Hoeveel geld besteden jullie aan boodschappen
+73
strawberry
litllejoy
Shopaholic
Rouxxxe
Poeke
Slakje
Thunder
Japie
Blond
silly-one
SDL
sanne-84
teletascha
Rovine
Sophiee
Tiana
Darius
Appeltje
Puggle
Silver
Arwyn
Green_Pepper
Caroow
Minx
Snoes
Champagne
Taeda
Sun88
Atelier Madame
nijntje4
PapillonRose
Theeleut
Parel
Mamsie
Mouse10
Fortissimo
Manderijn
luenca
Zonnetje
Elodie
Tania
Coccinelle
SuperGrover
mezzoforte
Luce
Pommes
Paper Crown
Charles
Linda
Mizz_S
Twellie
rianne287
mo-lola
minoessepoes
madam
Shisha
Roxi3
Toet
Ibbeltje
Highway
Aziraphale
Rush
Pruim
Sterrin_
Reeza
Loes263
Sarah1985
Muus
Fearie
Elliot
Marin
Bazinga
Punk'd
77 plaatsers
Pagina 5 van 6
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Hoeveel geld besteden jullie aan boodschappen
Wij zitten gemiddeld rond de 225 euro per maand aan boodschappen uit de supermarkt (voornamelijk jumbo en aldi)
Verzorgingsproducten haal ik vaak bij de kruidvat, ben dan gemiddeld 50 euro kwijt, maar volgens mij zitten daar ook vaak rommeltjes ed (kleding, huishoudelijke art) bij, dus moeilijk te zeggen hoeveel precies aan verzorgingsproducten.
Ik hoef niet alle avonden te koken ivm onregelmatige diensten. Man wil dan vaak eten halen, maar dat heb ik er niet bij gerekend (heb ik geen overzicht/prijzen van).
Ik ben benieuwd wat de kosten dalik zijn met de baby.
Ik weet al wel waar we op kunnen bezuinigen; avondeten wat over is invriezen (man vind dat niet echt lekker, maar heeft ie voortaan pech, die ene keer in de week). Ook minder eten halen (zijn we al mee bezig) en meer aardappelen/vlees/groenten. Mijn ervaring is dat als je iets anders maakt, je dan meerdere kleine dingen nodig hebt wat t duurder maakt
Verzorgingsproducten haal ik vaak bij de kruidvat, ben dan gemiddeld 50 euro kwijt, maar volgens mij zitten daar ook vaak rommeltjes ed (kleding, huishoudelijke art) bij, dus moeilijk te zeggen hoeveel precies aan verzorgingsproducten.
Ik hoef niet alle avonden te koken ivm onregelmatige diensten. Man wil dan vaak eten halen, maar dat heb ik er niet bij gerekend (heb ik geen overzicht/prijzen van).
Ik ben benieuwd wat de kosten dalik zijn met de baby.
Ik weet al wel waar we op kunnen bezuinigen; avondeten wat over is invriezen (man vind dat niet echt lekker, maar heeft ie voortaan pech, die ene keer in de week). Ook minder eten halen (zijn we al mee bezig) en meer aardappelen/vlees/groenten. Mijn ervaring is dat als je iets anders maakt, je dan meerdere kleine dingen nodig hebt wat t duurder maakt
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
mezzoforte schreef:@Mamsie, mag ik vragen hoezo dat bedrag dan voor 4 dagen is? (of heb ik dat even gemist in je vorige post ) Wat voor kosten zijn er dan voor de overige 3 dagen zeg maar? (uitgaande van 7 dagen vond ik het in ieder geval erg weinig )
@Zonnetje, ik merkte bij onszelf dat toen we begonnen met bijhouden hoeveel we uitgaven aan boodschappen dat dit bedrag echt veel hoger was dan ik eigenlijk dacht. Kan dus nog wel eens nieuwe inzichten verschaffen inderdaad
Volgens mij omdat ze die andere drie dagen niet mee rekent.
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Als ik er op let kan ik voor € 20 per week boodschappen doen. Dan is het met een wekelijkse qua eten en een boodschappenlijst boodschappen doen. De komende weken zal het minder zijn omdat ik in de hamsterden even genoeg vlees heb ingeslagen.
Ik heb weken dat ik € 10 uitgeef aan boodschappen. Dus gemiddeld kom ik wel op 20 per week voor mij alleen.
Ik heb weken dat ik € 10 uitgeef aan boodschappen. Dus gemiddeld kom ik wel op 20 per week voor mij alleen.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Ik denk 30 euro per week? Ik eet één of twee keer per week mee met mijn ouders en krijg dan ook een portie eten mee, dus daar ben ik goedkoop mee uit. Ook eet ik meestal yoghurt als lunch in plaats van brood en ik snoep en snack nauwelijks. Ook hoef ik niet per sé A merken, ik heb meestal eigen merk.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zit meestal rond de 20 euro per week. Ik lunch mee op het werk, dus dat kost mij niks. 1 a 2 keer per week eet ik uit de vriezer, omdat ik dan late dienst heb. Soms heb ik wel voor meer geld, maar dat is als er veel dingen op zijn zoals frisdrank, bier en kastvulling.
Japie- Kletskop
- Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
SDL schreef:mezzoforte schreef:@Mamsie, mag ik vragen hoezo dat bedrag dan voor 4 dagen is? (of heb ik dat even gemist in je vorige post ) Wat voor kosten zijn er dan voor de overige 3 dagen zeg maar? (uitgaande van 7 dagen vond ik het in ieder geval erg weinig )
@Zonnetje, ik merkte bij onszelf dat toen we begonnen met bijhouden hoeveel we uitgaven aan boodschappen dat dit bedrag echt veel hoger was dan ik eigenlijk dacht. Kan dus nog wel eens nieuwe inzichten verschaffen inderdaad
Volgens mij omdat ze die andere drie dagen niet mee rekent.
Idd, op donderdag eten we niet thuis en in het weekend halen we meestal wat of gaan we uiteten. Soms kook ik dan ook maar dat zit niet in die 75 euro.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Wij geven 300 euro per maand uit voor 2 volwassenen. De boodschappen zijn hier 1,5 tot 2 keer duurder dan in Nederland, dus ik vind het vrij netjes. We eten veel vers en alles wat we over hebben gebruiken we de volgende dag of vriezen we in. We letten ook goed op aanbiedingen, maken veel zelf en kopen veel eigen merk.
Daarnaast hebben we trouwens ook een grote voorraadkast van dingen die we uit Nederland hebben meegenomen en dat kost ook wel 50 euro per maand denk ik. Dus totaal zal het zo'n 350 euro per maand zijn.
Daarnaast hebben we trouwens ook een grote voorraadkast van dingen die we uit Nederland hebben meegenomen en dat kost ook wel 50 euro per maand denk ik. Dus totaal zal het zo'n 350 euro per maand zijn.
Gast- Gast
Ongeveer 100 euro per week voor 4 personen.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
We zitten meestal tussen de 200 en 250 euro voor 2 volwassenen, 3 katten en 1 kind die er 3 dagen in de week is.
Hier zitten geen verzorgingsproducten bij, dit doe ik van een ander potje.
Ik let wel heel erg op actie's moet ik zeggen. Voor de rest eten wij heel veel vers (fruit/groente/vlees/vis/brood) en kook ik nooit uit pakjes en zakjes.
Ik ga ook maar 1 keer in de week om boodschappen met een lijstje en dan koop ik ook echt niks extra's.
Ik let wel heel erg op actie's moet ik zeggen. Voor de rest eten wij heel veel vers (fruit/groente/vlees/vis/brood) en kook ik nooit uit pakjes en zakjes.
Ik ga ook maar 1 keer in de week om boodschappen met een lijstje en dan koop ik ook echt niks extra's.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
litllejoy schreef:We zitten meestal tussen de 200 en 250 euro voor 2 volwassenen, 3 katten en 1 kind die er 3 dagen in de week is.
Maar als je veel vers eet, hoe kan je dan 1 keer in de week boodschappen doen? Zolang is dat toch niet houdbaar?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Ik ben echt iemand die veel extra's koopt als het kan, maar ik kan gerust ook maar 15 euro per week opdoen aan alleen eten voor 2 volwassenen en 1 kind. :'') Dus het verschilt van 15 euro tot 70 euro per week. Maar ik ga altijd van 70 euro uit.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik ben nu in 2.5 week 190 euro kwijt aan boodschappen al.... Haha! Maar dat was ook de verjaardag van mijn vriend erbij, waar we denk ik 70 euro aan kwijt waren ongeveer! Ben benieuwd hoe het over 1.5 week is.
Gast- Gast
Linda schreef:litllejoy schreef:We zitten meestal tussen de 200 en 250 euro voor 2 volwassenen, 3 katten en 1 kind die er 3 dagen in de week is.
Maar als je veel vers eet, hoe kan je dan 1 keer in de week boodschappen doen? Zolang is dat toch niet houdbaar?
Ik haal ook altijd 1x in de week al mijn fruit en groenten en blijft gewoon goed. Beetje kijken naar hoe langs alles houdbaar is en anders aan het einde van die week soep uit de vriezer of iets.
Wij zijn rond de 130euro kwijt per week, halen dan alleen vers fruit/groenten, noten, speciaal brood, geen vlees en wel voor 1a 2 dagen vis bij de visboer en kaas bij de kaasboer. Zijn nu aan het opletten en lukt met ongeveer 85 euro nu. We zijn met zijn 2e en hebben een kat met blaasgruis dus die eet ook voor 50 euro per 2mnd
Poeke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 191
Punten : 196
Registratiedatum : 28-12-10
Wij hebben een budget van 300 euro per maand, voor twee personen. Het budget is wel ruim genomen, want we houden vaak hiervan over.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
70 euro per week, voor 2 volwassenen & 1 peuter en een baby. ( incl luiers & babyvoeding )
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Poeke schreef:Linda schreef:litllejoy schreef:We zitten meestal tussen de 200 en 250 euro voor 2 volwassenen, 3 katten en 1 kind die er 3 dagen in de week is.
Ik haal ook altijd 1x in de week al mijn fruit en groenten en blijft gewoon goed. Beetje kijken naar hoe langs alles houdbaar is en anders aan het einde van die week soep uit de vriezer of iets.
Wij zijn rond de 130euro kwijt per week, halen dan alleen vers fruit/groenten, noten, speciaal brood, geen vlees en wel voor 1a 2 dagen vis bij de visboer en kaas bij de kaasboer. Zijn nu aan het opletten en lukt met ongeveer 85 euro nu. We zijn met zijn 2e en hebben een kat met blaasgruis dus die eet ook voor 50 euro per 2mnd
Ik let inderdaad op hoe lang bepaalde groente en fruit houdbaar zijn. Verder zijn bijvoorbeeld kolen wel houdbaar in de koelkast. Als ik sperziebonen koop op bijvoorbeeld vrijdag, let ik goed op welke ik pak zodat ze maandag nog goed zijn. Paprika's, tomaten en komkommer zijn ook lang houdbaar. En iets wat minder lang houdbaar is eet ik begin van de week en alles wat langer is later in de week. Wat ik ook weleens doe is groente/ fruit invriezen. Prei en paprika kun je makkelijk invriezen. Prei later weer gebruiken voor de soep en paprika voor een wokgerechtje. Ook boerenkool en spruitjes vries ik altijd in, want daar hou ik altijd wel wat van over.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Ik schat zo'n 125€ per week. Dit is voor zo'n 6 dagen, meestal halen we 1x per week friet of Mac Donalds.
Luiers zitten er niet bij inbegrepen, die haal ik 1x in de zoveel tijd.
Luiers zitten er niet bij inbegrepen, die haal ik 1x in de zoveel tijd.
strawberry- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12
Ik ben zit meestal tussen de €70,- en €80,- voor een week. Voor 2 personen en een baby.
Dat is dan zonder luiers en billendoekjes, daarvan haal ik een keer in de zoveel tijd een voorraad van.
Dat is dan zonder luiers en billendoekjes, daarvan haal ik een keer in de zoveel tijd een voorraad van.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Nou ik heb de moed op gegeven om het goedkoop te kunnen doen. Ben nu al 3 weken op rij rond de €70 per week kwijt. Voorheen at m`n vriend regelmatig bij z`n ouders en nu eten we iedere avond samen, dat is behoorlijk duurder. Vooral omdat hij zo`n vleesmonster is.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Nou ik heb de moed op gegeven om het goedkoop te kunnen doen. Ben nu al 3 weken op rij rond de €70 per week kwijt. Voorheen at m`n vriend regelmatig bij z`n ouders en nu eten we iedere avond samen, dat is behoorlijk duurder. Vooral omdat hij zo`n vleesmonster is.
Dat heb ik ook, Rush. De grens ligt hier op 80 euro per week. Minder lukt niet. En ik wil het ook niet meer, ik hecht veel waarde aan lekker vlees en de wat duurdere fruitsoorten.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Wij zijn zo'n 100€ per maand kwijt voor 2 volwassenen en 2 kinderen.
Dat is exclusief luiers, doekjes, wasmiddelen en verzorgingsproducten.
Wij halen veel vers en kopen bij de Lidl en de Emte.
Gast- Gast
Smupskes~ schreef:Wij zijn zo'n 100€ per maand kwijt voor 2 volwassenen en 2 kinderen.
100 euro maar per maand? Hoe doe je dat?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Rush schreef:Nou ik heb de moed op gegeven om het goedkoop te kunnen doen. Ben nu al 3 weken op rij rond de €70 per week kwijt. Voorheen at m`n vriend regelmatig bij z`n ouders en nu eten we iedere avond samen, dat is behoorlijk duurder. Vooral omdat hij zo`n vleesmonster is.
Haha geen porties van 100 gram vlees voor jouw vriend dus?
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Nee absoluut niet. Door een gerecht gaat minimaal 400 gram vlees en door sommige gerechten zelfs het dubbele. Er zit nogal wat vlees in zijn favoriete keuken.Atelier Madame schreef:Rush schreef:Nou ik heb de moed op gegeven om het goedkoop te kunnen doen. Ben nu al 3 weken op rij rond de €70 per week kwijt. Voorheen at m`n vriend regelmatig bij z`n ouders en nu eten we iedere avond samen, dat is behoorlijk duurder. Vooral omdat hij zo`n vleesmonster is.
Haha geen porties van 100 gram vlees voor jouw vriend dus?
Maargoed, dat geeft niks. Goedkoop boodschappen doen ik er alleen niet meer bij.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
AngelNyn schreef:Smupskes~ schreef:Wij zijn zo'n 100€ per maand kwijt voor 2 volwassenen en 2 kinderen.
100 euro maar per maand? Hoe doe je dat?
Inderdaad! Dat lukt ons met ons tweeën niet eens! En dan hebben we echt niet veel in huis!
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel geld per week besteden jullie aan boodschappen?
» Hoeveel geld hebben jullie iedere maand over?
» Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?
» Hoeveel geven jullie uit aan boodschappen per week/maand??
» Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet?
» Hoeveel geld hebben jullie iedere maand over?
» Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?
» Hoeveel geven jullie uit aan boodschappen per week/maand??
» Hoeveel geld waren jullie kwijt voor je uitzet?
Pagina 5 van 6
Permissies van dit forum: