Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

opdruk op kleding van cars/dora etc.

+65
Snoes
Zenna
Pommes
Fiwen
Pien
studiebol
Charles
Lejow
xxjojootjexx
iloverose
nillis
*Lookie*
Luce
mickey
Marin
Fortissimo
Phileine
Aimee
Toedels
Alex
Jade
SuperGrover
Bolleke
Susan
Liadan
Parisienne
Tania
Sophiee
Coco
Sun88
Mamsie
Elodie
Shopaholic
Rush
Toet
M@niek
Thunder
SarahKey
Coccinelle
Filoria
hellowkitty
diddie
Bruintje Beer
PapillonRose
Takkie
Highway
Linda
Pruim
Sea of Trees
Flower_L
Annemie
tweeling
mauwmauw
Limburg85
Floor
teletascha
Sterrin_
sabje
SDL
kwak
Twellie
Sylvana
Sam
Manderijn
Viva
69 plaatsers

Pagina 11 van 17 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 17  Volgende

Ga naar beneden

opdruk op kleding van cars/dora etc. - Pagina 11 Empty Re: opdruk op kleding van cars/dora etc.

Bericht  Susan do 17 jan 2013 - 20:11

Jemig, er is echt NIEMAND die dat beweert. Kleding die er goedkoop uitziet is totaal iets anders dan kleding uit een goedkope winkel. Ik ken een loeidure winkel waarvan ik een groot deel van de kleding er goedkoop uit vind zien. Het gaat helemaal niet om de prijs.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opdruk op kleding van cars/dora etc. - Pagina 11 Empty Re: opdruk op kleding van cars/dora etc.

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 20:51

Eens met Susan. Er wordt hier nogal moeilijk gedaan over het feit dat sommige moeders hun kinderen geen kleding met opdrukken van Cars,Dora,Hello kitty etc aantrekken. Wat is het probleem? Er wordt toch door niemand gezegd dat er iets mis mee is, dat het zielig is o.d. Zoals er helemaal niets mis is met de zeeman, waarom wel? Mijn kinderen hebben ook weleens iets van de zeeman gehad, prima toch. Smaken veschillen nu eenmaal en ik wik gewoon niet dat mijn kinderen dat soorg kleding draagt. Puur omdat ik het niet mooi vind, en het er soms zo verwassen en goedkoop uit vind zien. Thats it. Net zoals sommige van jullie het wel mooi vinden, prima toch.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 20:56

Ik snap dan weer niet dat mensen het niet snappen dat het pijnlijk is als er veelvuldig wordt opgemerkt hoe lelijk en goedkoop een bepaalde soort kleding wel niet is die jouw kind draagt.
Dat IS toch ook gewoon niet leuk om te horen? Je wil toch niet voor je kind dat het geassocieerd wordt met dergelijke termen? Dat is waarschijnlijk ook de reden dat sommige moeders er dus voor kiezen hun kind niet hun zin te geven qua kleding.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 21:12

Ik vind het ook spuuglelijk, maar hè, ze dragen het wel hoor. Toen ze baby waren koos ik de kleren en kwam het er niet in, maar als mijn dochter nou heel gelukkig wordt van een hello Kitty shirt en mijn zoon zich spiderman voelt in zijn spiderman trui, waarom zou ik ze dan dwars zitten met mijn smaak? Ik hoef er niet in te lopen en ik vind het alleen maar ok dat ze zelf inspraak hebben in wat ze dragen. Tot een jaar of 4 bepaal je alles nog, maar nu echt niet meer hoor, ik heb de eindstem, maar ze kiezen gewoon mee, en ze hoeven niet iets aan wat ze heel lelijk vinden en ze mogen best zelf iets uitzoeken wat niet mijn smaak is.

Maar ja, ik ben dan ook goedkoop, dom, woon ook nog in een achterstandswijk ook.

Laatst aangepast door Eucalypta op do 17 jan 2013 - 21:17; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 21:14

Ergens is het wel triest dat mensen zich zo laten beinvloeden door anderen dat hun kinderen dmv hun kleding de schijn nog moeten ophouden.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 21:14

Amen Euc Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 21:19

Volgens mij is het omgekeerd evenredig: hoe lager het niveau en je sociale klasse, hoe drukker je je maakt over of je goedkoop overkomt. Als het namelijk niet het geval is zal het aan je derrière oxideren of iemand je goedkoop vindt of niet.

Hoe lager het niveau, hoe groter de zorgen over het niveau.

Gast
Gast

Bericht  Flower_L do 17 jan 2013 - 21:23

Ik vind het altijd maar stom om over 'niveaus' te praten, vooral ook in deze context.

Ik ken mensen die genoeg geld hebben, geen bal om kleding geven en alles bij kringloop zeeman etc kopen.
En ook mensen die weinig geld hebben, en juist kleding belangrijk vinden...en vrijwel al hun geld spenderen aan leuke en wat duurdere (ogende) kleding.

Wie is nu de persoon met een laag niveau?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 21:26

Flower_L schreef:Ik vind het altijd maar stom om over 'niveaus' te praten, vooral ook in deze context.

Ik ken mensen die genoeg geld hebben, geen bal om kleding geven en alles bij kringloop zeeman etc kopen.
En ook mensen die weinig geld hebben, en juist kleding belangrijk vinden...en vrijwel al hun geld spenderen aan leuke en wat duurdere (ogende) kleding.

Wie is nu de persoon met een laag niveau?
dat is precies wat ik zeg: juist de goedkopere mensen maken zich vaak druk om hun image door duurdere kleding te kopen.

Gast
Gast

Bericht  Bolleke do 17 jan 2013 - 21:32

Ikzelf heb nooit gezegd dat ik het goedkoop vind itzien. Ik vind het niet mooi, dat is heel wat anders. C. heeft ook een spidermantrui gehad, en die vond ik ook best leuk dus die mocht hij gewoon aan.
Ik vind het belachelijk dat er zo overtrokken gereageerd word. Er zijn mensen die vinden kak kleding niet mooi, dat is toch ook niet zo'n ramp? Ik vind grote opdrukken niet mooi. En wbt Zeeman en Wibra daar heb ik ook geregeld kleding gekocht, geen idee wat daar mis mee zou zijn.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan do 17 jan 2013 - 21:33

Minneke schreef:Ik snap dan weer niet dat mensen het niet snappen dat het pijnlijk is als er veelvuldig wordt opgemerkt hoe lelijk en goedkoop een bepaalde soort kleding wel niet is die jouw kind draagt.
Dat IS toch ook gewoon niet leuk om te horen? Je wil toch niet voor je kind dat het geassocieerd wordt met dergelijke termen? Dat is waarschijnlijk ook de reden dat sommige moeders er dus voor kiezen hun kind niet hun zin te geven qua kleding.

Normaal zou ik het met je eens zijn, maar in dit geval is dit topic geopend met het doel om te vragen waarom sommige moeders die kleding niet mooi vinden. Ik zou normaal nooit ongevraagd iets negatiefs over die kleding zeggen, mijn mening erover is ook niet zo sterk, ik vind het gewoon niet echt mooi en daarom koop ik het niet, ze vragen er zelf ook niet om, dus het is hier helemaal niet aan de orde, maar als er dan een vraag over wordt gesteld vind ik dat ik wel gewoon eerlijk mag antwoorden en ik vind de reacties die er dan vervolgens op komen echt zwaar over de top. Vraag dan gewoon niks.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan do 17 jan 2013 - 21:33

Eucalypta schreef:Volgens mij is het omgekeerd evenredig: hoe lager het niveau en je sociale klasse, hoe drukker je je maakt over of je goedkoop overkomt. Als het namelijk niet het geval is zal het aan je derrière oxideren of iemand je goedkoop vindt of niet.

Ja, tuurlijk, Euc, kom jij maar weer lekker van je af schoppen, hoor.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Flower_L do 17 jan 2013 - 21:34

Wat ik meer bedoel, niveaus toekennen zijn zo subjectief.
Jij zegt..."hoe lager het niveau...." maar dan doel je op een zeker sociaal niveau.

Iemand die weinig geld heeft, maar knetter intelligent is, vind ik persoonlijk van een hoger niveau dan een rijkaard wie geld van de man spendeert aan louter kleding. Alleen spreek je dan van een ander type niveau.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Susan do 17 jan 2013 - 21:35

Ik vind dat niveau daar niks mee te maken heeft, ik vind het puur zo'n opmerking om even lekker terug te meppen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 21:35

En dan nog in niveau's gaan praten, kom op zeg. Net alsof ik mezelf beter voel, of denk dat ik een hoger niveau heb omdat mijn kinderen geen opdruk kleding aankrijgen. Kom op zeg, waar gaat dit over Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 21:37

Susan schreef:
Eucalypta schreef:Volgens mij is het omgekeerd evenredig: hoe lager het niveau en je sociale klasse, hoe drukker je je maakt over of je goedkoop overkomt. Als het namelijk niet het geval is zal het aan je derrière oxideren of iemand je goedkoop vindt of niet.

Ja, tuurlijk, Euc, kom jij maar weer lekker van je af schoppen, hoor.
Tuurlijk Susan, hap jij maar even Laughing

Gast
Gast

Bericht  Susan do 17 jan 2013 - 21:39

Minneke schreef:Ik snap dan weer niet dat mensen het niet snappen dat het pijnlijk is als er veelvuldig wordt opgemerkt hoe lelijk en goedkoop een bepaalde soort kleding wel niet is die jouw kind draagt.

Alsof trouwens de opmerkingen die hier worden gemaakt als je merkkleding leuk vindt niet vervelend zijn om te horen. Die opmerkingen zijn in mijn ogen ook nog eens veel en veel persoonlijker.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bolleke do 17 jan 2013 - 21:43

Mama_van2 schreef:En dan nog in niveau's gaan praten, kom op zeg. Net alsof ik mezelf beter voel, of denk dat ik een hoger niveau heb omdat mijn kinderen geen opdruk kleding aankrijgen. Kom op zeg, waar gaat dit over Laughing

Bij C. op school zitten twee broertjes en die dragen alleen Bob de Bouwer, de oudste lijkt ook nog op Bob, alleen de helm ontbreekt, maar die ouders zijn beide jurist, dus wat het met niveau te maken zou hebben snap ik niet echt.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 21:44

Susan schreef:

Alsof trouwens de opmerkingen die hier worden gemaakt als je merkkleding leuk vindt niet vervelend zijn om te horen. Die opmerkingen zijn in mijn ogen ook nog eens veel en veel persoonlijker.

Ik zeg toch ook niet dat het andersom wel leuk is om kritiek te krijgen of wel?
Ik gaf alleen een verklaring voor de reacties.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 21:45

Ik snap niet zo goed waarom de discussie gaat over wat de moeders vinden. Ik vind afdrukjes op kleding ook spuuglelijk, maar het gaat niet om mij, ik hoef het niet aan, is wat mij aangaat is de kwaliteit en de prijs en wat er nodig is, en als ik dan een trui zoek en er zijn twee truien en kind vind de trui met cars het leukst, en de prijs en kwaliteit zijnhetzelfde, dan zie ik niet in waarom ik de andere trui zou moeten kiezen ookal vind ik die zelf veel mooier. Ik hoef er namelijk niet in te lopen en ik vind het belangrijker dat mijn kinderen durven kiezen en een mening hebben dan dat ze de smaak van mama naapen.

Bij baby's is dat anders, maar bij 5,6,7,8 jaar wil je ze toch juist leren zichzelf te ontwikkelen? Binnen veilige en gezonde grenzen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 21:47

Bolleke schreef:
Mama_van2 schreef:En dan nog in niveau's gaan praten, kom op zeg. Net alsof ik mezelf beter voel, of denk dat ik een hoger niveau heb omdat mijn kinderen geen opdruk kleding aankrijgen. Kom op zeg, waar gaat dit over Laughing

Bij C. op school zitten twee broertjes en die dragen alleen Bob de Bouwer, de oudste lijkt ook nog op Bob, alleen de helm ontbreekt, maar die ouders zijn beide jurist, dus wat het met niveau te maken zou hebben snap ik niet echt.
dat bedoel ik: die mensen maken zich geen zorgen over of ze goedkoop overkomen. Dat ze niet goedkoop zijn is ze zelf zo ook wel duidelijk. Mensen die zich heel druk maken over of hun kind er goedkoop uitziet zijn vaak van een lager niveau.

Gast
Gast

Bericht  Flower_L do 17 jan 2013 - 21:49

En toch.....

Want waarom laten we onze kinderen niet rondlopen in kleding met een gat in de mouw? Daar ondervindt een kind echt geen hinder aan....het zie er alleen volgens velen ' onverzorgd ' uit...en dan wordt de associatie al snel gelegd met een zogeheten ' lagere sociale klasse'

We sturen onze kinderen niet in de meest afgetrapte kleding naar kdv...waarom niet eigenlijk? Argument dat je leuk vindt om naar je kind in leuke kleding te kijken gaat niet op....je kind zie je niet eens wanneer je daar zit. Dat doe je omdat je (onbewust) wilt pronken met je kind.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Flower_L do 17 jan 2013 - 21:52

Maar hebben we het niet gewoon over de verkeerde opvatting van 'goedkoop'?

Want ik vind Barbie een goedkoop figuur, maar ze heeft waarschijnlijk meer geld dan ik heb. In die zin ben ik maar een goedkoop mens in haar ogen smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Susan do 17 jan 2013 - 21:53

Of zij vinden die kleding gewoon wel leuk, dat kan ook. Ik ben niet in de veronderstelling dat geen enkele volwassene die kleding mooi vindt. Of ze hebben niks met kinderkleding, ook nog een mogelijkheid.

De reden dat ik merkkleding vaak leuk vind is trouwens ook niet omdat ik wil dat iedereen ziet dat ze dure kleren hebben, maar omdat ik het vaak net wat aparter vind en het er gewoon leuk uit vind zien. Het meeste koop ik trouwens niet eens zelf, want daar heb ik het geld ook niet voor, maar ze krijgen het van mijn moeder omdat zij die kleding ook leuk vindt en dan ben ik er wel heel blij mee, want ik vind het nou eenmaal wel leuke kleding. Het is dan even goed niet leuk om daar dan over te lezen dat je de schijn op wil houden via je kind, dat je je druk maakt of je goedkoop overkomt, et cetera.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bolleke do 17 jan 2013 - 21:55

Eucalypta schreef:
Bolleke schreef:

dat bedoel ik: die mensen maken zich geen zorgen over of ze goedkoop overkomen. Dat ze niet goedkoop zijn is ze zelf zo ook wel duidelijk. Mensen die zich heel druk maken over of hun kind er goedkoop uitziet zijn vaak van een lager niveau.

Oooh zo bedoel je. Nou ik had de kleding zelf nooit geassocieerd met goedkoop. Ik vind het niet mooi, maar goed dat heb ik nu al heel vaak gezegd Laughing.
En mijn zoon draagt kleding die van de buurjongen is geweest, ik dank dat dat pas echt zielig en goedkoop is.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 11 van 17 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 17  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: