Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

EDIT: Een aantal vragen

+7
Tania
mauwmauw
Susan
Luce
Supertalentje
Pompoen
Slakje
11 plaatsers

Ga naar beneden

EDIT: Een aantal vragen Empty EDIT: Een aantal vragen

Bericht  Slakje zo 12 mei 2013 - 1:30

Ik heb dus al regelmatig gelezen dat jullie, Nederlanders, een bevalplan hebben. Het lijkt me erg handig, zeker omdat er een heleboel dingen zijn die ik anders wil (voornamelijk ivm de bv). Maar nu vraag ik mij af of er hier in België, in de ziekenhuizen ook effectief geluisterd wordt naar zo'n plan... Zijn hier Belgen met ervaring daarin?

En ik heb een discussiepunt met mijn vriend. Ik wil écht alles op alles zetten om de bv te doen lukken, en daarvoor gaan er wat dingen anders moeten. Zo zal de baby bij ons moeten slapen, want anders hoor ik haar pas als ze al huilt en is het drama om haar aan de borst te krijgen (dat was toch bij Louise zo), bovendien gaan de kindjes elkaar wakker houden. Mijn vriend is hier echt vierkant op tegen. Hij vindt dat dat niet hoort en dat zij dan gewend geraakt aan bij ons slapen en dat dat dan later problemen oplevert met het slapen gaan in hun eigen kamer. Hij zegt ook dat zowel hij als ik dan bij het minste kuchje gaan wakker zijn uit bezorgdheid. Hoe krijg ik hem in hemelsnaam op andere gedachten? Hij is echt een koppigaard...


Verder dus ook nog mijn vraag ivm rugweeën die plots in me opkwam: Bij Louise had ik rugweeën, zal dit bij de volgende bevalling ook zo zijn? Of kan het zijn dat ik het nu meer in mijn buik ga voelen?

En welk soort pijnstilling hebben jullie gekozen? Ik ben me een beetje aan het oriënteren voor als ik toch pijnstilling wil, maar weet niet goed wat kiezen.


Laatst aangepast door Slakje op zo 12 mei 2013 - 3:01; in totaal 1 keer bewerkt
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

EDIT: Een aantal vragen Empty Re: EDIT: Een aantal vragen

Bericht  Gast zo 12 mei 2013 - 1:35

W.b. je bevalplan: ik zag dat je ook een account hebt op D&V, ik zou je vraag daar eens plaatsen, daar zitten meer belgische moeders die daar wel ervaring mee hebben.

W.b. de borstvoeding: ik denk dat ik dan heel hard zou zeggen: is prima, maar dan zorg jíj dat L. en de baby weer in slaap komen als ze elkaar wakker hebben gemaakt, jíj haalt de baby als ie moet drinken en legt 'm weer terug en als de baby overstuur is omdat we 'm te laat hebben gehoord, zorg jíj dat ie weer rustig is voor ie bij mij aan de borst gaat. Eens kijken of ie er dan nog hetzelfde in staat. En dit klinkt misschien lullig, maar hij kan zulke dingen mooi 'eisen', maar vervolgens kan jij de rotzooi weer opknappen, daar zou ik voor passen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

EDIT: Een aantal vragen Empty Re: EDIT: Een aantal vragen

Bericht  Pompoen zo 12 mei 2013 - 1:35

Mijn man was er ook op tegen, ik heb rustig met hem gepraat. Gezegd: Borstvoeding is het beste wat je je kindje kunt geven, ik wil dat heel graag doen. Voor borstvoeding is het belangrijk dat je je kindje hoort nog voordat hij huilt. Bovendien ga ik alle voedingen doen, jij hebt er geen omkijken naar, maar dan wil ik het voor mezelf wel zo makkelijk mogelijk maken en dat betekend dat hij hier in de slaapkamer moet slapen vlakbij mij. Daarnaast word ter preventie van wiegendood ook aangeraden je kindje onder de 6 maanden op de kamer te laten slapen.

Hoewel mijn man niet vond dat ik hem persé borstvoeding moest geven hebben de argumenten hem wel overtuigd.
Wij hebben van een ikeabed een co-sleeper gemaakt waardoor hij niet in bed ligt bij ons, maar wel vlakbij en ik hem zo aan de borst kan leggen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

EDIT: Een aantal vragen Empty Re: EDIT: Een aantal vragen

Bericht  Supertalentje zo 12 mei 2013 - 1:41

Hoe het in Belgie is weet ik niet, Slakje.

Wat vindt je vriend van het plan de bv te laten slagen? Een huilende baby een kamer verderop lijkt me ook niet handig dan. Geluiden wennen trouwens wel, in het begin ben je zelf misschien ook vaker wakker, maar het went. En je vriend weet trouwens toch helemaal niet of hij om alles wakker is of heeft Louise ook bij jullie op de kamer geslapen? Mijn man slaapt alleen met 1 oog open als ik er niet ben, anders weet ie dat ik zoon eerder hoor dan hij en wordt hij 9 van de 10 keer niet eens wakker Wink En hij weet ook dat hij zich om kan draaien als de baby huilt omdat hij geen bv kan geven en jij gegarandeerd wakker wordt?
Volgens mij is er ook geen bewijs dat een baby tot zn 18de bij zn ouders in bed wil omdat ze dat deden als baby ivm bv, dus ik denk ook dat dat ongegrond is. Dat ie vindt dat het niet hoort, daar kun je dan weer weinig aan doen denk ik.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

EDIT: Een aantal vragen Empty Re: EDIT: Een aantal vragen

Bericht  Slakje zo 12 mei 2013 - 1:51

Oehja, dat kan ik doen, Rejoy.

Ik heb hem wel moeten overtuigen van het feit dat ik weer bv ga geven. Na al dat geklungel met Louise zei hij dat ik maar gelijk fv moet gaan geven nu. Hij gaat er, voor zover hij zegt, wel mee akkoord dat ik het opnieuw ga doen, maar ik denk dat hij bang is dat het loopt zoals vorige keer. Hij zegt ook steeds: "Ik geef je 3 weken." Ik zou eigenlijk gewoon graag hebben dat hij naast me zit en me begeleidt bij het bv geven, en me écht steunt.
Louise heeft 1 nacht bij ons geslapen en toen was ik inderdaad bij ieder kuchje wakker. Mijn vriend slaapt overal door. Al schreeuwt Louise moord en brand, hij slaapt gewoon door. In het begin nam ik Louise bij me in bed om bv te geven, maar dat vond hij vervelend ivm het licht.
Ik zal het er gewoon nog eens over hebben met hem morgen.

Maar goed; ik vind het best spannend, die bv! En ik kijk er ook naar uit, maar ben ook best bang.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

EDIT: Een aantal vragen Empty Re: EDIT: Een aantal vragen

Bericht  Luce zo 12 mei 2013 - 1:57

Ik snap het niet zo goed. Je kan toch gewoon zeggen: ''Ik geef borstvoeding en daarvoor moet de baby bij mij op de kamer slapen''. Tja, net zo hard dat hij kan 'eisen' dat hij dat niet wilt kan jij ook eisen dat jij dat wel wil lijkt me? Sowieso is borstvoeding nog altijd jouw keuze en niet die van hem.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

EDIT: Een aantal vragen Empty Re: EDIT: Een aantal vragen

Bericht  Slakje zo 12 mei 2013 - 2:00

Als we zoiets nu niet overeen komen zal voor meer spanningen zorgen als baby er eenmaal is. Dus ik wil dat nu allemaal al hebben 'geregeld'.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

EDIT: Een aantal vragen Empty Re: EDIT: Een aantal vragen

Bericht  Luce zo 12 mei 2013 - 2:04

Dat lijkt mij wel handig ja. Maar je kunt toch gewoon zéggen dat je bv gaat geven? Ik bedoel, daar heeft hij toch geen keus in heel lullig gezegd? Natuurlijk moet je over andere dingen overleggen, maar of je wel of geen bv gaat geven, daar heeft m.i je vriend niks over te zeggen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

EDIT: Een aantal vragen Empty Re: EDIT: Een aantal vragen

Bericht  Susan zo 12 mei 2013 - 2:07

Hij geeft je drie weken en dan? Dan gaat hij je dwingen om te stoppen met borstvoeding? Ik zou hem meteen heel duidelijk maken dat dat niet aan hem is en dat je zelf uitmaakt hoe lang je het blijft proberen.

Verder eens met Rejoy.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

EDIT: Een aantal vragen Empty Re: EDIT: Een aantal vragen

Bericht  Slakje zo 12 mei 2013 - 2:09

Ja, daar het ook niet om. Hij weet dat ik bv ga geven. Maar hij staat er niet/onvoldoende achter, onder andere dus ook door te zeggen dat hij de baby niet bij ons op de kamer wilt, terwijl ik heb gezegd dat het mij wel zou helpen om de bv te doen lukken.

Susan; Hij denkt dat ik het nog geen 3 weken ga volhouden, zo bedoelt hij het.

En het gaat er dus gewoon om dat de baby bij ons op de kamer moet slapen, als dat al zou gebeuren ben ik 10000 stappen verder. Ik knal die bv wel even en laat hem zien dat ik het echt wel kan (en langer dan 3 weken).
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

EDIT: Een aantal vragen Empty Re: EDIT: Een aantal vragen

Bericht  Luce zo 12 mei 2013 - 2:37

Maar jij kunt toch ook zeggen: ''Luister, de bv is belangrijk en om het te laten slagen moet hij/zij gewoon bij ons op de kamer slapen. Kijk eerst maar eens of je het echt zo vreselijk vind en daarna kunnen we altijd wel weer verder kijken''
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

EDIT: Een aantal vragen Empty Re: EDIT: Een aantal vragen

Bericht  Slakje zo 12 mei 2013 - 2:46

Ja, dat kan ik wel proberen ja.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

EDIT: Een aantal vragen Empty Re: EDIT: Een aantal vragen

Bericht  Slakje zo 12 mei 2013 - 2:50

Ik vraag me gelijk nog iets af. Bij Louise had ik rugweeën, zal ik diezelfde soort weeën ook bij de tweede bevalling voelen? Of kan dat anders zijn?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

EDIT: Een aantal vragen Empty Re: EDIT: Een aantal vragen

Bericht  mauwmauw zo 12 mei 2013 - 3:29

Ik kan alleen iets zeggen over het op de kamer slapen.V heeft tot 8 maanden in een wiegje in de woonkamer geslapen,daarna heeft hij van 8 maanden tot 2 jaar en een maand bij ons op de kamer geslapen.Nu was V een makkelijker slaper,we hadden gewoon de tv aan toen hij in de woonkamer sliep,en sliep gewoon door de wekker heen.Toen V 2 jaar een maand was kreeg hij eindelijk zijn eigen kamer,de drama die ik dacht dat zal komen bleef uit.Vanaf dag 1 sliep hij goed in zijn kamertje.Helaas toen V 2 jaar en 3 maanden was zijn zijn vader en ik uit elkaar gegaan,waardoor V nu bij oma op de kamer slaapt.Ik hoop over een week of 2-3 toch echt te kunnen verhuizen naar ons eigen huis waar V weer een eigen kamer heeft.Ik bereid me voor op drama die komen gaat,maar hoop een beetje dat het net zo makkelijk gaat als de eerste keer.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

EDIT: Een aantal vragen Empty Re: EDIT: Een aantal vragen

Bericht  Luce zo 12 mei 2013 - 3:44

Slakje schreef:Ik vraag me gelijk nog iets af. Bij Louise had ik rugweeën, zal ik diezelfde soort weeën ook bij de tweede bevalling voelen? Of kan dat anders zijn?

Ik denk dat die kans wel bestaat ja. Ik heb bij beide bevallingen dezelfde soort weeën gehad.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

EDIT: Een aantal vragen Empty Re: EDIT: Een aantal vragen

Bericht  Tania zo 12 mei 2013 - 4:01

Luce schreef:
Slakje schreef:Ik vraag me gelijk nog iets af. Bij Louise had ik rugweeën, zal ik diezelfde soort weeën ook bij de tweede bevalling voelen? Of kan dat anders zijn?

Ik denk dat die kans wel bestaat ja. Ik heb bij beide bevallingen dezelfde soort weeën gehad.

Ik ook, ik heb bij allebei rugweeen gehad.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

EDIT: Een aantal vragen Empty Re: EDIT: Een aantal vragen

Bericht  RiLiJu zo 12 mei 2013 - 4:03

Slakje schreef:Ik vraag me gelijk nog iets af. Bij Louise had ik rugweeën, zal ik diezelfde soort weeën ook bij de tweede bevalling voelen? Of kan dat anders zijn?
Ik had bij C. alleen maar rugweeën, bij J waren alleen de laatste twee weeën voor het persen rugweeën, de rest alleen maar buikweeën. Het kan dus wel anders. Ik hoop het voor je, buikweeën vond ik persoonlijk echt veel beter te doen.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

EDIT: Een aantal vragen Empty Re: EDIT: Een aantal vragen

Bericht  Slakje zo 12 mei 2013 - 4:08

Ik hoop het ook laughcry

mauwmauw; Sliep V 's nachts ook in de woonkamer dan?

En hoe zit het eigenlijk met seks als er nog een kindje bij op de kamer slaapt?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

EDIT: Een aantal vragen Empty Re: EDIT: Een aantal vragen

Bericht  mauwmauw zo 12 mei 2013 - 5:38

Ja tot dat hij 8 maanden was.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

EDIT: Een aantal vragen Empty Re: EDIT: Een aantal vragen

Bericht  Laurientje zo 12 mei 2013 - 6:20

Ik had bij de eerste rugweeen maar bij de tweede gelukkig niet!

En wat sex betreft dat kan toch ook op andere plekken in huis dan in bed Wink
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

EDIT: Een aantal vragen Empty Re: EDIT: Een aantal vragen

Bericht  Slakje zo 12 mei 2013 - 6:28

Ja, maar ik vind het bed toch nog wel het fijnst :p Het idee dat er dan zo'n hummeltje op ligt te kijken (ookal snapt ze het nog niet) vind ik niet echt bevorderend, haha :p
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

EDIT: Een aantal vragen Empty Re: EDIT: Een aantal vragen

Bericht  Ella zo 12 mei 2013 - 6:35

Wat betreft het kindje op jullie kamer laten slapen. Dat hebben wij ook gedaan 's nachts en overdag sliep hij altijd op zijn kamertje zodat hij daaraan ging wennen. Nu doen we dat nog zo.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

EDIT: Een aantal vragen Empty Re: EDIT: Een aantal vragen

Bericht  Printje zo 12 mei 2013 - 8:48

Ik had geen bevalplan, ik geloof daar niet zo in. Ze moeten maar doen wat nodig is vond ik. Verder was mijn bevalling wel te vergelijken met R maar iedere bevalling is anders. Ik heb bij beiden geen pijnstilling gewild.

Kindje hebben we ook nooit op de kamer gehad, meteen in eigen bed op eigen kamer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

EDIT: Een aantal vragen Empty Re: EDIT: Een aantal vragen

Bericht  Slakje zo 12 mei 2013 - 8:51

Printje; Ja, toen ik het voor het eerste hoorde dat dat bestond vond ik het wel gek, maar voor mij gaat het vooral om na de bevalling. Zo zou ik graag hebben dat de baby gewoon lekker bij mij blijft liggen. In het ziekenhuis duwde de verpleegsters Louise ook hard tegen mijn borst en dat wil ik niet meer.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

EDIT: Een aantal vragen Empty Re: EDIT: Een aantal vragen

Bericht  Printje zo 12 mei 2013 - 8:55

Slakje schreef:Printje; Ja, toen ik het voor het eerste hoorde dat dat bestond vond ik het wel gek, maar voor mij gaat het vooral om na de bevalling. Zo zou ik graag hebben dat de baby gewoon lekker bij mij blijft liggen. In het ziekenhuis duwde de verpleegsters Louise ook hard tegen mijn borst en dat wil ik niet meer.

Oke dan snap ik wel dat je dat wilt opschrijven. Ik had vanuit de eerste bevalling geen dingen die ik perse wel/niet wilde. Ik wilde alleen maar dat het kindje snel en gezond geboren werd en wat ze daarvoor zouden moeten doen prima als het kind er maar gezond uit kwam.
Hier hebben zowel R als N na de bevalling bij mij gelegen, wel heb ik aangegeven (gewoon na de bevalling trouwens) snel te willen douchen omdat ik me zo vies voelde.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

EDIT: Een aantal vragen Empty Re: EDIT: Een aantal vragen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum