Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust

+36
Puggle
Linda
Snoes
Aggi
PapillonRose
Amber-
_Lana_
Jade
kwak
Blue flower
yes1984
Viva
Jasmine
Highway
Filoria
Zenna
Teddyaapje
bolus26
Nana
Dimphna
LDJ
Susan
Stuiterbal
mickey
TukTuk
CCC
Purpleflower
Clapperdie
Shopaholic
mauwmauw
Tiara
Printje
Darius
MamaDaan
Floor
Kruidkoek
40 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust Empty Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust

Bericht  Kruidkoek ma 14 jan 2013 - 8:19

Vriend en ik zijn net terug van de wekelijkse controle bij de verloskundige (dat kan gelukkig ook 's avonds bij ons)
Vorige week was mijn bloeddruk iets verhoogd dus vroeg ze of ik vandaag eerst wilde douchen en dan "verse" urine van maximaal 3 uur oud mee wilde nemen.
Dat gedaan en ze begon met urinetest, er verscheen een duidelijke plus, wat betekend dat er eiwit in mijn urine zit.
Mijn bloeddruk is ook weer verhoogd en eerlijk gezegd heb ik sinds 3 dagen vooral 's ochtends hoofdpijn wat wegtrekt in de loop van de dag. Dat ook aan verloskundige gezegd.
De verloskundige vertrouwd het niet helemaal en gaat morgenochtend met de gynaecoloog bellen voor overleg en moet ik sowieso bloed laten prikken.
In het ergste geval wordt morgen besloten dat de bevalling wordt ingeleid, dat lijkt me echt niks.

Wie heeft dit ook gehad en hoe is het bij jullie afgelopen?

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust Empty Re: Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust

Bericht  Floor ma 14 jan 2013 - 8:20

Wat vervelend dat de controle nu niet zo best was. Hopelijk heb je morgen snel duidelijkheid. Sterkte.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust Empty Re: Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust

Bericht  Printje ma 14 jan 2013 - 8:20

Ik herken het niet, maar veel sterkte. Wat was je bloeddruk dan?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust Empty Re: Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust

Bericht  Kruidkoek ma 14 jan 2013 - 8:23

Bloeddruk was altijd rond de 60, vorige week 80 en nu 90 ......

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust Empty Re: Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust

Bericht  MamaDaan ma 14 jan 2013 - 8:24

Met 34 weken was mijn bloeddruk ook wat verhoogd, en eiwitten in mijn urine. Had ineens hoofdpijn en hield vocht vast wat ik eerder niet had. Moest na een paar dagen terug komen, voor bloeddrukmeting, maar toen was ik al bevallen!
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust Empty Re: Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust

Bericht  Darius ma 14 jan 2013 - 8:28

Ik zou goed in de gaten houden of je de baby nog voldoende voelt bewegen. En verder zou ik me erop voorbereiden dat je wellicht voor het weekend al mama bent! smile
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust Empty Re: Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust

Bericht  Printje ma 14 jan 2013 - 8:28

Dat is idd wel wat hoger dan, bij mij was het ook iets hoger maar niet zoveel.

Hopelijk heb je morgen snel duidelijkheid.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust Empty Re: Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust

Bericht  Tiara ma 14 jan 2013 - 8:49

Ik heb dat ook gehad. Ik liep toen al in het ziekenhuis bij de gyn (voor wat anders) en ik moest gelijk blijven toen bleek dat ik zwangerschapsvergiftiging had. Ben de dag er na gelijk ingeleid. Dat vond ik wel heel heftig, Ondanks dat je weet dat je elk moment kan gaan bevallen, was het toch wel onverwacht en definitief. Ik was precies 38 weken toen.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust Empty Re: Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust

Bericht  mauwmauw ma 14 jan 2013 - 8:58

ik heb het ook gehad. Met 36 weken had ik verhoogde bloeddruk,die week extra afspraak gehad en urine ingeleverd dat was goed,37 weken ook een hoge bloeddruk,in die week extra controlle gehad en urine ingeleverd.zat wel eiwitten in maar keken het nog aan.Die week op vrijdag voelde ik me de hele dag al niet lekker,maar gaf er geen aandacht aan.Tot dat ik s'avonds rond 18uur bij mijn schoonmoeder mijn bloeddruk ging meten,die was erg hoog.Dus besloot toch maar de vk te bellen,kon meteen langskomen(nog speciaal voor mij de praktijk geopend)de vk werd boos,want als mijn schoonmoeder die bloeddruk meter niet had,had ik waarschijnlijk niet gebeld.Maar gelijk doorgestuurd naar ziekenhuis,een uur aan de ctg gelegen,met kindje ging het nog goed dus mocht naar huis.Maandag ochtend moest ik terug komen,voor weer aan de ctg te gaan.Op zondag had ik ook wat last van een strak gevoel op mijn buik(de vk noemt het alsof er een riem strak word aangetrokken)Toen ik dat in het ziekenhuis zei,moest ik opgenomen worden,ik was toen 38 weken precies.Ik mocht nog wel naar huis,maar moest me die middag melden.Die middag nog een echo gehad,later die middag kreeg ik te horen dat ze me de volgende dag gingen inleiden.

ik weet niet of je het verhaal van het inleiden ook wilt horen?dat was niet zo'n succes bij mij namelijk.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust Empty Re: Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust

Bericht  Shopaholic ma 14 jan 2013 - 8:59

Hier met 35weken gehad, moest 24uur blijven en toen kon ik naar huis omdat alles stabiel werd.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust Empty Re: Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust

Bericht  Clapperdie ma 14 jan 2013 - 9:27

mauwmauw schreef:

ik weet niet of je het verhaal van het inleiden ook wilt horen?dat was niet zo'n succes bij mij namelijk.

Fijn zo'n opmerking voor iemand die misschien wel ingeleid wordt...



Laat het even bezinken. De kans is groot dat je een deze dagen mama wordt!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust Empty Re: Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust

Bericht  mauwmauw ma 14 jan 2013 - 9:29

Clapperdie schreef:
mauwmauw schreef:

ik weet niet of je het verhaal van het inleiden ook wilt horen?dat was niet zo'n succes bij mij namelijk.

Fijn zo'n opmerking voor iemand die misschien wel ingeleid wordt...



Laat het even bezinken. De kans is groot dat je een deze dagen mama wordt!
nou ik zet het erbij,straks wilde ze wel het verhaal horen en dan leest ze hoe het ging,nu heeft ze de keuze.Het niet zo'n succes verhaal horen of niet.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust Empty Re: Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust

Bericht  Printje ma 14 jan 2013 - 9:32

Clapperdie schreef:
mauwmauw schreef:

ik weet niet of je het verhaal van het inleiden ook wilt horen?dat was niet zo'n succes bij mij namelijk.

Fijn zo'n opmerking voor iemand die misschien wel ingeleid wordt...



Laat het even bezinken. De kans is groot dat je een deze dagen mama wordt!

haha ja dat dacht ik ook al, je geeft iemand hoop;)



Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust Empty Re: Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust

Bericht  Purpleflower ma 14 jan 2013 - 9:35

Op donderdag opgenomen met hogebloeddruk en eiwitten. Voelde me erg ziek.
Zaterdag ingeleid. Dinsdag naar huis.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust Empty Re: Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust

Bericht  CCC ma 14 jan 2013 - 9:37

Wat vervelend dat de controle niet helemaal goed was, en dat je je nu zorgne maakt. Ik denk persoonlijk dat je het even moet laten bezinken en het gewoon over je heen moet laten komen. Uiteindelijk moet je toch bevallen en de kans tot inleiden zit er altijd in als het niet vanzelf op gang komt.

Vriendin van mij is trouwens ook ingeleid en was een soepele en vlotte bevalling en Puggle is volgens mij ook ingeleid en een goede bevalling gehad. Dus laat je niet door een paar verhalen nu bang maken.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust Empty Re: Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust

Bericht  Printje ma 14 jan 2013 - 9:38

Ik heb idd ook gewoon positieve verhalen gehoord over inleiden en de bevalling daarna.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust Empty Re: Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust

Bericht  mauwmauw ma 14 jan 2013 - 9:39

Printje schreef:
Clapperdie schreef:
mauwmauw schreef:

ik weet niet of je het verhaal van het inleiden ook wilt horen?dat was niet zo'n succes bij mij namelijk.

Fijn zo'n opmerking voor iemand die misschien wel ingeleid wordt...



Laat het even bezinken. De kans is groot dat je een deze dagen mama wordt!

haha ja dat dacht ik ook al, je geeft iemand hoop;)



het is de waarheid.....maar ach dat mag tegenwoordig niet meer gezegd worden op het forum.Zal het wel schijnheilig zeggen...mijn inleiden was een SUPER succes.Zal het meteen weer doen.

zo beter?

ik wil niemand bang maken,maar er mag ook wel gezegd worden,dat er ook geen succes verhalen zijn.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust Empty Re: Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust

Bericht  Printje ma 14 jan 2013 - 9:41

Ik bedoelde het niet als aanval naar jou maar het komt dan sowieso denk ik enger over dan jij het bedoelde misschien.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust Empty Re: Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust

Bericht  TukTuk ma 14 jan 2013 - 9:44

chococupcake schreef:Wat vervelend dat de controle niet helemaal goed was, en dat je je nu zorgne maakt. Ik denk persoonlijk dat je het even moet laten bezinken en het gewoon over je heen moet laten komen. Uiteindelijk moet je toch bevallen en de kans tot inleiden zit er altijd in als het niet vanzelf op gang komt.

Vriendin van mij is trouwens ook ingeleid en was een soepele en vlotte bevalling en Puggle is volgens mij ook ingeleid en een goede bevalling gehad. Dus laat je niet door een paar verhalen nu bang maken.

Mijn zus ook, ze was dan wel paar dagen over tijd, maar werd naar het ziekenhuis doorgestuurd vanwege een te hoge bloeddruk, moest ook blijven en werd de dag er na ingeleid, rond 7 uur 's morgens kreeg ze een infuus geloof ik, en ze is rond 12 uur bevallen, helemaal geen vervelende bevalling, alleen wat snel. (De gyneacoloog had gezegd "Ga er maar vanuit dat het een uurtje of 7 vanavond gaat worden, aangezien het je eerste is")

Heb zelf verder geen enkel verstand van bevallingen uiteraard, maar denk dat het fijn is om toch ook de positievere verhalen te horen Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust 561177

Sterkte trouwens!


Laatst aangepast door AngelNyn op ma 14 jan 2013 - 9:46; in totaal 2 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust Empty Re: Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust

Bericht  mauwmauw ma 14 jan 2013 - 9:45

Toen ik werd ingeleid dacht ik ook van ow van nu heb ik snel mijn kleintje in mijn armen.Ik had ook het verhaal er gelijk bij kunnen typen,en dan was ze aan het lezen,en dan leest ze misschien iets wat ze niet wilde lezen,vandaar dat ik het er zo neer had gezet.

maar goed laten we er maar over op houden,even goede vrienden toch.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust Empty Re: Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust

Bericht  Printje ma 14 jan 2013 - 9:46

Ik snap je ook wel mauwmauw, ik heb juist ook altijd liever eerlijke verhalen, maar misschien zo net voor haar eventuele inleiding denkt zij er anders over.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust Empty Re: Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust

Bericht  Kruidkoek ma 14 jan 2013 - 9:50

Bedankt voor jullie reacties.
Het voelt nu een beetje dubbel. Aan de ene kant heb ik het liefste dat het kindje zelf bepaald wanneer hij/zij komt, dat komt ook omdat ik inderdaad niet erg goede verhalen over opwekken/inleiden heb gehoord (o.a. van cursus leidster samen bevallen)
Aan de andere kant wil ik ook geen onnodig risico voor gezondheid baby of die van mijzelf nemen dus als nu blijkt dat morgen inleiden beter is, dan ga ik dat niet eigenwijs afwijzen. Want stel dat ik met 42 weken nog zwanger zou zijn, dan zou ik inleiden wél een uitkomst vinden en niet meer afwachten tot Guus/Truus besluit te komen laughcry

Ik weet niet meer wie het noemde/schreef maar bij een zwangerschapsvergiftiging, voel je je dan niet heel beroerd? Of heb je dat ook niet door en blijkt het uit je bloedwaardes?

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust Empty Re: Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust

Bericht  mickey ma 14 jan 2013 - 9:51

Geen ervaring met hoge bloeddruk of eiwitten, wel met inleiding.
Ik was 12 dagen overtijd toen ik me moest melden om ingeleid te worden. Hoewel het niet heel vlot verliep, was het niet vervelend (voor zover dat kan natuurlijk Wink ). Vervelendste vond ik steeds op bed te moeten liggen met het CTG apparaat om mijn buik. Uiteindelijk is mijn zoon via keizersnede geboren, omdat hij te groot was voor mijn bekken, maar het inleiden zelf heb ik niet als vervelend ervaren. De gehele bevalling, incl. inleiding, persen en persweeën en uiteindelijk keizersnede duurde wel lang, maar ik kijk er zeer positief op terug en mocht het bij een eventuele tweede weer zo lopen, dan heb ik daar vrede mee.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust Empty Re: Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust

Bericht  CCC ma 14 jan 2013 - 9:51

AngelNyn schreef:
chococupcake schreef:Wat vervelend dat de controle niet helemaal goed was, en dat je je nu zorgne maakt. Ik denk persoonlijk dat je het even moet laten bezinken en het gewoon over je heen moet laten komen. Uiteindelijk moet je toch bevallen en de kans tot inleiden zit er altijd in als het niet vanzelf op gang komt.

Vriendin van mij is trouwens ook ingeleid en was een soepele en vlotte bevalling en Puggle is volgens mij ook ingeleid en een goede bevalling gehad. Dus laat je niet door een paar verhalen nu bang maken.

Mijn zus ook, ze was dan wel paar dagen over tijd, maar werd naar het ziekenhuis doorgestuurd vanwege een te hoge bloeddruk, moest ook blijven en werd de dag er na ingeleid, rond 7 uur 's morgens kreeg ze een infuus geloof ik, en ze is rond 12 uur bevallen, helemaal geen vervelende bevalling, alleen wat snel. (De gyneacoloog had gezegd "Ga er maar vanuit dat het een uurtje of 7 vanavond gaat worden, aangezien het je eerste is")

Heb zelf verder geen enkel verstand van bevallingen uiteraard, maar denk dat het fijn is om toch ook de positievere verhalen te horen Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust 561177

Sterkte trouwens!

Hier hetzelfde verhaal, snel maar soepel en ook te hoge bloeddruk ed.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust Empty Re: Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust

Bericht  Printje ma 14 jan 2013 - 9:51

Ik heb geen ervaring met zwangerschapsvergiftiging maar wat ik er idd over hoor ben je dan echt wel heel ziek, ik denk ook niet dat de vk je dan nog had laten doorlopen. Maar goed ik heb er geen ervaring mee verder.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust Empty Re: Net bij de verloskundige geweest, nu ongerust

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum