Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rijles

+29
Rush
Paper Crown
Snirp
Zora
Linnie1985
Mint
Lejow
Starla
Eris
Sayuri
Nyx
June
Marie
Cheesegirl
Aardbei
Fjell
Anousch91
Reeza
Fortissimo
Frappuccino
M@niek
Taeda
Atelier Madame
Gympie
Poubelle
Minx
Tiana
TukTuk
Roos'
33 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Rijles - Pagina 3 Empty Re: Rijles

Bericht  Gast wo 5 jun 2013 - 3:12

Sinds half januari heb ik les, maar geen flauw idee of dat lang is of kort. Wat is gemiddeld, weten jullie dat?

Tof dat je af mag rijden, zeg. Ik hoop echt dat het goed gaat! Het lijkt me echt zenuwslopend.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Marin wo 5 jun 2013 - 3:14

Drie jaar zoals ik is lang laughcry

Nee ik geloof dat 30 a 35 lessen vrij gemiddeld is?

Ik zit intussen denk ik op zo'n 60 a 70 lessen, ik tel niet meer want dan doet m'n portemonnee pijn.

Oh en ik probeer echt helemaal niet zenuwachtig te zijn. Ik kan het gewoon intussen, dus dan kan ik het overmorgen ook.

Daarna nog in de auto van m'n vriend wennen, dat zal nog wel wat worden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast wo 5 jun 2013 - 3:19

Ik heb nog niet zo lang geleden mijn rijbewijs gehaald. Twee maanden heb ik 'm nu en ik vind het echt zó fijn! 28 lessen heb ik gehad en de tweede keer afrijden ben ik geslaagd Very Happy Gelijk ook een auto voor de deur, dus dat is echt heel luxe Very Happy

Succes Marin, ik vond afrijden echt heel spannend Sad

Gast
Gast

Bericht  June wo 5 jun 2013 - 3:23

Wat een spannende dag vrijdag. Mijn vriend mag dan ook rijexamen doen! Succes Rood en Marin!
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Marin wo 5 jun 2013 - 3:25

Oh wat lekker Kim dat je ook direct een auto hebt (een eigen? Niet eentje die je moet delen met je man, bedoel ik). Ik mag uiteraard de auto van m'n vriend gebruiken, maar hij rijdt er zelf elke dag mee naar z'n werk, dus in de praktijk gebruik ik 'm waarschijnlijk alleen als we samen ergens naar toe rijden (mijn ouders bijvoorbeeld). Als ik m'n rijbewijs heb gehaald, mag ik ook direct helemaal naar Groningen rijden van 'm, naar m'n moeder toe. Maar ik vind het wel spannend hoor, dat is zo'n krachtige, snelle auto, en ook nog eens een automaat (met flippers) dus zal wel echt wennen zijn. Zelf een auto kopen is nog niet echt te betalen helaas en zolang ik grotendeels thuis werk ook niet echt nodig natuurlijk.

Ik heb er trouwens drie jaar over gedaan omdat ik steeds tussenpauzes heb gehad en in een andere stad les dan waar ik nu woon (ben intussen verhuisd namelijk een jaar geleden al). Dus het schiet gewoon niet op. Maar hopelijk is dan eindelijk het moment daar dat ik er klaar voor/mee ben!

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin wo 5 jun 2013 - 3:25

June schreef:Wat een spannende dag vrijdag. Mijn vriend mag dan ook rijexamen doen! Succes Rood en Marin!

:cheering:

Leuk! Spannend!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Reeza wo 5 jun 2013 - 3:37

Succes Rood en Marin!

Ik heb gelukkig in één keer mijn theorie gehaald, maar het lessen gaat nog niet super. Morgen mijn (volgens mij) 17e les. Ik probeer twee keer per week te gaan maar dat lukt niet altijd naast mn werk en drie keer per week sporten. Kan ook alleen maar lessen van maandag t/m donderdag, andere dagen werkt mn instructeur niet.
Snelweg vind ik inmiddels iets minder eng, maar echt relaxed is het niet, vooral het invoegen. Schakelen gaat over het algemeen wel, parkeren zijn we nu aan het oefenen. Komt echt veel bij kijken nog, dat rijden, pfff!
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  Gast wo 5 jun 2013 - 3:37

Marin schreef:Oh wat lekker Kim dat je ook direct een auto hebt (een eigen? Niet eentje die je moet delen met je man, bedoel ik). Ik mag uiteraard de auto van m'n vriend gebruiken, maar hij rijdt er zelf elke dag mee naar z'n werk, dus in de praktijk gebruik ik 'm waarschijnlijk alleen als we samen ergens naar toe rijden (mijn ouders bijvoorbeeld). Als ik m'n rijbewijs heb gehaald, mag ik ook direct helemaal naar Groningen rijden van 'm, naar m'n moeder toe. Maar ik vind het wel spannend hoor, dat is zo'n krachtige, snelle auto, en ook nog eens een automaat (met flippers) dus zal wel echt wennen zijn. Zelf een auto kopen is nog niet echt te betalen helaas en zolang ik grotendeels thuis werk ook niet echt nodig natuurlijk.

Ik heb er trouwens drie jaar over gedaan omdat ik steeds tussenpauzes heb gehad en in een andere stad les dan waar ik nu woon (ben intussen verhuisd namelijk een jaar geleden al). Dus het schiet gewoon niet op. Maar hopelijk is dan eindelijk het moment daar dat ik er klaar voor/mee ben!

Wij hebben samen een auto gekocht op de dag dat ik mijn rijbewijs haalde. We overleggen dus gewoon wie hem wanneer meeneemt. We werken beiden op fietsafstand van ons werk (5-10min), waar het moeilijk is met parkeren (in de stad), dus meestal kan ik 'm gewoon pakken wanneer ik maar wil en staat 'ie voor de deur Very Happy

Ik ben af en toe echt aan het zoeken naar functionele ritjes, omdat ik autorijden zo leuk vind. Af en toe ga ik ook gewoon een stuk rijden, zonder doel, haha! Ik heb ook al een paar keer vrienden weggebracht, die voor werk ergens moesten zijn, ze krijgen dan reiskosten vergoed en ik kan lekker rijervaring opdoen Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 5 jun 2013 - 3:56

Ah ja dan hebben jullie 'm allebei niet dagelijks nodig. Goed opgelost.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Cheesegirl wo 5 jun 2013 - 5:14

Bedankt!

Succes Marin!
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Marin vr 7 jun 2013 - 1:35

Helaas, gezakt. Ik reed super ontspannen vond ik zelf, maar volgens de examinator reed ik toch te onvoorzichtig. Te hard over drempeltjes heen en kwam te hard op kruispunten af enzo. Dus nu mooi klote en huilend in de trein :-(
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Atelier Madame vr 7 jun 2013 - 1:36

Aaah Marin wat kut Sad. Veel mensen zakken de eerste keer maar ti's en blijft ontzettend zuur.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Willem vr 7 jun 2013 - 1:41

Lieve Marin, wat rot. Mijn eerste examen eindigde helaas op dezelfde manier. Je hebt er voor nu weinig aan, maar je bent in elk geval een ervaring rijker. Dat gaat je in je volgende examen zeker helpen.
Willem
Willem
Prater
Prater

Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12

Bericht  Marin vr 7 jun 2013 - 1:42

Ja ik geloofde m ook gewoon niet toen ie het zei. Hij zei zo van 'ik heb slecht nieuws voor je', dus ik dacht echt nog oh haha zo'n hele suffe 'je moet nu maar gaan sparen voor een auto' grap. Dus toen ie zei dat ik gezakt was, zei ik echt van huh, oh, huh?

Ik vind t mooi stom, als ik te voorzichtig had gereden was t ook niet goed.
Natuurlijk zal t wel niet perfect geweest zijn, maar ik had toch echt niet verwacht dat t zó slecht ging ofzo.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Nyx vr 7 jun 2013 - 1:45

Ah wat kut Marin.

Toen ik dacht dat ik super had gereden, reed ik te voorzichtig. Toen ik dacht dat ik een gevaar op de weg was, was ik opeens geslaagd. Het blijft een momentopname, volgens mij.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Sayuri vr 7 jun 2013 - 1:45

Maffiapraktijken! Ik reed zelf het beste de 1e keer dat ik opging, maar mijn examinator vond me te voorzichtig en niet assertief genoeg, al had ik geen fouten gemaakt en reed ik ook niet te traag. Het was gewoon zijn algemene indruk van mij en ik had hem daarmee dus niet kunnen overtuigen dat ik bekwaam was om te rijden.

Nou de keren daarna is mijn rij-instructeur dus meegegaan, zat op de achterbank en mocht niet tegen mij praten, maar kon op die manier alles in de gaten houden. Toen wel terecht gezakt (mijn zelfvertrouwen kwijt door de rare gang van zaken de 1e keer). De 3e keer, weer met instructeur op de achterbank, wel geslaagd.

Ik heb soms het idee dat ze graag een bepaald percentage de eerste keer laten zakken om meer meer centjes te vangen. Had je zelf het idee dat je geslaagd was?

Edit: je hebt het antwoord hierboven al gegeven
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Bericht  Gast vr 7 jun 2013 - 1:59

Aaaa, wat klóte zeg! Snap helemaal dat je moet huilen. Echt, ik snap het ook niet. De ene keer ben je te agressief, de andere keer weer te voorzichtig. Sukkels.

Ik heb net de tweede keer theorie weer niet gehaald. Twee fout te veel. Daarvóór was ik in een overvol CBR van de trap gevallen, maar ik mocht niet nog even snel water op m'n schaafwonden doen en controleren of ik bloed had. Toen heb ik met trillip en ingehouden woede de afneemster een flinke verbale oplawaai gegeven. Vervolgens heel het examen shakend gedaan, dus ik vind dat ik het nog goed gedaan heb, maar twee fout.

Gast
Gast

Bericht  Eris vr 7 jun 2013 - 2:05

Ah balen Marin Sad
Heb je een beetje vertrouwen opgebouwd en bam het is weer weg. Dat wat Sayuri zegt is mijn idee ook. Het lijkt soms of een examinator al voor je überhaupt een meter hebt gereden al besloten heeft of je slaagt of zakt.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Marin vr 7 jun 2013 - 2:05

Oooh Roodje toch! Ik moet alleen al huilen om jouw zielige verhaal. Lang leve zonnebrillen in de trein met dit lekkere weer. Cool
Wat een vreselijke situatie, echt geen wonder dat je zat te trillen en shaken, dan ben je zo uit balans gehaald. Zonde zonde zonde. Maar t lag niet aan jou dus! Jij gaat t ook echt wel halen.

Ooh ja klote, dat doet me denken.. M'n theorie is nog maar een maand geldig. Ja fack, dan moet ik helemaal haast maken met een nieuwe rijschool bij me in de buurt vinden en wennen aan nieuwe instructeur en auto en gebied. Aaaaah damn waar de f ga ik dat geld nu vandaan halen? Oh de paniek..

Ja verder ben ik wel weer rustig hoor. Ik heb mezelf maar op Starbucks getrakteerd. Cafeïne suiker shot mocht wel.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin vr 7 jun 2013 - 2:08

Dank jullie wel trouwens voor de lieve woorden om me op te beuren, dat helpt wel :-) heb alweer bijna thuis gelukkig.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 7 jun 2013 - 3:03

Balen dat je gezakt bent Marin, maar je weet nu wel een beetje wat je ervan kunt verwachten. Ik reed tijdens mijn examen 30 in een 30-zone en kreeg achteraf te horen dat ik te langzaam reed, ik mocht wel 40 daar Rijles - Pagina 3 878948377 Gelukkig wel geslaagd, maar ze hebben altijd wel iets stoms op te merken geloof ik.

Gast
Gast

Bericht  Marin vr 7 jun 2013 - 3:19

Jente schreef:Balen dat je gezakt bent Marin, maar je weet nu wel een beetje wat je ervan kunt verwachten. Ik reed tijdens mijn examen 30 in een 30-zone en kreeg achteraf te horen dat ik te langzaam reed, ik mocht wel 40 daar Rijles - Pagina 3 878948377 Gelukkig wel geslaagd, maar ze hebben altijd wel iets stoms op te merken geloof ik.

Huh wat stom! Dat is wel heel krom.

Ik baal nu als een stekker, want ik had me niet gerealiseerd dat er natuurlijk in Amsterdam ook dikke wachttijd zal zijn voor de aanvraag voor het examen. Dus dan is m'n theorie natuurlijk alweer verlopen. Shit hee. Moet ik theorie ook weer opnieuw doen. Maandag maar direct naar nieuwe rijschool bellen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 7 jun 2013 - 3:24

Marin, het kan zijn dat je een rijschool kunt vinden die meerdere examens inkopen. Dan weten ze nog niet precies voor wie, maar dan boeken ze er alvast een paar. Dus je zou kunnen proberen of er ergens een rijschool is die een examen 'over' heeft.

Gast
Gast

Bericht  Marin vr 7 jun 2013 - 3:25

Ah da's wel goede tip! Dank je.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk vr 7 jun 2013 - 3:30

Wat balen zeg! Het is inderdaad wel een idee om rond te kijken of er rijscholen zijn die al examens ingekocht hebben, vaak hebben grote rijscholen dat wel.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud