Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rijles

+29
Rush
Paper Crown
Snirp
Zora
Linnie1985
Mint
Lejow
Starla
Eris
Sayuri
Nyx
June
Marie
Cheesegirl
Aardbei
Fjell
Anousch91
Reeza
Fortissimo
Frappuccino
M@niek
Taeda
Atelier Madame
Gympie
Poubelle
Minx
Tiana
TukTuk
Roos'
33 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Rijles - Pagina 4 Empty Re: Rijles

Bericht  Starla vr 7 jun 2013 - 3:31

Ah wat stom Marin! Ik had echt precies hetzelfde. En hij kon ook geen voorbeelden geven van wanneer ik te hard op een kruispunt af kwam rijden. (Ik dacht ook echt dat ik het gehaald had.) Mijn rijleraar zei dat ze heel vaak mensen de eerste keer laten zakken om zo'n vage reden.
De keer erna heb ik het wel gehaald, en die examinator kon ik het ook wat beter mee vinden onderweg. De eerste examinator zei helemaal niks behalve waar ik heen moest.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 4 Empty Re: Rijles

Bericht  Marin vr 7 jun 2013 - 3:35

Pfoe rijles hier in de regio is duidelijk stuk duurder dan in Den Haag. Meeste wat ik zie is zo'n 10 a 15 euro duurder per uur! :O

Starla, wat ontzettend frustrerend zeg. Ik vind het ook stom, want ik zat echt lekker te kletsen met hem in de auto, reed echt ontspannen naar mij idee/voor mijn gevoel. Ja, ik had bijvoorbeeld wel door dat ik op zo'n punt waar ik een straat in reed, er net een auto van de andere kant kwam en we elkaar rustig passeerden maar dat dat redelijk krap was... Maar eerst stopte ik dan altijd helemaal, en dat heeft m'n instructeur er zo uitgeramd, dat ik gewoon moet blijven rollen ipv stil gaan staan, dus dat deed ik naar mijn idee ook gewoon goed. Maar goed, we zullen zien hoe het bij een volgende keer gaat. Wat wel echt heeeeel irritant was, was dat het navigatiesysteem van m'n instructeur kapot was, die viel steeds uit. Ik had er sowieso dus pas 1 keer mee geoefend (gisteren voor het eerst) en nu tijdens het examen zat de examinator steeds met z'n hand daar tegen aan en er op te klikken en zag ik dus helemaal niet waar ik heen moest. Dat leidde enorm af. Maar ja..
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 4 Empty Re: Rijles

Bericht  Gast vr 7 jun 2013 - 22:03

Marin, ik had de eerste keer precíés hetzelfde! Volgens mijn rijinstructeur reed ik hartstikke netjes en hij begreep echt niet waarom ik was gezakt. Hij was er ook behoorlijk boos over. Volgens mij is het een behoorlijk rare bende daar bij het CBR, het is ook zo'n rare monopolistisch bedrijf, waardoor het lijkt alsof ze alles maar kunnen doen wat ze willen.

De keer dat ik wél slaagde reed ik trouwens echt stúkken minder dan die eerste keer en toch was ik geslaagd... Echt héél raar gevoel aan overgehouden. Ik was natuurlijk blij dat ik mijn rijbewijs haalde en zelf wist ik écht wel dat ik 'm verdiende, maar de manier waarop het allemaal is gegaan vind ik nog steeds vreemd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 4 Empty Re: Rijles

Bericht  Lejow vr 7 jun 2013 - 22:09

Ik blijf toch altijd het gevoel houden dat er maar een bepaald aantal mensen per dag mag slagen ofzo.
Soms lijkt het echt een ienemiene mutte wie ze laten slagen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 4 Empty Re: Rijles

Bericht  Mint vr 7 jun 2013 - 23:27

Lejow schreef:Ik blijf toch altijd het gevoel houden dat er maar een bepaald aantal mensen per dag mag slagen ofzo.
Soms lijkt het echt een ienemiene mutte wie ze laten slagen.

Ja, dat vind ik ook. Ik moest 5 keer afrijden, maar de eerste keren gingen veel beter dan de laatste..
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 4 Empty Re: Rijles

Bericht  Starla za 8 jun 2013 - 0:18

Ja bij mij ging het de tweede keer ook een stuk slechter. Toen dacht ik nog, nou nu zal ik het helemaal verpest hebben. Maar dus wel gehaald.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 4 Empty Re: Rijles

Bericht  Zora za 8 jun 2013 - 1:49

Marin, ik weet niet wat voor reistijd je bereid bent af te leggen, maar kijk eens naar Rijschool Theo in Overveen. Die gast is echt geweldig. Je moet wel een beetje tegen zijn humor kunnen (soms schreeuwt 'ie wat dat je er niks van kunt Very Happy) maar hij is echt heel fijn. Ik heb bij hem alleen maar lessen van 2u gedaan, en had in totaal maar iets van 25/30u nodig. In een x geslaagd, en ik ben ervan overtuigd dat dat een groot deel door hem komt smile En voor jou dan niet meer van toepassing, maar we gingen onze theorie bij hem thuis leren, met een groepje van 6. In 1 avond Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 4 Empty Re: Rijles

Bericht  Marin za 8 jun 2013 - 8:21

Ha m'n toekomstige woonplaats! Althans, hopelijk ;-)
Maar nee, ik heb al een jaar lang heen en weer naar DH gereisd voor rijles, lijkt me heerlijk om eens thuis opgehaald te kunnen worden. Mocht ik m daarna nog niet hebben, dan onthoud ik m, dank je! (Hoewel dat van die humor past niet echt bij me denk ik, ben ik veel te gevoelig voor).
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 4 Empty Re: Rijles

Bericht  Linnie1985 za 8 jun 2013 - 8:40

Ik ben 11 keer gezakt Embarassed, maar theorie ging altijd goed. Aangezien ik zo vaak gezakt was met praktijk moest ik 3x theorie doen maar wel 3x in 1x gehaald. Ik hoorde vaak dat ik best wel onzeker reed, en moet je me nu zien, af en toe neem ik wel eens een risico en loop te schelden als een ander niet door rijd Laughing.

De 12e keer ben ik gaan lessen bij de rijschool waar mijn vriend en zijn zusjes ook hadden gereden en bij hem haalde ik hem in 1x. En hij was nog trots dat het hem wel lukte mij te laten slagen. Ik had ook een hele relaxte examinator, hij wist dat ik zenuwachtig was en was echt heel erg aardig. Toen we klaar waren, en hij fluitend naar binnen ging, toen dacht ik zou het? En toen zei hij ik heb goed nieuws, je bent geslaagd. Mijn tranen van de zenuwen en de blijdschap kwamen er gelijk uit!
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 4 Empty Re: Rijles

Bericht  Zora za 8 jun 2013 - 20:00

Marin schreef:Ha m'n toekomstige woonplaats! Althans, hopelijk ;-)
Maar nee, ik heb al een jaar lang heen en weer naar DH gereisd voor rijles, lijkt me heerlijk om eens thuis opgehaald te kunnen worden. Mocht ik m daarna nog niet hebben, dan onthoud ik m, dank je! (Hoewel dat van die humor past niet echt bij me denk ik, ben ik veel te gevoelig voor).

Ja daarom moest ik er ook aan denken, van die woonplaats smile

Het moet je wel liggen idd, mijn zusje kon er ook niet tegen en kwam wel eens huilend terug... Maar goed, ook zij is met heel weinig lessen geslaagd! Hou 'm idd maar je in achterhoofd smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 4 Empty Re: Rijles

Bericht  Marin za 8 jun 2013 - 20:33

Ja dank je, lief dat je daar aan denkt!
Ik ga morgen een aantal rijscholen hier in de buurt bellen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 4 Empty Re: Rijles

Bericht  Snirp zo 9 jun 2013 - 6:21

Van het weekend niet op het forum geweest, maar wat ontzettend balen Marin Cry
Knuffel voor jou!

Hopelijk vind je snel een plek waar je je examen weer kan doen!
Want zou zeker balen zijn als je theorie verloopt en je die ook weer over moet doen...
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 4 Empty Re: Rijles

Bericht  Paper Crown zo 9 jun 2013 - 18:21

Linnie1985 schreef:Ik ben 11 keer gezakt Embarassed, maar theorie ging altijd goed. Aangezien ik zo vaak gezakt was met praktijk moest ik 3x theorie doen maar wel 3x in 1x gehaald. Ik hoorde vaak dat ik best wel onzeker reed, en moet je me nu zien, af en toe neem ik wel eens een risico en loop te schelden als een ander niet door rijd Laughing.

De 12e keer ben ik gaan lessen bij de rijschool waar mijn vriend en zijn zusjes ook hadden gereden en bij hem haalde ik hem in 1x. En hij was nog trots dat het hem wel lukte mij te laten slagen. Ik had ook een hele relaxte examinator, hij wist dat ik zenuwachtig was en was echt heel erg aardig. Toen we klaar waren, en hij fluitend naar binnen ging, toen dacht ik zou het? En toen zei hij ik heb goed nieuws, je bent geslaagd. Mijn tranen van de zenuwen en de blijdschap kwamen er gelijk uit!

Sorry maar 11 keer zakken?! Wtf. Dan ben je dus 4x voor 't officiële examen gezakt en 8x zo'n aangepaste examen gehad? Fijn dat je nu wel je rijbewijs hebt het heeft je denk ik veel geld gekost, en hopelijk kan je ook zekerder rijden.

Had hem in 1x, mét foutjes, maar 't gaat om 't totaalplaatje, ze kijken niet naar wat je doet en kunt alleen, maar ook of je de auto meester bent, zelfs je ademhaling.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 4 Empty Re: Rijles

Bericht  Linnie1985 zo 9 jun 2013 - 18:54

Paper Crown schreef:
Linnie1985 schreef:Ik ben 11 keer gezakt Embarassed, maar theorie ging altijd goed. Aangezien ik zo vaak gezakt was met praktijk moest ik 3x theorie doen maar wel 3x in 1x gehaald. Ik hoorde vaak dat ik best wel onzeker reed, en moet je me nu zien, af en toe neem ik wel eens een risico en loop te schelden als een ander niet door rijd Laughing.

De 12e keer ben ik gaan lessen bij de rijschool waar mijn vriend en zijn zusjes ook hadden gereden en bij hem haalde ik hem in 1x. En hij was nog trots dat het hem wel lukte mij te laten slagen. Ik had ook een hele relaxte examinator, hij wist dat ik zenuwachtig was en was echt heel erg aardig. Toen we klaar waren, en hij fluitend naar binnen ging, toen dacht ik zou het? En toen zei hij ik heb goed nieuws, je bent geslaagd. Mijn tranen van de zenuwen en de blijdschap kwamen er gelijk uit!

Sorry maar 11 keer zakken?! Wtf. Dan ben je dus 4x voor 't officiële examen gezakt en 8x zo'n aangepaste examen gehad? Fijn dat je nu wel je rijbewijs hebt het heeft je denk ik veel geld gekost, en hopelijk kan je ook zekerder rijden.

Had hem in 1x, mét foutjes, maar 't gaat om 't totaalplaatje, ze kijken niet naar wat je doet en kunt alleen, maar ook of je de auto meester bent, zelfs je ademhaling.

Ik ben nu absoluut niet onzeker meer. Ik heb hem trouwens van mn ouders gekregen en ik MOEST doorgaan van ze want dat vonden ze zonde van het geld.
Ik rijd iedere dag 40km heen en 40km terug voor mn werk, dus ben nu absoluut niet onzeker meer. Ik vind het heerlijk om te rijden!
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 4 Empty Re: Rijles

Bericht  TukTuk zo 9 jun 2013 - 20:12

Ik vind 11x zakken ook wel bizar, maar denk dat ook naarmate je steeds vaker zakt, die onzekerheid alleen maar erger wordt, en je dus in een negatieve spiraal komt.

Ik ben toen wel in 1x geslaagd, maar was ook enorm zenuwachtig. Tijdens het lessen ook, ik durfde niet volledig op mezelf te vertrouwen, als de instructeur niks zei moest je rechtdoor, en dan ging ik twijfelen bij een rotonde wat ik moest doen bijvoorbeeld, terwijl ik het dondersgoed wist.
Heb toen op aanraden van mijn instructeur de HA gebeld voor Propranolol (Betablokker), en heb dat toen zonder problemen voor geschreven gekregen toen ik uitlegde waarvoor het was.
Dat heeft toen wel heel erg geholpen, en ondanks dat het rijden zeker niet perfect ging, en zelfs nog 5 minuten voor het einde dacht een ingreep te hebben (Trapten beide tegelijk op de rem, ik net iets eerder, en dat merkte ze ook op), had ik het toch gehaald. Het blijft toch altijd maar geluk hebben welke instructeur je hebt.

En van die onzekerheid is ook niks meer te merken, vindt autorijden heerlijk, heb 3 weken na het behalen van mijn rijbewijs mijn eigen auto gekocht en reed dus ook gelijk iedere dag.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 4 Empty Re: Rijles

Bericht  M@niek zo 9 jun 2013 - 22:47

marin, wat balen! Waarom ga je een andere rijschool zoeken? Jammer om al die negatieve verhalen te lezen over het cbr, mijn man is examinator en hij/wij ervaren het helemaal niet zo (ligt misschien aan de regio ofzo).
Ik ben in een keer geslaagd na 15 lessen (maar had ook een hele goede instructeur Rijles - Pagina 4 3079029344)
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 4 Empty Re: Rijles

Bericht  Gast zo 9 jun 2013 - 22:49

M@niek schreef:marin, wat balen! Waarom ga je een andere rijschool zoeken? Jammer om al die negatieve verhalen te lezen over het cbr, mijn man is examinator en hij/wij ervaren het helemaal niet zo (ligt misschien aan de regio ofzo).
Ik ben in een keer geslaagd na 15 lessen (maar had ook een hele goede instructeur Rijles - Pagina 4 3079029344)
15 lessen? :O Was je man soms je examinator? Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 4 Empty Re: Rijles

Bericht  Rush zo 9 jun 2013 - 22:50

KimRosenberg85 schreef:
M@niek schreef:marin, wat balen! Waarom ga je een andere rijschool zoeken? Jammer om al die negatieve verhalen te lezen over het cbr, mijn man is examinator en hij/wij ervaren het helemaal niet zo (ligt misschien aan de regio ofzo).
Ik ben in een keer geslaagd na 15 lessen (maar had ook een hele goede instructeur Rijles - Pagina 4 3079029344)
15 lessen? :O Was je man soms je examinator? Wink
15 lessen van 1 uur, of van 1,5 uur of 2 uur? Dat scheelt ook nog al. Ik ken ook mensen die zo trots zijn dat ze na 20 lessen geslaagd zijn, blijkt dat het 20 lessen van 2 uren waren...
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 4 Empty Re: Rijles

Bericht  Marin zo 9 jun 2013 - 22:58

M@niek schreef:marin, wat balen! Waarom ga je een andere rijschool zoeken?

Omdat ik nu nog reed bij de rijschool in m'n vorige woonplaats. Daar had ik het examen al betaald, dus wilde ik het daar eerst proberen. Maar nu ik gezakt ben, wil ik gewoon lekker in de buurt lessen, veel minder omslachtig dan telkens 3 uur heen en weer reizen voor 2 uur les.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 4 Empty Re: Rijles

Bericht  M@niek ma 10 jun 2013 - 2:17

KimRosenberg85 schreef:
M@niek schreef:marin, wat balen! Waarom ga je een andere rijschool zoeken? Jammer om al die negatieve verhalen te lezen over het cbr, mijn man is examinator en hij/wij ervaren het helemaal niet zo (ligt misschien aan de regio ofzo).
Ik ben in een keer geslaagd na 15 lessen (maar had ook een hele goede instructeur Rijles - Pagina 4 3079029344)
15 lessen? :O Was je man soms je examinator? Wink

Haha nee hoor, dat mag niet eens! En gewoon 15 lessen van 1 uur (voor degene die het vroeg). Mijn man is ook instructeur (geweest, doet half om half) maar heeft genoeg leerlingen die met 20 lessen van een uur slagen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 4 Empty Re: Rijles

Bericht  Paper Crown ma 10 jun 2013 - 2:20

Ik ging ook op met 17 lessen. Er was een plek vrijgekomen dus mijn instructeur vroeg of ik al 'op' wilde. Prima, ik kon al rijden. Ben dus met 18 lessen geslaagd. Reed mezelf ook naar CBR en toen, zal nooit vergeten, stak een zwarte kat over haha dacht ik zak zeker!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 4 Empty Re: Rijles

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 2:23

Oh, wat bijzonder! Ik heb zelf 28 lessen gehad van één uur en wanneer ik dit vertel, krijg ik steeds de reactie hoe weinig dat is. Ik geloof dat het gemiddelde aantal lessen op 40 ligt, ofzo?

Ik vind het wel knap om met zo weinig lessen te slagen, want je bent eerst al een tijdje bezig om de auto überhaupt te leren kennen en onder controle te houden, te leren schakelen, remmen, gassen, richtingaanwijzer, het sturen, alle knopjes etc. En dan komt er nog een heel groot deel aan verkeersinzicht kijken. Ik rij midden door een grote stad en dat vond ik dus echt wel heftig! En al die grote verkeerspleinen/kruispunten/immense rotondes, met allemaal hun eigen regeltjes, ik had er een hele kluif aan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 4 Empty Re: Rijles

Bericht  Fortissimo ma 10 jun 2013 - 2:26

Het echte rijden leer je ook pas wanneer je je rijbewijs hebt. Wat jij zegt Kim over die grote rotondes, heb ik alsnog wel eens! In het bijzonder de rotonde bij Zwolle (bij het bedrijvenpark). Daar begrijp ik nog steeds geen hol van!
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 4 Empty Re: Rijles

Bericht  Rush ma 10 jun 2013 - 2:40

Ik heb ook 17 lessen van 1 uur gehad, dus ik geloof ook heus wel dat het kan. Maar ik ken dus ook genoeg 'dubbele uren' vandaar. Wink. Mijn vriend heeft trouwens maar 7 lessen gehad, maar de meeste jongens hier kunnen ook allang rijden voordat ze rijles nemen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 4 Empty Re: Rijles

Bericht  Reeza ma 10 jun 2013 - 2:50

Pfff ja zo'n rotonde hebben we hier ook (Zaandam), echt geen leuke rotonde! Heb hem al vaak moeten nemen maar vind het nog steeds eng. Niet dat ik het niet snap, want ik weet inmiddels wel welke strook je moet pakken, maar het is zo vaak dat andere bestuurders in de war raken en dan gevaarlijk rijden of van strook gaan wisselen, echt vervelend! Ik mag zo weer lessen om 16:00, rijles nummer 18 inmiddels. Maar nog lang geen examen hier hoor, zou al blij zijn als ik het met 40 lessen red.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 4 Empty Re: Rijles

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum