Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger worden en roken

+18
kwak
Le Chat Noir
Puggle
Fiebje
Urban Naked
May
Inge
Caroow
Twellie
Parisienne
Clapperdie
loesje
LDJ
piene1983
Susan
Beachgirl
Lejow
Muurvlindertje
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zwanger worden en roken Empty Zwanger worden en roken

Bericht  Muurvlindertje do 22 maa 2012 - 5:59

Dit topic is voornamelijk bedoeld voor meiden die roken en zwanger willen worden, of voor meiden waarvan de man (ook) rookt.

Lukte het jullie om snel zwanger te worden, of zijn jullie gestopt of geminderd met roken om zwanger te worden?



Laatst aangepast door Muurvlindertje op do 22 maa 2012 - 11:31; in totaal 1 keer bewerkt
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Lejow do 22 maa 2012 - 6:02

Mijn vriend rookt, ik was in de derde rondes zwanger en dat is goed gegaan!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Muurvlindertje do 22 maa 2012 - 6:04

.


Laatst aangepast door Muurvlindertje op do 22 maa 2012 - 11:31; in totaal 1 keer bewerkt
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Muurvlindertje do 22 maa 2012 - 6:06

.


Laatst aangepast door Muurvlindertje op do 22 maa 2012 - 11:31; in totaal 1 keer bewerkt
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 6:07

Misschien een domme vraag, maar waarom stop je niet sowieso nu meteen? Kwaad kan het niet en of je nou nú stopt of als je zwanger bent, uiteindelijk moet het toch.

Ik ben waarschijnlijk erg duidelijk niet verslaafd, maar ik zie niet in waarom niet nu.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Beachgirl do 22 maa 2012 - 6:07

Muurvlindertje schreef:
Dit topic is voornamelijk bedoeld voor meiden die roken en zwanger willen worden, of voor meiden waarvan de man (ook) rookt.

Lukte het jullie om snel zwanger te worden, of zijn jullie gestopt of geminderd met roken om zwanger te worden?

Ben hier benieuwd naar, omdat ik op internet zo veel lees dat rokende mannen slecht sperma hebben, waardoor de vrouw vaak een miskraam krijgt. En dat het 3x zo lang duurt om zwanger te worden, dus ben benieuwd naar verhalen. Of dat het eitje van de vrouw niet goed is, waardoor er een miskraam ontstaat.

Wij roken zelf allebei en het lukt niet om te minderen en/of te stoppen. Nu stoppen we allebei meteen (tenminste, ik dan) als ik zwanger ben, maar zou het echt de kansen vergroten om zwanger te worden, door beide te stoppen met roken? Ken zoveel mensen die beiden nog meer roken dan wij en toch een kind (of twee) hebben...


Het lukt jullie nu niet om te stoppen/minderen maar als je zwanger bent ineens wel omdat het dan "moet"?

Waarom dan nu al niet stoppen?
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Muurvlindertje do 22 maa 2012 - 6:09

.


Laatst aangepast door Muurvlindertje op do 22 maa 2012 - 11:31; in totaal 1 keer bewerkt
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Beachgirl do 22 maa 2012 - 6:09

Muurvlindertje schreef:Wij hebben trouwens nog maar 1 ronde geprobeerd en dat was waarschijnlijk na m'n ovulatie. Nu weet ik niet eens zeker of ik überhaupt een ovulatie heb, omdat ik korte menstruaties heb, dus heb ook ovutesten gekocht om eerst te kijken of ik een eisprong heb.
Eigenlijk wil ik in de tussen juni-aug zwanger worden i.v.m. de uitgerekende datum.

Succesmet plannen! Volgens mij heb je daar zelf weinig over te zeggen maargoed... t is toch echt je lichaam wat bepaald of je tussen juni-aug zwanger wordt of niet. Rolling Eyes
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Susan do 22 maa 2012 - 6:11

Ik zou toch eerst stoppen. Als je zwanger probeert te raken terwijl het niet lukt om te stoppen dan neem je bewust het risico dat je straks in een situatie komt waarin je zwanger bént en het ook niet lukt om te stoppen. In mijn ogen kun je dan ook niet meer met het excuus komen dat stress erger is dan roken en dat je daarom doorgaat, je wist dan van tevoren dat die stress zou komen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Beachgirl do 22 maa 2012 - 6:11

Muurvlindertje schreef:Makkelijker gezegd dan gedaan!

Het is een gewoonte en het is moeilijk om met gewoonten te stoppen. En waarom ik meteen stop als ik zwanger mocht raken, lijkt me logisch...



Tuurlijk is het niet makkelijk. Maar je zegt zelf dat je wel kunt stoppen als je zwanger bent.

Dan kun je het nu ook. En of je nou nu al stopt (omdat het gewoon ontzettend slecht voor je is) of als je al zwanger bent, het blijft even moeilijk. Misschien als je zwanger bent wel moeilijker omdat je je in het begin misschien ook niet altijd even fit zult voelen en de trek naar een sigaret dan misschien wel groter.


Laatst aangepast door Beachgirl_24 op do 22 maa 2012 - 6:12; in totaal 1 keer bewerkt
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Lejow do 22 maa 2012 - 6:12

Beachgirl_24 schreef:
Muurvlindertje schreef:Wij hebben trouwens nog maar 1 ronde geprobeerd en dat was waarschijnlijk na m'n ovulatie. Nu weet ik niet eens zeker of ik überhaupt een ovulatie heb, omdat ik korte menstruaties heb, dus heb ook ovutesten gekocht om eerst te kijken of ik een eisprong heb.
Eigenlijk wil ik in de tussen juni-aug zwanger worden i.v.m. de uitgerekende datum.

Succesmet plannen! Volgens mij heb je daar zelf weinig over te zeggen maargoed... t is toch echt je lichaam wat bepaald of je tussen juni-aug zwanger wordt of niet. Rolling Eyes

Hier is het plannen ook gelukt hoor :P Ik zei: Ik word in juli zwanger, dan beval ik in april, en heb ik verlof tot de zomervakantie. Dat zwanger worden is gelukt, de bevalling verliep wat anders hehehehe :P

Maar goed, even serieus.
Ja mijn vriend rookt nog steeds. Hij rookt beneden in de garage (woonkamer eerste verdieping), en wast zijn handen als hij gerookt heeft. Hij rookt 1 pakje shag per 3 dagen geloof ik.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  piene1983 do 22 maa 2012 - 6:13

Natuurlijk werkt het als een "stok achter de deur" om te stoppen met roken als je zwanger bent, toch zal het je wel stress/spanning opleveren wat (zeker) in de eerste weken van de zwangerschap ook niet gezond is. Als je nu weet dat je kunt stoppen, waarom stop je niet nu dan? Verban je je vriend naar buiten als hij wil roken heb jij ook geen last van de geur. Uiteindelijk zal hij toch niet meer in huis kunnen roken als de kleine er is, dat duurt nog wel eventjes maar alle voorbereiding is meegenomen toch? Hier spreekt overigens een niet roker, misschien heb ik daardoor wel erg makkelijk kletsen. Het is geen veroordeling, maar zo kijk ik ertegenaan.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  LDJ do 22 maa 2012 - 6:14

Ons kindje is een echte verassing ;-).
Op het moment dat ik de test deed rookten we allebei.
Mijn vriend rookt nu nog steeds.
Ik ben dus zwanger geraakt terwijl wij beiden rookten.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Beachgirl do 22 maa 2012 - 6:14

Lejow schreef:
Beachgirl_24 schreef:
Muurvlindertje schreef:Wij hebben trouwens nog maar 1 ronde geprobeerd en dat was waarschijnlijk na m'n ovulatie. Nu weet ik niet eens zeker of ik überhaupt een ovulatie heb, omdat ik korte menstruaties heb, dus heb ook ovutesten gekocht om eerst te kijken of ik een eisprong heb.
Eigenlijk wil ik in de tussen juni-aug zwanger worden i.v.m. de uitgerekende datum.

Succesmet plannen! Volgens mij heb je daar zelf weinig over te zeggen maargoed... t is toch echt je lichaam wat bepaald of je tussen juni-aug zwanger wordt of niet. Rolling Eyes

Hier is het plannen ook gelukt hoor :P Ik zei: Ik word in juli zwanger, dan beval ik in april, en heb ik verlof tot de zomervakantie. Dat zwanger worden is gelukt, de bevalling verliep wat anders hehehehe :P


tuurlijk zal het bij sommigen misschien ook wel lukken. Maar wat als ze niet zwanger raakt in die maanden.... gaat ze dan weer een jaar wachten omdat ze perse in het voorjaar wil bevallen?confused
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 6:15

Muurvlindertje zegt toch 'eigenlijk', dat betekent toch niet dat ze denkt dat het per se gaat gebeuren en dat ze anders niet wil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  loesje do 22 maa 2012 - 6:19

ik rook niet en mijn man rookt wel maar buiten en ik was naar 1 jaar zwanger. Een kennis van ons die rookte en haar man ook en zei was na 1 ronde zwanger. Vind het altijd zo raar dat er gedacht word als je rookt dat je dan minder makkelijk zwanger zou kunnen worden want een halve eeuw geleden toen rookte nog zo veel mensen en er werden zoveel babytjes geboren. Maar voor de gezondheid van de baby is het wel beter om te stoppen met roken daar ben ik het wel mee eens.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Clapperdie do 22 maa 2012 - 6:21

Succes met de planning...

Het is echt een heel wonder om uberhaubt zwanger te worden. krijg altijd een beetje de kriebels als mensen in een bepaalde periode persee zwanger willen worden..
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Parisienne do 22 maa 2012 - 6:26

Onze dochter was niet gepland. Vriend en ik rookten allebei toen ik zwanger raakte (door de pil heen). Wij zijn allebei gestopt toen we erachter kwamen dat ik zwanger was. Ik heb zonder dat ik het wist de eerste 7 weken van mijn zwangerschap gerookt. Had het graag anders gehad en ons kindje gelijk een gezonde start willen geven. Als wij bewust voor een kindje gegaan zouden zijn dan had ik van te voren gestopt. Abrupt stoppen is ook niet makkelijk! Ik spreek uit ervaring..
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 6:26

Clapperdie schreef:Succes met de planning...

Het is echt een heel wonder om uberhaubt zwanger te worden. krijg altijd een beetje de kriebels als mensen in een bepaalde periode persee zwanger willen worden..

Waar zie jij staan dat ze dat per se wil? Dat je iets eigenlijk wil, betekent toch niet dat je anders niet meer wilt of dat je het zeker weet dat het gaat lukken? Ik snap echt niet waar iedereen zo over valt. Als ik ooit een kind zou krijgen, zou ik het ook fijner vinden als dat buiten de feestdagen zou zijn, maar dat betekent niet dat ik het anders niet meer wil. Net of je zo ontzettend dankbaar moet zijn voor alles, dat je geen voorkeur meer mag hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  LDJ do 22 maa 2012 - 6:26

Clapperdie schreef:Succes met de planning...

Het is echt een heel wonder om uberhaubt zwanger te worden. krijg altijd een beetje de kriebels als mensen in een bepaalde periode persee zwanger willen worden..

Helemaal mee eens!!
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Lejow do 22 maa 2012 - 6:26

Ik behoorde ook tot de mensen die graag in een bepaalde periode zwanger wilde raken. Ik zou het voor mijn kindje niet fijn vinden als hij of zij om en nabij sinterklaas of kerst jarig zou zijn. Of in de zomervakantie, heb het bij mijn nichtje gezien, er kwam bijna niemand op haar verjaardag omdat iedereen op vakantie was.
Ik vond het voorjaar of het najaar wel een fijne periode.
Nou dat was dus tot op zekere hoogte gelukt, want ik was uitgerekend in april. Vond dat een mooie maand, meestal wel lekker weer enz.
Nu ben ik uit eindelijk bevallen in januari en vind dat soms wel erg jammer, omdat ik totaal helemaal niks noppes nada heb met de winter en ik me er stiekem op verheugd had om buiten te kunnen zitten als B jarig is. Vond dat van mijn eigen verjaardag vroeger altijd heerlijk (in september). En nu ze jarig is in januari, is die kans een heel stuk kleiner haha.

En ja het zwanger worden is een wonder enz enz enz, maar je mag toch wel voorkeuren hebben?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Lejow do 22 maa 2012 - 6:27

June schreef:
Clapperdie schreef:Succes met de planning...

Het is echt een heel wonder om uberhaubt zwanger te worden. krijg altijd een beetje de kriebels als mensen in een bepaalde periode persee zwanger willen worden..

Waar zie jij staan dat ze dat per se wil? Dat je iets eigenlijk wil, betekent toch niet dat je anders niet meer wilt of dat je het zeker weet dat het gaat lukken? Ik snap echt niet waar iedereen zo over valt. Als ik ooit een kind zou krijgen, zou ik het ook fijner vinden als dat buiten de feestdagen zou zijn, maar dat betekent niet dat ik het anders niet meer wil. Net of je zo ontzettend dankbaar moet zijn voor alles, dat je geen voorkeur meer mag hebben.

Eens dus Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  LDJ do 22 maa 2012 - 6:29

Parisienne schreef:Onze dochter was niet gepland. Vriend en ik rookten allebei toen ik zwanger raakte (door de pil heen). Wij zijn allebei gestopt toen we erachter kwamen dat ik zwanger was. Ik heb zonder dat ik het wist de eerste 7 weken van mijn zwangerschap gerookt. Had het graag anders gehad en ons kindje gelijk een gezonde start willen geven. Als wij bewust voor een kindje gegaan zouden zijn dan had ik van te voren gestopt. Abrupt stoppen is ook niet makkelijk! Ik spreek uit ervaring..

Dit zou ik zo ongeveer geschreven kunnen hebben...
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Twellie do 22 maa 2012 - 6:30

loesje schreef:ik rook niet en mijn man rookt wel maar buiten en ik was naar 1 jaar zwanger. Een kennis van ons die rookte en haar man ook en zei was na 1 ronde zwanger. Vind het altijd zo raar dat er gedacht word als je rookt dat je dan minder makkelijk zwanger zou kunnen worden want een halve eeuw geleden toen rookte nog zo veel mensen en er werden zoveel babytjes geboren. Maar voor de gezondheid van de baby is het wel beter om te stoppen met roken daar ben ik het wel mee eens.

Het is een feit dat men dan gemiddeld gezien minder snel zwanger raakt.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Caroow do 22 maa 2012 - 6:32

Ik ben gestopt met roken toen ik zeker wist dat ik kinderen wilde. Mijn vriend wil absoluut niet stoppen maar hij rookt alleen buiten.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden en roken Empty Re: Zwanger worden en roken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum