Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik voel me rot...

+10
CCC
Muppetje
Teddyaapje
Sanne
Juutjepetuutje
lente
Rouge
Liadan
bolus26
LDJ
14 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 3 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Gast za 26 jan 2013 - 7:16

Ik denk eigenlijk niet dat Filoria eerst even de dikke van Dale naast haar toetsenbord legt als ze een reactie tikt, en daarin alle woorden die ze wil gebruiken gaat afwegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 3 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Muppetje za 26 jan 2013 - 7:17

Rejoy. schreef:
Muppetje schreef:Rejoy, drinkt H dan zo weinig als jij er niet bent of L zo veel als ik er niet ben? Ik kolf ongeveer evenveel als jij, tussen de vijf en zes honderd, maar daar gaat het meeste ook van op. maar als ik niet genoeg heb haal ik gewoon n potje uit de vriezer of kolf ik n keer extra als ik vrij ben



ze drinkt weinig, 2x 100 á 150cc per dag. Ik kolf per kolfbeurt 200 tot 300 cc, het dubbele dus.

kijk, daar heb je het al, hier verschilt het, maar zitten er dagen tussen dat ie makkelijk 3x180 drinkt

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 3 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Gast za 26 jan 2013 - 7:18

dat snap ik, maar dat ik het negatief opvatte klopt dus wel, de betekenis van het woord is ook negatief.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 3 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Gast za 26 jan 2013 - 7:20

**


Laatst aangepast door lelie op za 23 feb 2013 - 0:46; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 3 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Linda za 26 jan 2013 - 7:29

LDJ schreef:

Maar wat iemand ook al zei, het lijkt me zo'n gedoe dat ik bang ben dat ik niet genoeg heb.
Ik wil gewoon niet dat als mijn dochter straks naar de oppas gaat dat ik me zorgen maakndat ze niet genoeg voeding mee heeft of dat ik niet genoeg bij elkaar kan krijgen.

Maar waarom zou je daar bang voor zijn? Als je het kolven eenmaal onder de knie hebt dan is er vaak niks aan de hand. Als je te weinig hebt en je kolft bijv 3 keer per dag, dan kan je 4 keer gaan kolven om voldoende te hebben. Of op thuisdagen, voor het naar bed gaan, 's ochtends vroeg een keertje extra kolven.
Daarnaast is het handig om bij de oppas wat kleine porties in de diepvries te hebben staan. Als er dan te weinig melk is, dan kan dat nog in geval van nood gegeven worden.
Er zijn echt genoeg opties. Niet druk maken om iets wat nog niet speelt, dat is echt zonde van je energie!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 3 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Lejow za 26 jan 2013 - 7:34

Sanne schreef:Ik vind het wat flauw om het als gedoe te bestempelen, net alsof de een het leuk gedoe vindt en de ander het stom gedoe, maar hoe dan ook... het is gedoe. Daar ben ik het ook niet mee eens, het kolven is ook bij mij zo gepiept, binnen 10 minuten ben ik klaar.
Het is mijn manier om mijn kind te voeden. Als je flesvoeding geeft, noem je het toch ook geen gedoe als je de fles even klaar moet maken?

Vind ik soms ook een gedoe hoor, vooral als de fles klaar is.. en hij omklettert :nopompom:

Maar Rejoy, je zegt nu wel 'lekker negatief doen terwijl iemand twijfelt'. Ja sorry hoor, maar moet het altijd dan maar de hemel in geprezen worden? Mensen die er tegen zijn of het dus inderdaad gedoe vinden, mogen toch ook gewoon hun mening geven?
Ik dank god op mijn blote knieen, dat toen ik wilde stoppen met kolven, de verpleegsters tegen me zeiden: Meid, je hebt groot gelijk, je hebt je best gedaan, meer kun je niet doen.
Als ik in mijn labiele toestand iemand getroffen had die maar bleef pushen, was ik uiteindelijk rijp geweest voor het gekkenhuis.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 3 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Gast za 26 jan 2013 - 7:35

volgens mij hebben we die discussie al vaker gevoerd lejow..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 3 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Lejow za 26 jan 2013 - 7:37

Wel ja, anders pluis je de dikke van dale er ook nog even op na.
God wat een overdreven GEDOE weer...

Oh en nog even mijn mening over het kolven:
Ik vond het een verschrikkelijk gedoe, voelde me net een melkkoe, en had naast het heen en weer racen naar het zh, na 6 keer een kwartier kolven per dag nog maar 100 cc.
Ik heb het drie weken volgehouden en toen had ik er genoeg van.
Een kwartier aan dat ding hangen, de opbrengst is naadje, en dan ook dat ding nog helemaal schoonmaken.
Jup, gedoe.


Zo en dan nu even ontopic naar LDJ
Meid, wat hierboven ook al gezegd is, je kunt bij de oppas ook gewoon wat porties in de vriezer zetten!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 3 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Lejow za 26 jan 2013 - 7:38

Rejoy. schreef:volgens mij hebben we die discussie al vaker gevoerd lejow..

Ja, en dus?
Mag ik me er nu niet in mengen?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 3 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Gast za 26 jan 2013 - 7:39

Rejoy. schreef:volgens mij hebben we die discussie al vaker gevoerd lejow..
Maar wat zij zegt is toch gewoon relevant voor dit topic?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 3 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Liadan za 26 jan 2013 - 7:40

Maar LJD geeft toch helemaal niet aan dat ze wil stoppen? Ze zegt dat het kolven niet lekker gaat en volgens mij vraagt ze om tips/adviezen/ervaringen. Ik zou zelf in zo'n topic niet zitten te wachten om overgehaald te worden om te stoppen of niet. Ik vind dat er in dit topic ook nogal wat onnodige negatieve dingen worden gezegd over kolven.
Ik vond kolven ook nooit heel leuk om te doen en ik keek er ook niet naar uit, maar heel erg om te doen vond ik het ook niet en het duurde ook niet lang. Het schoonmaken van mijn kolfspullen vond ik wel een gedoe.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 3 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Filoria za 26 jan 2013 - 7:40

Lennox schreef:Ik denk eigenlijk niet dat Filoria eerst even de dikke van Dale naast haar toetsenbord legt als ze een reactie tikt, en daarin alle woorden die ze wil gebruiken gaat afwegen.
Ik moet toegeven dat ik wel google heb gebruikt om te checken of ik 'La Leche League' goed schreef Embarassed Maar de dikke van Dale niet nee Laughing

LDJ: als ik je goed begrijp maak je je het meeste druk om het voldoende melk bij elkaar kolven. Hoe vaak heb je tot nu toe geoefend? Wat Linda zegt is waar: je kunt het onder de knie krijgen en dat duurt soms eventjes. Je hebt ook allerlei trucjes die kunnen helpen, zoals een foto van je baby voor je neerzetten, rustige muziek luisteren, een tijdschrift erbij pakken, echt even ontspannen Ik voel me rot... - Pagina 3 561177 Geef jezelf de tijd om te wennen en maak je inderdaad niet druk.

Hoe lijkt het je om nu alvast een voorraadje aan te leggen in de vriezer? Dat vinden sommige moeders ook een fijn idee.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 3 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Liadan za 26 jan 2013 - 7:42

Oja LDJ, als ik geen toeschietreflex kreeg dan hielp het bij mij meestal om een paar keer diep in en uit te ademen (en foto's/filmpjes van mijn kinderen hielpen meestal ook).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 3 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Linda za 26 jan 2013 - 7:42

Filoria schreef:
Lennox schreef:Ik denk eigenlijk niet dat Filoria eerst even de dikke van Dale naast haar toetsenbord legt als ze een reactie tikt, en daarin alle woorden die ze wil gebruiken gaat afwegen.
Ik moet toegeven dat ik wel google heb gebruikt om te checken of ik 'La Leche League' goed schreef Embarassed Maar de dikke van Dale niet nee Laughing

LDJ: als ik je goed begrijp maak je je het meeste druk om het voldoende melk bij elkaar kolven. Hoe vaak heb je tot nu toe geoefend? Wat Linda zegt is waar: je kunt het onder de knie krijgen en dat duurt soms eventjes. Je hebt ook allerlei trucjes die kunnen helpen, zoals een foto van je baby voor je neerzetten, rustige muziek luisteren, een tijdschrift erbij pakken, echt even ontspannen Ik voel me rot... - Pagina 3 561177 Geef jezelf de tijd om te wennen en maak je inderdaad niet druk.

Hoe lijkt het je om nu alvast een voorraadje aan te leggen in de vriezer? Dat vinden sommige moeders ook een fijn idee.

Oja, ik had een schattig filmpje van dochter op m'n telefoon staan. Dat zat ik daar verliefd naar te kijken en ploep, daar kwam de toeschietreflex! smile

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 3 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Gast za 26 jan 2013 - 7:44

Ik krijg nu soms al een TSR als ik de clipjes van mij bh open klik Ik voel me rot... - Pagina 3 827601 . Verder had ik (volgens mij hier) de tip gelezen om te visualiseren hoe de melk toeschiet, dus door de melkkanaaltjes naar de tepel stroomt, dat werkt ook altijd goed. Flimpje kijken van onze dochter zorgt daarna voor een nieuw TSR

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 3 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Filoria za 26 jan 2013 - 7:48

En heb je al verschillende standjes geprobeerd? Ik voel me rot... - Pagina 3 2474380249

Ik kan me iets herinneren van dat ik begon met een rustig standje en als de melkstroom eenmaal op gang was overging naar de hoogste stand. Op die manier kreeg ik nog het meeste melk. Maar dit zijn ook typisch van die dingen waar een professional je goed mee kan helpen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 3 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Lejow za 26 jan 2013 - 7:48

Filoria schreef:En heb je al verschillende standjes geprobeerd? Ik voel me rot... - Pagina 3 2474380249

Ik kan me iets herinneren van dat ik begon met een rustig standje en als de melkstroom eenmaal op gang was overging naar de hoogste stand. Op die manier kreeg ik nog het meeste melk. Maar dit zijn ook typisch van die dingen waar een professional je goed mee kan helpen.

You naughty naughty girl!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 3 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Gast za 26 jan 2013 - 7:50

Filoria schreef:En heb je al verschillende standjes geprobeerd? Ik voel me rot... - Pagina 3 2474380249

Ik kan me iets herinneren van dat ik begon met een rustig standje en als de melkstroom eenmaal op gang was overging naar de hoogste stand. Op die manier kreeg ik nog het meeste melk. Maar dit zijn ook typisch van die dingen waar een professional je goed mee kan helpen.



haha, je hebt wel gelijk Laughing

Om een TSR op te wekken kun je t beste een hele snelle zuigcyclus hebben en als de melkstroom op gang is een langzame. Volgens mij is dit alleen niet op alle kolven mogelijk om de cyclus zelf te regelen, wel op de ameda.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 3 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Filoria za 26 jan 2013 - 7:58

Dan deed ik het dus precies omgekeerd? (Eerst langzaam, dan snel) Nouja, het is dus een beetje te lang geleden om het me goed te kunnen herinneren.

En Lejow: heerlijk als iemand even ongenuanceerd doet, dat mag best eens Ik voel me rot... - Pagina 3 281626781Als is het inderdaad een beetje offtopic, want bij nader inzien zie ik ook dat LDJ helemaal geen meningen wil over hoe mensen kolven ervaren, maar dat ze op zoek is naar een manier waarop ze zich geen zorgen hoeft te maken over of er wel genoeg melk is.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 3 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Muppetje za 26 jan 2013 - 7:59

Sanne schreef:Muppetje, als je twee strakke shirtjes aanhebt, doe je de ene omhoog en de andere naar beneden. Als de kolf dan vacuüm zuigt, kun je de kolfstukken er zo tussen klemmen en heb je beide handen vrij. Ik forum dan meestal even via mijn mobiel tijdens het kolven.

heb het net, benieuwd als ik was, eens een paar minuten geprobeerd en het werkt gewoon :cheering: dat ik dat nooit eerder bedacht heb, haha...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 3 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Lejow za 26 jan 2013 - 8:00

Muppetje schreef:
Sanne schreef:Muppetje, als je twee strakke shirtjes aanhebt, doe je de ene omhoog en de andere naar beneden. Als de kolf dan vacuüm zuigt, kun je de kolfstukken er zo tussen klemmen en heb je beide handen vrij. Ik forum dan meestal even via mijn mobiel tijdens het kolven.

heb het net, benieuwd als ik was, eens een paar minuten geprobeerd en het werkt gewoon :cheering: dat ik dat nooit eerder bedacht heb, haha...

Dat had ik dus ook, ik moest altijd allebei die dingen vasthouden.. Dan voorzichtig een loshalen en apparaat uitzetten, en hoppaaaa kletterde mijn zuurgekolfde 20 cc zo op de grond :nopompom: :nopompom:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 3 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Muppetje za 26 jan 2013 - 8:01

Rejoy. schreef:
Filoria schreef:En heb je al verschillende standjes geprobeerd? Ik voel me rot... - Pagina 3 2474380249

Ik kan me iets herinneren van dat ik begon met een rustig standje en als de melkstroom eenmaal op gang was overging naar de hoogste stand. Op die manier kreeg ik nog het meeste melk. Maar dit zijn ook typisch van die dingen waar een professional je goed mee kan helpen.



haha, je hebt wel gelijk Laughing

Om een TSR op te wekken kun je t beste een hele snelle zuigcyclus hebben en als de melkstroom op gang is een langzame. Volgens mij is dit alleen niet op alle kolven mogelijk om de cyclus zelf te regelen, wel op de ameda.

mijne doet dat automatisch, maar je kan wel de sterkte enzo ook instellen

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 3 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Filoria za 26 jan 2013 - 8:02

Lejow schreef:en hoppaaaa kletterde mijn zuurgekolfde 20 cc zo op de grond Ik voel me rot... - Pagina 3 1270000679 Ik voel me rot... - Pagina 3 1270000679
Ooo dat voelt echt net alsof je vloeibaar goud laat vallen he? Cry
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 3 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Muppetje za 26 jan 2013 - 8:02

Lejow schreef:
Muppetje schreef:
Sanne schreef:Muppetje, als je twee strakke shirtjes aanhebt, doe je de ene omhoog en de andere naar beneden. Als de kolf dan vacuüm zuigt, kun je de kolfstukken er zo tussen klemmen en heb je beide handen vrij. Ik forum dan meestal even via mijn mobiel tijdens het kolven.

heb het net, benieuwd als ik was, eens een paar minuten geprobeerd en het werkt gewoon :cheering: dat ik dat nooit eerder bedacht heb, haha...

Dat had ik dus ook, ik moest altijd allebei die dingen vasthouden.. Dan voorzichtig een loshalen en apparaat uitzetten, en hoppaaaa kletterde mijn zuurgekolfde 20 cc zo op de grond :nopompom: :nopompom:

dat heb ik in de kraamweek gehad, L dronk niet en ik moest kolven, liet mn man een potje vallen, heb zitten janken niet normaal, haha

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 3 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  CCC za 26 jan 2013 - 8:03

Filoria schreef:
Lejow schreef:en hoppaaaa kletterde mijn zuurgekolfde 20 cc zo op de grond Ik voel me rot... - Pagina 3 1270000679 Ik voel me rot... - Pagina 3 1270000679
Ooo dat voelt echt net alsof je vloeibaar goud laat vallen he? Cry

Ik heb dat weleens gehad op de bank... viel het kolfbakje van de kolf af... zo 140 ml naar de maan... Kon wel janken...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 3 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum