Hoeveel geld besteden jullie aan boodschappen
+73
strawberry
litllejoy
Shopaholic
Rouxxxe
Poeke
Slakje
Thunder
Japie
Blond
silly-one
SDL
sanne-84
teletascha
Rovine
Sophiee
Tiana
Darius
Appeltje
Puggle
Silver
Arwyn
Green_Pepper
Caroow
Minx
Snoes
Champagne
Taeda
Sun88
Atelier Madame
nijntje4
PapillonRose
Theeleut
Parel
Mamsie
Mouse10
Fortissimo
Manderijn
luenca
Zonnetje
Elodie
Tania
Coccinelle
SuperGrover
mezzoforte
Luce
Pommes
Paper Crown
Charles
Linda
Mizz_S
Twellie
rianne287
mo-lola
minoessepoes
madam
Shisha
Roxi3
Toet
Ibbeltje
Highway
Aziraphale
Rush
Pruim
Sterrin_
Reeza
Loes263
Sarah1985
Muus
Fearie
Elliot
Marin
Bazinga
Punk'd
77 plaatsers
Pagina 4 van 6
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Hoeveel geld besteden jullie aan boodschappen
Indigo schreef:haha maar waarom streep je chips en zongedroogde tomaatjes door en kom je niet met een alternatief . Wat nou als ze ze nodig had voor een recept o.i.d.
Daarnaast is chips niet duur vind ik. Iets van 0.90 cent per zak.
Ja ok die zongedroogde tomaten kan maar het blijft wel een luxe product. Net als chips. Het is niet dat je dat nodig hebt. Ik had trouwens nog veel meer kunnen strepen Het blijft een kwestie van keuzes maken. Als ik keek naar mijn boodschappenlijstje stonden daar gewoon niet veel luxe producten als koekjes en chips e.d. op. 1 zak is misschien niet duur maar elke week 1 zak zit je al gouw op 45 euro per jaar. En zo nog veel meer dingen. Het zijn kleine besparingen waar je als je het geld hebt er voor kan kiezen om het wel of niet te doen.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ik probeer het te redden voor 30-35 euro per week, dit is voor mij alleen.
Dit schommelt wel heel erg, want als ik een weekend bij mijn vriend ben betaalt hij de boodschappen. Als hij een weekend hier is, heb ik dus 'dubbele' kosten aan de boodschappen. Gemiddeld lukt het makkelijk voor 30-35 euro.
PC: ik vind je boodschappenlijstje ook niet heel raar. Lekkere dingen kosten nou eenmaal (extra) geld, dus alleen door die dingen te schrappen vind ik geen goed manier om te bezuinigen. Als je er toch op wilt bezuinigen zou je misschien kunnen kiezen wat je die week echt graag voor lekkers wilt eten. Ik heb in een enthousiaste bui ook vaak dat ik 5 lekkere dingen koop en dat is dan vaak wel een beetje duur, vooral omdat ik dan de helft bijvoorbeeld niet op eet.
Dit schommelt wel heel erg, want als ik een weekend bij mijn vriend ben betaalt hij de boodschappen. Als hij een weekend hier is, heb ik dus 'dubbele' kosten aan de boodschappen. Gemiddeld lukt het makkelijk voor 30-35 euro.
PC: ik vind je boodschappenlijstje ook niet heel raar. Lekkere dingen kosten nou eenmaal (extra) geld, dus alleen door die dingen te schrappen vind ik geen goed manier om te bezuinigen. Als je er toch op wilt bezuinigen zou je misschien kunnen kiezen wat je die week echt graag voor lekkers wilt eten. Ik heb in een enthousiaste bui ook vaak dat ik 5 lekkere dingen koop en dat is dan vaak wel een beetje duur, vooral omdat ik dan de helft bijvoorbeeld niet op eet.
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
Minx schreef:Indigo schreef:haha maar waarom streep je chips en zongedroogde tomaatjes door en kom je niet met een alternatief . Wat nou als ze ze nodig had voor een recept o.i.d.
Daarnaast is chips niet duur vind ik. Iets van 0.90 cent per zak.
Ja ok die zongedroogde tomaten kan maar het blijft wel een luxe product. Net als chips. Het is niet dat je dat nodig hebt. Ik had trouwens nog veel meer kunnen strepen Het blijft een kwestie van keuzes maken. Als ik keek naar mijn boodschappenlijstje stonden daar gewoon niet veel luxe producten als koekjes en chips e.d. op. 1 zak is misschien niet duur maar elke week 1 zak zit je al gouw op 45 euro per jaar. En zo nog veel meer dingen. Het zijn kleine besparingen waar je als je het geld hebt er voor kan kiezen om het wel of niet te doen.
Ik heb heel vaak zongedroogde tomaten nodig voor een gerecht hoor, luxe-product of niet.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vind de zongedroogde tomaten ook heel gewoon. Maar haal je ze uit het vers vak met de tapas of zo? Vind ze namelijk vrij prijzig en als ik een potje met de tomaatjes op olie koop doe ik daar wel een paar weken mee, ( dus ik ga er vanuit dat dit kleine bakjes zijn).
Verder vind ik het lijstje ook niet vreemd. Maar pakjes drinken zijn nou eenmaal duurder dan 1 groot pak, verder ga ik er vanuit dat het allemaal A merken zijn en dat kan natuurlijk goedkoper. Maar er zijn ook wel dingen bij waar je meer dan 3 dagen mee kan doen zoals het fruit, brood, vleeswaren en de koekjes en chips. Dus daar bespaar je de volgende keer weer op.
Wij doen maar 1keer in de week boodschappen en kopen bijvoorbeeld 1zak chips in de week,1 toetje en meestal geen snoep of koekjes ( doen we voor de lijn, niet speciaal om te bezuinigen). Als wij vaker boodschappen doen dan zijn wij veel eerder geneigd om een extra zak chips mee te pakken bijvoorbeeld en dat elke weer weer telt aardig op.
Ik zie trouwens bijna niks bij de hamsterweken wat interresant voir ons is om in te slaan, meer dan een fles Dreft extra en wat Lipton thee heb ik niet gekocht. Dat zijn allemaal producten die wij niet gebruiken.
Verder vind ik het lijstje ook niet vreemd. Maar pakjes drinken zijn nou eenmaal duurder dan 1 groot pak, verder ga ik er vanuit dat het allemaal A merken zijn en dat kan natuurlijk goedkoper. Maar er zijn ook wel dingen bij waar je meer dan 3 dagen mee kan doen zoals het fruit, brood, vleeswaren en de koekjes en chips. Dus daar bespaar je de volgende keer weer op.
Wij doen maar 1keer in de week boodschappen en kopen bijvoorbeeld 1zak chips in de week,1 toetje en meestal geen snoep of koekjes ( doen we voor de lijn, niet speciaal om te bezuinigen). Als wij vaker boodschappen doen dan zijn wij veel eerder geneigd om een extra zak chips mee te pakken bijvoorbeeld en dat elke weer weer telt aardig op.
Ik zie trouwens bijna niks bij de hamsterweken wat interresant voir ons is om in te slaan, meer dan een fles Dreft extra en wat Lipton thee heb ik niet gekocht. Dat zijn allemaal producten die wij niet gebruiken.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Wij zitten toch wel gauw zo rond de 70,- à 80,- per week.
Wil wel voor minder boodschappen doen, maar zulke hele rare dingen kopen we niet en toch zitten we dan al aan dit bedrag.
Frisdrank en alcohol bijvoorbeeld kopen we niet zo veel. Ook niet echt snacks oid. Denk dat fruit, groente en vlees toch wel de duurste posten zijn elke week.
Wil wel voor minder boodschappen doen, maar zulke hele rare dingen kopen we niet en toch zitten we dan al aan dit bedrag.
Frisdrank en alcohol bijvoorbeeld kopen we niet zo veel. Ook niet echt snacks oid. Denk dat fruit, groente en vlees toch wel de duurste posten zijn elke week.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Staan zongedroogde tomaten altijd op olie? Want zon potje dan zijn ze doorweekt van de olie, geen idee of verse ook zo vet zijn? Dan kani k me voorstellen dat je ze uit het koelvak haalt.
Ik heb voor deze week even een lijstje gemaakt wat ik nog allemaal in de koelkast had liggen om daarvan maaltijden te maken. Eindelijk eens de diepvries leegeten en hopelijk geen geld nodig om boodschappen te doen.
Ik heb voor deze week even een lijstje gemaakt wat ik nog allemaal in de koelkast had liggen om daarvan maaltijden te maken. Eindelijk eens de diepvries leegeten en hopelijk geen geld nodig om boodschappen te doen.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Nee je kan ze ook los in een zakje kopen, dan kan je ze wellen in water. Die zijn nog goedkoper dan op olie.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
minoessepoes schreef:Nee je kan ze ook los in een zakje kopen, dan kan je ze wellen in water. Die zijn nog goedkoper dan op olie.
Mar die vind ik echt niet lekker Ik koop trouwens verse zongedroogde tomaten uit het koelbak bij de Lidl, daar zijn ze rond de €2.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Manderijn schreef:Voor 2 volwassenen + 2 Kinderen (4 en 2) heb ik per maand een budget van 300euro. Sinds ik het verdeel in 4x 75 euro, en hou ik er per week 5-10 euries van over! Bezuinigen gaat me hier deze maand prima af, aangezien ik veel euroknallers heb gehaald, en aan het hamsteren ben
Wow, dat is echt straks gebudgetteerd. Hebben jullie nog goede tips voor mij? Wij doen al redelijk zuinig, maar wil nog meer bezuinigen (aangezien we straks i.v.m. baby ook weer extra kosten zullen krijgen).Mamsie schreef:Ik heb eigenlijk geen idee. Ik gok zo rond de 300 euro voor een gezin met 3 kinderen. Maar op donderdag eten we altijd bij mijn opa en oma en in het weekend halen we altijd wel een dag of we gaan uit eten.
Uuuh.. tips!
Ik haal fris altijd bij de aldi, en dan gelijk zo'n set van 6. En dan 6 sinas, 6 cola, en 6 7-up. Kunnen we een ruime maand, bijna 2 maanden mee toe. Pakken fris (zonder prik) haal ik altijd daar waar het in de aanbieding is. Wisselend tussen de appie, de jumbo, en de kleinere winkels in de buurt.
Vlees koop ik altijd in de aanbieding, en vries ik in. Vaak een la of 2 vol vlees. Van gehakt tot hamlappen.
Wc papier en keukenrol haal ik eigenlijk ook altijd bij de aldi/lidl.
Verder doe ik alleen op maandagochtend de boodschappen voor de hele week. dus dan koop ik meestal 4/5 soorten groente. Fruit voor de hele week, en 6 broden. Deze gaan ook de vriezer in.
Zo door de tijd heen heb ik een flinke voorraad allesreiniger, wcschoonmaakspul, vaatwastabletten, vaatzout en wasverzachter. Dat koop ik ook allemaal in de reclame. Waspoeder haal ik vaak zo'n XXL doos bij de Makro, en daar kan ruim een half jaar mee toe. Scheelt dan ook weer. Shampoo, douchegel en tandpasta haal ik altijd bij een op=op winkel, of een weg=pech, en dat bespaart ook lekker.
Het scheelt hier een heel eind sinds ik een voorraad aan heb gelegd. even investeren dus.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
2 personen, gemiddeld gezien 50,- met wasmiddel erbij zitten we wel op 70,- 1x in de zoveel tijd.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Ongeveer 65,- zijn met twee plus een baby. Dit is ook inclusief haar voeding en luiers.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
ongeveer 45 euro per week voor 2 personen.
Appeltje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 275
Registratiedatum : 07-09-12
Ik weet het niet precies, maar ik probeer uit te komen met 70-100,- per week voor 4 personen en een poes.
Dat lukt aardig nu we uit de luiers zijn, maar er zullen ook weken tussen zitten dat ik 150,- uitgeef.
Hamsterweken zijn voor mij weer ideaal, pakjes thee, potten pindakaas, tussendoortjes voor school, flessen ranja, allemaal dingen die ik (sinds kort, we hebben tegenwoordig een extra voorraadkast, scheelt echt) op voorraad heb.
Ik koop regelmatig bij de Lidl, meestal bij AH en C1000. Lidl haal ik veel pasta, tomatenblokjes, broodbeleg, wcpapier, dat soort spul. En ik wissel dure producten (zalm ofzo) af met goedkopere producten (linzen of bonen) waardoor ik de ene avond heel duur en de andere avond heel goedkoop eet, doe ik niet eens heel bewust, maar dat gebeurt zo.
Ik probeer elke week een lijstje te maken met maaltijden, ik heb sowieso een grote lijst met alle maaltijden die we regelmatig maken daarop, zodat ik eens per week alleen even naar die lijst hoef te kijken en er 7 dingen uit moet pikken die ik maak. Maak een geslaagd nieuw gerecht dan komt dat op de lijst.
Ik móet wel plannen wat we eten, ik werk onregelmatig, en als ik een late dienst heb moeten ze thuis toch ook wat eten, en om mijn man nu nog naar de supermarkt te laten gaan als hij om 18.00 met twee kleuters binnen komt... En als ik zelf een vroege dienst heb wil ik ook niet meer naar de supermarkt om nog boodschappen te doen. Dus op onze kalender staat voor elke dag van de week wat we eten. Ik wil nog weleens onderling wisselen, dus op woensdag eten wat we op maandag zouden eten, maar het werkt best heel goed. Goedkoper ook. Ik haal niet de hele week ineens, meestal kies ik 2 momenten uit voor boodschappen.
Dat lukt aardig nu we uit de luiers zijn, maar er zullen ook weken tussen zitten dat ik 150,- uitgeef.
Hamsterweken zijn voor mij weer ideaal, pakjes thee, potten pindakaas, tussendoortjes voor school, flessen ranja, allemaal dingen die ik (sinds kort, we hebben tegenwoordig een extra voorraadkast, scheelt echt) op voorraad heb.
Ik koop regelmatig bij de Lidl, meestal bij AH en C1000. Lidl haal ik veel pasta, tomatenblokjes, broodbeleg, wcpapier, dat soort spul. En ik wissel dure producten (zalm ofzo) af met goedkopere producten (linzen of bonen) waardoor ik de ene avond heel duur en de andere avond heel goedkoop eet, doe ik niet eens heel bewust, maar dat gebeurt zo.
Ik probeer elke week een lijstje te maken met maaltijden, ik heb sowieso een grote lijst met alle maaltijden die we regelmatig maken daarop, zodat ik eens per week alleen even naar die lijst hoef te kijken en er 7 dingen uit moet pikken die ik maak. Maak een geslaagd nieuw gerecht dan komt dat op de lijst.
Ik móet wel plannen wat we eten, ik werk onregelmatig, en als ik een late dienst heb moeten ze thuis toch ook wat eten, en om mijn man nu nog naar de supermarkt te laten gaan als hij om 18.00 met twee kleuters binnen komt... En als ik zelf een vroege dienst heb wil ik ook niet meer naar de supermarkt om nog boodschappen te doen. Dus op onze kalender staat voor elke dag van de week wat we eten. Ik wil nog weleens onderling wisselen, dus op woensdag eten wat we op maandag zouden eten, maar het werkt best heel goed. Goedkoper ook. Ik haal niet de hele week ineens, meestal kies ik 2 momenten uit voor boodschappen.
Gast- Gast
300 euro per maand voor 2 volwassenen en 3 kinderen (okee, E. drinkt alleen nog melk). Dat is alleen eten en drinken. Daarnaast nog 50 euro voor luiers, huishoudelijke artikelen en persoonlijke verzorging.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Tussen de 70-100 euro per week voor twee volwassen, een peuter en een kleuter.
Eerlijk gezegd deden we anderhalf jaar geleden nog altijd boodschappen voor 70 max. per week. We hadden toen ook erg weinig te besteden. Ik merk toch dat zodra je het wat ruimer hebt, je daar ook naar gaat leven. Het zou vast nog wel lukken om onder de 70 te blijven, maar dan zou ik er echt moeite voor moeten doen.
Ik weet nog dat toen ik anderhalf jaar geleden een nieuwe baan en normaal salaris kreeg, ik bij mezelf dacht: nu ga ik nóóit meer naar die &$^$## Nettorama (niks tegen de keten op zich, maar de winkel hier is zo verschrikkelijk). Dat doe ik dus ook niet meer. Ik ga nu altijd naar de Jumbo, maar ik heb nou niet het idee dat die zoveel duurder is (wel veel meer keuze qua assortiment).
Eerlijk gezegd deden we anderhalf jaar geleden nog altijd boodschappen voor 70 max. per week. We hadden toen ook erg weinig te besteden. Ik merk toch dat zodra je het wat ruimer hebt, je daar ook naar gaat leven. Het zou vast nog wel lukken om onder de 70 te blijven, maar dan zou ik er echt moeite voor moeten doen.
Ik weet nog dat toen ik anderhalf jaar geleden een nieuwe baan en normaal salaris kreeg, ik bij mezelf dacht: nu ga ik nóóit meer naar die &$^$## Nettorama (niks tegen de keten op zich, maar de winkel hier is zo verschrikkelijk). Dat doe ik dus ook niet meer. Ik ga nu altijd naar de Jumbo, maar ik heb nou niet het idee dat die zoveel duurder is (wel veel meer keuze qua assortiment).
Gast- Gast
Ik heb net een tabel ingevuld en schrik me dood. Wij hebben deze maand (tot 19 januari) al €319 uitgegeven aan boodschappen exc. drogisterij.
Ik ga in februari echt veel meer opletten. Want dit is belachelijk. Zei het net ook tegen mijn vriend die vond het ook teveel. Opzich zijn de weekboodschappen niet duur, maar elk keer even €5, even €8.95 en nog even €7,41.. Als we doordeweeks wat nodig hebben. Of nouja, dan hebben we het niet nodig maar er zin in.
Doen we niet meer!
Ik ga in februari echt veel meer opletten. Want dit is belachelijk. Zei het net ook tegen mijn vriend die vond het ook teveel. Opzich zijn de weekboodschappen niet duur, maar elk keer even €5, even €8.95 en nog even €7,41.. Als we doordeweeks wat nodig hebben. Of nouja, dan hebben we het niet nodig maar er zin in.
Doen we niet meer!
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Ik heb het streven om zo'n 30 euro per week uit te geven aan boodschappen in mijn eentje. Zit er toch vaak/snel overheen, de AH zit hier namelijk beneden en heel vaak bedenk ik ineens dat ik iets anders wil eten of trek heb in iets uit de winkel. Daardoor doe ik vaker boodschappen dan ik eigenlijk wil. Dus daar ga ik komende maand weer extra op letten.
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
60 euro per week voor ons twee en onze dochter van 7 maanden. Dat is inclusief verzorgingsproducten, exclusief melkvoeding en luiers. Moet er wel bij zeggen dat ik twee keer per week op mn werk eet (manlief eet restjes of een kant en klare maaltijd) en eens per week bij mijn ouders. Van dit geld eten wij veel groente/fruit/vis en weinig vlees. Scheelt ook wel denk ik!
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Ik ga eens opletten, als ik dit topic zie zit ik volgens mij best hoog. Denk rond de 50-60 in mijn eentje. Heb wel 2 katten, maar hun voer bestel ik in één keer via internet en valt dus niet onder de dagelijkse boodschappen. Zou alleen niet weten waarop ik zou moeten bezuinigen. Gooi zelden iets weg, kook vaak voor meerdere dagen (vries in) en eet weinig kant- en klaar. Drank koop ik ook bijna niet, wel veel groenten. Koop ook van veel dingen grootverpakkingen. 5 kg aardappels gaat prima op hier, vlees vries ik in. Ik ga eens kijken aan hoeveel ik kom. Al zou ik niet weten waar ik vervolgens op zou moeten bezuinigen. Weet wel wat dure dingen die ik deze week gekocht heb, zoals gerookte zalm en diepvriesfruit. Maar dat vind ik zijn geld dan wel weer waard.
De sneeuw is in elk geval goed voor mijn portomonnee, ik koop alleen de noodzakelijke dingen bij winkels die op de route zitten.
De sneeuw is in elk geval goed voor mijn portomonnee, ik koop alleen de noodzakelijke dingen bij winkels die op de route zitten.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ik wil het niet eens weten trouwens hoeveel mijn ouders uitgeven aan de boodschappen. We zijn nu weer met zijn vijfen thuis en mijn ouders zijn heel makkelijk qua boodschappen. Hier zou het echt vele malen goedkoper kunnen. Maar het hoeft niet daarbij houden we van lekker eten, dus brood van de bakker (wat trouwens niet eens heel veel scheelt met het duurste supermarkt brood) en vlees van de slager. Moet zeggen dat dat hier ook heel makkelijk kan. We hebben een klein pleintje waar een supermarkt, bakker, slager, groenteboer, slijter en een snackbar aan zitten.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Veel mensen wíllen volgens mij niet besparen. Als je écht wilt besparen, dan ga je acties af, dan haal je geen A-merken en maak je lijstjes waar je je aan houdt. Dan ligt je vriezer volgestouwd met vlees en brood etc.
Ik ben zelf ook zo, hoor. Ik roep zóvaak 'En nu gaan we bezuinigen!' Ennn puntje bij paaltje haal ik weer dagelijks boodschappen, met idioot dure Aloe Vera sap van 1,- per half litertje en andere bullshit ('Want Lays is zoooveel lekkerder dan eigen merk')
Wat ik bij ons eigenlijk 't ergste vind, zijn de kleine dingen; maandag pot appelmoes openmaken en pas donderdags weer appelmoes willen eten, maar dan een verse... Dus ruim een halve pot wordt weggegooid en we openen weer een nieuwe. Zelfde geldt voor melk, melk dat bijna op datum is, vind ik minder lekker smaken, op de één of andere manier, dus wij gooien líters melk weg. En ik wéét dat 't zonde is, ik probeer 't ook te veranderen, maar ik ben zo'n zeikerd wat betreft smaak en geuren... Als iets vreemd ruikt of niet helemaal normaal smaakt, dan donder ik 't weg..
Ik ben zelf ook zo, hoor. Ik roep zóvaak 'En nu gaan we bezuinigen!' Ennn puntje bij paaltje haal ik weer dagelijks boodschappen, met idioot dure Aloe Vera sap van 1,- per half litertje en andere bullshit ('Want Lays is zoooveel lekkerder dan eigen merk')
Wat ik bij ons eigenlijk 't ergste vind, zijn de kleine dingen; maandag pot appelmoes openmaken en pas donderdags weer appelmoes willen eten, maar dan een verse... Dus ruim een halve pot wordt weggegooid en we openen weer een nieuwe. Zelfde geldt voor melk, melk dat bijna op datum is, vind ik minder lekker smaken, op de één of andere manier, dus wij gooien líters melk weg. En ik wéét dat 't zonde is, ik probeer 't ook te veranderen, maar ik ben zo'n zeikerd wat betreft smaak en geuren... Als iets vreemd ruikt of niet helemaal normaal smaakt, dan donder ik 't weg..
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ik denk 75 euro per week voor 2 volwassenen en onze dochter van 1.5 jaar. Ik let wel elke week op de aanbiedingen in onze vaste supermarkt, en probeer bijv groente en vlees etc daarop af te stemmen.
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
mezzoforte schreef:Houd je het ook bij In Excel? Dat vind ik zelf wel makkelijk om direct te zien hoeveel je onder/boven je budget zit. Ik vind overigens dat je niet veel uitgeeft aan boodschappen, goed bezig zo zeg Wij hebben vooral door de huisdieren wat extra kosten denk ik.Zonnetje schreef:Ik ben vanaf 1 januari bonnetjes aan het bewaren, omdat ik graag wilde weten hoeveel wij per maand uitgeven. We zitten nu, met de boodschappen tot en met dinsdag in huis op 153 euro. En dan heb ik nog best veel gehamsterd bij de AH. In totaal komen wij per maand meestal tussen de 200 en 250 euro uit.
Wij kopen dan alles wat we lekker vinden, maar ik ga wel naar verschillende supermarkten voor aanbiedingen of om dingen te kopen die daar voordelig zijn. Wij drinken weinig alcohol, weinig frisdrank, eten regelmatig bij ouders/vrienden of buiten te deur, maar eten wel allebei twee stukken fruit op een dag, ik heb altijd noten in huis en eet regelmatig vis.
Dit is dan voor twee personen.Manderijn schreef:Voor 2 volwassenen + 2 Kinderen (4 en 2) heb ik per maand een budget van 300euro. Sinds ik het verdeel in 4x 75 euro, en hou ik er per week 5-10 euries van over! Bezuinigen gaat me hier deze maand prima af, aangezien ik veel euroknallers heb gehaald, en aan het hamsteren benWow, dat is echt straks gebudgetteerd. Hebben jullie nog goede tips voor mij? Wij doen al redelijk zuinig, maar wil nog meer bezuinigen (aangezien we straks i.v.m. baby ook weer extra kosten zullen krijgen).Mamsie schreef:Ik heb eigenlijk geen idee. Ik gok zo rond de 300 euro voor een gezin met 3 kinderen. Maar op donderdag eten we altijd bij mijn opa en oma en in het weekend halen we altijd wel een dag of we gaan uit eten.
Vind je? Ik koop eigenlijk veel te veel luxe producten en A merken. Het zou veel goedkoper kunnen maar dat wil ik niet. Ik eet graag lekker en gezond. Daarnaast ook wel wat biologische producten. Je moet eigenlijk zien dat die 75 euro voor 4 dagen is. Dan is dat dus helemaal niet zo goedkoop. Oke brood en drinken etc is wel voor 7 dagen.
Mijn kinderen krijgen elke dag een pakje drinken mee naar school ipv bijv ranja in een beker. Ik zou echt nog wel veel kunnen besparen.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
@Mezzoforte: nee, ik houd het niet bij in Excel. Het was meer een spontaan idee om vanaf 1 januari eens een maand bij te houden wat we aan boodschappen uitgeven. Een paar jaar geleden betaalden we boodschappen namelijk van een speciale rekening en ik wilde weten of het bedrag wat we per maand aan boodschappen uitgeven nog steeds ongeveer even veel is en dat is zo, dus dat is wel fijn.
Wij kopen trouwens ook regelmatig biologische producten, zoals eieren, yoghurt, honing, azijn, champignons en af en toe een courgette of andere groente. Ik merk dat het veel scheelt dat wij vlees per 250 gram afwegen en de rest in de diepvries doen. Als ik gehakt koop, zorg ik dat ik ongeveer 250, 500 of 750 gram koop, want als ik bijvoorbeeld 300 of 350 gram koop, dan doe ik dat helemaal in het gerecht en eten we het ook wel op. Brood kopen we altijd in het weekend, gewoon het volkorenbrood van de Plus, en dat vriezen we in voor de hele week. Zodra ik merk dat we teveel vleeswaren hebben gekocht of bijvoorbeeld 1 van de 3 paprika's uit zo'n stoplicht over hebben, vries ik dat ook in. Ik denk dat dat soort kleine dingen op termijn wel geld schelen. Ook koken we weinig uit pakjes en zakjes. Ik maak eigenlijk altijd zelf een saus of kruid zelf een gerecht, zoals bolognesesaus, roomsaus, ragout, chili con carne, nasi, etc.
Wij kopen trouwens ook regelmatig biologische producten, zoals eieren, yoghurt, honing, azijn, champignons en af en toe een courgette of andere groente. Ik merk dat het veel scheelt dat wij vlees per 250 gram afwegen en de rest in de diepvries doen. Als ik gehakt koop, zorg ik dat ik ongeveer 250, 500 of 750 gram koop, want als ik bijvoorbeeld 300 of 350 gram koop, dan doe ik dat helemaal in het gerecht en eten we het ook wel op. Brood kopen we altijd in het weekend, gewoon het volkorenbrood van de Plus, en dat vriezen we in voor de hele week. Zodra ik merk dat we teveel vleeswaren hebben gekocht of bijvoorbeeld 1 van de 3 paprika's uit zo'n stoplicht over hebben, vries ik dat ook in. Ik denk dat dat soort kleine dingen op termijn wel geld schelen. Ook koken we weinig uit pakjes en zakjes. Ik maak eigenlijk altijd zelf een saus of kruid zelf een gerecht, zoals bolognesesaus, roomsaus, ragout, chili con carne, nasi, etc.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
@Mamsie, mag ik vragen hoezo dat bedrag dan voor 4 dagen is? (of heb ik dat even gemist in je vorige post ) Wat voor kosten zijn er dan voor de overige 3 dagen zeg maar? (uitgaande van 7 dagen vond ik het in ieder geval erg weinig )
@Zonnetje, ik merkte bij onszelf dat toen we begonnen met bijhouden hoeveel we uitgaven aan boodschappen dat dit bedrag echt veel hoger was dan ik eigenlijk dacht. Kan dus nog wel eens nieuwe inzichten verschaffen inderdaad
@Zonnetje, ik merkte bij onszelf dat toen we begonnen met bijhouden hoeveel we uitgaven aan boodschappen dat dit bedrag echt veel hoger was dan ik eigenlijk dacht. Kan dus nog wel eens nieuwe inzichten verschaffen inderdaad
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel geld per week besteden jullie aan boodschappen?
» Hoeveel geld hebben jullie iedere maand over?
» Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?
» Hoeveel geven jullie uit aan boodschappen per week/maand??
» Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet?
» Hoeveel geld hebben jullie iedere maand over?
» Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?
» Hoeveel geven jullie uit aan boodschappen per week/maand??
» Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet?
Pagina 4 van 6
Permissies van dit forum: