Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet?

+5
Pussycat
duckie
Rev3rie
Atelier Madame
Lenthe
9 plaatsers

Ga naar beneden

Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet? Empty Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet?

Bericht  Lenthe wo 23 nov 2011 - 23:18

Ik wil volgend jaar het huis uit en heb nog vrijwel niets gespaard wat betreft spullen.
Nu vind ik het heel lastig om uit te rekenen wat ik precies kwijt zal zijn aan meubels, apparatuur, behang etc. Hoeveel waren jullie kwijt toen je het huis uit ging?
Ik ga waarschijnlijk in een klein huisje of appartement wonen en hoef niet meteen alles nieuw, 2e hands is ook goed.
Wat hebben jullie uitgegeven aan meubels? En waren ze 2e hands of nieuw? En wat kostte de rest ongeveer? Op welk bedrag moet ik ongeveer rekenen?
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet? Empty Re: Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet?

Bericht  Atelier Madame wo 23 nov 2011 - 23:28

volgens mij is dit topic pasgeleden al langsgeweest smile ff zoeken voor je :P

https://yescafe.actieforum.com/t17015-wat-hebben-jullie-voor-de-meubels-betaald?highlight=meubels

deze dus!

Maa dat gaan alleen over meubels je moet natuurlijk ook nog al je keukenspullen, witgoed e.d. meenemen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet? Empty Re: Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet?

Bericht  Rev3rie wo 23 nov 2011 - 23:53

Bedrag weet ik zo niet direct uit mijn hoofd maar ik heb wel een kleine tip.
Let vooral op dat je tijdens het klussen veel dingen tegenkomt waar je nog geld aan uit moet geven. Denk hierbij aan: klusmaterialen, verf etc. Echt, daar liggen ook vaak nog veel kosten, spreek ik uit ervaring dan.
Rev3rie
Rev3rie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 518
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet? Empty Re: Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet?

Bericht  duckie do 24 nov 2011 - 0:05

mijn hele uitzet heb ik door de jaren heen bij elkaar gespaard, als bestek, pannen, bakjes ed, borden, glazen, keukendoeken, handdoeken enz... dus ik weet niet wat ik daar voor kwijt was. let anders nu vast op leuke aanbiedingen meestal hebben ze nu volgens mij wel leuke dingen voor sint er kerst in de aanbieding.

ik ben eerst bij mijn man ingetrokken dus hoefde toen geen meubels te kopen. tussendoor hebben we wel wat meubels veranderd en nieuw gekocht en dat viel op zich nog wel mee want we hadden ze bij de leenbakker gekocht.

vorig jaar zijn we verhuisd en toen moesten we alles schilderen en behangen ed... qua verfspullen, rollers kwasten enz hebben we gewoon bij de action gehaald, scheelt toch weer!
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet? Empty Re: Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet?

Bericht  Pussycat do 24 nov 2011 - 0:26

Tussen de 15 en 20 duizend ? zoiets zal het zijn geweest.
Maar wij hebben echt alles nieuw gekocht en hadden nog niks gespaard. Ook moesten we gelijk een babykamer hebben, dus die zit daar ook bij in. We hadden iets van 20 duizend gespaard in ieder geval en dat is bijna helemaal op gegaan.

En inderdaad in klussen gaat ook veel geld zitten. Wij hebben niks verbouwd, maar toch moet je regelmatig weer nieuwe kwasten/verf/afplakspul hebben etc...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet? Empty Re: Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet?

Bericht  Lenthe do 24 nov 2011 - 0:56

Wat een grote verschillen zitten er allemaal tussen! Ik weet zeker dat het bij mij geen € 20.000 zal worden, maar met hoeveel geld ik precies rekening moet houden vind ik heel erg lastig. Ik probeer nu al heel veel te sparen,maar komend half jaar gaat dat heel lastig worden, dus ik moet nu al goed kijken wat ik besteed. Ik wil namelijk ook nog wel wat over houden voor geval van nood. Ik denk dat ik toch op zeker € 7000 moet rekenen, ook al zijn de meubels van marktplaats enzo.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet? Empty Re: Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet?

Bericht  Pussycat do 24 nov 2011 - 1:03

Ik zou dan gewoon proberen te sparen wat je kunt. En als je uit huis gaat dan kijk je naar wat je hebt en wat je over wilt houden en daarvan moet je het gewoon doen toch?

Er zijn mensen die van een paar honderd euro alles kunnen kopen bijvoorbeeld tweedehands of veel krijgen etc...
Maar wij wilden graag alles nieuw, maar hadden wel een budget aangehouden van 20 duizend en niet meer.
Anders had ik nog wel verder kunnen gaan haha, maar het houd een keer op.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet? Empty Re: Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet?

Bericht  Lenthe do 24 nov 2011 - 1:22

Pussycat schreef:Ik zou dan gewoon proberen te sparen wat je kunt. En als je uit huis gaat dan kijk je naar wat je hebt en wat je over wilt houden en daarvan moet je het gewoon doen toch?

Er zijn mensen die van een paar honderd euro alles kunnen kopen bijvoorbeeld tweedehands of veel krijgen etc...
Maar wij wilden graag alles nieuw, maar hadden wel een budget aangehouden van 20 duizend en niet meer.
Anders had ik nog wel verder kunnen gaan haha, maar het houd een keer op.

Haha Ja, het is dat ik het geld niet heb, anders kan ik ook helemaal los gaan Wink Ik zoek in de winkel op de een of andere manier altijd het duurste artikel uit, maar dat kan ik helaas op dit moment niet doen Wink
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet? Empty Re: Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet?

Bericht  VeryCherry do 24 nov 2011 - 2:20

Ik was zo'n €8000,- kwijt. Inclusief vloer smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet? Empty Re: Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet?

Bericht  Moonlight do 24 nov 2011 - 4:00

Ik was aan verf ongeveer 350 euro kwijt en dan nog met goede kortingen. Maar heb dan wel Flexa- en Histor verf gebruikt en het hele huis laten doen smile

De vloer lag er al in dus hoefde ik niet de toen (gelukkig!). Moet alleen wel nog plinten kopen wat ongeveer 60 euro zal zijn, dan heb ik rolgordijnen in woonkamer en slaapkamer waren samen 250 euro. Wil in de woonkamer nog gewoon 2 kant en klare overgordijnen voor de sier zodat het een beetje "breekt" anders vind ik het zo kaal dat is ongeveer 60 euro.

Koelkast heb ik pas gekocht en komt morgen die is 300 euro, een kleed voor in de woonkamer was 100 euro. Lampen heb ik tot nu toe 50 aan uitgegeven maar moeten er nog 2 voor aan de wand komen in de woonkamer. Bank 400 euro, kledingkast 140 euro.

Ik denk dat je idd op zo een 3000 euro moet rekenen als je alles gewoon chill low budget in wilt richten. Anders kom je al snel aan de 7000 ja smile
Alles wat ik tot nu toe heb gekocht is nieuw maar kijk heel erg naar koopjes en wat in de aanbieding is etc. Heb geluk gehad met mijn verf want had bij elkaar toch dik 200 euro korting.

Ik ben er nog lang niet maar heb wel heel veel gehad waar ik erg blij mee ben smile Ik moet nog

kleedjes voor slaapkamer
2 wandlampjes voor woonkamer
accessoires zoals schilderijtjes of spiegels in de woonkamer en planten
waterkoker
magnetron
gasfornuis
kussentjes voor op de bank

En dat was het wel geloof ik. Er zal altijd wel iets zijn waar je mis naar grijpt maar dat koop je dan gewoon als je erop komt smile ik had door de jaren heen mn hele servies, potten, pannen, schalen, handdoekjes, theedoekjes etc bij elkaar gespaard. Scheelde me een hoop smile
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet? Empty Re: Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet?

Bericht  Niekske do 24 nov 2011 - 21:52

Poeh geen idee en misschien wil ik het ook niet weten laughcry veel kleinere dingen heb ik door de jaren heen bij elkaar gespaard, bestek, pannen en ander keukengerei. In mijn vorige appartement had ik veel tweedehandsspullen en het bed en de kledingkast had ik meegenomen van mijn studentenkamer. Ik heb toen veel mazzel gehad, ik heb bijvoorbeeld geen bank, koelkast, eettafel en magnetron hoeven aanschaffen toen. Ook handdoeken, theedoeken en dat soort dingen kreeg ik van mijn moeder mee. En mijn blond servies heb ik voor en na cadeau gekregen met mijn verjaardag en met kerst enzo smile Toen ik ging samenwonen, hebben we veel nieuw gekocht, maar het was enorm handig dat ik dingen als een wasmachine en een complete keuken uitzet al had. Als ik ook alle verf-, klus- en schoonmaakspullen erbij ga rekenen, denk ik dat ik grofweg wel op een 10.000 euro uitkom.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet? Empty Re: Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet?

Bericht  TukTuk do 24 nov 2011 - 22:36

Wij hebben bijna alle meubels (gratis) 2de hands. We hebben alleen 2 bureaus en de salon tafel en een kleding ladenkast nieuw gekocht, bij de Ikea, waren we 150 euro voor kwijt.
Verder kwa verf, ik denk een eurotje of 50 voor het hele huis, maar hebben goedkope witte verf gebruikt (mochten niks anders ivm anti kraak) en daar ging nog korting vanaf omdat mijn moeder bij de praxis werkte toen.

Bestek was 60 euro van Sola, in de aanbieding bij de Blokker. 90 delig geloof ik.
Servies komt bij de blokker vandaan van het budget merk, denk dat ik voor het hele servies 40/50 euro kwijt was (8 grote borden, 8 diepe borden, 4 ontbijt bordjes, 4 gebaksbordjes, 4 eierdopjes, 4 schaaltjes en 4 mokken)

Verder heb ik een deel van de pannen ook 2de hands, van een vriendin, en verder gewoon een goedkoop setje pannen gekocht.

Ik zou gewoon nu al op aanbiedingen letten en gelijk kopen als je iets ziet wat in de aanbieding is, en aan mensen laten weten dat je op jezelf wilt gaan wonen. Dan krijg je heel vaak aanbiedingen van gratis of goedkope meubels etc, en vraag bijvoorbeeld met kerst/sinterklaas/verjaardag ook al spullen voor je uitzet.
Dat kan een deel van je servies zijn, maar ook een knoflook pers bijvoorbeeld, ovenschalen, handdoeken, noem maar op.

Ik denk dat we voor alle dingen totaal op een eurotje of 500 uitkomen.
Ook de wasmachine hebben we gratis gekregen bijvoorbeeld, die had mijn schoonmoeder over en speciaal bewaard voor als mijn vriend op zichzelf zou gaan.
Zelfde met de koelkast, die hadden mijn ouders weer over.
Stofzuiger heb ik gekregen, was een inboedel wat overbleef bij mijn vader op het werk, klanten waren met de noorderzon vertrokken en na geloof ik een jaar betalingsachterstand, aanmaningen etc, wordt de kist dan geopend, om te kijken of er nog waardevolle spullen in staan die verkocht kunnen worden. Vaak is dit dus niet zo, maar heb zo wel mijn stofzuiger kunnen krijgen, en nog wat kasten.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet? Empty Re: Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet?

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 8:04

Pfoe, ik weet het niet eens.
Ik kreeg uit het niets een huis aangeboden en heb toen een bank en salontafel gekregen van iemand die nieuwe had gekocht.
Ik heb toen echt budgetspullen gekocht en dat is er gaandeweg allemaal uit gegaan. Ik ben ook inmiddels 3x verhuisd dus dat helpt ook wel mee.
Maar even denken.
Bed: 250 euro. En dat is incl. lattenbodem en matras. Dat matras heb ik nogsteeds en dat was echt een top aankoop voor 100 euro!
Tafel: 100 euro
6 kleine bordjes, 6 grote borden en 6 bakjes voor 20 euro bij IKEA.
Vloer: 200 euro
Stofzuiger: 160 euro
Combi-oven: pfoe dat weet ik even niet meer. 500 euro?
Verder werkte ik toen in een restaurant waar ik oude glazen, borden en bestek uit mocht zoeken. Pannen kreeg ik de oude van mijn ouders.
Gasplaat: Weet ik eigenlijk ook niet meer.
Koelkast: gekregen van opa die een nieuwe kocht
TV: gekregen van de buren
Strijkplank: tweedehands gekregen van mijn ouders.
Strijkbout: 20 euro
Wasmachine: tweedehands 50 euro
Tostiapparaat: Kringloopwinkel


Menn en er was nog veel meer, er komt zoveel bij kijken! Inmiddels heb ik alles wat ik niet nieuw had wel nieuw, dus dat heeft nog meer geld gekost. Bedenk je inderdaad dat klusspullen, schoonmaakspullen en bijvoorbeeld je eigen kruidenvoorraad verzamelen ook allemaal best veel geld kost!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet? Empty Re: Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum