Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger worden: een aantal vragen

+14
Pruim
Mamsie
Rouge
nisavi
Cimic
Tania
Filoria
Pompoen
Luce
Laced
Coco
Sneeuwvlok
Mama
xxjojootjexx
18 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen Empty Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 2:54

Mijn vriend en ik willen graag een kindje, maar ik heb nog niet zo goed verstand van alles. Klinkt een beetje dom misschien, maar Google zegt zoveel verschillende dingen.

Mijn cyclus is nog niet helemaal op orde: 39-weet niet-70-28. Daarom wil ik graag ovulatietesten gebruiken. Mijn idee was om 20 dagen of langer een ovulatietest te doen, omdat mijn voorlaatste menstruatie 70 dagen op zich liet wachten.

Ik lees informatie over temperaturen maar dat je temperatuur pas ná je eisprong omhoog gaat, en dat je dan dus al te laat bent. Klopt dit?
En op de site van Clearblue lees ik dat je moet beginnen met testen op de 6e dag na de 1e dag van je ongesteldheid. Is dat ook zo? Ik dacht namelijk altijd dat je kunt beginnen met testen in je vruchtbare week. Nu weet ik sowieso niet wanneer mijn vruchtbare week is, vandaar dat ik een poosje die ovulatietest wil gaan doen, maar aangezien ik vorige week ongesteld ben geworden en dat 6 dagen geleden is, vraag ik mij af of ik nu alweer moet beginnen met testen.

Het is toch niet zo dat je ovulatietest onthoudt wat je gister getest hebt en dat je een meer accurate uitslag krijgt als je dit in een bepaalde periode doet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  xxjojootjexx do 24 jan 2013 - 2:57

Geen verstand van ovulatietesten, sorry...

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Mama do 24 jan 2013 - 3:04

Ik heb ovulatietesten gedaan van sensitest.

Het beste is om ze s'middags te doen, en dan elke dag rond het zelfde tijdstip en je moet niet te veel drinken van te voren. Ik heb geen ervaring met testen van cb, maar bij sensitest werd rond mijn eisprong het streepje steeds iets donkerder, als hij op zn donkerst (is dit een woord?) is dan heb je binnen 24 uur je eisprong.

Ik had voor de zwangerschap van mn zoontje ook een heel wisselende cyclus, ik vond het fijn dat ik er zo meer inzicht in kreeg.

Met temperaturen heb ik geen ervaring.

Hoop dat je snel zwanger bent! Leuke tijd is dit he? Alles is nieuw en spannend!
Mama
Mama
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 57
Punten : 59
Registratiedatum : 17-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Sneeuwvlok do 24 jan 2013 - 3:07

Het klopt inderdaad dat bij de temperatuurmethode je temperatuur omhoog gaat vlak nadat je je ovulatie hebt gehad. Je kunt deze methode echter wel een paar maanden volhouden zodat je weet op welke dag van je cyclus ongeveer je eisprong is. Dit is dus wel een methode die misschien meer bruikbaar is bij een regelmatigere cyclus.
Wel is het zo dat wanneer je je ovulatie hebt gehad, de eicel nog 24 uur blijft leven dus het zou kunnen dat je nog wel op tijd bent. Of wanneer je de dagen ervoor seks hebt gehad, weet je dat je goed zat ( spermacellen blijven 72 uur in leven )
Belangrijk bij het temperaturen is om dit altijd op hetzelfde moment te doen, dus bijvoorbeeld altijd voordat je uit bed stapt 's ochtends vroeg, dat is het meest betrouwbaar.

Hoelang geleden ben je nu gestopt met anticonceptie?
Je lichaam heeft even tijd nodig om zelf de cyclus weer op gang te krijgen he! Dus laat je niet gek maken door alle ovulatietesten etc. Al begrijp ik ook wel dat je het liefst zo snel mogelijk zwanger bent Wink
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 3:07

Mama schreef:Ik heb ovulatietesten gedaan van sensitest.

Het beste is om ze s'middags te doen, en dan elke dag rond het zelfde tijdstip en je moet niet te veel drinken van te voren. Ik heb geen ervaring met testen van cb, maar bij sensitest werd rond mijn eisprong het streepje steeds iets donkerder, als hij op zn donkerst (is dit een woord?) is dan heb je binnen 24 uur je eisprong.

Ik had voor de zwangerschap van mn zoontje ook een heel wisselende cyclus, ik vond het fijn dat ik er zo meer inzicht in kreeg.

Met temperaturen heb ik geen ervaring.

Hoop dat je snel zwanger bent! Leuke tijd is dit he? Alles is nieuw en spannend!

Dank voor je reactie!

Leuke tijd, nou vind er niks aan! Haha nee dat is overdreven, maar ik heb echt geen idéé wanneer ik ovuleer, dus vind het allemaal niet zo spannend tot nu toe. Als ik wel weet wanneer ik ovuleer en op die dagen probeer zwanger te worden, ja dan vind ik het hartstikke spannend!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Mama do 24 jan 2013 - 3:09

Wij zijn nu ook bezig om zwanger te worden, we hebben tot nu toe nog geen ovu testen gedaan. Misschien als het deze maand niet lukt dat ik dat wel ga doen. We proberen nu om de dag te vrijen en rond mn eisprong wat vaker.

Je kunt trouwens ook aan je afscheiding zien of je eisprong er aan zit te komen, weet niet of je dat misschien in je vorige cyclus is opgevallen? Rond je eisprong is je afscheiding doorzichtig en je kunt er draden van trekken. Eerder viel mij het nooit op omdat ik er niet zo mee bezig was, maar nu ik er meer mee bezig ben let ik daar ook altijd op.
Mama
Mama
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 57
Punten : 59
Registratiedatum : 17-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Coco do 24 jan 2013 - 3:10

Ik heb geen verstand van ovulatie testen maar ik heb mijn eisprong een paar dagen nadat mijn menstruatie over is. Dus ik zou dan wel al beginnen tijdens de menstruatie maar ik heb eigenlijk geen idee wat ovulatietesten kosten en of dat geen gigantisch dure grap wordt als je dat zoveel dagen moet doen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 3:12

Sneeuwvlok schreef:Het klopt inderdaad dat bij de temperatuurmethode je temperatuur omhoog gaat vlak nadat je je ovulatie hebt gehad. Je kunt deze methode echter wel een paar maanden volhouden zodat je weet op welke dag van je cyclus ongeveer je eisprong is. Dit is dus wel een methode die misschien meer bruikbaar is bij een regelmatigere cyclus.
Wel is het zo dat wanneer je je ovulatie hebt gehad, de eicel nog 24 uur blijft leven dus het zou kunnen dat je nog wel op tijd bent. Of wanneer je de dagen ervoor seks hebt gehad, weet je dat je goed zat ( spermacellen blijven 72 uur in leven )
Belangrijk bij het temperaturen is om dit altijd op hetzelfde moment te doen, dus bijvoorbeeld altijd voordat je uit bed stapt 's ochtends vroeg, dat is het meest betrouwbaar.

Hoelang geleden ben je nu gestopt met anticonceptie?
Je lichaam heeft even tijd nodig om zelf de cyclus weer op gang te krijgen he! Dus laat je niet gek maken door alle ovulatietesten etc. Al begrijp ik ook wel dat je het liefst zo snel mogelijk zwanger bent Wink

Ik ben in september gestopt met de pil. Ik ben wel blij dat ik vorige week ongesteld ben geworden, hoop dat dat een goed voorteken is, dat mijn cyclus nu aan het bijtrekken is.

Ik laat me niet gek maken hoor, door die testen, 'iedereen' hier zegt dat, hoe komt dat? Je bedoelt het vast goed hoor, zo bedoel ik het niet. Een kennis van me is de eerste keer meteen begonnen met ovulatietesten en was de 1e ronde ook meteen zwanger. Het kan toch gewoon een heel handig hulpmiddel zijn? Als je er aan toe bent, ben je er toch aan toe? Ik heb lang gewacht op dit moment, word volgende maand 31. En ja, ik wil er gewoon graag voor gaan. Ik ben in septeber gestopt en ben sinds januari bezig met die testen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 3:13

Coco schreef:Ik heb geen verstand van ovulatie testen maar ik heb mijn eisprong een paar dagen nadat mijn menstruatie over is. Dus ik zou dan wel al beginnen tijdens de menstruatie maar ik heb eigenlijk geen idee wat ovulatietesten kosten en of dat geen gigantisch dure grap wordt als je dat zoveel dagen moet doen.

Ah, op die manier! Ja het schijnt inderdaad zo te zijn dat sommige vrouwen heel vroeg en op een vrij 'onlogisch' moment hun eisprong al hebben. Dan ga ik vanavond maar testen. En ja het is duur zeg, 53 euro voor 20 testen! Van Clearblue tenminste.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 3:14

Mama schreef:Wij zijn nu ook bezig om zwanger te worden, we hebben tot nu toe nog geen ovu testen gedaan. Misschien als het deze maand niet lukt dat ik dat wel ga doen. We proberen nu om de dag te vrijen en rond mn eisprong wat vaker.

Je kunt trouwens ook aan je afscheiding zien of je eisprong er aan zit te komen, weet niet of je dat misschien in je vorige cyclus is opgevallen? Rond je eisprong is je afscheiding doorzichtig en je kunt er draden van trekken. Eerder viel mij het nooit op omdat ik er niet zo mee bezig was, maar nu ik er meer mee bezig ben let ik daar ook altijd op.

Nee dat wist ik zeker niet, dank voor de tip, goed om te weten Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Laced do 24 jan 2013 - 3:16

Ik gebruik ook ovulatietesten. Mijn cyclus kan nogal wisselen, dus ik vind het fijn om duidelijkheid te hebben wanneer ik nu precies mijn eisprong heb. Vorige maand heb ik een maand de testen van Clearblue digital gebruikt, deze vond ik erg fijn (maar erg duur). Je krijgt dan op je meest vruchtbare dag(en) een smiley te zien. Ik zou, uitgaande van je cyclus van 28 dagen, rond dag 8 beginnen met ovulatietesten, dan mis je hem zeker niet.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Luce do 24 jan 2013 - 3:17

Op je afscheiding letten inderdaad (is het draderig/plakkerig/veel, dan vruchtbaar). Of temperatuur meten. Ik zou niet beginnen met ovulatietesten als de kans groot is dat je weer zo'n lange cyclus hebt. Dan ben je bakken met geld kwijt joh.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Sneeuwvlok do 24 jan 2013 - 3:18

Carrie schreef:
Sneeuwvlok schreef:Het klopt inderdaad dat bij de temperatuurmethode je temperatuur omhoog gaat vlak nadat je je ovulatie hebt gehad. Je kunt deze methode echter wel een paar maanden volhouden zodat je weet op welke dag van je cyclus ongeveer je eisprong is. Dit is dus wel een methode die misschien meer bruikbaar is bij een regelmatigere cyclus.
Wel is het zo dat wanneer je je ovulatie hebt gehad, de eicel nog 24 uur blijft leven dus het zou kunnen dat je nog wel op tijd bent. Of wanneer je de dagen ervoor seks hebt gehad, weet je dat je goed zat ( spermacellen blijven 72 uur in leven )
Belangrijk bij het temperaturen is om dit altijd op hetzelfde moment te doen, dus bijvoorbeeld altijd voordat je uit bed stapt 's ochtends vroeg, dat is het meest betrouwbaar.

Hoelang geleden ben je nu gestopt met anticonceptie?
Je lichaam heeft even tijd nodig om zelf de cyclus weer op gang te krijgen he! Dus laat je niet gek maken door alle ovulatietesten etc. Al begrijp ik ook wel dat je het liefst zo snel mogelijk zwanger bent Wink

Ik ben in september gestopt met de pil. Ik ben wel blij dat ik vorige week ongesteld ben geworden, hoop dat dat een goed voorteken is, dat mijn cyclus nu aan het bijtrekken is.

Ik laat me niet gek maken hoor, door die testen, 'iedereen' hier zegt dat, hoe komt dat? Je bedoelt het vast goed hoor, zo bedoel ik het niet. Een kennis van me is de eerste keer meteen begonnen met ovulatietesten en was de 1e ronde ook meteen zwanger. Het kan toch gewoon een heel handig hulpmiddel zijn? Als je er aan toe bent, ben je er toch aan toe? Ik heb lang gewacht op dit moment, word volgende maand 31. En ja, ik wil er gewoon graag voor gaan. Ik ben in septeber gestopt en ben sinds januari bezig met die testen.

Ik bedoel het inderdaad niet verkeerd hoor! Het is ook een handig hulpmiddel, zeker als je een onregelmatige cyclus hebt. Ik zei het omdat wanneer je bijvoorbeeld 2 maanden gestopt bent met de pil, je cyclus nog niet echt op gang is, wanneer je dan elke dag gaat testen, ben je er zo veel mee bezig dat het enorm tegen kan vallen als je niet meteen zwanger raakt. Terwijl als je gewoon even wacht, je cyclus vanzelf op gang is.
Ik hoop van harte dat je snel zwanger raakt! Ik weet trouwens niet hoe die ovulatietesten precies werken, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Pompoen do 24 jan 2013 - 3:18

Ik heb ook geen verstand van ovulatietesten, maar als je cyclus heel kort is en je menstruatie wat langer kun je al een eisprong hebben terwijl je nog ongesteld bent. Vanaf de zesde dag teten lijkt me dus helemaal niet gek! Was jouw cyclus 'vroeger' ook zo onregelmatig? Klinkt een beetje alsof die nog op gang moet komen!
Ik had trouwens ook verder geen tekenen van wanneer mijn vruchtbare periode was en mijn cyclus varieerde vanaf het moment dat ik met de pil topte tussen de 21 en 31 dagen. Bij 21 dagen kan het dus best zijn dat je je eisprong nog tijdens je menstruatie hebt.

Overigens ben ik volgens de berekeningen zwanger geraakt tijdens een cyclus van 21 dagen, maar de dag van bevruchting die daar dan uit komt klopt van geen kanten want toen was ik nog hartstikke ongesteld en écht niet actief in bed!

Ik heb trouwens nooit ovulatietesten gedaan. Ik wilde gewoon rustig zelf proberen en er niet té gedwongen mee bezig zijn. Maar goed ik heb ook nooit gehad dat mijn cyclus 70 dagen duurde.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 3:18

Laced schreef:Ik gebruik ook ovulatietesten. Mijn cyclus kan nogal wisselen, dus ik vind het fijn om duidelijkheid te hebben wanneer ik nu precies mijn eisprong heb. Vorige maand heb ik een maand de testen van Clearblue digital gebruikt, deze vond ik erg fijn (maar erg duur). Je krijgt dan op je meest vruchtbare dag(en) een smiley te zien. Ik zou, uitgaande van je cyclus van 28 dagen, rond dag 8 beginnen met ovulatietesten, dan mis je hem zeker niet.

Ja die heb ik ook, met de smiley. Zit elke dag te staren naar het schermpje, maar helaas nog geen smiley gezien smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 3:20

Sneeuwvlok schreef:Ik bedoel het inderdaad niet verkeerd hoor! Het is ook een handig hulpmiddel, zeker als je een onregelmatige cyclus hebt. Ik zei het omdat wanneer je bijvoorbeeld 2 maanden gestopt bent met de pil, je cyclus nog niet echt op gang is, wanneer je dan elke dag gaat testen, ben je er zo veel mee bezig dat het enorm tegen kan vallen als je niet meteen zwanger raakt. Terwijl als je gewoon even wacht, je cyclus vanzelf op gang is.
Ik hoop van harte dat je snel zwanger raakt! Ik weet trouwens niet hoe die ovulatietesten precies werken, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Ik ben ook niet boos hoor, kwam ik zo over, hoop het niet!
Maar ik durf al bijna niet te zeggen dat ik ovulatietesten gebruik, omdat ik er elke keer opmerkingen over krijg, dat ik er niet teveel mee bezig moet zijn, enz. En dat ben ik geloof ik ook niet, maar die testen bestaan niet voor niks lijkt me zo! Ik ben tot nu toe niet teleurgesteld, gewoon omdat ik geen idee heb wanneer mijn vruchtbare dagen zijn, dus dacht wie weet kan dit mij helpen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 3:25

Pompoen schreef:Ik heb ook geen verstand van ovulatietesten, maar als je cyclus heel kort is en je menstruatie wat langer kun je al een eisprong hebben terwijl je nog ongesteld bent. Vanaf de zesde dag teten lijkt me dus helemaal niet gek! Was jouw cyclus 'vroeger' ook zo onregelmatig? Klinkt een beetje alsof die nog op gang moet komen!
Ik had trouwens ook verder geen tekenen van wanneer mijn vruchtbare periode was en mijn cyclus varieerde vanaf het moment dat ik met de pil topte tussen de 21 en 31 dagen. Bij 21 dagen kan het dus best zijn dat je je eisprong nog tijdens je menstruatie hebt.

Overigens ben ik volgens de berekeningen zwanger geraakt tijdens een cyclus van 21 dagen, maar de dag van bevruchting die daar dan uit komt klopt van geen kanten want toen was ik nog hartstikke ongesteld en écht niet actief in bed!

Ik heb trouwens nooit ovulatietesten gedaan. Ik wilde gewoon rustig zelf proberen en er niet té gedwongen mee bezig zijn. Maar goed ik heb ook nooit gehad dat mijn cyclus 70 dagen duurde.

Ik weet eigenlijk niet goed of mijn cyclus vroeger ook zo onregelmatig was, ik lette er nooit op. En ben al zo lang aan de pil. Wow je eigsprong tijdens je mentruatie, lekker Very Happy Dank voor je uitleg, hier heb ik ewel wat aan smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Pompoen do 24 jan 2013 - 3:27

Ik snap best dat je duidelijkheid wil! Lijkt me alleen lastig om duidelijkheid te krijgen over een cyclus die zo onregelmatig is en duur ook omdat er vast een hoop van die testen doorheen gaan. Maar ik snap best dat je ze gebruikt. Je hebt besloten er voor te gaan op het moment dat het écht zo ver was en nu wil je niet wachten tot sint juttemis en de dag dat je cyclus misschien eens een keer regelmatig word. Dan maar investeren! Ik zelf zou mezelf met testen wel meer druk opleggen en er te veel mee bezig gaan, maar gelukkig zit ieder mens anders in elkaar. Dus als jij dat fijn vind moet je ze gewoon lekker gebruiken als hulpmiddel voor een beetje duidelijkheid! (Of gewoon om de dag lekker van bil gaan, dat kan ook Wink, alleen is het dan nog niet duidelijk)

Oh ja en ik wist dat trouwens ook niet meer hoor, ik ging op mijn vijftiende aan de pil, geen flauw benul hoe mijn cyclus toen was!


Laatst aangepast door Pompoen op do 24 jan 2013 - 3:29; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Filoria do 24 jan 2013 - 3:27

Luce schreef:Op je afscheiding letten inderdaad (is het draderig/plakkerig/veel, dan vruchtbaar). Of temperatuur meten. Ik zou niet beginnen met ovulatietesten als de kans groot is dat je weer zo'n lange cyclus hebt. Dan ben je bakken met geld kwijt joh.
Inderdaad! Als je cyclus langer dan 35 dagen duurt is er zelfs een goede kans dat je helemaal geen eisprong hebt, dus dat je de tests voor nils doet. Hoe lang geleden ben je gestopt met de pil?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 3:32

Filoria schreef:
Luce schreef:Op je afscheiding letten inderdaad (is het draderig/plakkerig/veel, dan vruchtbaar). Of temperatuur meten. Ik zou niet beginnen met ovulatietesten als de kans groot is dat je weer zo'n lange cyclus hebt. Dan ben je bakken met geld kwijt joh.
Inderdaad! Als je cyclus langer dan 35 dagen duurt is er zelfs een goede kans dat je helemaal geen eisprong hebt, dus dat je de tests voor nils doet. Hoe lang geleden ben je gestopt met de pil?

Ja het is wel een dure hobby inderdaad. Misschien kan ik ze ergens online goedkoper vinden? Maar ik zal sowieso gaan letten op mijn afscheiding, kan ik eindelijk broekloeren Zwanger worden: een aantal vragen 253468018. Ik ben in september gestopt met de pil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Pompoen do 24 jan 2013 - 3:33

Carrie schreef:Wow je eigsprong tijdens je mentruatie, lekker Very Happy Dank voor je uitleg, hier heb ik ewel wat aan smile

Ja ik was dan ook wel blij dat ik maar af en toe zo'n hele korte cyclus had want stel je toch voor dat je een regelmatige cyclus hebt van 20 dagen en je bent altijd 9 dagen ongesteld ofzo. Dan heb je dus áltijd je ovulatie tijdens je menstruatie, wat een knoeiboel zou dat worden zeg! laughcry
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 3:34

Pompoen schreef:Ik snap best dat je duidelijkheid wil! Lijkt me alleen lastig om duidelijkheid te krijgen over een cyclus die zo onregelmatig is en duur ook omdat er vast een hoop van die testen doorheen gaan. Maar ik snap best dat je ze gebruikt. Je hebt besloten er voor te gaan op het moment dat het écht zo ver was en nu wil je niet wachten tot sint juttemis en de dag dat je cyclus misschien eens een keer regelmatig word. Dan maar investeren! Ik zelf zou mezelf met testen wel meer druk opleggen en er te veel mee bezig gaan, maar gelukkig zit ieder mens anders in elkaar. Dus als jij dat fijn vind moet je ze gewoon lekker gebruiken als hulpmiddel voor een beetje duidelijkheid! (Of gewoon om de dag lekker van bil gaan, dat kan ook Wink, alleen is het dan nog niet duidelijk)

Oh ja en ik wist dat trouwens ook niet meer hoor, ik ging op mijn vijftiende aan de pil, geen flauw benul hoe mijn cyclus toen was!

Ik ging ook op mijn 15e aan de pil, ook erg eigenlijk zo lang al die troep in je lichaam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Coco do 24 jan 2013 - 3:38

Ow wow dat is idd best een duur grapje, zeker als je een cyclus van 70 dagen hebt. Musschien sensitest eens proberen? Daar heb ik laatst 6 zs testen besteld voor nog geen 10euro inc. verzenden. Volgens mij hebben ze ook ovulatietesten.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Pompoen do 24 jan 2013 - 3:39

Ja he, dat zat mij op een gegeven moment ook niet meer lekker meer. Kan toch nooit helemaal goed voor je zijn! Voelde me zonder pil wel beter alleen jammer dat ik ineens last van puistjes kreeg laughcry .

Ik zou wel kijken of ik goedkopere testen zou kunnen vinden trouwens, maar ach de een geeft het uit aan nieuwe schoenen en de ander aan testen. Maar zo word een kindje krijgen npg best een dure hobby! Wink
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Tania do 24 jan 2013 - 3:40

Filoria schreef:
Luce schreef:Op je afscheiding letten inderdaad (is het draderig/plakkerig/veel, dan vruchtbaar). Of temperatuur meten. Ik zou niet beginnen met ovulatietesten als de kans groot is dat je weer zo'n lange cyclus hebt. Dan ben je bakken met geld kwijt joh.
Inderdaad! Als je cyclus langer dan 35 dagen duurt is er zelfs een goede kans dat je helemaal geen eisprong hebt, dus dat je de tests voor nils doet. Hoe lang geleden ben je gestopt met de pil?

Als je cyclus langer is dan 35 dagen is de kans groter dat je geen eisprong hebt maar dat is lang niet bij iedereen zo. Net als dat je keurig om de 28 dagen ongesteld kan worden zonder eisprong.

Ovulatietesten kunnen best handig zijn alleen wordt het wel een dure hobby bij zo'n lange cyclus. Ik denk dat je er 1 per dag doet? Dan kan het zelfs nog zijn dat je net je LH piek mist waardoor ze helemaal niet positief worden. Ik ben zelf gaan temperaturen omdat ik ovulatietesten geen positieve test kreeg (ook niet met twee testen per dag). Door het temperaturen kreeg ik veel beter inzicht in mijn cyclus ook al kun je achteraf pas zien wanneer je eisprong is.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden: een aantal vragen Empty Re: Zwanger worden: een aantal vragen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum