Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger worden na keizersnede

+7
*Troela*
mickey
Annemie
yes1984
shadow
mauwmauw
Twellie
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zwanger worden na keizersnede Empty Zwanger worden na keizersnede

Bericht  Twellie wo 28 maa 2012 - 8:42

Wie heeft hier ook een keizersnede gehad en hoe lang mocht je toen niet zwanger worden? Ik heb als advies gekregen een half jaar, maar dat lijkt me bij nader inzien wel erg kort. Ik heb al eens eerder een simpele buikoperatie gehad (niet eens aan de baarmoeder) en toen mocht ik ook al een tijd niet zwanger worden. Ik hoorde van een collega dat ze anderhalf jaar niet zwanger mocht worden, zij zit bij een ander ziekenhuis. Wat hebben jullie te horen gekregen hier over?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden na keizersnede Empty Re: Zwanger worden na keizersnede

Bericht  mauwmauw wo 28 maa 2012 - 8:43

ik heb ook een keizersnede gehad,en vanuit het ziekenhuis hier niks over gehoord.De vk die langs kwam toen V geboren was raadde me aan een jaar niet zwanger te worden,maar dat is volgens mij het beste na elke bevalling.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden na keizersnede Empty Re: Zwanger worden na keizersnede

Bericht  shadow wo 28 maa 2012 - 8:45

ik kreeg als advies liefst een jaar. Het advies zou anders zijn als we ouder waren hadden ze gezegd dan werd een half jaar geadviseerd

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden na keizersnede Empty Re: Zwanger worden na keizersnede

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 8:46

Hier zeiden ze ook na een jaar. Als ik naar mijn litteken kijk zou dat ook wel kunnen. Hij is mooi genezen. Maar qua bekken zou het voor mij nog te vroeg zijn. Ik merk dat ik daar nog best zwak ben. Maargoed wie weet heb ik dat over 5 jaar nog..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden na keizersnede Empty Re: Zwanger worden na keizersnede

Bericht  yes1984 wo 28 maa 2012 - 8:47

Tuinstoel schreef:Wie heeft hier ook een keizersnede gehad en hoe lang mocht je toen niet zwanger worden? Ik heb als advies gekregen een half jaar, maar dat lijkt me bij nader inzien wel erg kort. Ik heb al eens eerder een simpele buikoperatie gehad (niet eens aan de baarmoeder) en toen mocht ik ook al een tijd niet zwanger worden. Ik hoorde van een collega dat ze anderhalf jaar niet zwanger mocht worden, zij zit bij een ander ziekenhuis. Wat hebben jullie te horen gekregen hier over?

J. Is geboren doormiddel van een keizersnede. Ik heb van verschillende mensen (gynocoloog, verloskundige en huisarts) het advies gekregen om op zijn minst een jaar niet zwanger te raken.

* Edit: mijn galblaasoperatie is uitgesteld tot drie maanden naar de keizersnede. De buik werd hier iets opgeblazen. De wond was na drie maanden sterk genoeg voor deze ingreep.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden na keizersnede Empty Re: Zwanger worden na keizersnede

Bericht  Annemie wo 28 maa 2012 - 8:53

Hier adviseerden ze een jaar,maar in principe mag een half jaar ook al wel,maar een jaar was beter voor de genezing. mijn collega was een half jaar na de keizersnede weer zwanger en dat is allemaal goed gegaan,maar zij had haast,want ze was toen al 41.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden na keizersnede Empty Re: Zwanger worden na keizersnede

Bericht  Annemie wo 28 maa 2012 - 8:55

Hoeveel keizersnedes mag je eigenlijk hebben? Daar zit toch een maximum aan?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden na keizersnede Empty Re: Zwanger worden na keizersnede

Bericht  Twellie wo 28 maa 2012 - 8:57

Volgens mij is dat maximum achterhaald (eerder was dat twee of drie), nu kijken ze hoe dik het weefsel weer wordt als de wond genezen is.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden na keizersnede Empty Re: Zwanger worden na keizersnede

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 8:58

Geen idee. Ik weet ook niet of ze iedere keer hetzelfde litteken gebruiken. Iemand die dat weet? En zo ja wordt je litteken dan niet veel dikker/lelijker?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden na keizersnede Empty Re: Zwanger worden na keizersnede

Bericht  mickey wo 28 maa 2012 - 8:59

Mij is ook verteld 1 jaar te wachten. Door zowel gyn, VK als huisarts.
Ik heb overigens 3 weken na de bevalling een buik-operatie gehad. Had een acute blinde darm ontsteking.

Wat het maximum betreft weet ik niet. Ik dacht 3 of 4.

Edit: bij mijn blinde darm operatie is het litteken een klein stukje open gesneden, maar daar zie je niks meer van. Ik denk dus dat bij een volgende KS hetzelfde litteken gebruikt wordt, maar dat zal ook afhankelijk zijn van het litteken denk ik.

Edit 2: En ook ik moet bij een volgende in het ziekenhuis bevallen. Mag het wel gewoon proberen, maar ik denk niet dat het ooit vaginaal zal lukken, mijn bekken bleek bij F te smal te zijn, lijkt me niet dat die nog gaat groeien Wink


Laatst aangepast door mickey op wo 28 maa 2012 - 9:02; in totaal 2 keer bewerkt
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden na keizersnede Empty Re: Zwanger worden na keizersnede

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 8:59

Razz_ schreef:Hier zeiden ze ook na een jaar. Als ik naar mijn litteken kijk zou dat ook wel kunnen. Hij is mooi genezen. Maar qua bekken zou het voor mij nog te vroeg zijn. Ik merk dat ik daar nog best zwak ben. Maargoed wie weet heb ik dat over 5 jaar nog..

Het gaat ook vooral om het inwendige litteken, in je baarmoeder. Die kan scheuren tijdens de bevalling. Mij heeft de gyn niks gezegd, alleen dat ik een evt volgende keer in het ziekenhuis m po et bevallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden na keizersnede Empty Re: Zwanger worden na keizersnede

Bericht  Twellie wo 28 maa 2012 - 8:59

Volgens mij snijden ze weer in op het litteken: in het ziekenhuis lag ik met een vrouw op de kamer die zei dat het er na de tweede keer wat rafeliger uitzag, daar maakte ik uit op dat het weer dezelfde plek was geweest.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden na keizersnede Empty Re: Zwanger worden na keizersnede

Bericht  *Troela* wo 28 maa 2012 - 9:01

Volgens mij kijken ze voor het aantal hoe het er van binnen uitziet zeg maar.

Ik heb er 2 gehad en mijn litteken is erg netjes zie je niets meer van. Na de bevalling is het op het litteken nog een keer een stukje opengemaakt omdat ik een bloeding had in mijn buik die geinfecteerd was en dat stuk is wel erg lelijk.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden na keizersnede Empty Re: Zwanger worden na keizersnede

Bericht  Annemie wo 28 maa 2012 - 9:02

Razz_ schreef:Geen idee. Ik weet ook niet of ze iedere keer hetzelfde litteken gebruiken. Iemand die dat weet? En zo ja wordt je litteken dan niet veel dikker/lelijker?

hoop het toch niet,het is nu al zo dik en lelijk bij mij...
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden na keizersnede Empty Re: Zwanger worden na keizersnede

Bericht  Star007 wo 28 maa 2012 - 9:32

De gynacoloog zei 1 jaar, maar het foldertje van het ziekenhuis stond een half jaar. Mijn littteken trekt nog best wel en zeker als ik mijn menstruatie heb. Hoe zou het dan wel niet voelen als mijn baarmoeder weer op zou rekken bij een zwangerschap. Nouja onze planning ( al kun je een kindje natuurlijk niet plannen!!) is om na de zomer ofzo er weer voor te gaan. Met D. duurde het 8 maanden, maargoed wie weet. Ik ben om eerlijk te zijn ook wel bang voor een volgende bevalling. Je hebt een kleine kans dat het litteken open kan gaan door weeen Rolling Eyes
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden na keizersnede Empty Re: Zwanger worden na keizersnede

Bericht  Annemie wo 28 maa 2012 - 9:35

Star007 schreef:De gynacoloog zei 1 jaar, maar het foldertje van het ziekenhuis stond een half jaar. Mijn littteken trekt nog best wel en zeker als ik mijn menstruatie heb. Hoe zou het dan wel niet voelen als mijn baarmoeder weer op zou rekken bij een zwangerschap. Nouja onze planning ( al kun je een kindje natuurlijk niet plannen!!) is om na de zomer ofzo er weer voor te gaan. Met D. duurde het 8 maanden, maargoed wie weet. Ik ben om eerlijk te zijn ook wel bang voor een volgende bevalling. Je hebt een kleine kans dat het litteken open kan gaan door weeen Rolling Eyes

Hou op,dat wil ik niet weten (over dat litteken open kan gaan),haha.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden na keizersnede Empty Re: Zwanger worden na keizersnede

Bericht  Star007 wo 28 maa 2012 - 9:38

Annemie schreef:
Star007 schreef:De gynacoloog zei 1 jaar, maar het foldertje van het ziekenhuis stond een half jaar. Mijn littteken trekt nog best wel en zeker als ik mijn menstruatie heb. Hoe zou het dan wel niet voelen als mijn baarmoeder weer op zou rekken bij een zwangerschap. Nouja onze planning ( al kun je een kindje natuurlijk niet plannen!!) is om na de zomer ofzo er weer voor te gaan. Met D. duurde het 8 maanden, maargoed wie weet. Ik ben om eerlijk te zijn ook wel bang voor een volgende bevalling. Je hebt een kleine kans dat het litteken open kan gaan door weeen Rolling Eyes

Hou op,dat wil ik niet weten (over dat litteken open kan gaan),haha.

Ik eigenlijk ook niet, maja ik ben miss google dus dan lees je die dingen helaas Wink
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden na keizersnede Empty Re: Zwanger worden na keizersnede

Bericht  Floor wo 28 maa 2012 - 9:40

Mij is gezegd een jaar niet zwanger te worden, maar nu ik nog steeds veel pijn heb is het sowieso verstandig om nog langer te wachten, in de hoop dat mijn buik verder geneest (ik zou het ook niet willen hoor met de pijn die ik nu constant heb, om dan zwanger te zijn).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden na keizersnede Empty Re: Zwanger worden na keizersnede

Bericht  mickey wo 28 maa 2012 - 9:43

Star007 schreef:
Annemie schreef:
Star007 schreef:De gynacoloog zei 1 jaar, maar het foldertje van het ziekenhuis stond een half jaar. Mijn littteken trekt nog best wel en zeker als ik mijn menstruatie heb. Hoe zou het dan wel niet voelen als mijn baarmoeder weer op zou rekken bij een zwangerschap. Nouja onze planning ( al kun je een kindje natuurlijk niet plannen!!) is om na de zomer ofzo er weer voor te gaan. Met D. duurde het 8 maanden, maargoed wie weet. Ik ben om eerlijk te zijn ook wel bang voor een volgende bevalling. Je hebt een kleine kans dat het litteken open kan gaan door weeen Rolling Eyes

Hou op,dat wil ik niet weten (over dat litteken open kan gaan),haha.

Ik eigenlijk ook niet, maja ik ben miss google dus dan lees je die dingen helaas Wink

Ik heb gelukkig niet gegoogled, maar daar ben ik ook bang voor. Al denk ik er wel al steeds meer aan om ooit weer zwanger te zijn. De eerste twee maanden na de bevalling moest ik er niet aan denken. Vond het veel te eng, maar dat begint nu af te zwakken. Maar mijn vriend wilt het er sowieso dit jaar niet over hebben. Komt goed uit met dat 1e jaar niet zwanger worden, want F is van 7 december Wink
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden na keizersnede Empty Re: Zwanger worden na keizersnede

Bericht  Star007 wo 28 maa 2012 - 9:43

Floor schreef:Mij is gezegd een jaar niet zwanger te worden, maar nu ik nog steeds veel pijn heb is het sowieso verstandig om nog langer te wachten, in de hoop dat mijn buik verder geneest (ik zou het ook niet willen hoor met de pijn die ik nu constant heb, om dan zwanger te zijn).

Heb jij constant pijn of vooral tijdens de menstruatie? Ik voel het litteken eigenlijk constant, en een lage broek, of sommige ondergoed voelt onprettig. Echte steken en pijn heb ik vooral tijdens de menstruatie.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden na keizersnede Empty Re: Zwanger worden na keizersnede

Bericht  Star007 wo 28 maa 2012 - 9:47

mickey schreef:
Star007 schreef:
Annemie schreef:
Star007 schreef:De gynacoloog zei 1 jaar, maar het foldertje van het ziekenhuis stond een half jaar. Mijn littteken trekt nog best wel en zeker als ik mijn menstruatie heb. Hoe zou het dan wel niet voelen als mijn baarmoeder weer op zou rekken bij een zwangerschap. Nouja onze planning ( al kun je een kindje natuurlijk niet plannen!!) is om na de zomer ofzo er weer voor te gaan. Met D. duurde het 8 maanden, maargoed wie weet. Ik ben om eerlijk te zijn ook wel bang voor een volgende bevalling. Je hebt een kleine kans dat het litteken open kan gaan door weeen Rolling Eyes

Hou op,dat wil ik niet weten (over dat litteken open kan gaan),haha.

Ik eigenlijk ook niet, maja ik ben miss google dus dan lees je die dingen helaas Wink

Ik heb gelukkig niet gegoogled, maar daar ben ik ook bang voor. Al denk ik er wel al steeds meer aan om ooit weer zwanger te zijn. De eerste twee maanden na de bevalling moest ik er niet aan denken. Vond het veel te eng, maar dat begint nu af te zwakken. Maar mijn vriend wilt het er sowieso dit jaar niet over hebben. Komt goed uit met dat 1e jaar niet zwanger worden, want F is van 7 december Wink

Ik verlang al sinds de bevalling naar nog een zwangerschap ,nouja vooral het fijne (soms pijnlijke) getrappel van een minimensje in mijn buik. Ik ben wel erg bang dat ik niet van mijn 2e zwangerschap kan genieten, omdat ik dan bij ieder pijntje bang ga zijn dat mijn placenta weer los aan het laten is en ik weer zo'n traumatische bevalling ga hebben. Nouja ik kan wel zeggen dat ik daar niet vanuit moet gaan en er positief in moet gaan, maargoed ik ken mezelf Neutral
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden na keizersnede Empty Re: Zwanger worden na keizersnede

Bericht  Floor wo 28 maa 2012 - 9:49

@star, ik heb een constante pijn in mijn gehele buik, vanaf mijn navel tot beneden en dan ook gewoon de zijkanten op, dus echt mijn gehele buik.
Bij het litteken zelf is het ook pijnlijker, met broeken/riemen inderdaad.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden na keizersnede Empty Re: Zwanger worden na keizersnede

Bericht  Star007 wo 28 maa 2012 - 9:52

Floor schreef:@star, ik heb een constante pijn in mijn gehele buik, vanaf mijn navel tot beneden en dan ook gewoon de zijkanten op, dus echt mijn gehele buik.
Bij het litteken zelf is het ook pijnlijker, met broeken/riemen inderdaad.

Vervelend zeg Neutral Ben je er al wel mee naar de dok geweest?
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden na keizersnede Empty Re: Zwanger worden na keizersnede

Bericht  mickey wo 28 maa 2012 - 9:53

Als ik jullie twee zo lees, dan mag ik alleen maar in mijn handen klappen dat ik nergens last van heb. Ik heb totaal geen last van mijn buik/litteken. Ben overigens nog niet ongesteld geweest, dus dat zou ik niet weten.

@Star: ik kan me voorstellen dat je daar bang voor bent. Hoe groot is de kans dat het weer gebeurd?
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden na keizersnede Empty Re: Zwanger worden na keizersnede

Bericht  Floor wo 28 maa 2012 - 9:55


Vervelend zeg Neutral Ben je er al wel mee naar de dok geweest?[/quote]

Al 3x (2 verschillende artsen), het is helaas afwachten of het ooit beter gaat worden, het kan zijn dat het 'gevoel' weer normaal wordt in mijn buik, kan zijn dat het iets afzwakt maar wel pijnlijk blijft, maar het kan ook dat het helemaal afzwakt en alles dof/dood wordt en er dus geen gevoel meer in zit. Moet dus afwachten wat het gaat worden, voorlopig doet het nog steeds veel pijn en dat vind ik inmiddels toch wel erg storend (zeker nu onze zoon steeds groter en lomper wordt, hij schopt/duwt vaak in mijn buik natuurlijk en dat is de eerste paar keer wel te doen op een dag maar aan het eind van de dag ben ik er wel klaar mee met die pijn)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger worden na keizersnede Empty Re: Zwanger worden na keizersnede

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum