Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

+17
Sarah1985
RYW
Jezzie
Kabouter
SuperGrover
Rapunzel
PapillonRose
Rovine
Suus
Gizmo
Susan
Polly
kletskousje
smooch
Mari
Blond
Lotus
21 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 2 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 4:40

Nee precies Susan.
Ik vind eigenlijk dat een arts die zoiets doet, dit geval en octomom, gewoon geen arts meer moeten zijn.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind - Pagina 2 Empty Re: Vrouw (62) uit NL in verwachting van eerste kind

Bericht  Rovine di 15 feb 2011 - 4:43

Die is allang de pijp uit voor het kind meerderjarig is.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 4:43

Storm schreef:
Darcy schreef:Ik vind het ook belachelijk. Zoals gister al een verloskundige (dacht ik) op televisie zei: het lichaam geeft zélf aan tussen de 40 en 50 dat het genoeg is geweest. Het is onnatuurlijk (en zielig voor het kind). Je kunt trouwens inderdaad de discussie voeren over wat iemand met zijn/haar lichaam mag doen, maar er is een reden waarom in veel landen geen vruchtbaarheidsbehandelingen meer worden gedaan na een bepaalde leeftijd. Daar is dus de keuze al gemaakt, ze verbieden het (of willen het risico niet nemen, whatever you want to call it).
Eens, ik vind het echt egocentrisch.

+1 Echt te belachelijk voor woorden!

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose di 15 feb 2011 - 4:43

Ik vind het echt belachelijk en ontzettend egoïstisch! Zoals Beatrijs Smulders gisteren al op tv zei geeft het lichaam van een vrouw zelf op een gegeven moment aan dat het genoeg is geweest en dan kom je in de overgang.

Je moet de natuur wat mij betreft zijn gang laten gaan op dat gebied. Tuurlijk ben ik helemaal voor eiceldonatie, IVF, etc. want ik weet dat er genoeg mensen zijn die zonder deze technieken niet zelf zwanger kunnen worden. Maar de leeftijdsgrens is er niet voor niks in Nederland.

Die vrouw moet natuurlijk zelf weten wat ze met haar lichaam doet, als ze de risico's die er zijn wil lopen is dat haar keuze. Maar ze kiest hiermee ook voor mogelijke risico's voor het kindje en dat vind ik niet kunnen. Plus dat het kindje wel een heel oude moeder heeft en waarschijnlijk op jonge leeftijd al geen moeder meer zal hebben..

Ik vind het niet kunnen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 4:49

PapillonRose schreef:Ik vind het echt belachelijk en ontzettend egoïstisch! Zoals Beatrijs Smulders gisteren al op tv zei geeft het lichaam van een vrouw zelf op een gegeven moment aan dat het genoeg is geweest en dan kom je in de overgang.

Je moet de natuur wat mij betreft zijn gang laten gaan op dat gebied. Tuurlijk ben ik helemaal voor eiceldonatie, IVF, etc. want ik weet dat er genoeg mensen zijn die zonder deze technieken niet zelf zwanger kunnen worden. Maar de leeftijdsgrens is er niet voor niks in Nederland.

Die vrouw moet natuurlijk zelf weten wat ze met haar lichaam doet, als ze de risico's die er zijn wil lopen is dat haar keuze. Maar ze kiest hiermee ook voor mogelijke risico's voor het kindje en dat vind ik niet kunnen. Plus dat het kindje wel een heel oude moeder heeft en waarschijnlijk op jonge leeftijd al geen moeder meer zal hebben..

Ik vind het niet kunnen.

Precies.
Maar vind dat dit meer op gaat voor een tattoo, borstvergroting of maagband Wink
Niet om een baby!

Gast
Gast

Bericht  Susan di 15 feb 2011 - 4:53

Plus dat als de zwangerschap haar lichaam schaadt, het kind ook de dupe zal zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rapunzel di 15 feb 2011 - 4:55

Ik vind het zielig dat het kind voor zijn 20ste waarschijnlijk zijn moeder kwijt is en onverantwoord omdat ze te oud is om een kind te baren.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 5:29

Net als het merendeel vind ik dit ook belachelijk. Ik leg zelf de grens bij 40, dat vind ik nog een prima leeftijd om moeder te worden. Maar 62? Dan heb je echt niet nagedacht over de gevolgen voor je kindje. Een kind krijgen is natuurlijk sowieso een egoïstische keuze, maar het moet ook wel een realistische zijn. Dit overschrijdt wat mij betreft alle grenzen van het acceptabele.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 5:35

Nobucta schreef:Die is allang de pijp uit voor het kind meerderjarig is.

Dat is een voorbarige conclusie, wat er zijn zat gezonde bejaarden van begin 80 of zelfs rond de 90.

Maar verantwoord is het niet, en de risico's zijn in elk opzicht enorm voor zowel moeder als kind.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 5:45

Natuurlijk ben ik er ook geen voorstander van, om alle al genoemde redenen. Het is gezondheidstechnisch gezien gewoon zó onverantwoord voor zowel moeder als kind, dat ik zo'n arts echt strafrechterlijk vervolgd zou willen zien worden, maar goed...
Wat ik niet begrijp is, het kindje moet over een maand geboren worden..... waarom dit nieuws dan nu laten uitlekken?
Je wéét toch dat dit soort dingen een stormvloed van kritiek oproepen, dat zal die vrouw toch ook niet ontgaan?
Wat is het effect van zoveel stress in de zwangerschap Sad?

Maar, en dat is een beetje off topic.... als Beatrijs Smulders het afkeurt zou het voor mij bijna een reden zijn om deze keuze te gaan verdedigen. Die vrouw is volgens mij enkel maar in het leven geroepen om alle zwangeren en moeders een heel slecht gevoel over zichzelf te geven...

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover di 15 feb 2011 - 5:55

Er is een reden waarom je niet meer in staat bent om kinderen te baren na een bepaalde leeftijd. Kinderen opvoeden is ook nog eens hartstikke zwaar. Kun je als 70-jarige een tikspelletje doen met je kind? Kun je naar leuke pretparken? Nee, eigen keuze gaat hier wat mij betreft niet op, je maakt namelijk ook een keuze voor je kind. Verschrikkelijk. Ik ken een meisje waarvan de moeder 45 was toen ze haar kreeg, en de vader 60. Dat meisje was op haar 12e wees.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741

Bericht  Susan di 15 feb 2011 - 6:36

SuperGrover schreef:Ik ken een meisje waarvan de moeder 45 was toen ze haar kreeg, en de vader 60. Dat meisje was op haar 12e wees.

Dat is heel naar, maar op zich natuurlijk ook niet zo gebruikelijk, dat je met 57 overlijdt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan di 15 feb 2011 - 6:37

Ben het trouwens wel met Dolores eens wat betreft Beatrijs Smulders.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 6:40

SuperGrover schreef: Ik ken een meisje waarvan de moeder 45 was toen ze haar kreeg, en de vader 60. Dat meisje was op haar 12e wees.

Dan zit het je ook gewoon niet mee, want doorgaans sterven mensen niet op hun 57ste...

Ik vind niet dat het mogelijk moet zijn dat vrouwen op bepaalde leeftijd met hulpmiddelen nog zwanger kunnen raken. Zeker niet als je de 60 bent gepasseerd en single ben en het je eerste kind word. Leuk ook voor het kind, als mensen gaan vragen of het lekker met oma op stap is... Neutral

Gast
Gast

Bericht  Kabouter di 15 feb 2011 - 6:41

SuperGrover schreef:Er is een reden waarom je niet meer in staat bent om kinderen te baren na een bepaalde leeftijd. Kinderen opvoeden is ook nog eens hartstikke zwaar. Kun je als 70-jarige een tikspelletje doen met je kind? Kun je naar leuke pretparken? Nee, eigen keuze gaat hier wat mij betreft niet op, je maakt namelijk ook een keuze voor je kind. Verschrikkelijk. Ik ken een meisje waarvan de moeder 45 was toen ze haar kreeg, en de vader 60. Dat meisje was op haar 12e wees.

Helemaal mee eens..
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123

Bericht  SuperGrover di 15 feb 2011 - 6:42

Susan schreef:
SuperGrover schreef:Ik ken een meisje waarvan de moeder 45 was toen ze haar kreeg, en de vader 60. Dat meisje was op haar 12e wees.

Dat is heel naar, maar op zich natuurlijk ook niet zo gebruikelijk, dat je met 57 overlijdt.
Plotseling gestorven aan een hartaanval. Das niet gebruikelijk nee, maar misschien juist een reden om zo laat niet kinderen te krijgen... Wat ik al zei, kinderen krijgen vergt veel van je, je weet natuurlijk niet in hoeverre zoiets meespeelt. En die vader was al ziekelijk toen dat meisje geboren werd. Waar begin je dan aan?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 6:44

Susan schreef:Ben het trouwens wel met Dolores eens wat betreft Beatrijs Smulders.

Ik weet niet eens wie dat is, heb ik in een ei geleefd? Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 6:49

Houden zo, Tealeaf....

Want jij wilt nog kinderen, en geloof me, je bent direct overtuigd dat je niet geschikt bent volgens Beatrijs...
Want volgens Beatrijs moet iedereen op de natuurlijke manier bevallen, zónder pijnstilling, tien jaar borstvoeding geven en tot het kind achttien is thuisblijfmoeder blijven.

Gast
Gast

Bericht  Susan di 15 feb 2011 - 6:50

Tea-Leaf schreef:

Een bekende verloskundige die boeken schrijft. Ze heeft nogal een uitgesproken mening over een aantal onderwerpen, met name over pijnbestrijding tijdens bevallingen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 6:51

Susan schreef:
Tea-Leaf schreef:

Een bekende verloskundige die boeken schrijft. Ze heeft nogal een uitgesproken mening over een aantal onderwerpen, met name over pijnbestrijding tijdens bevallingen.

Kan ik daar uit concluderen dat ze van het laatstgenoemde geen voorstander is?

Gast
Gast

Bericht  Susan di 15 feb 2011 - 6:57

Nee, dat klopt, ze is voor thuisbevallingen met geurkaarsjes, wierook en stemmige muziek.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 7:10

SuperGrover schreef: Kun je als 70-jarige een tikspelletje doen met je kind? Kun je naar leuke pretparken?
Dat vind ik een non-argument, genoeg ouders die vanwege lichamelijke redenen ook niet een tikspelletje kunnen doen of naar een pretpark kunnen. Hadden die dan ook maar nooit ouder mogen worden?

Los daarvan vind ik dat het eigenlijk ook niet zou moeten mogen. Mijn oma was nog jonger toen ze voor het eerst oma werd, dan deze mevrouw is als zij voor het eerst moeder wordt.
Mijn man daarentegen reageerde heel laconiek. Hij snapt de tegenargumenen, maar denkt dan maar weer: "Goh, als zij dat nou zo wil, dan moet ze dat toch zelf weten?"
Als hij maar niet denkt dat ík op mijn 62e ergens eens keer van plan ben zwanger te zijn :P

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 7:16

met een heel klein beetje mazzel is het kind zelfstandig genoeg (ahem) om zichzelf te redden als de ouders overlijden. Met een beetje pech nog heel jong of heeft ze de taak haar ouders te verzorgen op zeer jonge leeftijd. Schandalig vind ik het.... walgelijk zelfs

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 7:20

Susan schreef:Nee, dat klopt, ze is voor thuisbevallingen met geurkaarsjes, wierook en stemmige muziek.

Wat een inzicht heeft ze dan, ahum. Dan ben ik wel blij dat ik haar niet zou hebben als verloskundige.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 7:22

Ik zeg.....................ZIEK! Dan menstrueren de meeste toch niet meer zo oud?!
Marin, was het 10 of 20 jaar geleden dan vind ik dat ook oud om nog moeder te worden 1e keer of niet.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: