Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger worden: een aantal vragen

+14
Pruim
Mamsie
Rouge
nisavi
Cimic
Tania
Filoria
Pompoen
Luce
Laced
Coco
Sneeuwvlok
Mama
xxjojootjexx
18 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  xxjojootjexx do 24 jan 2013 - 3:43

hier zijn ze misschien goedkoper? L10

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Cimic do 24 jan 2013 - 3:43

Wat ontzettend leuk, carrie! Ik lees even met een schuin oog mee in dit topic!
Cimic
Cimic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 3:46

Cimic schreef:Wat ontzettend leuk, carrie! Ik lees even met een schuin oog mee in dit topic!

Dank je! Ja ik vind het ook leuk! Hoop dat het ons gegund is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 3:50

Tania schreef:
Filoria schreef:
Luce schreef:Op je afscheiding letten inderdaad (is het draderig/plakkerig/veel, dan vruchtbaar). Of temperatuur meten. Ik zou niet beginnen met ovulatietesten als de kans groot is dat je weer zo'n lange cyclus hebt. Dan ben je bakken met geld kwijt joh.
Inderdaad! Als je cyclus langer dan 35 dagen duurt is er zelfs een goede kans dat je helemaal geen eisprong hebt, dus dat je de tests voor nils doet. Hoe lang geleden ben je gestopt met de pil?

Als je cyclus langer is dan 35 dagen is de kans groter dat je geen eisprong hebt maar dat is lang niet bij iedereen zo. Net als dat je keurig om de 28 dagen ongesteld kan worden zonder eisprong.

Ovulatietesten kunnen best handig zijn alleen wordt het wel een dure hobby bij zo'n lange cyclus. Ik denk dat je er 1 per dag doet? Dan kan het zelfs nog zijn dat je net je LH piek mist waardoor ze helemaal niet positief worden. Ik ben zelf gaan temperaturen omdat ik ovulatietesten geen positieve test kreeg (ook niet met twee testen per dag). Door het temperaturen kreeg ik veel beter inzicht in mijn cyclus ook al kun je achteraf pas zien wanneer je eisprong is.

Ja ik doe er elke avond 1. Wil ze vanaf nu met mijn ochtendurine gaan gebruiken. Maar jeetje wat balen dat die testen bij jou niet werkte, daar koop je die dingen toch voor Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 1270000679

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 3:50

xxjojootjexx schreef:hier zijn ze misschien goedkoper? L10

Dank je!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  nisavi do 24 jan 2013 - 4:07

Ik heb een onregelmatige cyclus en gebruik de dipstick ovulatietesten van zwanger en kids.
Ik bestel meestal 50 stuks, juist omdat mijn cyclus ook lang kan zijn.

http://www.zwangerenkids.nl/Webwinkel-Product-5758386/50-ovulatietesten-dipstick-+-GRATIS-3-zwangerschapstesten-midstream.html

Sommige vrouwen testen dan nog met de digitale van CB zodra ze een donker tweede streepje krijgen, om het zeker te weten.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Luce do 24 jan 2013 - 4:16

Filoria: heb standaard een cyclus van 36/37 dagen en heb trouw elke maand een eisprong. Dus dat hoeft niet perse. Had eerder zelfs een cyclus van 40 dagen. En een eisprong. En heb ook wel eens een cyclus gehad van 30 dagen, een paar maand achter elkaar.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Cimic do 24 jan 2013 - 4:21

Mag ik even inbreken. Embarassed Ik heb ook een niet al te slimme vraag, goh dit klinkt echt dom? Embarassed

Met de pil moet je vaak een tijd ontpillen. Ik gebruik de Nuvaring, moet ik dan ook een soort van 'ontpillen' of is bij de Nuvaring de cyclus al regelmatiger. In principe is de inneemperiode van de Nuvaring hetzelfde als van de pil. Dus dan zal er weinig verschil zijn, toch? Behalve dat de Nuvaring minder hormonen heeft.
Cimic
Cimic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 4:29

Cimic schreef:Mag ik even inbreken. Embarassed Ik heb ook een niet al te slimme vraag, goh dit klinkt echt dom? Embarassed

Met de pil moet je vaak een tijd ontpillen. Ik gebruik de Nuvaring, moet ik dan ook een soort van 'ontpillen' of is bij de Nuvaring de cyclus al regelmatiger. In principe is de inneemperiode van de Nuvaring hetzelfde als van de pil. Dus dan zal er weinig verschil zijn, toch? Behalve dat de Nuvaring minder hormonen heeft.

Tuurlijk mag je inbreken Very Happy Ook over jouw vraag lees ik weer diverse antwoorde op internet, dus ben benieuwd! Zelf geen ervaring met de nuvaring.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Luce do 24 jan 2013 - 4:30

Volgens mij bestaat er niet iets als ontpillen. De pil is binnen 24-48 uur uit je lichaam. Als je ongesteld bent en je neemt niks meer in oid, dan pakt je lichaam zelf de cyclus weer op. Het kan wel even duren voordat je lichaam het snapt Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Cimic do 24 jan 2013 - 4:36

Carrie schreef:
Cimic schreef:Mag ik even inbreken. Embarassed Ik heb ook een niet al te slimme vraag, goh dit klinkt echt dom? Embarassed

Met de pil moet je vaak een tijd ontpillen. Ik gebruik de Nuvaring, moet ik dan ook een soort van 'ontpillen' of is bij de Nuvaring de cyclus al regelmatiger. In principe is de inneemperiode van de Nuvaring hetzelfde als van de pil. Dus dan zal er weinig verschil zijn, toch? Behalve dat de Nuvaring minder hormonen heeft.

Tuurlijk mag je inbreken Very Happy Ook over jouw vraag lees ik weer diverse antwoorde op internet, dus ben benieuwd! Zelf geen ervaring met de nuvaring.

KLopt. Had ook eerst even gekeken voordat ik dit poste. smile

Luce, als je het zo bekijkt klopt de term ontpillen ook helemaal niet. Men heeft het er idd wel altijd over. Ik neem gewoon aan dat mijn lichaam zeker zal moeten wennen zonder hormonen gezien ik de pil, het spiraaltje tot de prikpil heb gehad en nu z'n 3 jaar de Nuvaring. Het zal mij benieuwen. smile
Cimic
Cimic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 5:36

Mama schreef:Rond je eisprong is je afscheiding doorzichtig en je kunt er draden van trekken.
Ik zie Carrie al draden trekken van d'r afscheiding. lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Rouge do 24 jan 2013 - 5:38

Ja wie doet dat nou niet?
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Mamsie do 24 jan 2013 - 5:52

Carrie schreef:
Filoria schreef:
Luce schreef:Op je afscheiding letten inderdaad (is het draderig/plakkerig/veel, dan vruchtbaar). Of temperatuur meten. Ik zou niet beginnen met ovulatietesten als de kans groot is dat je weer zo'n lange cyclus hebt. Dan ben je bakken met geld kwijt joh.
Inderdaad! Als je cyclus langer dan 35 dagen duurt is er zelfs een goede kans dat je helemaal geen eisprong hebt, dus dat je de tests voor nils doet. Hoe lang geleden ben je gestopt met de pil?

Ja het is wel een dure hobby inderdaad. Misschien kan ik ze ergens online goedkoper vinden? Maar ik zal sowieso gaan letten op mijn afscheiding, kan ik eindelijk broekloeren Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 253468018. Ik ben in september gestopt met de pil.

Whahahaha dat wil ik niet lezen en al zeker niet uit jouw mond! whahahhaahhahahaa
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Pruim do 24 jan 2013 - 6:33

De ovulatietesten van zwanger & kids zijn idd erg goedkoop (ik geloof 15 voor 9,95) en fijn in gebruik. Ik zou eerst even een maand of drie alleen ovulatietesten gebruiken en dan misschien gaan temperaturen. Dan zou ik beginnen op dag 21 en dan eentje per dag op een vast tijdstip. Bijv. om een uurtje of 4. Je moet dan 2 uur van te voren zo min mogelijk drinken en niet naar het toilet gaan. Ook mag je geen koffie hebben gedronken. Een ovulatietest is echt pas positief als het streepje net zo donker of donkerder is dan de controlestreep. Lichte streepjes zeggen niks ook niet dat het er bijna aan zit te komen. Als je je eisprong hebt gevonden heb je meestal 2 tot 3 dagen positieve testen.

En idd je slijmverlies in de gaten houden. Als je veel last hebt van glibberig slijm dan komt je eisprong eraan.

En mocht je zulke lange cyclussen houden kan de kans er in zitten dat je pcos hebt. Dan zitten er blaasjes rondom je eierstokken en bemoeilijken het springen van een eitje. Of je dit hebt kunnen ze dmv van een echo + bloedprikken zien.

Succes!

Pruim
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 160
Punten : 178
Registratiedatum : 14-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 6:44

Rouge schreef:Ja wie doet dat nou niet?
Als je er deeg en olie bij doet, kun je best aardige tagliatelle maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Ilovethe90s do 24 jan 2013 - 6:57

Hier heb ik ze nu 2x besteld
http://www.drogistplein.nl/gezondheid/ovulatietesten/clearblue+digital+ovulatietest/G3_H138_C1365_P756395/

20 voor €38.95 scheelt toch weer wat!

Op dit moment gebruik ik ze niet maar als ik volgende maand nog geen positieve zwangerschapstest in mijn handen heb gehad ga ik ze ook weer bestellen. Ik vergeet steeds te kijken of er van andere merken ook digitale testen te koop zijn. Ga ik nu maar eens even voor zoeken.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Ilovethe90s do 24 jan 2013 - 7:00

Luce schreef:Volgens mij bestaat er niet iets als ontpillen. De pil is binnen 24-48 uur uit je lichaam. Als je ongesteld bent en je neemt niks meer in oid, dan pakt je lichaam zelf de cyclus weer op. Het kan wel even duren voordat je lichaam het snapt Wink

Mijn huisarts beweert van wel, zeker als je lang aan de pil bent geweest. In mijn geval 12 jaar.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Filoria do 24 jan 2013 - 7:50

Luce schreef:Filoria: heb standaard een cyclus van 36/37 dagen en heb trouw elke maand een eisprong. Dus dat hoeft niet perse. Had eerder zelfs een cyclus van 40 dagen. En een eisprong. En heb ook wel eens een cyclus gehad van 30 dagen, een paar maand achter elkaar.
Lieve schat, je kent mijn verhaal toch? Ik ben zwanger geworden na een 'cyclus' van ongeveer 500 dagen. De tweede keer was de boel wat beter op orde, maar had ik mijn eisprong ook pas rond de 29e dag. Uitzonderingen heb je altijd, de kans wordt alleen kleiner.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Ezzer do 24 jan 2013 - 8:06

Ik heb ovulatietesten van sensitest.nl dat waren er 10 voor 12 euro volgens mij.
Bij een cyclus van 28 dgn heb je gemiddeld in het midden je eisprong. Hopelijk pakt je lichaam de korte cyclus nu op. (De laatste was ook wat korter toch?)
Ik zou rond dag 8 gaan testen tot je je eisprong vind. Ik heb op het moment dat ik een tweede streepje zag 2x op een dag getest. Heb 1 ronde gehad dat ik 1x p.d. testte maar toen heb ik hem 'gemist'. Vandaar nu 2x per dag.


Ik weet niet of ontpillen bestaat, volgens mij gaat het erom dat je lichaam de cyclus weer moet oppakken. Het ene lichaam doet daar sneller over als het andere..
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  strawberry do 24 jan 2013 - 8:17

Ik vond die van cb ook erg handig. Volgens mij zitten er 3 in een pakje en de 1e maand dat ik gestopt was met de pil had ik voor de grap die testen gedaan en die maand was ik ook gelijk zwanger ( wist wel dat ik een cyclus van 35 dagen heb, dus had ze ook gebruikt toen ik dacht dat ik m'n eisprong weleens zou kunnen hebben)

Voel je je eisprong niet? Ik voel hem zelf namelijk altijd heel duidelijk.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 8:33

Mamsie schreef:

Whahahaha dat wil ik niet lezen en al zeker niet uit jouw mond! whahahhaahhahahaa

Hahaha! Even voor de duidelijkheid he, dat was een grapje Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 8:33

Rood schreef:
Rouge schreef:Ja wie doet dat nou niet?
Als je er deeg en olie bij doet, kun je best aardige tagliatelle maken.

Gatver! Of je kunt er een mooie trui van breien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 8:36

Pruim schreef:De ovulatietesten van zwanger & kids zijn idd erg goedkoop (ik geloof 15 voor 9,95) en fijn in gebruik. Ik zou eerst even een maand of drie alleen ovulatietesten gebruiken en dan misschien gaan temperaturen. Dan zou ik beginnen op dag 21 en dan eentje per dag op een vast tijdstip. Bijv. om een uurtje of 4. Je moet dan 2 uur van te voren zo min mogelijk drinken en niet naar het toilet gaan. Ook mag je geen koffie hebben gedronken. Een ovulatietest is echt pas positief als het streepje net zo donker of donkerder is dan de controlestreep. Lichte streepjes zeggen niks ook niet dat het er bijna aan zit te komen. Als je je eisprong hebt gevonden heb je meestal 2 tot 3 dagen positieve testen.

En idd je slijmverlies in de gaten houden. Als je veel last hebt van glibberig slijm dan komt je eisprong eraan.

En mocht je zulke lange cyclussen houden kan de kans er in zitten dat je pcos hebt. Dan zitten er blaasjes rondom je eierstokken en bemoeilijken het springen van een eitje. Of je dit hebt kunnen ze dmv van een echo + bloedprikken zien.

Succes!

Dank voor alle info! Dat geen koffie drinken, en 2 uur niet drinken, bedoel je dan met de ovulatietest, of met het temperaturen?
Ik ga er vooralsnog vanuit dat mijn lichaam gewoon 'op gang' moet komen en niet dat ik pcos heb Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 8:37

strawberry schreef:Ik vond die van cb ook erg handig. Volgens mij zitten er 3 in een pakje en de 1e maand dat ik gestopt was met de pil had ik voor de grap die testen gedaan en die maand was ik ook gelijk zwanger ( wist wel dat ik een cyclus van 35 dagen heb, dus had ze ook gebruikt toen ik dacht dat ik m'n eisprong weleens zou kunnen hebben)

Voel je je eisprong niet? Ik voel hem zelf namelijk altijd heel duidelijk.

Nee ik voel hem geloof ik niet! Ik ben er wel erg op gaan letten omdat ik weet dat sommige vrouwen het voelen, maar geloof niet dat ik iets voel smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen - Pagina 2 Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum