altijd zoiets van, zoiets kun je op het állerlaatste moment nog beslissen, dus beslis het ook gewoon op het allerlaatste moment. Eerlijk gezegd denk ik dat je vooraf niet goed kunt oordelen over hoe je je tijdens een bevalling voelt en waar je dan het liefste wil zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 3 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 3:20

Inderdaad. Ik wilde per se thuis bevallen, maar ik wist niet hoe gauw ik in het ziekenhuis moest komen toen de hele weeënstorm op kwam zetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 3 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 3:24

Susan schreef:Ach ja, ik heb altijd zoiets van, zoiets kun je op het állerlaatste moment nog beslissen, dus beslis het ook gewoon op het allerlaatste moment. Eerlijk gezegd denk ik dat je vooraf niet goed kunt oordelen over hoe je je tijdens een bevalling voelt en waar je dan het liefste wil zijn.

Eens, mij leek het vreselijk om in het ziekenhuis te moeten bevallen, maar toen ik thuis een uur had geperst en ze er nog niet was, wilde ik niets liever dan zo snel mogelijk in het ziekenhuis zijn. Daar uiteindelijk ook bevallen, en dat viel me achteraf echt mee.

Bij de 2e wilde ik het toch weer graag thuis proberen, en dat ging die keer ook heel goed gelukkig. Deze keer heb ik geen keus, maar nu vind ik het ook wel een veilig idee om in het ziekenhuis te bevallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 3 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 3:48

En wat vinden jullie dan hiervan?
Dit vind ik dan wel weer heel bijzonder eigenlijk:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/9037968/__Oma_baart_eigen_kleinzoon__.html?p=20,1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 3 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum