Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rijles

+29
Rush
Paper Crown
Snirp
Zora
Linnie1985
Mint
Lejow
Starla
Eris
Sayuri
Nyx
June
Marie
Cheesegirl
Aardbei
Fjell
Anousch91
Reeza
Fortissimo
Frappuccino
M@niek
Taeda
Atelier Madame
Gympie
Poubelle
Minx
Tiana
TukTuk
Roos'
33 plaatsers

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Rijles - Pagina 5 Empty Re: Rijles

Bericht  Paper Crown ma 10 jun 2013 - 3:20

Reeza schreef:Pfff ja zo'n rotonde hebben we hier ook (Zaandam), echt geen leuke rotonde! Heb hem al vaak moeten nemen maar vind het nog steeds eng. Niet dat ik het niet snap, want ik weet inmiddels wel welke strook je moet pakken, maar het is zo vaak dat andere bestuurders in de war raken en dan gevaarlijk rijden of van strook gaan wisselen, echt vervelend! Ik mag zo weer lessen om 16:00, rijles nummer 18 inmiddels. Maar nog lang geen examen hier hoor, zou al blij zijn als ik het met 40 lessen red.

Jaaa,de horror!!! Hatelijk die rotonde, steeds een opschuiven en opletten op de verkeerslichten en op de rest die de rotonde ook niet snapt. Ik moest in zaandam afrijden, maar gelukkig niet over de rotonde, anders was ik nu nog bezig haha!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 5 Empty Re: Rijles

Bericht  Marin ma 10 jun 2013 - 3:25

Nou, mijn nieuwe rijles bij nieuwe rijschool staat alweer geplanned voor eind deze week smile
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 5 Empty Re: Rijles

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 3:48

Rush schreef:Ik heb ook 17 lessen van 1 uur gehad, dus ik geloof ook heus wel dat het kan. Maar ik ken dus ook genoeg 'dubbele uren' vandaar. Wink. Mijn vriend heeft trouwens maar 7 lessen gehad, maar de meeste jongens hier kunnen ook allang rijden voordat ze rijles nemen.
Rijden ze dan zonder rijbewijs al rond voor hun 17/18e? :O

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 5 Empty Re: Rijles

Bericht  Rush ma 10 jun 2013 - 3:53

KimRosenberg85 schreef:
Rush schreef:Ik heb ook 17 lessen van 1 uur gehad, dus ik geloof ook heus wel dat het kan. Maar ik ken dus ook genoeg 'dubbele uren' vandaar. Wink. Mijn vriend heeft trouwens maar 7 lessen gehad, maar de meeste jongens hier kunnen ook allang rijden voordat ze rijles nemen.
Rijden ze dan zonder rijbewijs al rond voor hun 17/18e? :O
Ja nouja niet 'rond', maar op eigen erf of een verlaten industrieterrein of op de tractor (met certificaat) vanaf 16 jaar, daar leer je ook een hoop van ook in het verkeer.

Het broertje en zusje van m`n vriend leren ook 'thuis' rijden.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 5 Empty Re: Rijles

Bericht  Willem ma 10 jun 2013 - 3:56

Marin schreef:Nou, mijn nieuwe rijles bij nieuwe rijschool staat alweer geplanned voor eind deze week Rijles - Pagina 5 561177

Goed zo! Fijn dat je snel door kan.
Willem
Willem
Prater
Prater

Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 5 Empty Re: Rijles

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 3:58

Rush schreef:
KimRosenberg85 schreef:
Rush schreef:Ik heb ook 17 lessen van 1 uur gehad, dus ik geloof ook heus wel dat het kan. Maar ik ken dus ook genoeg 'dubbele uren' vandaar. Wink. Mijn vriend heeft trouwens maar 7 lessen gehad, maar de meeste jongens hier kunnen ook allang rijden voordat ze rijles nemen.
Rijden ze dan zonder rijbewijs al rond voor hun 17/18e? :O
Ja nouja niet 'rond', maar op eigen erf of een verlaten industrieterrein of op de tractor (met certificaat) vanaf 16 jaar, daar leer je ook een hoop van ook in het verkeer.

Het broertje en zusje van m`n vriend leren ook 'thuis' rijden.
Aha, dat is hier in de stad echt not done ...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 5 Empty Re: Rijles

Bericht  Rush ma 10 jun 2013 - 3:59

Ik denk dat je in de stad ook weinig jongeren met tractors tegenkomt die thuis een erf hebben dat groot genoeg is om te leren autorijden. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 5 Empty Re: Rijles

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 4:03

Mijn rijinstructeur vertelde dat hij ook wel eens dat soort jongens kreeg, maar dat het soms ook juist langer kon duren, doordat ze zichzelf allerlei dingen hadden aangeleerd, die niet goed waren. Automatismen afleren kost meer tijd, dan iets nieuws aanleren en is ook lastiger. Plus nog dat ze vaak dénken dat ze al heel goed kunnen rijden, waardoor ze zichzelf overschatten in complexe verkeerssituaties.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 5 Empty Re: Rijles

Bericht  Marin ma 10 jun 2013 - 4:05

Haha ja mijn instructeur vertelde me ook dat ik wel een soort van 'handicap' had, doordat ik een hoogopgeleide relatief oudere vrouw ben (ik ben 28, maar dus duidelijk geen 18 meer), dus ik benaderde alles véél te theoretisch. Maar hij zei wel dat hij dát type veel uitdagender vindt om te leren rijden, dan die 18 jarige jongetjes die alleen maar willen scheuren. Hij vond me wel echt een gemotiveerde, prettige leerling, dus dat is dan wel weer leuk om te horen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 5 Empty Re: Rijles

Bericht  Caroow ma 10 jun 2013 - 4:08

Ik moet ook weer op rijles Neutral Ik stel het al veel te lang uit, maar ik vind autorijden gewoon hartstikke saai.

Morgen ga ik echt echt echt mijn theorieboeken kopen en beginnen met leren, want steeds lopen is ook niet wat.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 5 Empty Re: Rijles

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 4:08

Marin, die handicap had ik ook inderdaad! Ik dacht veel teveel na over alles! Het blijkt op je 18e een stuk makkelijker te zijn, omdat (de meesten) nog wat vrijer/impulsiever zijn en in staat om gewoon te doén, zonder al teveel na te denken wát ze eigenlijk doen en waarom.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 5 Empty Re: Rijles

Bericht  Willem ma 10 jun 2013 - 4:13

Caroow schreef:Ik moet ook weer op rijles Neutral Ik stel het al veel te lang uit, maar ik vind autorijden gewoon hartstikke saai.

Morgen ga ik echt echt echt mijn theorieboeken kopen en beginnen met leren, want steeds lopen is ook niet wat.

Saai? Ik vond het zeker tijdens het lessen best een verslaving, in de periode dat het goed ging tenminste. Ik heb ook een aantal maanden gehad dat ik er niets van bakte, toen ben ik ook een tijdje gestopt na het eerste gefaalde examen. Daarna het weer opgepakt en met een stuk meer motivatie en wijsheid geslaagd. Hoeveel lessen heb je al gehad en hoe lang is het geleden?
Willem
Willem
Prater
Prater

Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 5 Empty Re: Rijles

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 4:40

Ik heb 10 lessen van anderhalf uur gehad en ben ik 1 keer geslaagd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 5 Empty Re: Rijles

Bericht  GreenGrass ma 10 jun 2013 - 4:59

Ik heb mijn eerste examen gedaan na 53 lessen ofzo en toen gezakt. Mijn tweede examen heb ik nog een stuk of 5 lessen gedaan en toen wel geslaagd. Ik heb jaren niet gereden, maar nu mijn eigen auto. Ik begin het best leuk te vinden Very Happy
Ik heb nu ook het idee dat ik veel meer inzicht heb dan destijds, toen was het maar trucjes leren...
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 5 Empty Re: Rijles

Bericht  Caroow ma 10 jun 2013 - 5:09

Willem schreef:
Caroow schreef:Ik moet ook weer op rijles Neutral Ik stel het al veel te lang uit, maar ik vind autorijden gewoon hartstikke saai.

Morgen ga ik echt echt echt mijn theorieboeken kopen en beginnen met leren, want steeds lopen is ook niet wat.

Saai? Ik vond het zeker tijdens het lessen best een verslaving, in de periode dat het goed ging tenminste. Ik heb ook een aantal maanden gehad dat ik er niets van bakte, toen ben ik ook een tijdje gestopt na het eerste gefaalde examen. Daarna het weer opgepakt en met een stuk meer motivatie en wijsheid geslaagd. Hoeveel lessen heb je al gehad en hoe lang is het geleden?

30 lessen van anderhalf uur in 2010 en 2011.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 5 Empty Re: Rijles

Bericht  Willem ma 10 jun 2013 - 5:17

Caroow schreef:

30 lessen van anderhalf uur in 2010 en 2011.

Dan zou je al een aardig eind moeten zijn toch? Begin eens met een proefles, wie weet valt het je enorm mee en heb je daarna wel weer de motivatie om het af te maken.
Willem
Willem
Prater
Prater

Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 5 Empty Re: Rijles

Bericht  Gympie ma 10 jun 2013 - 6:09

Ik denk dat het ook best afhangt van waar je lest en afrijdt. In een stad rijden is complexer dan in een dorpengebied rijden.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 5 Empty Re: Rijles

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 7:16

Gympie schreef:Ik denk dat het ook best afhangt van waar je lest en afrijdt. In een stad rijden is complexer dan in een dorpengebied rijden.
Echt wel! Alleen als je dan met je 15 lessen voor de eerste keer in de randstad komt, dan ben je de lul. Ben dan toch blij dat ik veel situaties al heb kunnen oefenen tijdens mijn lessen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 5 Empty Re: Rijles

Bericht  Rush ma 10 jun 2013 - 7:20

KimRosenberg85 schreef:
Gympie schreef:Ik denk dat het ook best afhangt van waar je lest en afrijdt. In een stad rijden is complexer dan in een dorpengebied rijden.
Echt wel! Alleen als je dan met je 15 lessen voor de eerste keer in de randstad komt, dan ben je de lul. Ben dan toch blij dat ik veel situaties al heb kunnen oefenen tijdens mijn lessen.
Daarom ben ik toen ik m`n rijbewijs net had direct een paar keer naar en door Amsterdam gereden. Rustig blijven en goed opletten. Het enige wat ik daar verschrikkelijk vind is dat voetgangers en fietsers gewoon overal maar oversteken en tussendoor rijden en dat ze gewoon tegelijk van 6 kanten aan komen. Maar als je daar woont en les hebt, ben je dat waarschijnlijk ook al wat gewend.


Laatst aangepast door Rush op ma 10 jun 2013 - 8:15; in totaal 3 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 5 Empty Re: Rijles

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 8:11

KimRosenberg85 schreef:
Gympie schreef:Ik denk dat het ook best afhangt van waar je lest en afrijdt. In een stad rijden is complexer dan in een dorpengebied rijden.
Echt wel! Alleen als je dan met je 15 lessen voor de eerste keer in de randstad komt, dan ben je de lul. Ben dan toch blij dat ik veel situaties al heb kunnen oefenen tijdens mijn lessen.

Dat hoeft dus niet... Ik heb les gehad in de Randstad. Ook in het centrum van Amsterdam enzo... Je kunt ook gewoon talent hebben Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 5 Empty Re: Rijles

Bericht  Marin ma 10 jun 2013 - 8:17

Ik ben ook wel blij dat ik in Den Haag les heb gehad met alle trams. M'n nieuwe examengebied zit ook in Amsterdam.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 5 Empty Re: Rijles

Bericht  Marin do 13 jun 2013 - 4:39

Zo... Ik heb net m'n eerste Amstelveense rijles ook al gehad. Of eigenlijk Amsterdamse, want ik mocht direct het centrum in: Hoppa, zo langs het Centraal Station, daar waar half Nederland al amper durft te rijden met alle toeristen en smalle straatjes. Dus nu word ik van Haagse toch ook nog een Amsterdamse bestuurder. Vroemvroem!


De auto is overigens wel echt enorm wennen,  het voelt echt heel anders. M'n instructeur was op zich wel tevreden over me, al zijn er wel dingen die hij weer totaal anders zegt dan wat ik geleerd heb. Altijd fijn... Maar ik moet maar proberen het examen zo snel mogelijk aan te vragen, want dan kan ik hopelijk het nog nét voor m'n theorie niet meer geldig is halen. 
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 5 Empty Re: Rijles

Bericht  Willem do 13 jun 2013 - 4:41

Die ervaring is alleen maar mooi meegenomen! Ik heb rijles in het oosten des lands gehad en heb dus 0 ervaring met trams of situaties in grote steden, daar baal ik soms wel van. Heb je een goed gevoel bij je nieuwe instructeur?
Willem
Willem
Prater
Prater

Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 5 Empty Re: Rijles

Bericht  Marin do 13 jun 2013 - 4:59

Vind het lief dat je zo meeleeft Willem. Dank je :-)

En ja trams was ik gelukkig wel gewend uit DH maar ik vond dit stukje Amsterdam toch best even pittig met al die overstekende toeristen! Maar t ging relatief goed. 
M'n instructeur (aardige kerel hoor) denkt dat ik nog iets van 5 dubbel lessen nodig heb voor de puntjes op de i en het wennen aan het gebied en auto. Nu maar hopen dat het kan voor m'n theorie verloopt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 5 Empty Re: Rijles

Bericht  Gympie do 13 jun 2013 - 5:43

Klinkt wel positief, Marin!
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles - Pagina 5 Empty Re: Rijles

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum