Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik voel me rot...

+10
CCC
Muppetje
Teddyaapje
Sanne
Juutjepetuutje
lente
Rouge
Liadan
bolus26
LDJ
14 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 2 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Gast za 26 jan 2013 - 5:10

Filoria schreef:Ik had ook een hekel aan kolven. Los van alle mooie apparatuur die er is en de adviezen die je kunt krijgen: het kan je gewoon niet liggen. Als je 3 maanden borstvoeding kunt geven is dat toch ook al heel mooi? De combi zoals Bolus omschrijft heb ik ook een tijdje gedaan, maar uiteindelijk beviel de combinatie borstvoeding en werken me echt niet meer. Het is gedoe, dat is gewoon zo.

Nee, dat is niet gewoon zo, dat ervaar jij zo. Ik vind het soms heerlijk om twee keer een half uurtje te gaan zitten zonder telefoontjes, vragen of andere drukte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 2 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  CCC za 26 jan 2013 - 5:12

Rejoy. schreef:
Filoria schreef:Ik had ook een hekel aan kolven. Los van alle mooie apparatuur die er is en de adviezen die je kunt krijgen: het kan je gewoon niet liggen. Als je 3 maanden borstvoeding kunt geven is dat toch ook al heel mooi? De combi zoals Bolus omschrijft heb ik ook een tijdje gedaan, maar uiteindelijk beviel de combinatie borstvoeding en werken me echt niet meer. Het is gedoe, dat is gewoon zo.

Nee, dat is niet gewoon zo, dat ervaar jij zo. Ik vind het soms heerlijk om twee keer een half uurtje te gaan zitten zonder telefoontjes, vragen of andere drukte.

Ja, of jij ervaart het allemaal zo rooskleurig terwijl het gewoon keihard werken is voor sommige vrouwen. Vind het een beetje nare ondertoon hebben naar Filoria in dit geval.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 2 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Gast za 26 jan 2013 - 5:15

chococupcake schreef:
Rejoy. schreef:
Filoria schreef:Ik had ook een hekel aan kolven. Los van alle mooie apparatuur die er is en de adviezen die je kunt krijgen: het kan je gewoon niet liggen. Als je 3 maanden borstvoeding kunt geven is dat toch ook al heel mooi? De combi zoals Bolus omschrijft heb ik ook een tijdje gedaan, maar uiteindelijk beviel de combinatie borstvoeding en werken me echt niet meer. Het is gedoe, dat is gewoon zo.

Nee, dat is niet gewoon zo, dat ervaar jij zo. Ik vind het soms heerlijk om twee keer een half uurtje te gaan zitten zonder telefoontjes, vragen of andere drukte.

Ja, of jij ervaart het allemaal zo rooskleurig terwijl het gewoon keihard werken is voor sommige vrouwen. Vind het een beetje nare ondertoon hebben naar Filoria in dit geval.

Ik geef aan dat het niet per definitie zwaar en gedoe is, ik ervaar het niet zo. Ik vind kolven soms een hele prettige onderbreking van de werkdag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 2 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Filoria za 26 jan 2013 - 5:29

Excuses Rejoy, ik erváár het als gedoe. En ik heb zo'n idee dat de TO dat ook heeft, anders had ze dit topic niet geopend toch? Maar ik vind het oprecht fijn voor je dat het bij jou wel goed ging Ik voel me rot... - Pagina 2 561177

CCC: dank.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 2 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Teddyaapje za 26 jan 2013 - 6:02

Ik vond t net als rejoy helemaal geen gedoe, het is maar net hoe je erin staat hoe je t ervaart.

Ik zou t gewoon gaan proberen, dan kun je jezelf nooit verwijten dat je t geen kans gegeven hebt. De 'oplossing' die je voor ogen had vind ik een beetje in t straatje passen ala ' ik maak t uit met mn vrd, eigenlijk wil ik dat niet, maar ik ben zo bang dat hij dat gaat doen'.

Dat t kolven nu niet zo goed gaat kan heel veel oorzaken hebben. Misschien kun je eens proberen een werkdag na te bootsen. Dan voed je smorgens en savonds en overdag kolf je op de voedingstijden, kun je meteen oefenen met de fles.

Mag ik vragen wat voor kolf je hebt en of je een tsr krijgt tijdens t kolven?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 2 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Teddyaapje za 26 jan 2013 - 6:04

Filoria schreef:Excuses Rejoy, ik erváár het als gedoe. En ik heb zo'n idee dat de TO dat ook heeft, anders had ze dit topic niet geopend toch? Maar ik vind het oprecht fijn voor je dat het bij jou wel goed ging Ik voel me rot... - Pagina 2 561177

CCC: dank.

Ik denk dat rejoy vooral viel over 'dat is gewoon zo'. Want dat hoeft echt niet zo te zijn.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 2 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Lejow za 26 jan 2013 - 6:18

Nou, het is nou niet dat het in een wip gepiept is.
Je moet best wat doen voor het kolven.
Dus ja, een gedoe is het wel! Voor de ene positief, voor de ander niet.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 2 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Teddyaapje za 26 jan 2013 - 6:21

Lejow schreef:Nou, het is nou niet dat het in een wip gepiept is.
Je moet best wat doen voor het kolven.
Dus ja, een gedoe is het wel! Voor de ene positief, voor de ander niet.

Ik was anders binne 7min klaar met beide kanten...t hóeft echt geen gedoe te zijn!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 2 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Jezzie za 26 jan 2013 - 6:22

Lejow schreef:Nou, het is nou niet dat het in een wip gepiept is.
Je moet best wat doen voor het kolven.
Dus ja, een gedoe is het wel! Voor de ene positief, voor de ander niet.

Dat denk ik ook ja, iedereen ervaart het op haar eigen manier.
Ik heb 4 weken fulltime gekolft omdat ze niet wilde drinken aan de borst, toen was ik er helemaal klaar mee! Vooral omdat ze toen ook nog om de drie uur kwam ik ik wel een uur bezig was met kolven en fles geven. Dit begon mij op te breken. Dus toen ben ik het gaan afbouwen.
En ze doet het prima op de fv!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 2 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  CCC za 26 jan 2013 - 6:27

Dat het voor iedereen anders is, is duidelijk en lijkt me vrij logisch. Alleen word ik een beetje moe van het zoetsappige gel*l van sommige mensen hoe geweldig het wel niet is, hoe makkelijk het allemaal gaat ed. Er zijn ook andere kanten en mensen die het anders ervaren.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 2 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Gast za 26 jan 2013 - 6:30

Als alles wat tijd kost een gedoe is, dan bestond mijn leven uit een hoop gedoe.



Ik ervaar het niet als gedoe. Ik vind het eerder een momentje van rust in de hectiek van iedere dag, dan dat het me tegenstaat. Soms kijk ik zelfs uit naar het kolfmoment, dan kan ik even rustig zitten en een kop thee drinken zonder gestoord te woren. Hoe zou ik dit als gedoe moeten ervaren?

Enige moment dat ik van kolven baal, is wanneer ik in de auto moet kolven met dit winterweer, maar gelukkig hoef ik dat vrijwel nooit.

En zoetsappig gelul of niet, lekker negatief gaan lopen doen over kolven terwijl iemand twijfelt is ook het andere uiterste.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 2 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Muppetje za 26 jan 2013 - 6:39

Rejoy. schreef:Als alles wat tijd kost een gedoe is, dan bestond mijn leven uit een hoop gedoe.



Ik ervaar het niet als gedoe. Ik vind het eerder een momentje van rust in de hectiek van iedere dag, dan dat het me tegenstaat. Soms kijk ik zelfs uit naar het kolfmoment, dan kan ik even rustig zitten en een kop thee drinken zonder gestoord te woren. Hoe zou ik dit als gedoe moeten ervaren?

Enige moment dat ik van kolven baal, is wanneer ik in de auto moet kolven met dit winterweer, maar gelukkig hoef ik dat vrijwel nooit.

En zoetsappig gelul of niet, lekker negatief gaan lopen doen over kolven terwijl iemand twijfelt is ook het andere uiterste.

Niet om naar wie dan ook vervelend te zijn, maar ik vind het ook een fijn moment van de dag.

To, ik zou het gewoon eens n dag proberen. Welke kolf heb je?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 2 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Filoria za 26 jan 2013 - 6:56

Rejoy. schreef:lekker negatief gaan lopen doen over kolven
was mijn reactie echt zo negatief dan? Ik heb het kolven drie maanden volgehouden, dus bedoel echt niet te zeggen dat het gekkenwerk is of zo hoor. Ik vond het gewoon geen prettige bezigheid. Het 'gedoe' zat 'm voor mij in het proberen voldoende melk bij elkaar te krijgen, het vervoeren van de melk, de kolf schoonmaken. Verder vond ik het moeilijk om vaker pauze te nemen dan collega's, ook al hadden die er alle begrip voor. Ik voelde me er niet fijn bij.

Wel mooi om jullie ervaring te lezen, zo kan het dus ook. Het is toch ook prima om beide kanten te horen voor TO? Waarom zou je alleen de roze-wolk-verhalen mogen vertellen aan iemand die twijfelt?

Maar ben ook wel benieuwd naar de details hoor, welke kolf ze gebruikt etc. En hulp inroepen lijkt me een goed idee. En dan inderdaad niet van het CB maar van La Leche League o.i.d.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 2 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Sanne za 26 jan 2013 - 6:58

Ik vind het wat flauw om het als gedoe te bestempelen, net alsof de een het leuk gedoe vindt en de ander het stom gedoe, maar hoe dan ook... het is gedoe. Daar ben ik het ook niet mee eens, het kolven is ook bij mij zo gepiept, binnen 10 minuten ben ik klaar.
Het is mijn manier om mijn kind te voeden. Als je flesvoeding geeft, noem je het toch ook geen gedoe als je de fles even klaar moet maken?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 2 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Muppetje za 26 jan 2013 - 7:00

Filoria, het is natuurlijk geen pauze he, het is gewoon je recht om te doen, buiten je pauzes om...

Rejoy welke kolf heb jij, of heb je zo'n bh? Ik heb namelijk wel allebei mn handen nodig, haha

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 2 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Linda za 26 jan 2013 - 7:02

Ik snap opzich wel dat mensen het een gedoe vinden. Als je flesvoeding geeft dan heb je daar op je werk verder geen omkijken naar, dus dat vind ik wel wat anders.
Ik heb het kolven voor m'n kind over, puur omdat ik dat graag wil geven, maar ik vind het ook gedoe. Het meezeulen van alle spullen, het vinden van een geschikte kamer, met overvolle borsten zitten, een plek om het schoon te maken, een plek om te koelen, enz enz. Dus ik snap heel goed dat mensen dat zo ervaren.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 2 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Sanne za 26 jan 2013 - 7:04

Muppetje, als je twee strakke shirtjes aanhebt, doe je de ene omhoog en de andere naar beneden. Als de kolf dan vacuüm zuigt, kun je de kolfstukken er zo tussen klemmen en heb je beide handen vrij. Ik forum dan meestal even via mijn mobiel tijdens het kolven.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 2 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Gast za 26 jan 2013 - 7:05

Filoria: dat jij het wel als gedoe ervaart vind ik geen probleem hoor, dat kan. Ik geloof best dat als het iedere week weer stressen is of je genoeg bij elkaar kolft, moeilijk het kolven tussendoor kunt plannen (basisonderwijs bijvoorbeeld) oid je het kolven wel a;s een gedoe lunt ervaren. Het is alleen niet per definitie een gedoe, daar viel ik over en dat er vervolgens in een half uur tijd nog een stuk of drie mensen komen verkondingen wat voor enorm gedoe kolven wel niet is. Zo lijkt het net alsof kolven op je werk haast niet te doen is, terwijl het dus ook als wel prettig kan worden ervaren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 2 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Muppetje za 26 jan 2013 - 7:08

Sanne schreef:Muppetje, als je twee strakke shirtjes aanhebt, doe je de ene omhoog en de andere naar beneden. Als de kolf dan vacuüm zuigt, kun je de kolfstukken er zo tussen klemmen en heb je beide handen vrij. Ik forum dan meestal even via mijn mobiel tijdens het kolven.

oh dat ga ik eens proberen. ik heb wel n soort bandjes die ik aan mn kolf en bh kan maken, maar dat vind ik zo'n gedoe, haha.


Laatst aangepast door Muppetje op za 26 jan 2013 - 7:10; in totaal 1 keer bewerkt

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 2 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  LDJ za 26 jan 2013 - 7:09

Ik heb een ameda lactaline personal kolf.
Zo'n dubbelzijdige.
Ik heb besloten dat ik maandag hulp ga inroepen en dan ga ik het gewoon proberen.
Bv vind ik leuk en daar geniet ik enorm van, maar het kolven dat vind ik eerlijk gezegd niks. Maar goed, alles voor een goed doel. Niet geschoten is altijd mis, dan heb ik iig voor mezelf ook het gevoel dat ik er alles aan gedaan heb.

Maar wat iemand ook al zei, het lijkt me zo'n gedoe dat ik bang ben dat ik niet genoeg heb.
Ik wil gewoon niet dat als mijn dochter straks naar de oppas gaat dat ik me zorgen maakndat ze niet genoeg voeding mee heeft of dat ik niet genoeg bij elkaar kan krijgen.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 2 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Gast za 26 jan 2013 - 7:10

Muppetje schreef:Filoria, het is natuurlijk geen pauze he, het is gewoon je recht om te doen, buiten je pauzes om...

Rejoy welke kolf heb jij, of heb je zo'n bh? Ik heb namelijk wel allebei mn handen nodig, haha



Ik heb een ameda lactaline personal. Niet zo'n bh, gewoon een normale voedingsbh. De flesjes rusten op mijn bovenbenen zeg maar, waardoor ik mijn handen vrij heb. Meestal internet ik dan een beetje op mijn telefoon en drink ik ondertussen een kop thee.

De melk bewaar ik in een koeltasje en ik heb nu op beide locaties waar ik werk een ruimte tot mijn beschikking waar ik kan kolven en de spullen kan schoonmaken (op de ene locatie de oefenkeuken van de ergotherapie, op de andere locatie mijn eigen kantoor). Toen ik mijn kamer nog moest delen met de psycholoog moest ik ook steeds op zoek naar een kolfplek en dat vond ik niet prettig.

Ik kolf rond 10.30 en rond 14u. Ik kolf 2 á 3 keer zoveel als ze drinkt, dus stress dat ik te weinig heb ken ik niet. Zoeken naar een kolfruimte hoef ik niet en met stuwing zitten ken ook niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 2 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Gast za 26 jan 2013 - 7:12

Bij kolven komen toch ook meer handelingen kijken, zeker als je het onder werktijd moet doen? De één noemt het gedoe, de ander noemt het meer handelingen, beter plannen en goed de tijd in de gaten houden. 'Gedoe' vat dat alles wel samen, denk ik. Ik denk dat je het woordje 'gedoe' gewoon niet zo negatief op moet vatten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 2 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Muppetje za 26 jan 2013 - 7:14

Rejoy, drinkt H dan zo weinig als jij er niet bent of L zo veel als ik er niet ben? Ik kolf ongeveer evenveel als jij, tussen de vijf en zes honderd, maar daar gaat het meeste ook van op. maar als ik niet genoeg heb haal ik gewoon n potje uit de vriezer of kolf ik n keer extra als ik vrij ben

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 2 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Gast za 26 jan 2013 - 7:14

Lennox schreef:Bij kolven komen toch ook meer handelingen kijken, zeker als je het onder werktijd moet doen? De één noemt het gedoe, de ander noemt het meer handelingen, beter plannen en goed de tijd in de gaten houden. 'Gedoe' vat dat alles wel samen, denk ik. Ik denk dat je het woordje 'gedoe' gewoon niet zo negatief op moet vatten.



van dale zegt:
ge·doe (het; o) 1 inspanningen zonder veel nut 2 drukte, ophef: (minachtend) Haags gedoe politieke spelletjes



Denk dat je het woordje gedoe dus wel als negatief kunt zien...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 2 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Gast za 26 jan 2013 - 7:16

Muppetje schreef:Rejoy, drinkt H dan zo weinig als jij er niet bent of L zo veel als ik er niet ben? Ik kolf ongeveer evenveel als jij, tussen de vijf en zes honderd, maar daar gaat het meeste ook van op. maar als ik niet genoeg heb haal ik gewoon n potje uit de vriezer of kolf ik n keer extra als ik vrij ben



ze drinkt weinig, 2x 100 á 150cc per dag. Ik kolf per kolfbeurt 200 tot 300 cc, het dubbele dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me rot... - Pagina 2 Empty Re: Ik voel me rot...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum