Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rijles

+29
Rush
Paper Crown
Snirp
Zora
Linnie1985
Mint
Lejow
Starla
Eris
Sayuri
Nyx
June
Marie
Cheesegirl
Aardbei
Fjell
Anousch91
Reeza
Fortissimo
Frappuccino
M@niek
Taeda
Atelier Madame
Gympie
Poubelle
Minx
Tiana
TukTuk
Roos'
33 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Rijles Empty Rijles

Bericht  Roos' zo 20 jan 2013 - 8:19

Via de zoekfunctie geen algemeen rijles topic kunnen vinden daarom start ik een nieuwe. Wie is er nog meer bezig met lessen?
Ik had gisteren mijn 2e les, ging best aardig, viel best mee rijden in de sneeuw! Ik voelde me nog wel een beetje stom, ik probeerde de koppeling onder de knie te krijgen maar omdat ik met zoveel dingen tegelijk bezig was lette ik niet goed meer op het verkeer dat ik zelfs ging stoppen voor een groen licht laughcry

Roos'
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 109
Registratiedatum : 20-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles Empty Re: Rijles

Bericht  TukTuk zo 20 jan 2013 - 8:23

Als dat het ergste is wat je overkomt tijdens je 2e les, mag je best trots zijn hoor! Wink
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles Empty Re: Rijles

Bericht  Tiana zo 20 jan 2013 - 8:24

Ik heb deze week ook mijn 2e rijles gehad. Het is best lastig, omdat je ineens op zoveel dingen moet letten en meerdere dingen tegelijk moet doen. Ik haal steeds door de war bij het afremmen wanneer nu eerst de koppeling moet en wanneer de rem eerst moet. Bij hoge snelheid moet je eerst remmen en dan de koppeling intrappen, ik weet het wel, maar deed het toch verkeerd. En ik rem te snel, we stonden te ver van een andere auto af bij het stoplicht. Maar daarom heb je rijles he, zodat je het kunt leren. :P
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles Empty Re: Rijles

Bericht  Roos' zo 20 jan 2013 - 8:29

Haha ja dat remmen gaat bij mij ook niet helemaal goed. Ik kom elke keer met een schok tot stilstand, ik heb het gisteren met mn instructeur geoefend maar het lukt me gewoon niet :S
Hoevaak lessen jullie?

Roos'
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 109
Registratiedatum : 20-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles Empty Re: Rijles

Bericht  Tiana zo 20 jan 2013 - 8:32

Ooh haha, dat had ik de eerste les, van de week niet meer. Maar toch remde ik nog te snel, waardoor ik te vroeg stopte. Ik heb 1x in de week een les van 2 uur.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles Empty Re: Rijles

Bericht  TukTuk zo 20 jan 2013 - 8:34

Roos' schreef:Haha ja dat remmen gaat bij mij ook niet helemaal goed. Ik kom elke keer met een schok tot stilstand, ik heb het gisteren met mn instructeur geoefend maar het lukt me gewoon niet :S
Hoevaak lessen jullie?

Ik heb mn rijbewijs al, maar ik leste vaak 2x per week, en dan vaak 1,5 uur. Heb ook veel lessen in de sneeuw gehad, ideaal, heb nu ook geen enkele angst om met sneeuw en gladheid de weg op te gaan:)
Maar ik deed ook wel veel stomme dingen hoor, zoals, eerst netjes gas los laten omdat ik op een rood stoplicht afrij, zien dat het groen wordt, en proberen in zijn 4, met een snelheid van 15km per uur weer verder te rijden Laughing. Toen stond ik ook stil Rijles 3079029344
Of invoegen op een snelweg tijdens een langzaamrijdende file, en dan zo erg aan het opletten of de auto achter me er wel tussen liet, dat ik bijna tegen de auto voor me aanknalde omdat ik geen enkele keer vooruit keek.. Rolling Eyes
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles Empty Re: Rijles

Bericht  Tiana zo 20 jan 2013 - 8:38

Ik vergat een paar keer terug te schakelen, zegt de rij-instructeur oeh hij pikt het nog net! Weet je wel in welke versnelling je zit? Uhhh... ooh in z'n 3. laughcry
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles Empty Re: Rijles

Bericht  Roos' zo 20 jan 2013 - 8:40

Ja of met richting aanwijzen, ging van links naar rechts en weer terug Very Happy Ach, er staat niet voor niets een L op het dak smile Ik vind het wel heel erg leuk autorijden, heb ook hele aardige instructeur.

Roos'
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 109
Registratiedatum : 20-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles Empty Re: Rijles

Bericht  Tiana zo 20 jan 2013 - 8:41

Ik vind het ook heel leuk! Eigenlijk zouden we deze week stuuroefeningen gaan doen, maar dat gaan we komende week oefenen denk ik!
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles Empty Re: Rijles

Bericht  TukTuk zo 20 jan 2013 - 8:45

Stylegirl schreef:Ik vergat een paar keer terug te schakelen, zegt de rij-instructeur oeh hij pikt het nog net! Weet je wel in welke versnelling je zit? Uhhh... ooh in z'n 3. Rijles 394967

Ben ook wel eens in zijn 3 weggereden Rijles 394967 Oeps!
Ik heb overigens ook heel langs problemen gehad met koppeling op laten komen, bij het wegrijden voor een groen stoplicht bijvoorbeeld. Zei mn instructeur ook altijd "Ja deze auto pikt het nog, omdat het een diesel is, maar als je straks in een benzine auto rijdt, zal hij wel afslaan"
Is uiteindelijk ook wel goedgekomen :P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles Empty Re: Rijles

Bericht  Minx zo 20 jan 2013 - 9:16

Ik kon op een gegeven moment de helling proef vloeiend in de 2 dus dat gebeurt iedereen wel eens dat terug vergeten te schakelen Wink
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles Empty Re: Rijles

Bericht  Poubelle zo 20 jan 2013 - 10:00

Ik heb m'n rijbewijs nog niet zo lang en heb nog steeds stomme acties.
Laatst reed ik van Den Haag naar huis, die weg kende ik niet. Ik had gps ingeschakeld op m'n telefoon maar die viel uit dus m'n vriendin en ik deden maar wat. Ik stond bij de stoplichten op de verkeerde baan en dacht, als de baan naast mij gaat rijden kan ik er wel achteraan. Ik wilde dus wegrijden, viel ik uit. Dat probeerde ik nog 5 x tot ik schuin op 2 banen stond, er meer auto's aankwamen en ik lichtelijk in paniek raakte. Zegt m'n vriendin heel droog 'in welke versnelling sta je eigenlijk?'' Toen bleek dat 'ie nog in z'n 3 stond laughcry

Het lessen vond ik erg leuk, ik had ook een gezellig instructeur. Dat scheelt zoveel, of je er een klik mee hebt of niet! Een paar jaar terug had ik een eikel als instructeur, ik werd enorm zenuwachtig van hem. Uiteindelijk ben ik gestopt en toen heb ik heel lang niet meer durven lessen.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles Empty Re: Rijles

Bericht  Gympie zo 20 jan 2013 - 10:02

Leuk topic. Ik ga ook beginnen. Moet alleen nog wel alles regelen. Deze week ga ik de rijschool bellen.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles Empty Re: Rijles

Bericht  Atelier Madame zo 20 jan 2013 - 11:18

Ik heb nu ruim een jaar m'n rijbewijs, rijden gaat heel goed. Maar eer dat ik ,mn rijbewijs had :nopompom: Ben 5 keer opgeweest toen ik pas slaagde. Combi van slecht rijschool, faalangst, te weinig lessen, lullige examinator en gewoon stomme pech. Uiteindelijk met 70 uur lessen in totaal geslaagd. Zo blij mee nog steeds drunken
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles Empty Re: Rijles

Bericht  Taeda zo 20 jan 2013 - 18:42

Poubelle schreef:Ik heb m'n rijbewijs nog niet zo lang en heb nog steeds stomme acties.

Ik heb mijn rijbewijs al meer dan vier jaar, maar laat de auto ook nog wel eens afslaan, omdat hij in de verkeerde versnelling staat nerd
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles Empty Re: Rijles

Bericht  Atelier Madame zo 20 jan 2013 - 19:18

Taeda schreef:
Poubelle schreef:Ik heb m'n rijbewijs nog niet zo lang en heb nog steeds stomme acties.

Ik heb mijn rijbewijs al meer dan vier jaar, maar laat de auto ook nog wel eens afslaan, omdat hij in de verkeerde versnelling staat nerd

Maar het wordt gelukkig wel steeds minder :-D
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles Empty Re: Rijles

Bericht  M@niek zo 20 jan 2013 - 22:58

Ik heb ook alweer bijna 4 jaar mn rijbewijs en heb ook nog vaak stomme acties.

Toen ik net mn rijbewijs had vond ik helling trekken echt moeilijk, en bij ons in de buurt ligt een grote bult en reed nog liever om dan daar helling te trekken haha. Mijn man heeft mij veel geholpen (examinator) maar ook veel commetaar gehad haha
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles Empty Re: Rijles

Bericht  Frappuccino zo 20 jan 2013 - 23:32

Herkenbaar allemaal! Ik wilde gisteren wegrijden en snapte niet waarom de auto niet van zijn plek kwam, had ik hem nog in de vrij staan Rijles 394967 Ik heb nu een jaar mijn rijbewijs, ik heb hem vorig jaar net gehaald voordat de winter losbarstte. Erg jammer, want daardoor heb ik nooit met sneeuw en gladheid hoeven te rijden... En nu vind ik dat dus echt doodeng, het scheelt dat ik de auto doordeweeks niet nodig heb omdat ik alles op de fiets kan doen, maar ik zou nu ook echt niet durven te rijden denk ik!
Frappuccino
Frappuccino
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 323
Punten : 343
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles Empty Re: Rijles

Bericht  Fortissimo zo 20 jan 2013 - 23:47

Je maakt jezelf alleen maar banger zo JustHanna! Niet nodig! Je weet hoe je moet rijden en als je voorzichtig doet, is er niks aan de hand.
Ik heb 3 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald, 1 dag voordat de sneeuw losbarstte. Toen had ik hem al versneld aangevraagd, dus ik kon hem op halen terwijl er centimeters sneeuw lagen. Maar ik ben gewoon een rondje gaan rijden die middag. Daar leer je het meeste van!
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles Empty Re: Rijles

Bericht  Frappuccino ma 21 jan 2013 - 0:02

Ja, ik weet dat verstandelijk ook wel. Ergens vind ik het ook erg jammer dat ik mijn auto niet dagelijks nodig heb, dat ik gewoon geen keuze heb en wel met de auto moet gaan. Maar stukje bij beetje leer ik wel bij, ik had bijv. in mijn rijlessen ook nooit in het donker gereden, dat durfde ik in het begin ook echt niet en dat heeft ook wel even geduurd voordat ik dat niet eng meer vond. Maar ondertussen is dat geen probleem meer gelukkig smile
Frappuccino
Frappuccino
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 323
Punten : 343
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles Empty Re: Rijles

Bericht  Gympie di 12 feb 2013 - 4:24

Ik heb vandaag mijn eerste les gehad en ik vond het zo leuk! cheers
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles Empty Re: Rijles

Bericht  Reeza di 12 feb 2013 - 4:36

Fijn Gympie!

Ik ga volgende maand beginnen en ben er nu al bang voor.. Ik ben dan 26 dus het wordt wel een keer tijd Yes
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles Empty Re: Rijles

Bericht  Gympie di 12 feb 2013 - 4:55

Hopelijk heb je een fijne instructeur! Ik was vanmorgen ook nogal zenuwachtig, maar het viel van me af zodra ik achter het stuur zat. Toen kwam er meer een soort vrolijke kick, haha.

Nu zit ik alleen steeds in mijn hoofd de handelingen te herhalen, beetje vermoeiend. Rijles 394967
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles Empty Re: Rijles

Bericht  Anousch91 di 12 feb 2013 - 6:41

Ah leuk Gympie! Veel plezier & succes.

Ik heb nu sinds 2 weken mijn rijbewijs, heerlijk!

Anousch91
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 250
Registratiedatum : 29-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles Empty Re: Rijles

Bericht  Fjell di 12 feb 2013 - 8:54

Ik ga over 2 weken beginnen met een opfriscursus smile Heb op mijn 19de mijn rijbewijs wel gehaald maar daarna door verschillende omstandigheden nooit veel gereden en laatste 2 jaar helemaal niet meer.. Heb nu wel weer heel veel zin om te gaan autorijden maar durf eigenlijk niet alleen zomaar de weg weer op dus ga eerst weer even wat lessen nemen!
Fjell
Fjell
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 120
Punten : 124
Registratiedatum : 26-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles Empty Re: Rijles

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum