Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verloskundige enzo..

+14
Sanne
Jasmine
M@niek
mzcharlotte
Highway
Lejow
Sun88
sabje
Pommes
slaatje
PiP
Susan
Thunder
Sazzle
18 plaatsers

Ga naar beneden

Verloskundige enzo.. Empty Verloskundige enzo..

Bericht  Sazzle ma 21 jan 2013 - 23:09

Nu ik zwanger ben moet ik op zoek naar een verloskundige(praktijk)..

Ik ben via internet een beetje aan het rondkijken en heb niet heel veel keus hier in de buurt. Waar zou ik op moeten letten, zo ver dat mogelijk is, bij een praktijk kiezen?

Mijn vriend wil geen 'oudere' vrouw als verloskundige.. wat hadden jullie liever?

Ervaringen?
Sazzle
Sazzle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 385
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Veluwe

Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige enzo.. Empty Re: Verloskundige enzo..

Bericht  Thunder ma 21 jan 2013 - 23:23

Vaak werken er wel meerdere verloskundigen in één praktijk. Hier in het dorp is maar 1 praktijk dus had weinig keus. Er werkten wel 4 verloskundigen in deze praktijk.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige enzo.. Empty Re: Verloskundige enzo..

Bericht  slaatje ma 21 jan 2013 - 23:24

Ik heb niet echt gelet op iets specefieks, behalve dat het hier in de buurt zit en dus goed aan te rijden is. Zit bij jou het ziekenhuis niet in de buurt, en hebben ze daar een speciale verlosafdelng? Waarom wil je vriend geen oudere vrouw? Meestal is het nl toch niet van te voren te plannen welke vk je hebt, die kan dan net zo goed bij een andere bevalling aanwezig zijn, zodat er iemand anders komt.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige enzo.. Empty Re: Verloskundige enzo..

Bericht  Susan ma 21 jan 2013 - 23:27

Gewoon, lekker dichtbij. Er zijn altijd meerdere verloskundigen in een praktijk, daar zit er meestal wel eentje bij die wat ouder is en als die er niet bij zit dan kan het zomaar zo zijn dat er halverwege je zwangerschap iemand weggaat of met studie/zwangerschapsverlof gaat en dat er alsnog eentje wordt aangenomen die al wat ouder is of om een andere reden niet aan je ideaalplaatje voldoet. Of in het uiterste geval zijn tijdens je bevalling alle verloskundigen van je eigen praktijk al bezig en komt er iemand anders, of je wordt overgedragen aan een gynaecoloog. Je hebt het niet helemaal in de hand, dus ik zou niet teveel eisen stellen en het mezelf gewoon makkelijk maken.

Verder zou ik áls je al de keuze zou hebben het belangrijker vinden bij wat voor verloskundige jij je lekker zou voelen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige enzo.. Empty Re: Verloskundige enzo..

Bericht  PiP ma 21 jan 2013 - 23:31

Hier is ook 1 praktijk met 5 of 6 verloskundigen.
Het is dan maar net de vraag wie er dienst heeft op het moment van de bevalling.
Tijdens de controles krijg je ze wisselend, hier probeerde de assistent er wel voor te zorgen dat je ze allemaal een keer gezien hebt voor het einde van de zwangerschap.
Ik snap ook niet zo goed waarom je vriend geen oude verloskundige wil. Je hebt hele lieve oude verloskundigen en krengerige jonge verloskundigen om het maar even een naam te geven...

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige enzo.. Empty Re: Verloskundige enzo..

Bericht  slaatje ma 21 jan 2013 - 23:34

PiP schreef:Hier is ook 1 praktijk met 5 of 6 verloskundigen.
Het is dan maar net de vraag wie er dienst heeft op het moment van de bevalling.
Tijdens de controles krijg je ze wisselend, hier probeerde de assistent er wel voor te zorgen dat je ze allemaal een keer gezien hebt voor het einde van de zwangerschap.
Ik snap ook niet zo goed waarom je vriend geen oude verloskundige wil. Je hebt hele lieve oude verloskundigen en krengerige jonge verloskundigen om het maar even een naam te geven...

Zo gaat het bij ons dus ook. Hier zitten er zelfs 7 of 8. Misschien moeilijker om te zien met wie je een klik hebt of niet, maar aan de andere kant denk ik dat je tijdens de bevalling blij bent met elke hulp die er op dat moment is..Of ze nou ouder of jonger is. Helaas heb je hier dus helemaal niets over te zeggen. Je zou misschien een voorkeur door kunnen geven, maar de kans is dus aanwezig dat er toch iemand bij is, van wie je dat eigenlijk liever niet zou willen. De bevalling stop zetten om te wachten op degene die je dan wel wilt, gaat dan toch niet Razz
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige enzo.. Empty Re: Verloskundige enzo..

Bericht  Pommes ma 21 jan 2013 - 23:38

Persoonlijk kon het me op het moment van de bevalling weinig interesseren wie erbij was als ik maar goed begeleid werd. Maar tijdens de begeleiding van de hele zwangerschap vond ik het wel belangrijk dat ze de tijd voor me namen, dat ik ze aardig vond en natuurlijk goede en duidelijke informatie/begeleiding. Ik heb het verloskundigenbureau gekozen a.d.h.v. andere ervaringen.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige enzo.. Empty Re: Verloskundige enzo..

Bericht  sabje ma 21 jan 2013 - 23:50

Ik had keuze uit twee praktijken. Ik heb voor de een gekozen omdat mijn moeder daar zelf vroeger ook geweest was en in mijn omgeving ook goede verhalen over hoorde. Wat achteraf fijn was dat ze zelf een echoappartaat hadden. De andere heeft dat niet en dan moet je daarvoor naar het ziekenhuis. Bij mij konden ze pas laat het hartje vinden dus iedere keer keken ze even met een echo. Dat was erg fijn.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige enzo.. Empty Re: Verloskundige enzo..

Bericht  Sun88 ma 21 jan 2013 - 23:53

Hier zitten twee praktijken op loop afstand, een werken drie verloskundigen, allemaal vrouw. Die ander is een echtpaar. Ik zag een man niet zo zitten en heb daar mijn keuze op gebaseerd
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige enzo.. Empty Re: Verloskundige enzo..

Bericht  Lejow di 22 jan 2013 - 1:25

Ik ben gewoon gaan zoeken, en wilde graag een bureau die bij de eerste intake al een echo deed (dus rond de 7/8 weken), zodat ik niet zo lang hoefde te wachten Embarassed .
Zo kwam ik bij een bureau uit, en de foto's van de meiden spraken me wel aan, de site ook, dus voor hun gekozen!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige enzo.. Empty Re: Verloskundige enzo..

Bericht  Highway di 22 jan 2013 - 1:34

Bij ons zit er maar 1 in de stad, of je moet meteen naar een dorp verderop en dat is voor niemand handig (ons maar ook niet voor de vk' s als er iets is)
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige enzo.. Empty Re: Verloskundige enzo..

Bericht  mzcharlotte di 22 jan 2013 - 1:37

Een vriendin van mij raadde "mijn" praktijk aan. Ze is net zo'n no-nonsense type als ik, dus ik ging ervan uit dat het dan wel goed zou zitten. En dat zit het ook.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige enzo.. Empty Re: Verloskundige enzo..

Bericht  M@niek di 22 jan 2013 - 1:55

Hier zit 1 praktijk met wel 10 verloskundige en die zijn weer onderverdeeld in 2 groepen (rood en blauw). De praktijk zit bij het ziekenhuis wat zo niet handig is ivm de beperkte parkeerplekken. Maar ja het is niet anders. Het waren echt totaal verschillende dames (van oud tot jond, van oude rot in het vak tot nieuwkomer).
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige enzo.. Empty Re: Verloskundige enzo..

Bericht  Jasmine di 22 jan 2013 - 2:04

slaatje schreef:Ik heb niet echt gelet op iets specefieks, behalve dat het hier in de buurt zit en dus goed aan te rijden is. Zit bij jou het ziekenhuis niet in de buurt, en hebben ze daar een speciale verlosafdelng? Waarom wil je vriend geen oudere vrouw? Meestal is het nl toch niet van te voren te plannen welke vk je hebt, die kan dan net zo goed bij een andere bevalling aanwezig zijn, zodat er iemand anders komt.

Voor zover ik weet zitten daar alleen tweedelijns verloskundigen en is het onderdeel van de poli gynaecologie.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige enzo.. Empty Re: Verloskundige enzo..

Bericht  M@niek di 22 jan 2013 - 2:25

Waarom wilt je vriend geen oudere vrouw?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige enzo.. Empty Re: Verloskundige enzo..

Bericht  Sanne di 22 jan 2013 - 2:43

In mijn woonplaats zijn twee verloskundigenpraktijken, één kleine praktijk met twee jonge verloskundigen en een praktijk met 6 verloskundigen. Ik heb voor de grotere praktijk gekozen, omdat ik die andere praktijk best klein vond. En ik vond ze ook wel wat jong, maar dat is waarschijnlijk onzin, want één van die twee dames is verloskundige van het jaar geworden, dus vast een fijne verloskundige.

In mijn praktijk werkten dus 6 verloskundigen en de afspraken werden zo ingepland dat je iedere verloskundige gezien hebt. Ik vond het allemaal lieve vrouwen, maar had wel een voorkeur voor één van hen en juist zij was bij mijn bevalling, erg fijn.

Ik ben ook wel benieuwd waarom je vriend geen oudere vrouw als verloskundige wil. Is hij bang dat haar kennis verouderd is?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige enzo.. Empty Re: Verloskundige enzo..

Bericht  Sylvana di 22 jan 2013 - 2:54

Hoezo wilt je vriend geen oudere vrouw? confused

Ik koos gewoon voor een praktijk in de buurt.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige enzo.. Empty Re: Verloskundige enzo..

Bericht  M-G di 22 jan 2013 - 3:19

Er is hier maar één praktijk met 4 verloskundigen. Je krijgt ze allemaal bij de controles en op het moment van de bevalling krijg je degene die dienst heeft. Ik kon het met allemaal goed vinden. Ik had wel een voorkeur maar ik heb geen van allen bij de bevalling gehad want ik moest naar het ziekenhuis om te bevallen. Hier was ook één oudere vrouw en daar ging in eerste instantie mijn voorkeur naar uit vanwege haar vele aantal jaren ervaring. Uiteindelijk maakt het toch niets uit want ze beschikken (als het goed is) allemaal over dezelfde kennis.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige enzo.. Empty Re: Verloskundige enzo..

Bericht  Susan di 22 jan 2013 - 3:22

Ik snap ook niet waarom je geen oudere vrouw zou willen. Een oudere verloskundige wordt ook gewoon bijgeschoold en zal heus geen technieken toepassen uit 1953. Verder kan ze, net als een jonge verloskundige, alle soorten karaktertrekken hebben. Het zal ook niet zo zijn dat er een verloskundige van 93 met een rollator bij je bed zal staan. Ik zie dus echt het probleem niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige enzo.. Empty Re: Verloskundige enzo..

Bericht  Sazzle di 22 jan 2013 - 3:41

Susan schreef:Ik snap ook niet waarom je geen oudere vrouw zou willen. Een oudere verloskundige wordt ook gewoon bijgeschoold en zal heus geen technieken toepassen uit 1953. Verder kan ze, net als een jonge verloskundige, alle soorten karaktertrekken hebben. Het zal ook niet zo zijn dat er een verloskundige van 93 met een rollator bij je bed zal staan. Ik zie dus echt het probleem niet.

Laughing

Heb inmiddels gebeld en een afspraak gemaakt. Vriend moet inderdaad niet zeuren. Het was een gevoel ofzo.. mannenVerloskundige enzo.. 394967
Sazzle
Sazzle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 385
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Veluwe

Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige enzo.. Empty Re: Verloskundige enzo..

Bericht  slaatje di 22 jan 2013 - 5:00

Jasmine schreef:
slaatje schreef:Ik heb niet echt gelet op iets specefieks, behalve dat het hier in de buurt zit en dus goed aan te rijden is. Zit bij jou het ziekenhuis niet in de buurt, en hebben ze daar een speciale verlosafdelng? Waarom wil je vriend geen oudere vrouw? Meestal is het nl toch niet van te voren te plannen welke vk je hebt, die kan dan net zo goed bij een andere bevalling aanwezig zijn, zodat er iemand anders komt.

Voor zover ik weet zitten daar alleen tweedelijns verloskundigen en is het onderdeel van de poli gynaecologie.

Hier niet, vandaar dat ik het vroeg :-) Ik loop bij A.l.natal, is echt een aparte verloskunde afdeling die in het ziekenhuis is gebouwd en ondergebracht zeg maar. Maar begrijp dat dit niet overal het geval is dus.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige enzo.. Empty Re: Verloskundige enzo..

Bericht  Shopaholic di 22 jan 2013 - 8:21

Hier heb je er wel meerdere. Bij de 1e zwangerschap zaten we bij een andere praktijk, al vond ik ze daar niet zo heel aardig, eerder stug. Ook toen ik cholestase kreeg, hoorde ik niks van ze hoe of wat, en ook niet de overdracht van de VK naar de gyn toe, erg jammer. Toen ze de nacontrole dus ook thuis deden, was het heel zakelijk, vroegen eigenlijk bijna niet hoe het verder was verlopen, hoe de bevalling was gegaan en hoe het op dat moment ging.

Bij de 2e zijn we dus overgestapt naar een andere verloskundige praktijk! Wat een verademing. Ik kon echt op elk moment van de dag bellen, ook al werd ik met 20weken al overgedragen aan de gyn wegens de cholestase, we hielden contact! Mocht ondanks dat ik bij de gyn liep ook tussendoor bij hen komen mocht er iets zijn, en ook na de bevalling waren ze heel lief en meegaand.

Toen ik aangaf de nacontrole via het ziekenhuis te laten doen, vonden ze het wel heel jammer, maar toch belde ze na die tijd nog hoe of wat! Erg fijn!
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige enzo.. Empty Re: Verloskundige enzo..

Bericht  Pien di 22 jan 2013 - 8:24

Ben benieuwd welke je gekozen hebt. Je hebt er 2 in onze woonplaats dus...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige enzo.. Empty Re: Verloskundige enzo..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum