Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

aanschaf van kleertje een aantal vragen!

+7
Happydobby
Flemy
Parisienne
Darius
RiLiJu
duckie
studiebol
11 plaatsers

Ga naar beneden

aanschaf van kleertje een aantal vragen! Empty aanschaf van kleertje een aantal vragen!

Bericht  studiebol wo 24 aug 2011 - 1:26

Dames,
Ik ben bezig om kleertjes en benodigheden aan te schaffen. Maar ik vind het moeilijk.

Onze meiden worden waarschijnlijk eind november geboren;
*Hoeveel rompertjes zouden we moeten hebben? En moet het met lange mouw? We hebben al een boel gekregen en ik had wat gekocht. Ik kom nu op 21 rompertjes maat 50-56 allemaal korte mouw. Dus 10 per kindje, zou dat genoeg zijn?
*Zou ik ook alvast wat rompertjes in maat 62 moeten kopen? Ik denk niet dat de meiden zo groot zijn, maar meer voor het geval dat?
* ik heb nu nog niks in maat 44 gekocht, hoeveel pakjes en rompertjes zou ik in die maat kopen? Of daar nog zo lang mogelijk mee wachten tot ze iets kunnen zeggen over de grote van de meiden?
* Hoeveel pakjes hadden jullie al in huis? En in welke maten?
* Hadden jullie ook al een pjama voor jullie kindje?

Nou ja een boel vragen dus, maar ik twijfel gewoon soms wat te veel denk ik. Ik weet het is zo bijgekocht door iemand maar ik vind het gewoon prettig om goed voorbereid te zijn. En misschien krijgen we ook wel kleertjes als kraamkado's maar ja daar kun je niet zo maar klakkeloos van uit gaan toch?
Dus ik hoor graag jullie ervaringen en meningen!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aanschaf van kleertje een aantal vragen! Empty Re: aanschaf van kleertje een aantal vragen!

Bericht  duckie wo 24 aug 2011 - 1:29

ik weet niet eens meer hoeveel rompertjes ik had in die maat eigenlijk.. maar 10 per kindje lijkt mij eerst wel genoeg, tenminste hier stond in het begin de wasmachine regelmatig aan...
ik zou eerst nog niet zo veel in 62 kopen want dat duurt dan vast nog wel even voor ze er in kunnen... misshchien anders voor elk 1?
ik had een paar pakjes in maat 56 in huis, maar niet te veel omdat ik niet wist of we een jongen of meisje zouden krijgen en ik dacht dan vind ik het leuker om dan echt roze of blauw te hebben en we hebben ook heel veel kleertjes gekregen voor toen.
verder had ik 1 pyamatje gekocht maat 50/56 maar die hebben we eigenlijk bijna niet gebruikt omdat ze in het begin gewoon in haar eigen kleertjes sliep en niet telkens omkleden naar pyama...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aanschaf van kleertje een aantal vragen! Empty Re: aanschaf van kleertje een aantal vragen!

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 1:33

Mijn zoontje was een winterbaby, maar ook bij hem had ik mouwloze rompers. Voor de tweeling ook, alleen hebben die nu veel kleetjes met korte mouw, daar doe ik dan wel een romper met lange mouw onder, daar heb ik er 6 van in totaal. Mouwloze had ik er denk ik ook een stuk of 10 per kindje van, en dat is echt wel genoeg, ruim zelfs.

Maat 62 is wel erg groot dan hoor. Je kunt ze natuurlijk vast kopen, maar hier dragen ze nog steeds 50/56, en ze waren toch (bijna) 6 pond, dus flink voor een tweeling. Ze hadden eerst maat 50 aan, nu zitten ze in 56 of 62. Verschilt echt per merk.

Maat 44 heb ik zelf niet in huis gehad, ik heb gewoon de laatste echo's afgewacht, maar hier werden ze iedere keer aardig groot geschat, dus maat 50 pasten ze mooi, was heel iets te ruim, maar liever te groot dan te klein.
Ik zou dus gewoon even afwachten wat de echo's zeggen.

Ik had 3 pakjes per kindje, maar dat waren allemaal neutrale pakjes, omdat we het geslacht nog niet wisten.
Dat was wel genoeg, we kregen al snel kleine maatjes erbij.

Pyjama's hebben ze nog steeds niet aan, ze dragen hier nu nog allemaal zachte broekjes, dus ze hebben er geen hinder van in bed. Als ze wat ouder zijn doe ik ze wel een pyjama aan, maar voor nu scheelt het me een hoop werk met 4 kinderen en vind ik het nog wel prima zo.

Ik heb evt nog wel meisjeskleding als je dat leuk vindt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

aanschaf van kleertje een aantal vragen! Empty Re: aanschaf van kleertje een aantal vragen!

Bericht  RiLiJu wo 24 aug 2011 - 1:36

Dames,
Ik ben bezig om kleertjes en benodigheden aan te schaffen. Maar ik vind het moeilijk.

Onze meiden worden waarschijnlijk eind november geboren;
*Hoeveel rompertjes zouden we moeten hebben? En moet het met lange mouw? We hebben al een boel gekregen en ik had wat gekocht. Ik kom nu op 21 rompertjes maat 50-56 allemaal korte mouw. Dus 10 per kindje, zou dat genoeg zijn?

10 rompertjes per kindje met korte mouw is wel genoeg. Ik zou er nog een paar bij halen met lange mouw. Voor allebei twee denk ik.

*Zou ik ook alvast wat rompertjes in maat 62 moeten kopen? Ik denk niet dat de meiden zo groot zijn, maar meer voor het geval dat?
Dat kan, hoeft niet natuurlijk. Tegen de tijd dat ze daar in zitten, kan je waarschijnlijk zelf al wel weer de stad in om ze te kopen;)

* ik heb nu nog niks in maat 44 gekocht, hoeveel pakjes en rompertjes zou ik in die maat kopen? Of daar nog zo lang mogelijk mee wachten tot ze iets kunnen zeggen over de grote van de meiden?
Ik zou daar nog even mee wachten. Alhoewel de kans groot is bij een tweeling dat ze wat lichter zijn dan gemiddeld toch?
Ik zou dan als eerste pakje wel voor die maat gaan straks, zodat je leuke, passende eerste pakjes/setjes op de foto hebt;)


* Hoeveel pakjes hadden jullie al in huis? En in welke maten?
Ik had helemaal geen pakjes in huis, alleen setjes met broekjes en shirtjes.
Wij hadden ongeveer 20 setjes in huis, maar dat had ook wel wat minder gemogen, want sommige dingen hebben ze amper of niet gedragen.
Ik had drie setjes maat 50, de rest maat 56.


* Hadden jullie ook al een pjama voor jullie kindje?
Nee, de eerste tijd sliepen ze gewoon in hun 'dagelijkse kleding'. Ik neem aan dat je ze niet gelijk spijkerrokjes en broekjes aantrekt, dus dat zit dan gewoon goed als ze slapen.
Nou ja een boel vragen dus, maar ik twijfel gewoon soms wat te veel denk ik. Ik weet het is zo bijgekocht door iemand maar ik vind het gewoon prettig om goed voorbereid te zijn. En misschien krijgen we ook wel kleertjes als kraamkado's maar ja daar kun je niet zo maar klakkeloos van uit gaan toch?
Dus ik hoor graag jullie ervaringen en meningen!
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

aanschaf van kleertje een aantal vragen! Empty Re: aanschaf van kleertje een aantal vragen!

Bericht  Darius wo 24 aug 2011 - 1:36

*10 rompers per kind is meer dan voldoende
*ik ben fan van de rompers van de Hema, en dan koop ik zo'n 5-pack witte rompers. Die zou je wel in maat 62/68 kunnen kopen. Volgens mij zijn ze nog niet in de winkel met lange mouw, maar ik zou ze wel met lange mouw halen.
*maat 44 weet ik niets over te zeggen, hebben mijn kinderen niet gedragen....
*4 pakjes maat 56 is meer dan voldoende, (per kind dan) je krijgt heel veel en anders was je het even, kunnen ze het weer aan. Ze zitten maar zo kort in die maat, dan is het wel leuk dat je een pakje wat vaker aan kunt. bovendien krijg je ook veel kleertjes, dus ik zou echt niet te veel kopen. Een paar pakjes maat 62 is ook wel handig, Pepijn zat al snel in die maat
*in het begin deed ik ze ook geen pyama aan, maar had wel een pyama maat 62 in huis. die kreeg hij dan aan als hij overdag een spijkerbroek droeg.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

aanschaf van kleertje een aantal vragen! Empty Re: aanschaf van kleertje een aantal vragen!

Bericht  Parisienne wo 24 aug 2011 - 1:37

10 rompertjes per kindje is denk ik wel genoeg voorlopig. Mocht je merken dat het echt veel te hard gaat, kan er altijd nog wat bijgehaald worden. Je zult merken dat je de eerste maanden toch sowieso heel vaak een babywas draait.

In maat 62 zou ik inderdaad nog niet teveel kopen. Misschien wel handig om ernaar te vragen als kraamcadeau. Kleertjes in maat 50/56 heb je vaak al wel genoeg. Het zou leuk zijn om voor de volgende maat al wel wat in huis te hebben, dus kan men die maat misschien na de geboorte cadeau geven?

Ik zou voor beide meiden sowieso 1 pakje in maat 44 kopen, misschien zelfs wel twee. Mochten het nou echt kleintjes zijn is ook dit heel snel bijgekocht door bijv. je moeder/zus/vriendin.

Een pyjama zou ik echt nog niet kopen. Baby's slapen vaak gewoon in het pakje wat ze aan hebben, aangezien de meeste pakjes toch lekker zacht zijn. Daar zou ik ook echt op letten, zachte, makkelijke en comfortabele pakjes voor de eerste maanden. Natuurlijk is het leuk om iets leuks (jurkje, bloesje, spijkerbroekje, etc.) voor ze te hebben, maar je zult merken dat je toch, zeker me twee kindjes, ook voor het gemak gaat! Als ze lekkere zachte pakjes hebben kunnen ze daar ook gewoon in slapen. Geen probleem!

Edit: ik had voor N. overigens ook weinig pakjes in huis. Ik was meer fan van de broekjes en shirtjes apart. Je kan zo verschillende dingen combineren. Ik vind pakjes met bijvoorbeeld voetjes eraan totaal niet fijn. Dan paste de bovenkant goed, terwijl de benen te kort waren en N. lang niet met haar voetjes onderin het pakje kwam. Geen gezicht :P Nee, pakjes aan elkaar vond ik maar niks.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aanschaf van kleertje een aantal vragen! Empty Re: aanschaf van kleertje een aantal vragen!

Bericht  studiebol wo 24 aug 2011 - 1:56

Met een pakje bedoel ik eigenlijk ook een setje van een broekje en een shirtje, sorry dat ik het een pakje noem, snap dat jullie dan iets anders voor je ziet. Het is dus meer een setje Very Happy
Wat jullie ook al zeggen ik kies nu ook voor de comfortabele pakjes, zo'n lekker zacht broekje lijkt me fijner zitten dan een spijkerbroek, dus daar let ik al op.

Voor de meiden hier die wel rompertjes hadden met lang mouwen, was dat meer voor de koud? Of dat je die onder een shirtje deed met korte mouwen!

Met maat 44 wacht ik idd nog wel even tot op het einde dan, vanaf de volgende controle gaan ze de groei in de gaten houden dus kan ik het op het einde nog wel eens even na vragen.

Ik moet me denken voor de kleertjes wat meer richten op 50 en 56. En alleen iets van maat 62 kopen als ik dat heel leuk vind Very Happy
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aanschaf van kleertje een aantal vragen! Empty Re: aanschaf van kleertje een aantal vragen!

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 2:15

Lange rompers gebruik ik eigenlijk alleen voor onder shirtjes met korte mouwen. Nooit voor de kou dus, mouwloos is wel warm genoeg met een lang shirtje erop. Als je naar buiten gaat kleed je ze toch met een jasje oid en een voetenzak/dekentje enz.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

aanschaf van kleertje een aantal vragen! Empty Re: aanschaf van kleertje een aantal vragen!

Bericht  Flemy wo 24 aug 2011 - 2:16

studiebol schreef:*Hoeveel rompertjes zouden we moeten hebben? En moet het met lange mouw? We hebben al een boel gekregen en ik had wat gekocht. Ik kom nu op 21 rompertjes maat 50-56 allemaal korte mouw. Dus 10 per kindje, zou dat genoeg zijn?
Ik weet echt niet meer hoeveel ik precies had, maar ik denk wel rond de 10 rompers zo'n beetje dus dat moet genoeg zijn hoor. Wassen moet je toch wel meer als ze er straks zijn Wink Ik zou wel wat extra kopen met lange mouw, je gaat de koude maanden tenslotte in.

*Zou ik ook alvast wat rompertjes in maat 62 moeten kopen? Ik denk niet dat de meiden zo groot zijn, maar meer voor het geval dat?
Ik had 2 gemiddelde baby's, de eerste groeide wel harder, maar beide gingen rond een maand richting 62 dus op zich heb je nog wel de tijd. Maar je kunt natuurlijk altijd een setje 62 hebben liggen alvast (mocht je door complicaties of wat voor reden dan ook de deur niet uit kunnen zelf).

* ik heb nu nog niks in maat 44 gekocht, hoeveel pakjes en rompertjes zou ik in die maat kopen? Of daar nog zo lang mogelijk mee wachten tot ze iets kunnen zeggen over de grote van de meiden?
Ik heb nooit iets in die maat gekocht, omdat maat 50/56 eigenlijk altijd wel kan (het is alleen wat ruim, maar ze groeien snel genoeg)

* Hoeveel pakjes hadden jullie al in huis? En in welke maten?
Ik had echt heel veel kleertjes gekocht de eerste keer, alles 50/56 en een enkel dingetje in 62. Achteraf echt veel te veel, de helft bleef ongedragen en de andere helft slechts een keer gedragen. Je hebt echt niet zoveel nodig.

* Hadden jullie ook al een pjama voor jullie kindje?
Nee, voor de jongste heb ik zelfs pas een paar weken terug voor het eerst pas een pyjama van zolder gehaald. Die slaapt in een slaapzak en droeg dan altijd gewoon een shirt van overdag zeg maar. Zeker de eerste maanden kunnen ze makkelijk in hun eigen kleertjes slapen, aangezien het vaak toch wel van zacht katoen is. Anders blijf je omkleden Wink (en dat is voor je kind ook niet leuk)

Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aanschaf van kleertje een aantal vragen! Empty Re: aanschaf van kleertje een aantal vragen!

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 2:47

*Hoeveel rompertjes zouden we moeten hebben? En moet het met lange mouw? We hebben al een boel gekregen en ik had wat gekocht. Ik kom nu op 21 rompertjes maat 50-56 allemaal korte mouw. Dus 10 per kindje, zou dat genoeg zijn?
10 per kindje is meer dan genoeg ja! Ik zou er wel nog wat lange rompers bij halen!
*Zou ik ook alvast wat rompertjes in maat 62 moeten kopen? Ik denk niet dat de meiden zo groot zijn, maar meer voor het geval dat?
Kan altijd natuurlijk, maar is niet nodig, het duurd wss wel even voordat ze in maat 62 zitten.
* ik heb nu nog niks in maat 44 gekocht, hoeveel pakjes en rompertjes zou ik in die maat kopen? Of daar nog zo lang mogelijk mee wachten tot ze iets kunnen zeggen over de grote van de meiden?
Ik zou er lekker mee wachten, wij hadden maat 50/56 in huis en alvast een beetje maat 62. Na de bevalling heb ik mijn zus op pad gestuurd voor kleertjes in maat 44, gezien 50 echt nog veel te groot was!
* Hoeveel pakjes hadden jullie al in huis? En in welke maten?
Uhm veel! haha! Voornamelijk 50/56 en een klein beetje 62
* Hadden jullie ook al een pjama voor jullie kindje?
Nee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

aanschaf van kleertje een aantal vragen! Empty Re: aanschaf van kleertje een aantal vragen!

Bericht  Happydobby wo 24 aug 2011 - 3:29

Onze meiden worden waarschijnlijk eind november geboren;
*Hoeveel rompertjes zouden we moeten hebben? En moet het met lange mouw? We hebben al een boel gekregen en ik had wat gekocht. Ik kom nu op 21 rompertjes maat 50-56 allemaal korte mouw. Dus 10 per kindje, zou dat genoeg zijn? 10 per kind is wel genoeg ja, Let wel op, ze vliegen er door heen.
*Zou ik ook alvast wat rompertjes in maat 62 moeten kopen? Ik denk niet dat de meiden zo groot zijn, maar meer voor het geval dat? Je kan ze alvast kopen, ik heb dat niet gedaan maar ik heb rompers uit amerika maat 0 tot 3 maanden en die zijn nu nog te groot voor mijn zoon.
* ik heb nu nog niks in maat 44 gekocht, hoeveel pakjes en rompertjes zou ik in die maat kopen? Of daar nog zo lang mogelijk mee wachten tot ze iets kunnen zeggen over de grote van de meiden? Ik had geen maat 44, wel maat 50 en die past hij nu nog makkelijk (prenatal) C&A maat 50 is nu te klein.
* Hoeveel pakjes hadden jullie al in huis? En in welke maten? ehh in maat 50 6 setjes geloof ik, heb ook wat van hema 50/56 die waren eerst te groot.
* Hadden jullie ook al een pjama voor jullie kindje? Nee die newborn pakjes draagt hij als pyama.
Ik heb wel van mijn schoonmoeder boxpakjes gekregen, die trek ik aan als pyama.

Misschien een tip: aankleedkussenhoezen daar had ik er 2 van, die gaan erg hard daar kan je er wel 4 a 5 van hebben.
Hydrofieldoeken, ik had er 16 maar inmiddels 8 bijgekocht. die gaan erg hard en jij krijgt 2 kindjes dus ik zou er een voorraad van halen.


Nou ja een boel vragen dus, maar ik twijfel gewoon soms wat te veel denk ik. Ik weet het is zo bijgekocht door iemand maar ik vind het gewoon prettig om goed voorbereid te zijn. En misschien krijgen we ook wel kleertjes als kraamkado's maar ja daar kun je niet zo maar klakkeloos van uit gaan toch?
Dus ik hoor graag jullie ervaringen en meningen![/color][/quote]

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aanschaf van kleertje een aantal vragen! Empty Re: aanschaf van kleertje een aantal vragen!

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 3:43

Ik vond korte mouwen/mouwloos wel te koud in de winter.
Heb zelf ook altijd twee lagen aan...
Spuugdoeken en hydrofiel luiers inderdaad goed inslaan.
Die vliegen er doorheen.

Maatje 50 had ik niet gekocht en nu ook weer niet.
Mijn dochter was na een kleine maand al uit 56.

Qua kleding kan ik je niet echt advies geven van hoeveel in welke maat.
Ik heb veel te veel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

aanschaf van kleertje een aantal vragen! Empty Re: aanschaf van kleertje een aantal vragen!

Bericht  teletascha wo 24 aug 2011 - 6:17

Ik had 1 setje in maat 50 en 4 setjes in maat 56. Toen we het geslacht wisten hebben we nog 2 setjes en 2 losse broekjes en 2 losse truitjes bij gehaald in 56. En we hadden 4 rompers met lange mouw (was teveel) en een stuk of 6 met korte mouw. Dat was eigenlijk ruim voldoende. Ze heeft alles dan ook wel een paar keer aangehad.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aanschaf van kleertje een aantal vragen! Empty Re: aanschaf van kleertje een aantal vragen!

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 6:25

*Hoeveel rompertjes zouden we moeten hebben? En moet het met lange mouw? We hebben al een boel gekregen en ik had wat gekocht. Ik kom nu op 21 rompertjes maat 50-56 allemaal korte mouw. Dus 10 per kindje, zou dat genoeg zijn?

eerst heb je wel aan 10 genoeg, mocht dan nog blijken dat je er te weinig hebt, zijn ze heel snel bij gehaald. De eerste week wast de kraamhulp toch voor je nerd

*Zou ik ook alvast wat rompertjes in maat 62 moeten kopen? Ik denk niet dat de meiden zo groot zijn, maar meer voor het geval dat?

je meiden passen toch nog niet in maat 62. Mijn kindje (7 pond bij de geboorte) heeft tot 6 weken maat 50/56 rompers aangehad.

* ik heb nu nog niks in maat 44 gekocht, hoeveel pakjes en rompertjes zou ik in die maat kopen? Of daar nog zo lang mogelijk mee wachten tot ze iets kunnen zeggen over de grote van de meiden?

ik zou er mee wachten tot ze wat meer kunnen zeggen over de grootte van je meisjes. Het zou zonde zijn als ze die niet passen.

* Hoeveel pakjes hadden jullie al in huis? En in welke maten?

ik weet het echt niet meer, een stuk of 6 pakjes denk ik en wat losse broekjes en shirtjes? We hebben ook veel gekregen van het kraambezoek.

* Hadden jullie ook al een pjama voor jullie kindje?

Nee, de eerste weken werd er in de kleertjes geslapen.


ik vind lange mouw rompers echt vervelende dingen. Ik kreeg de mouwen van het shirtje er nooit netjes overheen. Als het koud was, wikkelde ik er gewoon een omslagdoek omheen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

aanschaf van kleertje een aantal vragen! Empty Re: aanschaf van kleertje een aantal vragen!

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 9:54

- 15 rompertjes vond ik zelf handig om te hebben. Soms moesten ze meerdere keren per dag verschoond worden en dan hoefde ik in elk geval niet extra te gaan wassen omdat ik niks meer had. Ik had (en heb) bijna alleen korte mouw.

- Je kunt vast voor de toekomst 62 gaan halen, maar een tweeling zal zeker weten niet zo groot zijn. Maat 62 = ook 62 centimeter en dat hoor je eigenlijk nooit, ook niet bij eenlingen.

- Ik zou inderdaad wachten met het kopen van maat 44.

- Ik heb ongeveer 15 setjes kleding voor de baby op komst (pakjes en broekjes en truitjes opgeteld).

- Ik heb geen pyama's gebruikt tot een half jaar of zo. Het is voor een baby erg onrustig om steeds omgekleed te worden en de kleertjes op die leeftijd zijn toch nog zo zacht.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

aanschaf van kleertje een aantal vragen! Empty Re: aanschaf van kleertje een aantal vragen!

Bericht  studiebol zo 28 aug 2011 - 1:03

Bedankt voor alle antwoorden meiden! Daar kan ik wel wat mee.
Ik koop nu gewoon wat meer 50 en 56 en ach als ik iets leuks in 62 zie neem ik het gewoon mee uiteindelijk passen ze het wel smile
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aanschaf van kleertje een aantal vragen! Empty Re: aanschaf van kleertje een aantal vragen!

Bericht  Annie24 zo 28 aug 2011 - 1:13

studiebol schreef:Bedankt voor alle antwoorden meiden! Daar kan ik wel wat mee.
Ik koop nu gewoon wat meer 50 en 56 en ach als ik iets leuks in 62 zie neem ik het gewoon mee uiteindelijk passen ze het wel smile

Let alleen op dat je dan geen overdreven dikke dingen koopt in maatje 62. Zo had ik hier héél veel winterkleertjes, want ik was 31-1 uitgerekend. Uiteindelijk was Y. maar 2675 gram en 48cm waardoor hij maatje 62 pas aankon toen het buiten al 14 graden was ofzo, dus alle hele dikke dingetjes konden ongebruikt marktplaats op. Y. heeft de 1e week zelfs maatje 44 aangehad (had ik niet gekocht, dus heb ik door mijn moeder laten kopen) Daarna heeft hij héél lang in 50/56 gezeten.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aanschaf van kleertje een aantal vragen! Empty Re: aanschaf van kleertje een aantal vragen!

Bericht  Pien zo 28 aug 2011 - 1:13

Ik vond dat zelf ook echt heel erg lastig. Hadden uiteindelijk 7setjes kleding in maat 50/56. Hebben toen nog 2setjes bijgekocht in maat 50. Want een aantal setjes waren echt veel te groot. Die past ze eigenlijk nu net pas goed!

Verder hebben wij wel rompers met lange mouwen gebruikt omdat ze zich heel moeilijk warm kon houden.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aanschaf van kleertje een aantal vragen! Empty Re: aanschaf van kleertje een aantal vragen!

Bericht  Spring zo 28 aug 2011 - 2:18

Ik vind rompertjes met lange mouw juist heel fijn. Omdat je er dan een t shirt over kunt doen. Maar voor onder een lang shirt vind ik een rompertje met korte mouw of zonder mouw fijner. Met korte mouw is het wel ietsje warmer dan zonder mouw.

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aanschaf van kleertje een aantal vragen! Empty Re: aanschaf van kleertje een aantal vragen!

Bericht  studiebol zo 28 aug 2011 - 3:59

Annie24 schreef:
studiebol schreef:Bedankt voor alle antwoorden meiden! Daar kan ik wel wat mee.
Ik koop nu gewoon wat meer 50 en 56 en ach als ik iets leuks in 62 zie neem ik het gewoon mee uiteindelijk passen ze het wel smile

Let alleen op dat je dan geen overdreven dikke dingen koopt in maatje 62. Zo had ik hier héél veel winterkleertjes, want ik was 31-1 uitgerekend. Uiteindelijk was Y. maar 2675 gram en 48cm waardoor hij maatje 62 pas aankon toen het buiten al 14 graden was ofzo, dus alle hele dikke dingetjes konden ongebruikt marktplaats op. Y. heeft de 1e week zelfs maatje 44 aangehad (had ik niet gekocht, dus heb ik door mijn moeder laten kopen) Daarna heeft hij héél lang in 50/56 gezeten.

Dat is een goede tip! Dankje wel!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aanschaf van kleertje een aantal vragen! Empty Re: aanschaf van kleertje een aantal vragen!

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 4:03

studiebol schreef:
Annie24 schreef:
studiebol schreef:Bedankt voor alle antwoorden meiden! Daar kan ik wel wat mee.
Ik koop nu gewoon wat meer 50 en 56 en ach als ik iets leuks in 62 zie neem ik het gewoon mee uiteindelijk passen ze het wel smile

Let alleen op dat je dan geen overdreven dikke dingen koopt in maatje 62. Zo had ik hier héél veel winterkleertjes, want ik was 31-1 uitgerekend. Uiteindelijk was Y. maar 2675 gram en 48cm waardoor hij maatje 62 pas aankon toen het buiten al 14 graden was ofzo, dus alle hele dikke dingetjes konden ongebruikt marktplaats op. Y. heeft de 1e week zelfs maatje 44 aangehad (had ik niet gekocht, dus heb ik door mijn moeder laten kopen) Daarna heeft hij héél lang in 50/56 gezeten.

Dat is een goede tip! Dankje wel!

Ik heb bijv. juist weer veel in 68 gekregen, maar dat zullen ze ws. net in de winter aanhebben. Gelukkig zijn dat wel lange broekjes, dus onder het shirtje kan ik dan een lange romper doen, en dan is het ook opgelost.
Lastig is dat altijd wel hè? Je weet nooit wat voor maat ze met welk seizoen hebben, dus het kan maar zo zijn dat je winterkleertjes krijgt, die ze dan nog niet passen.
Gelukkig voor mij was het een slechte zomer, en kon ik alle shirtjes met lange mouwen wel lekker aandoen, haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

aanschaf van kleertje een aantal vragen! Empty Re: aanschaf van kleertje een aantal vragen!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum