Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik voel me rot...

+10
CCC
Muppetje
Teddyaapje
Sanne
Juutjepetuutje
lente
Rouge
Liadan
bolus26
LDJ
14 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Ik voel me rot... Empty Ik voel me rot...

Bericht  LDJ vr 25 jan 2013 - 5:02

Ik voel me rot omdat ik gewoon niet goed weet wat ik moet met voeden.
Ik geef nu bv en dat gaat goed, maar het kolven gaat niet zo goed. Ik vind het een enorm gedoe en krijg er bijna niks uit.
Nu ik nog iedere dag samen ben met mijn dochter geef ik haar dus bv, maar ik zal straks weer aan het werk moeten en dan zie ik het niet goed komen.
Ik zit er dus aan te denken om over te gaan op fles voeding hierom.
Maar ik voel me er zo ontzettend naar over. Het is misschien stom, maar ik huil er al de hele dag om.
Wie kan me tips geven.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  bolus26 vr 25 jan 2013 - 5:05

misschien dat een lactatiekundigen og tips heeft voor t kolven?

kun je het niet afbouwen dat je de ochtend en avond voedingen met de borst blijft geven en de voedingen onder je werktijden fv? dit was ik eigenlijk van plan voordat mn bv mislukte. zo heb je niet de stress van t kolven maar wel nog je bv momenten
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Liadan vr 25 jan 2013 - 5:08

Op welke momenten kolf je? Ik kreeg er bijv. in de avond bijna niks uit, terwijl ik 's ochtends veel kolfde.
En krijg je wel een toeschietreflex? Want daar is een neusspray voor die je kan helpen (syntocinon).
Vervelend dat je je zo rot voelt hug .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Rouge vr 25 jan 2013 - 5:08

Kun je niet als je gaat werken smorgens en savonds de borst geven en alle voedingen ertussen de fles ( kunstvoeding). Zo heb ik het gedaan, omdat het met mijn werk zeer onhandig is om te kolven ( veel onderweg) en gaf me ook veel stress.

En je moet doen wat goed voelt, niet rot voelen omdat je perse moet kolven. Als je echt heel graag wel wil kolven zijn daar vast oplossingen voor, wil je het niet dan doe je overdag toch flesvoeding.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  LDJ vr 25 jan 2013 - 5:11

Smorgens en savonds bv blijven geven zit ik ook aan te denken.
Maar ik werk onregelmatig, dus kan dat dan wel?
Ik ben er bang voor dat als ik dit ga doen dat mijn productie heel erg terug zal lopen.
Ik zou het wel kunnen proberen.
Dan zou ik dus af kunnen gaan bouwen, maar smorgens en savonds bv kunnen blijven geven?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  LDJ vr 25 jan 2013 - 5:12

Liadan schreef:Op welke momenten kolf je? Ik kreeg er bijv. in de avond bijna niks uit, terwijl ik 's ochtends veel kolfde.
En krijg je wel een toeschietreflex? Want daar is een neusspray voor die je kan helpen (syntocinon).
Vervelend dat je je zo rot voelt hug .
Smorgens gaat het kolven op zich wel goed, maar als mijn dochter snachts wat vaker komt, wat op dit moment het geval is, dan zit ik alweer en wil het bijna niet.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  lente vr 25 jan 2013 - 5:14

Wat naar dat je je zo rot voelt Ik voel me rot... 699888 !

Ik ben ook af gaan bouwen met de bv, M. krijgt nu overdag 4 flessen en de laatste voeding 's avonds krijgt ze nog bv bij mij. M'n productie is wel wat teruggelopen, maar vooralsnog is het steeds gewoon genoeg voor de laatste voeding, het past zich aan.
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  LDJ vr 25 jan 2013 - 5:17

Lente, waarom ben jij af gaan bouwen? En welke fv geef jij?
Wil je de laatste voeding voorlopig nog wel zelf blijven geven?


Laatst aangepast door LDJ op vr 25 jan 2013 - 5:17; in totaal 1 keer bewerkt
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Rouge vr 25 jan 2013 - 5:17

Ja je kunt afbouwen,al even voordat je gaat werken. Neem gewoon ruim de tijd daarvoor. Je kan geloof ik in een week of iets langer afbouwen,maar ik heb zelf iets langer erover gedaan, rustig afbouwen is ook belangrijk om borstontsteking te voorkomen.

Bij het cb kunnen ze ook een afbouwschema geven, zal ook vast op internet te vinden zijn.

Ik vond het zelf heel prettig. Bij mijn eerste heb ik tot 7 maanden bv kunnen geven, en vanaf 3 mnd alleen smorgens en savonds. De productie was gewoon afgestemd op 2 voedingen.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  LDJ vr 25 jan 2013 - 5:22

Maar is het dan zo dat de de ochtend en avond voeding iedere keer rond hetzelfde tijdstip gegeven moeten worden of mag daar wel wat speling tussen zitten?
Want zoals nu gaat onze dochter rond half 10 slapen en krijgt ze de laatste voeding.
Maar als ik weer aan het werk ga dan kan het zo zijn dat ik tot 23 uur moet werken.
Hoe doe ik dit dan?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  lente vr 25 jan 2013 - 5:23

LDJ schreef:Lente, waarom ben jij af gaan bouwen? En welke fv geef jij?
Wil je de laatste voeding voorlopig nog wel zelf blijven geven?

Heb net in je andere topic ook gereageerd Wink
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Juutjepetuutje vr 25 jan 2013 - 5:56

Het eerste waar ik aan dacht is ook of je wel een toeschietreflex krijgt?! Daar is een neusspray voor. Het zou zonde zijn om af te bouwen, als je het eigenlijk niet wilt.
Je zou idd ook smorgens en savonds kunnen geven, maar of dat heel handig is met onregelmatig werken weet ik niet..
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Sanne vr 25 jan 2013 - 5:58

LDJ schreef:
Liadan schreef:Op welke momenten kolf je? Ik kreeg er bijv. in de avond bijna niks uit, terwijl ik 's ochtends veel kolfde.
En krijg je wel een toeschietreflex? Want daar is een neusspray voor die je kan helpen (syntocinon).
Vervelend dat je je zo rot voelt Ik voel me rot... 699888 .
Smorgens gaat het kolven op zich wel goed, maar als mijn dochter snachts wat vaker komt, wat op dit moment het geval is, dan zit ik alweer en wil het bijna niet.

Je dochter is nu ruim twee maanden oud, dan drinkt ze misschien nog vaak overdag? Als je overdag voedt en je moet tussendoor ook nog kolven, dan is het wel logisch dat je geen grote hoeveelheden kolft als je een normale melkproductie hebt. Net zoals je 's morgens minder hebt als je dochter vaker komt 's nachts.

Hou je er wel rekening mee dat je dochter straks, als je werkt, niet live bij jou drinkt en je dan waarschijnlijk wel meer kolft?

Ik probeer soms na iedere voeding nog even te kolven (om de vriezervoorraad aan te vullen), maar dan spaar ik alle kleine beetjes van de hele dag tot slechts één voeding. Als ik aan het werk ben, kolf ik gewoon 2 of drie voedingen bij elkaar.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Liadan vr 25 jan 2013 - 6:21

LDJ schreef:
Liadan schreef:Op welke momenten kolf je? Ik kreeg er bijv. in de avond bijna niks uit, terwijl ik 's ochtends veel kolfde.
En krijg je wel een toeschietreflex? Want daar is een neusspray voor die je kan helpen (syntocinon).
Vervelend dat je je zo rot voelt hug .
Smorgens gaat het kolven op zich wel goed, maar als mijn dochter snachts wat vaker komt, wat op dit moment het geval is, dan zit ik alweer en wil het bijna niet.
Het is helemaal niet raar dat je in de ochtend heel weinig kolft als je kindje 's nachts vaker drinkt. Als mijn zoon 's nachts veel voedingen had dan kolfde ik meteen 's ochtends ook niet veel, een paar uur later op mijn werk wel weer.
Maar het is toch ook niet zo erg als je nu nog niet zoveel kolft in de ochtend? op je werk is het weer een paar uur verder, hoeft je dochter niet te drinken en kolf je waarschijnlijk wat meer.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Liadan vr 25 jan 2013 - 6:23

Als je alleen nog in de ochtend en avond gaat voeden dan is de kans groot dat de borstvoeding heel erg terug gaat lopen. Bij sommigen gaat dit wel goed en bij sommigen is de borstvoeding dan helemaal over.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Gast vr 25 jan 2013 - 7:04

En hoe wil je dat op vrije dagen gaan doen? Dan kun je haar overdag ook niet meer voeden hè.. En ik denk dat wanneer je dit met drie maanden gaat doen, dat je voeding dan zo ver terug loopt dat alleen de avonden, nachten en ochtenden voeden ook niet meer kan. Vaak is de productie pas zo stabiel rond 9 maanden.

Ik zou het gewoon proberen. Je mag 25% van je werktijd gebruiken om te kolven. Op een 8-urige werkdag mag je dus 2 uur gebruiken om te kolven, dan zou je dus 4 keer een half uur kunnen gaan zitten. Als het daadwerkelijk niet lukt kun je altijd nog gaan afbouwen.

Verder kolf ik tussen de voedingen door ook maar 25 tot 50cc uit twee borsten, terwijl ik op een werkdag vaak tussen de 200 en 300cc uit beide borsten per keer kolf. Ik kolf twee keer, ik zit dus tussen de 400 en 600cc per dag, terwijl onze dochter maar 100 tot 200 cc drinkt. Ik heb nu dus echt een mega voorraad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Teddyaapje vr 25 jan 2013 - 7:08

Maar wil je echt afbouwen omdat je niet wilt kolven op t werk, of omdat t kolven op dit moment volgens jou niet zo goed gaat en zie je hier geen andere oplossing voor? In t tweede geval zou ik opzoek gaan naar een oplossing, waarschijnlijk is die er wel..als je vragen hebt hoor ik t graag, heb n behoorlijke tijd fulltime gekolfd, misschien kan ik je helpen?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Muppetje vr 25 jan 2013 - 7:20

Ik zou het toch gewoon gaan proberen hoor. Ik kolf op werk drie keer (twee keer zou misschien ook wel kunnen maar ben wat huiverig nog om dat te proberen.) En heb dan tussen de 500 en 600 cc. per kolfbeurt verschilt het best wat ik kolf. Maar als ik overdag ga kolven als ik thuis ben heb ik echt minder natuurlijk, dat lijkt me ook niet gek...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  CCC vr 25 jan 2013 - 9:29

He wat naar... Herken het overigens wel hoor. Ik had dat ook heel erg, welke kolf heb je? Ik heb uiteindelijk nog bv kunnen geven tot 8 dec. en ben 24 sept. begonnen met werken. Op het laatst was het dan ook echt niet meer te doen en ben ik gaan afbouwen, ik zou het in elk geval proberen. Je moet echt naar je eigen gevoel luisteren, anders werkt het denk ik niet. Ik voel me rot... 699888

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  LDJ vr 25 jan 2013 - 9:56

Nu gaat de bv gewoon zo goed, maar ben erg bang dat het straks niet meer zo goed zal verlopen en dat maakt mij erg naar en verdrietig. Hoe graag ik ook wil het zal niet ten koste moeten gaan van mijzelf. Maar misschien dat ik op het werk meer kan kolven omdat ik dan niet voed.
Heb besloten dat ik maandag maar eens naar het bureau ga bellen.
Misschien kunnen ze me daar wat begeleiden.
Dank jullie wel voor de reacties.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  LDJ vr 25 jan 2013 - 9:57

Ccc, jij hebt het ook nog lang volgehouden.
Wilde het kolven bij jou op gegeven moment niet meer?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  CCC vr 25 jan 2013 - 10:08

LDJ schreef:Ccc, jij hebt het ook nog lang volgehouden.
Wilde het kolven bij jou op gegeven moment niet meer?

-


Laatst aangepast door chococupcake op za 26 jan 2013 - 6:28; in totaal 1 keer bewerkt

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Gast vr 25 jan 2013 - 22:37

LDJ schreef:Nu gaat de bv gewoon zo goed, maar ben erg bang dat het straks niet meer zo goed zal verlopen en dat maakt mij erg naar en verdrietig. Hoe graag ik ook wil het zal niet ten koste moeten gaan van mijzelf. Maar misschien dat ik op het werk meer kan kolven omdat ik dan niet voed.
Heb besloten dat ik maandag maar eens naar het bureau ga bellen.
Misschien kunnen ze me daar wat begeleiden.
Dank jullie wel voor de reacties.

Ik zou eerder iemand van lll of BVN bellen. Die hebben vaak meer verstand van bv en kolven dan het cb. Denk dat je bij de eerste twee de beste adviezen zult krijgen. Beide organisaties zijn gratis trouwens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  bolus26 za 26 jan 2013 - 1:12

ik heb er nog es over nagedacht en je kan toch gewoon proberen zoveel mogenlijk te kolven en als je te kort komt dat ze dan een keer flesvoeding krijgt. Gewoon als back up. heb jij niet de stress dat je niet genoeg hebt en kun je op de dagen dat je thusi bent wel ´live´overdag voeden.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Filoria za 26 jan 2013 - 2:32

Ik had ook een hekel aan kolven. Los van alle mooie apparatuur die er is en de adviezen die je kunt krijgen: het kan je gewoon niet liggen. Als je 3 maanden borstvoeding kunt geven is dat toch ook al heel mooi? De combi zoals Bolus omschrijft heb ik ook een tijdje gedaan, maar uiteindelijk beviel de combinatie borstvoeding en werken me echt niet meer. Het is gedoe, dat is gewoon zo.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum