Mag ik even klagen?
+30
Luce
Bazinga
June
Mermaid
Kowalski
Pien
Thunder
Amelie
Middleme
Lady Starstruck
Carra
Poubelle
loura
Taeda
Sneeuwvlok
mzcharlotte
Pommes
Antibes
Charles
Printje
Cimic
SuperGrover
Susan
Sea of Trees
Punk'd
sonly
Marin
silly-one
Paper Crown
Elliot
34 plaatsers
Pagina 1 van 5
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Mag ik even klagen?
Ik vind het zo jammer dat de interactiviteit op het forum de laatste tijd steeds verder te zoeken is. Bijna in elk topic wordt amper op elkaar gereageerd, alleen op de openingspost.
Waarom is dit? Wil iedereen discussies uit de weg gaan? Het lijkt echt steeds erger te worden, zo jammer!
Waarom is dit? Wil iedereen discussies uit de weg gaan? Het lijkt echt steeds erger te worden, zo jammer!
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Re: Mag ik even klagen?
Elliot schreef:Ik vind het zo jammer dat de interactiviteit op het forum de laatste tijd steeds verder te zoeken is. Bijna in elk topic wordt amper op elkaar gereageerd, alleen op de openingspost.
Nee, maar je wordt zo snel op je vingers getikt hier. Ik denk dat namelijk véél meer mensen hun mond open willen trekken (in dit geval de vingers willen laten tikken) maar zich geremd voelen.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Eens met PC. De keren dat je een keer wat anders zegt of het niet sociaal wenselijke dan krijg je een hoop moraalridders over je heen. Dat is voor mij echt een rede om minder te reageren op sommige topics.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Paper Crown schreef:
Nee, maar je wordt zo snel op je vingers getikt hier. Ik denk dat namelijk véél meer mensen hun mond open willen trekken (in dit geval de vingers willen laten tikken) maar zich geremd voelen.
Wat zeg je dat leuk
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Eens, eens, eens, EENS!!Paper Crown schreef:Elliot schreef:Ik vind het zo jammer dat de interactiviteit op het forum de laatste tijd steeds verder te zoeken is. Bijna in elk topic wordt amper op elkaar gereageerd, alleen op de openingspost.
Gast- Gast
Ik ben het ook zo eens met jullie! Ik heb er vanaf nu echt schijt aan, tik me dan, als je kan!
Elliot- Ratel
+1
Ik voel me dan vaak ook niet zo uitgedaagd om te reageren. Ik heb dan niet het idee dat mijn mening gerespecteerd wordt. Mensen hoeven het niet met mij eens te zijn, maar ik vind het wel prettig om te merken dat mijn mening, wanneer die anders is, wel gerespecteerd word. Ik probeer dat bij andere meningen ook te doen.
Plus het feit dat wanneer je een spelfoutje maakte, daar gelijk een drama van wordt gemaakt van hier tot Tokyo. Ik ben nou eenmaal geen ster in spelling en het boeit me ook niet genoeg om hier wat aan te doen. Soms heb ik alleen daardoor al niet zo veel zin om te reageren.
Ik voel me dan vaak ook niet zo uitgedaagd om te reageren. Ik heb dan niet het idee dat mijn mening gerespecteerd wordt. Mensen hoeven het niet met mij eens te zijn, maar ik vind het wel prettig om te merken dat mijn mening, wanneer die anders is, wel gerespecteerd word. Ik probeer dat bij andere meningen ook te doen.
Plus het feit dat wanneer je een spelfoutje maakte, daar gelijk een drama van wordt gemaakt van hier tot Tokyo. Ik ben nou eenmaal geen ster in spelling en het boeit me ook niet genoeg om hier wat aan te doen. Soms heb ik alleen daardoor al niet zo veel zin om te reageren.
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Reva schreef:Mensen blijven dat inderdaad toch wel doen, maar dat mag
Ja want het is een forum dus iedereen mag haar mening geven. Vrijheid van meningsuiting staat in de grondwet. Blablabla! Openbaar internet, geen dorpskroeg!
Elliot- Ratel
sonly schreef:+1
haha dat vind ik ook zo onzinnig. Ik kan die mensen als bijna niet meer serieus nemen. Als je naast het verbeteren van de spelfout nou ook nog wat nuttigs komt melden, geen probleem. Maar soms is het echt alleen..
Wordt
Ik zit hier namelijk niet om heerlijke perfecte betogen te schrijven zonder enige spelfout.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Ik ben het wel met jullie eens! Ik zit ook te vaak op mijn tong te bijten lately...
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Bah, ja die spelfoutverbeteraars ben ik ook echt beu. Als je zo graag fouten wilt verbeteren wordt je maar lekker lerares!
Elliot- Ratel
Ik maak bergen spelfouten, maar zolang er staat wat ik wil zeggen boeit het me geen *****. Heb geen zin om teksten te gaan ontleden op grammatica, ik zit niet op school.
Gast- Gast
Dat is me bij jou nog nooit opgevallen hoor, die bergen spelfouten.Stofzuiger schreef:Ik maak bergen spelfouten, maar zolang er staat wat ik wil zeggen boeit het me geen *****. Heb geen zin om teksten te gaan ontleden op grammatica, ik zit niet op school.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Ben slecht met d/t/dt en als/danSea of Trees schreef:Dat is me bij jou nog nooit opgevallen hoor, die bergen spelfouten.Stofzuiger schreef:Ik maak bergen spelfouten, maar zolang er staat wat ik wil zeggen boeit het me geen *****. Heb geen zin om teksten te gaan ontleden op grammatica, ik zit niet op school.
Gast- Gast
Paper Crown schreef:Elliot schreef:Ik vind het zo jammer dat de interactiviteit op het forum de laatste tijd steeds verder te zoeken is. Bijna in elk topic wordt amper op elkaar gereageerd, alleen op de openingspost.
Interactiviteit houdt ook in dat mensen weer op jou kunnen reageren en dat ze het niet met je eens kunnen zijn. Het valt mij op het forum vaak op dat als je de eerste bent die tegengas geeft, dat als positief wordt gezien, maar als mensen daar weer tegengas op geven, dat wordt gezien als miepen/op de vingers tikken/vul maar in.
Ik denk trouwens dat het grotendeels te maken heeft met de topics die worden geopend, het zijn vaak vragen die niet echt uitnodigen tot een discussie.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:
Ik denk trouwens dat het grotendeels te maken heeft met de topics die worden geopend, het zijn vaak vragen die niet echt uitnodigen tot een discussie.
Dat denk ik ook, maar er is de laatste tijd ook nog amper iemand die een topic opent. Normaal was zeker de pijler algemeen amper bij te houden, en nu blijven we dagen in hetzelfde topic hangen, omdat er gewoon niets nieuws bijkomt.
Elliot- Ratel
Vragenlijstjes zijn ook heel slecht voor interactie. Ik denk dat het vooral daaraan ligt, en zeker niet aan taalpuristen. Als ik nu iemands spelling ga verbeteren, hebben we volgens mij namelijk pagina's aan interactie
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Niet zo gek met die grote rel van een tijd geleden. Het forum werd daarna een stuk rustiger en ik kreeg het idee dat discussies werden ingehouden. Van mij mag er gerust weer wat pit op dit forum komen.
Cimic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13
SuperGrover schreef:Vragenlijstjes zijn ook heel slecht voor interactie. Ik denk dat het vooral daaraan ligt, en zeker niet aan taalpuristen. Als ik nu iemands spelling ga verbeteren, hebben we volgens mij namelijk pagina's aan interactie
Dat denk ik idd ook, en dan vooral de wel leuk/ niet leuk lijstjes. Ook vind ik het jammer dat er een paar forumsters zijn die op handen gedragen lijken te worden, dat wekt denk ik ook irritaties op.
Spellingsfouten vallen mij ook op maar het is idd een forum en geen taaltest.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik hoef niet zo nodig pit terug op het forum als dat betekent dat je te pas en te onpas mag zeggen wat je wilt.
Discussie is prima. Mensen bewust kwetsen niet.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Nou zullen we dan met z'n allen maar afspreken dat we weer lekker onze monden gaan opentrekken?
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Marin schreef:Ik hoef niet zo nodig pit terug op het forum als dat betekent dat je te pas en te onpas mag zeggen wat je wilt.
Hier ben ik het mee eens.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Marin schreef:Ik hoef niet zo nodig pit terug op het forum als dat betekent dat je te pas en te onpas mag zeggen wat je wilt.
Zo zie ik het forum pit geven ook niet. Maar dat hele mensen kwetsen gebeuren is ook langs mij heen gegaan.
Cimic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 1 van 5
Permissies van dit forum: