Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je verloskundige

+12
SparklingEyes
Makamba
*Troela*
Flower_L
Susan
Happydobby
Bruintje Beer
Aimee
Liadan
Slakje
Clapperdie
MADDIE
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Je verloskundige Empty Je verloskundige

Bericht  MADDIE wo 13 jun 2012 - 5:17

Hallo meiden,

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Ik zit in een praktijk met drie verloskundigen. één van die verloskundigen vind ik heel prettig. Een andere is best wel bot in haar omgang en daar heb ik wel moeite mee. Nu was ik wat meer aangekomen en dat werd op een nogal botte manier gebracht. Vervolgens geeft ze wel allemaal tips en adviezen, wat ook goed is. Maar in haar hele houding vind ik haar erg kortaf. Ik heb haar nu voor de tweede keer gehad.
Een ander heb ik niet veel mee, maar die heb ik nog maar één keer gezien.
Het lijkt mij gewoon erg vervelend om een verloskundige aan je bed te hebben die zo bot is. Ik merk dat ik het me nu al erg aan trek. Misschien moet ik me er niet zo druk om maken. Maar kan er gewoon erg slecht tegen.

Hoe is dat bij jullie? Wat zijn jullie ervaringen?
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je verloskundige Empty Re: Je verloskundige

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 5:21

Ik had jouw verhaal ook zo geschreven kunnen hebben, gaat hier alleen om 5 verschillend vk`s.
Soms denk ik wel "wat als DIE aan mijn bed staat" maar aan de andere kant denk ik ook; hun weten hoe en wat en op dat moment kijk je er zelf misschien ook wel anders tegenaan. Dan maak je je er misschien niet zo druk meer om (zijn we drukker met bevallen dan andere dingen'Wink)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je verloskundige Empty Re: Je verloskundige

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 5:22

Hier in de praktijk waar ik was waren ook meerdere verloskundigen. Ik heb er 2 gezien tijdens de controles. Allebei erg aardig. Maar het lijkt me dat je toch ook wel kunt aangeven dat je die verloskundige niet zo ligt? Misschien kunnen ze er wat rekening mee houden of is zij zich niet bewust van hoe ze overkomt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je verloskundige Empty Re: Je verloskundige

Bericht  Clapperdie wo 13 jun 2012 - 5:22

Ik zat ook bij een praktijk waar 3 verloskundige werkte. 2 vond ik super 1 wat minder. Helaas toen ik belde nam die wat mindere op en kwam langs. Ik was best een beetje blij toen ik hoorde dat ze om 18:00 uur overdracht had en toen ik ging bevallen ik wel de leuke had. Maar ik denk dat als je aan het bevallen bent zoiezo al blij bent als er iemand is. Tijdens het afrondingsgesprek vond ik de leuke verloskundige juist weer wat kortaf en soms wat ongeinteresseerd. Dus wie weet valt het allemaal wel mee en veranderd je kijk op de vk gaandeweg de zwangerschap.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Je verloskundige Empty Re: Je verloskundige

Bericht  MADDIE wo 13 jun 2012 - 5:39

Lotje schreef:Hier in de praktijk waar ik was waren ook meerdere verloskundigen. Ik heb er 2 gezien tijdens de controles. Allebei erg aardig. Maar het lijkt me dat je toch ook wel kunt aangeven dat je die verloskundige niet zo ligt? Misschien kunnen ze er wat rekening mee houden of is zij zich niet bewust van hoe ze overkomt.

Ik denk niet dat ze zich heel bewust is van haar houding. Het aankaarten vind ik best wel moeilijk. Ik ben heel wat gewend met feedback geven, maar zou even niet weten hoe ik dat zou moeten zeggen.
Rekening ermee houden is denk ik moeilijk. Het is ook nog eens vakantietijd, dus het kan zijn dat 1 van de 3 dan op vakantie is. Het kan zelfs zijn dat er een verloskundige van een andere praktijk wordt opgeroepen.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je verloskundige Empty Re: Je verloskundige

Bericht  MADDIE wo 13 jun 2012 - 5:40

Bebbel schreef:Ik had jouw verhaal ook zo geschreven kunnen hebben, gaat hier alleen om 5 verschillend vk`s.
Soms denk ik wel "wat als DIE aan mijn bed staat" maar aan de andere kant denk ik ook; hun weten hoe en wat en op dat moment kijk je er zelf misschien ook wel anders tegenaan. Dan maak je je er misschien niet zo druk meer om (zijn we drukker met bevallen dan andere dingen'Wink)

Dat hoop ik ook. En mijn vriend kon vandaag toevallig mee naar de verloskundige en die dacht ook van.. je zou die aan je bed hebben staan. En geeft wel aan om ook voor me op te komen. en ik hoop dat die botte houding op dat moment wel het laatste is waar ik aan denk!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je verloskundige Empty Re: Je verloskundige

Bericht  Slakje wo 13 jun 2012 - 5:57

Mijn gyn is een heel opgejaagde. Allez, zo doet ze toch, want ze neemt echt wel de tijd voor je, maar ze praat altijd zo opgejaagd. Ik ben wel blij dat ze net niet op tijd was voor de bevalling ("Je gaat tegen half 1 nog niet bevallen zijn, hoor." Om 10u41 was ze er :p), dan was er een hele lieve, rustige gyn.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Je verloskundige Empty Re: Je verloskundige

Bericht  Liadan wo 13 jun 2012 - 6:15

Ik vond ook 1 van de verloskundigen een stuk minder leuk en fijn dan de rest. Hij was vaak tijdens afspraken heel kortaf en was tijdens 1 afspraak ook echt onaardig. Gelukkig was hij in de laatste weken voor mijn bevalling weer wat aardiger, maar ik was erg blij dat hij niet bij mijn bevalling was.
Als ik nog een keer zwanger zou zijn, zou ik door hem overwegen om naar een andere verloskundigenpratijk te gaan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je verloskundige Empty Re: Je verloskundige

Bericht  Aimee wo 13 jun 2012 - 6:23

Misschien zou je wel in je bevalplan iets op kunnen stellen met welke benadering jij prettig vind? Dan kan je dit een keer met ze bespreken, zonder dat je haar rechtstreeks moet aanspreken op haar manier van benaderen.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je verloskundige Empty Re: Je verloskundige

Bericht  Bruintje Beer wo 13 jun 2012 - 6:25

Ik zat bij een praktijk met 5 VK. Tijdens mijn 1e vond ik er 1tje niet aardig. Maar bij de 2e vond ik haar veel aardiger ineens. haha. Gelukkig kon ik met alle 5 heel goed overweg. Ook met diegene die voor ze inviel toen er vakantie was.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je verloskundige Empty Re: Je verloskundige

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 6:35

Ik zat ook bij een praktijk met meerdere verloskundigen. Bij mijn eerste zwangerschap (mk met 13 weken) en derde zwangerschap zijn er fouten gemaakt, die ik ook met hen besproken heb, maar volgens hen was dit onzin. Bij een evt. volgende zwangerschap moet ik onder begeleiding van het ziekenhuis blijven, en daar ben ik heel blij om want mijn vertrouwen is weg. Er is hier trouwens geen andere praktijk, dus je moet voor deze verloskundigen 'kiezen'. Ik heb het bij mijn tweede zwangerschap geprobeerd bij een praktijk in de buurt, maar die mochten geen mensen uit mijn woonplaats aannemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je verloskundige Empty Re: Je verloskundige

Bericht  Happydobby wo 13 jun 2012 - 6:38

Dat had ik ook met 1 van onze vk's, niet erg aardig, beetje blaffend. Heb er op een geinige manier een opmerking over gemaakt en daarna ging het beter. Ze heeft uiteindelijk me naar het ziekenhuis geholpen omdat het thuis niet kon.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je verloskundige Empty Re: Je verloskundige

Bericht  Susan wo 13 jun 2012 - 6:38

Ja, ik had er ook eentje die ik vrij bot vond, in mijn eerste zwangerschap. Gelukkig was ze met studieverlof toen ik ging bevallen, ik wist dus al dat ik haar niet zou krijgen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je verloskundige Empty Re: Je verloskundige

Bericht  Flower_L wo 13 jun 2012 - 7:07

Hier een stuk of...zes geloof ik. Eerst hadden ze twee teams, nu werken ze niet meer in teams. Dus je kunt iedere keer iemand anders trefden. Heb wel voorkeur uiteraard, maar heb nog niet iedereen gezien.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je verloskundige Empty Re: Je verloskundige

Bericht  *Troela* wo 13 jun 2012 - 7:07

Ik had ook iemand die ik wat zakelijker/ soms botter over vond komen. Ik hoopte heel erg dat ik haar niet zou hebben.

Uiteindelijk ben ik in het ziekenhuis opgenomen ivm ontlasting in vruchtwater dus medische indicatie. Eerst hele dag weeopwekkers, en uiteindelijk keizersnede. Verloskundige uit praktijk had dus eigenlijk niet hoeven te komen.

De verloskundige die ik liever niet wilde hebben heeft uiteindelijk de hele middag aan mijn bed gezeten om mij te helpen de weeën op te vangen. Ze leefde erg mee, en op de momenten dat het nodig was was ze ook even best streng maar ook dat was prettig.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je verloskundige Empty Re: Je verloskundige

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 7:08

Ik had er ook 1 van de 4 die ik tijdens de controles echt niet mocht. Afstandelijk, raffelde de controle's af, zei rare dingen en vroeg niet eens hoe het met me ging. Toen mijn bevalling startte thuis kwam de meest lieve verloskundige van de praktijk die ik de laatste 4/5 keer op controle ook had gehad. Helaas sprak ze de legendarische woorden: "over een uur wisselt mijn dienst met 'marietje'". :O Neeeee, dacht ik. Alsjeblieft niet háár. Maar jawel, daar stond ze. Met koffer en al. En wat blijkt? Ik had geen betere verloskundige kunnen wensen. Achteraf op mijn kraambed vertelde ze dat haar hart ligt bij bevallingen doen. Ze doet zo min mogelijk shifts in de praktijk want daar komt ze gewoon niet echt los. Mijn advies is dus ook wel om het los te laten. Wie weet valt het echt heel erg mee in de praktijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je verloskundige Empty Re: Je verloskundige

Bericht  Makamba wo 13 jun 2012 - 7:09

Hier ook drie en één van hun was echt ontzettend bot! Heb haar een paar keer gehad en hoopte zo hard toen ik moest bevallen dat zij niet diegene was die de bevalling zou begeleiden en dat was ook niet het geval. Diegene met wie ik een goede klik had, die was erbij.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je verloskundige Empty Re: Je verloskundige

Bericht  SparklingEyes wo 13 jun 2012 - 7:17

Ik ben met mijn leuke en lieve vk een gesprek aan gegaan over hoe die ander mij liet voelen... Daarna heeft zij dit besproken met die ander en toen ging het een stuk beter!

Wellicht een optie?
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Je verloskundige Empty Re: Je verloskundige

Bericht  kwak wo 13 jun 2012 - 7:27

Bij D. had ik ook 5 VK's. Ik wou iedereen aan mijn bed behalve 1 en ja hoor, wie staat er tijdens de bevalling naast mijn bed, inderdaad zij!!
Zo zakelijk dat ze in de praktijk was zo lief en niet zakelijk was ze tijdens de bevalling, dus het komt vast goed!!

in deze praktijk zijn 2 VK's. Ik heb er nu 1 gezien, ik weet nog niet wat ik er van vind, op het eerste oog vind ik haar niet zo leuk.
Zolang ze mijn kind straks maar goed te wereld laat komen en mij een beetje geruststeld vind ik het wel goed Wink
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je verloskundige Empty Re: Je verloskundige

Bericht  MADDIE wo 13 jun 2012 - 9:01

SparklingEyes schreef:Ik ben met mijn leuke en lieve vk een gesprek aan gegaan over hoe die ander mij liet voelen... Daarna heeft zij dit besproken met die ander en toen ging het een stuk beter!

Wellicht een optie?

Ik weet niet wat ik van die optie vind. ik zou het zelf prettiger vinden als een persoon iets rechtstreeks tegen mij zegt. Ik twijfel nu tussen het bij de persoon zelf aankaarten of het in het bevalplan opnemen.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je verloskundige Empty Re: Je verloskundige

Bericht  MADDIE wo 13 jun 2012 - 9:06

Ik heb het ondertussen allemaal een beetje laten zakken. Ik weet zelf dat ik moeite heb met erg directieve mensen. Aanwijzingen geven prima, maar liever op een positieve bekrachtigende manier en toon.
Maar ik weet in ieder geval dat ik haar volgende keer niet heb. Twijfel nu nog of ik het gewoon in het beval plan ga opnemen of dat ik het met haar persoonlijk bespreek.
Ik vind wel dat het goed zou zijn tegen haar te zeggen dat ik haar laatste consult als niet zo prettig heb ervaren. Maar of ik het lef heb weet ik even niet.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je verloskundige Empty Re: Je verloskundige

Bericht  Jezzie wo 13 jun 2012 - 9:11

Wat lastig Maddie. Ik heb er geen ervaring mee. Zit bij een praktijk met 2 vk's en vind ze allebei aardig. Ze zijn wel heel verschillend, maar vind niet een van beide minder leuk ofzo. Maakt me niet zo veel uit wie er uiteindelijk naast mijn bed staat, als ze maar goed helpt!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je verloskundige Empty Re: Je verloskundige

Bericht  MADDIE wo 13 jun 2012 - 9:13

Jezzie89 schreef:Wat lastig Maddie. Ik heb er geen ervaring mee. Zit bij een praktijk met 2 vk's en vind ze allebei aardig. Ze zijn wel heel verschillend, maar vind niet een van beide minder leuk ofzo. Maakt me niet zo veel uit wie er uiteindelijk naast mijn bed staat, als ze maar goed helpt!

Dat is wel een fijn gevoel! Ik hoop dat ik haar voor de bevalling nog een keer zal hebben en dat het dan wat fijner verloopt. Dan kan ik er op een gerustere manier naar kijken!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je verloskundige Empty Re: Je verloskundige

Bericht  Jezzie wo 13 jun 2012 - 9:16

Hopelijk zie je haar dan idd nog een keer voor je bevalling en gaat het dan beter. Als ze dan weer niet leuk over komt, kun je er altijd nog wat van zeggen. Hoewel ik het zelf ook lastig vind om zoiets tegen iemand te zeggen.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je verloskundige Empty Re: Je verloskundige

Bericht  Viva wo 13 jun 2012 - 9:31

Ik heb maar 1 verloskundige, een man van bijna 60 denk ik.
Bij onze dochter ook gehad, ging prima alleen in het nagesprek voelde ik me ongemakkelijk omdat ik bij de bevalling naakt lag (alsof ie dat niet vaak genoeg heeft gezien.)
Nu is het écht een oudere man geworden, zijn wachtkamertje is muf en... Tja, bij een eventuele 3e weet ik niet zeker of ik dan nog voor hem zal gaan... Niet dat een wachtkamer en zijn leeftijd daarin zouden moeten meewegen, het gaat natuurlijk om zijn werk en eerlijk is eerlijk, daar is hij wel goed in.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je verloskundige Empty Re: Je verloskundige

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum