Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

winter 2012/2013 mama's!

+38
SDL
Parel
LDJ
Travelgurly
Limburg85
Creabea_28
Coco
Jelin
Printje
Flip Fluitketel
Flower_L
Pinkel
Mama Titty
Highway
Snoes
NoName88
_Lana_
Muppetje
Happydobby
Sanne
Jezzie
Puggle
Minx
Liadan
Aimee
Alex
Lejow
koNijntje
Amber-
meisje
Roos
Bimbam
Papillio
Smaragdje
Paper Crown
bolus26
tweeling
kwak
42 plaatsers

Pagina 24 van 40 Vorige  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

winter 2012/2013 mama's! - Pagina 24 Empty Re: winter 2012/2013 mama's!

Bericht  NoName88 za 26 jan 2013 - 0:09

Highway, helaas geen baby op jullie trouwdag!

Juutje, ik vind het ook geen succes met de wandelwagen over die aangetrapte sneeuw! Het hobbelt zo!

Pinkel, K was 52,5 cm ongeveer toen hij een maand oud was. Ja ik probeer er bij K ook wat achter te leggen. In z'n bed ligt een opgerolde handdoek maar daar gaat hij soms gewoon eigenwijs naast liggen laughcry Maar hij kan wel de andere kant op. Vanochtend toen ik wakker werd lag hij wel de andere kant op. En als ik de wipstoel met de andere kant naar het licht zet werkt meestal ook wel. Gaat het goed met de grotere flessen?

Jetje, gaat het nog steeds goed met S zijn 'tussenpozen'?

FF, lekker dat je man nu zo lang vrij is! Wow, wat een prestatie dat kolven! Vind het heel knap. Maar als jullie je daar allemaal het fijnst bij voelen is het natuurlijk mooi!

Nou, ik ben me vanmorgen helemaal wild geschrokken! Ik schrok om 6.45 u wakker, zei tegen mijn man: zo, hij begint het te leren! Netjes doorgeslapen in zijn eigen bedje! Zegt mijn man: leeft hij nog wel? Ik: doe even normaal ajb! Kijkt hij in de wieg, zegt hij: waar is hij dan? (dacht dat hij al bij mij lag ofzo..) Ik: ja, gewoon, daar! Hij: Oh! Hij ligt helemaal onder de dekens! Hij rukt de dekens aan de kant, ik vlieg overeind en naar de andere kant van het bed, lag K helemaal onder zijn deken!
Ik had iets onder zijn matrasje gelegd bovenaan om het op te hogen tegen het spugen. Nu was zijn matrasje dus iets naar boven gaan liggen in de wieg. Onderaan het matrasje was nu een beetje ruimte, daar lag meneer met zijn voetjes. Verder lag hij heel erg in elkaar gedoken, prinsheerlijk te slapen!
Ik heb snel zijn matrasje weer normaal gelegd!

Verder heb ik wat dat spugen betreft te vroeg gejuicht denk ik Sad Het is wel verschillend per fles maar er komt toch bijna elke keer nog redelijk veel terug. En het is niet alleen teruggeven net na de fles, maar hij blijft eigenlijk de hele dag door een beetje spugen. Ik ga het donderdag op het CB toch nog een keer aankaarten en anders toch eens langs een osteopaat denk ik.
Ik vind dat hij veel spuugt, hij boert slecht, heeft een lichte voorkeurshouding en hij gooit vaak (ook vaak net na de fles) zijn hoofd zo achterover. Dat lijkt een beetje op overstrekken.
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast za 26 jan 2013 - 0:16

De flessen gingen gisteren helemaal super. Na de voeding van 22.30 kwam hij netjes om 3 uur winter 2012/2013 mama's! - Pagina 24 561177 . Alleen daarna helaas om 6 uur alweer. Wel heeft hij elke keer (behalve die van 6 uur) 170cc gedronken. Hopelijk begint hij nu een beetje een ritme te krijgen.

NoName: wow wat een goeie nacht zeg! Hm vervelend dat het spugen nog steeds blijft. Ik zou het ook zeker even aankaarten. En wellicht kan een osteopaat er iets mee.

Gast
Gast

Bericht  Muppetje za 26 jan 2013 - 0:48

Flip Fluitketel schreef:
Ella schreef:
Flip Fluitketel schreef:Ella Ik kolf nu ook nog s'nachts heb ontzettend veel druk er nog op staan van de stuwing. Meestal kolf ik om de 4 á 5u hangt ervan af hoe de borsten aanvoelen.

dan is het inderdaad wel fijn om s nachts ook te kolven.

Ik zit dus ook met flinke stuwing. En ik kolf dus niet. Ik heb al wel een kolf in huis. Zou het helpen voor de stuwing om beide borsten na een voeding eenmalig leeg te kolven? Of zou dat voor nog meer stuwing zorgen?

Mijn vk raden het wel aan toen ik nog live bv gaf en last van die stuwing had om 1x op een dag je borsten goed leeg te kolven.

hier ook gedaan in de kraamweek, heeft énorm geholpen
kolfde toen ook 250 cc na zn voeding, haha

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  bolus26 za 26 jan 2013 - 1:08

ik heb dat ook gedaan,1 keerp er dag na een voeding, om borstontsteking te voorkomen, had zo een vriezer volwinter 2012/2013 mama's! - Pagina 24 561177 na een paar dagen nam de stuwing gelukkig af. Ik was zo topzwaar van boven dat waneer ik shampoo oid van de grond pakte in de douche ik haast voorover kapte!

mn vriendin is vanacht bevallen van een dochter. superleuk! wat ik ook wel grappig vind is dat het een groot kind is.ze is net zo zwaar als A nu is. mn pakje in maat 50 kan ik dus wel thuislaten als kraamcadeauwinter 2012/2013 mama's! - Pagina 24 561177 Je zal er maar zo een uit moeten persen!

wat ik wel dubbel vind is dat mn andere vriendin,die na 5 pogingen eindelijk zwanger was van de week een miskraam heeft gekregen. Ik was/ben er echt helemaal naar van. Moest van de week gewoon huilen toen ik naar mn slapende dochter keek, van verdriet dat mn vriendin dit nog niet gegund is en van geluk/dankbaarheid dat ons meisje er gewoon ´zomaar´gekomen is.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  NoName88 za 26 jan 2013 - 1:56

Jetje, S is goed bezig! Fijn, hopelijk houd hij het vol!

Bolus, raar is dat he? Dat die pasgeboren baby net zo groot is als jouw A nu! Dat dubbele gevoel kan ik me heel goed voorstellen. Wij hebben vrienden die ong 3 jaar bezig zijn. Net voordat ik wist dat ik zwanger was kreeg zij een miskraam. Toen werd ik dus (ongepland) zwanger. Vond dat echt heel vervelend!
Gelukkig belde ze in de kraamweek van K dat ze weer in verwachting is. Ze is nu een week of 12 denk ik en het gaat heel goed gelukkig!

En ik ben trots op mezelf, want ik heb al 32 pagina's in K zijn digitale fotoalbum :cheering:
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Bericht  Ella za 26 jan 2013 - 2:19

Noname: jeetje dat was zeker even schrikken dat K onder de dekens lag. Heb je tegen het spugen als johannesbroodmeel nog wat geprobeerd?

Bolus: he dat is zeker naar dat je vriendin een miskraam heeft gehad.

Kolven: bedankt voor de reacties. Ik ga het proberen!

Gister avond de kleine man om 22.30 gevoed. Hij kwam daarna om 4.30 uur en daarna om 8.30 dus wij waren super blij!!!! We hebben heerlijk geslapen
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Ella za 26 jan 2013 - 9:16

Wat een rust hier vandaag ;-)

Snoes: hoe is het met jullie? Hoe was het gesprek bij de arts?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Pinkel za 26 jan 2013 - 10:34

@ NoName: Jeetje wat zal jij geschrokken zijn zeg van je kleine mannetje die zich verstopte!!

@ Bolus: Lastig hé dat dubbele gevoel?! Heel gek is dat dan hé dat de ene vriendin net bevallen is, en het bij de andere maar niet wil lukken, of mis gaat. En dat je dan een huilbui krijgt is heel erg normaal. Heb ik hier ook nog wel eens als ik terug denk aan de geboorte van mijn dochter.

@ Jetje: S doet lekker zijn best!! Fijn hoor!!

@ Ella: Ook al zo'n heerlijke nacht gehad!! Knap je meteen van op hé een goede nachtrust!

@ All:

Gisteravond kreeg L om 22.30uur haar laatste fles, en mevrouw meldde zich weer om 3uur. Opzich zat er een mooie tijd tussen, alleen besloot madam dat ze geen zin had om in haar wiegje te liggen dus zette het op een huilen!! Ik ben een uur lang met haar in de weer geweest voordat ze weer een beetje rustig was. Uiteindelijk ben ik zelf ook even na 4uur weer in slaap gevallen.
Vanmorgen kwam ze keurig rond 8uur weer, en was ze weer helemaal happy en vrolijk, en mama dus ook!! Very Happy Vandaag voor het eerst sinds de bevalling weer auto gereden, en ook voor het eerst met L met de auto weg! Was wel ff spannend, maar eenmaal op de snelweg voelde het alweer vertrouwd aan gelukkig. We moesten zo'n 40 minuten rijden naar mijn ouders, want daar was mijn zusje ook. Gezellig met zijn allen daar koffie gedronken, en Opa en Oma hebben zich weer vermaakt met hun kleindochter. Mijn zusje heeft L haar voorlopig voor de laatste keer de fles gegeven. Mijn zusje zit namelijk nu in het vliegtuig richting Zuid-Afrinka voor haar studie voor 3 maanden!! Cry Gelukkig hebben we allebei een webcam, en kan ik foto's naar dr sturen van L als ze weer gegroeid is.
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast za 26 jan 2013 - 23:12

Bolus: gefeliciteerd. En inderdaad dat dubbele gevoel is heel herkenbaar. De vrijdag dat ik te horen kreeg dat ik de maandag erop ingeleid zou worden, kreeg mijn vriendin te horen dat het kindje in haar buik met 8 weken was overleden Cry .

NoName: goed bezig zeg met het fotoalbum!

Ella: wauw heerlijk zo'n nacht.

Pinkel: achteraf is 8 uur dan wel weer heel netjes. Jeetje dat is wel pittig drie maanden zo ver weg. Lang leve de webcam!

Gisteren voor allebei de jongens een doos gemaakt met alle 'eerste' spulletjes: kranten van hun geboortedag, eerste flesje, eerste pakje (helaas die van S is ook al te klein), zwangerschapsdagboek en kraamboek. In die van J zit ook zijn eerste knuffel en speeltje al. Leuk om weer even terug te kijken allemaal.

Over de nacht ga ik het niet hebben Wink .

Gast
Gast

Bericht  NoName88 zo 27 jan 2013 - 1:19

Pinkel, ik vond de eerste keer autorijden ook heel vreemd. Al was het voor mij helemaal niet zo lang geleden eigenlijk. Gelukkig kun je je zusje toch een beetje op de hoogte houden die 3maanden!

Jetje, wat leuk dat je die doos gemaakt hebt! Had je van J alles nog klaar liggen?

Hier was de nacht vandaag weer iets minder helaas... Laatste fles om 23.30u en toen begon hij om een uur of 3 alweer te pruttelen Sad Uiteindelijk heeft hij om 5 uur een flesje van 90 gehad en toen kwam hij vanochtend om 8.30 uur weer.
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Bericht  Pinkel zo 27 jan 2013 - 1:28

@ Jetje: Wat een leuk idee om zo'n herinneringsdoos te maken voor je kids! Ik wil sowieso L. haar eerste pakje bewaren, en nog wat spulletjes die er later bijkomen dan idd. Is altijd leuk voor later om aan haar mee te geven.

@ All:

I AM TOTALLY IN SHOCK RIGHT NOW!!! :shock: :shock: :shock: En loop te stuiteren van de adrenaline!! *adem in, adem uit*
Vanmorgen wilde ik graag weer een keertje buidelen met L. Dit had ik al een tijd niet meer gedaan omdat ik dacht dat ze dat alleen in het begin doen met een pasgeboren baby. Dus toen zei mijn man al, tuurlijk kan je nu nog gewoon met haar buidelen, zal ze vast lekker vinden. Om half 12 heb ik haar na de fles uitgekleed en lekker op mijn blote buik gelegd, en ze vond het idd heerlijk. Net als ik overigens, de tranen liepen spontaan over mijn wangen van geluk!! Damn wat een gevoel van rijkdom ging er door me heen!!
Op een gegeven moment vond L. zelf mijn borst en begon er aan te sabbelen, totdat ze opeens mijn tepel goed in haar mond had zitten en begon te zuigen. Ik had zoiets van laat haar maar even gaan, dit vind ze fijn en voor mij voelde het ook prettig aan. (de vorige keer deed dat zuigen echt helse pijn) Na een tijdje begon ze toch te huilen omdat ze een natte luier had. Mijn man geeft haar een nieuwe en ondertussen veeg ik mijn borst droog om dat die helemaal nat gesabbelt was! winter 2012/2013 mama's! - Pagina 24 561177

Borst was helemaal droog, en opeens weer nattig, dus ik zo van huh?? Ik een beetje knijpen in die borst, komt er gewoon MELK UIT!!!! Zowel links als rechts is de productie dus weer op gang aan het komen!! Heb wel meteen het ziekenhuis gebeld om te vragen of mijn plaspillen niet schadelijk zijn voor L, en wat ik nu moest doen. Toen zei ze dat ik L gewoon lekker voor iedere voeding even aan moet leggen, en eventueel kan gaan kolven om de productie te stimuleren! Ik ben echt serieus de GELUKKIGSTE en TROTSTE MAMA van de hele wereld momenteel.

Ik ga dus toch proberen om borstvoeding te geven, al dan niet gekolfd. Ik ben zo blij dat de "natuur/mijn lichaam" het lot bepaald heeft.

Sorry voor de vele uitroeptekens... Embarassed Ik ben geloof ik een beetje enthousiast momenteel, en ook erg overdonderd, want had het niet meer verwacht. Morgen probeer ik een lactatiekundige in het ziekenhuis te kunnen spreken want kan nog wel wat tips gebruiken natuurlijk.
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Bericht  Flower_L zo 27 jan 2013 - 1:47

super pinkel! Vind echt fijn voor je dat het alsnog op gang komt! winter 2012/2013 mama's! - Pagina 24 281626781

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Limburg85 zo 27 jan 2013 - 2:09

Wat ontzettend fijn Pinkel!
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Pinkel zo 27 jan 2013 - 3:31

Ja, echt niet te geloven toch? Heb net uit 2 borsten bijna een theelepel kunnen vullen! Het is natuurlijk nog lang niet genoeg om L een voeding van te geven, maar het begin is er weer en de motivatie om door te zetten zeker weten. Ik begin van de week weer met kolven, kan hem dinsdag sowieso gebruiken van de kraamafdeling, dus heb ik meteen wat te doen tijdens die saaie dialyse! Very Happy

Net heerlijk lang onder de douche gestaan en lekker staan tutten, dat was ook alweer veel te lang geleden. Toen ik onder de douche vandaan kwam had L. alweer honger. Eerst heeft ze bij mijn man de fles gekregen en daarna nog wat druppels uit mijn borst gedronken. Het aanhappen lukt haar nog niet goed omdat ze erg onrustig is als het niet meteen lukt, maar toen er eenmaal een druppel in haar mondje zat, heeft ze wel iets gedronken. Ben echt supertrots op haar! Laughing
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Bericht  Limburg85 zo 27 jan 2013 - 4:28

Dat mag je zeker zijn Pinkel!
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Ella zo 27 jan 2013 - 4:51

Pinkel: wat super zeg!!!! Oh meid ik gun het jou zo..... Daar mag je echt trots op zijn!!""

Jetje: wat een leuk idee zeg zo'n doos maken voor je kinderen.

Noname: he wat vervelend weer zo'n mindere nacht.

Hier was meneer ook aan het spoken vanacht. Het gevolg was wel dat man en ik om 10.45 wakker werden en de kleine pas om 11.00 uur. Heerlijk geslapen dus Very Happy
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 27 jan 2013 - 8:01

Zo vandaag goed toegetakeld door mijn lieve zoon... Een speelnijptang in twee handen met volle kracht dichtknijpen op mijn neus. Werkelijk de tranen sprongen in mijn ogen. Helaas was het bij mijn schoonouders en ik wilde me niet laten kennen, maar ik kon echt wel janken van de pijn. Ik zit er echt even doorheen met J. Hij is voor S echt ontzettend lief. Die is letterlijk heilig, maar mijn man en vooral ik moeten het zwaar ontgelden.

NoName: ik had van J al die dingen al bewaard. Ben alleen mijn zwangerschapstest kwijt helaas. Haha ik teken voor zo'n nacht als de jouwe weet je dat Wink Maar inderdaad als je een bepaald ritme gewend bent, dan is het wel even omschakelen.

Wauw Pinkel wat super!!

Gast
Gast

Bericht  Highway zo 27 jan 2013 - 8:04

Wat super Pinkel :cheering:

Jetje: jammer dat het zo pittig is met J, en dan ook nog die nijptang, autsj! Hopelijk gaat het snel beter. Heeft hij moeite met de gezinsuitbreiding misschien?

Laatst aangepast door Highway op zo 27 jan 2013 - 8:05; in totaal 1 keer bewerkt
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Juutjepetuutje zo 27 jan 2013 - 8:05

Wat goed pinkel!! Snap dat je super trots bent! Hopelijk gaat het lukken!

Jetje, leuk he, zo'n doos met eerste spulletjes, heb er voor T. Ook een.

All: vandaag een dagje kraamvisite gehad.. ben het nu wel zat eigenlijk haha terwijl er nog heel veel mensen niet zijn geweest.
T. Heeft een nachtje gelogeerd bij mn ouders. Hij was gister en vandaag echt klierig. Niet luisteren, N. pesten.. werden er helemaal gek van. Hopelijk is het snel weer over. N. Heeft vannacht ook niet super geslapen. We dachten er goed aan te doen hem in een puckababy te leggen vanwege onrust, maar hij werd er zo pissig van haha. Hij vond het helemaal niets.
Verder toch weer wat last van hechtingen, man heeft even gekeken en zag er aantal zitten. Morgen komt vk weer langs om ze weg te knippen.
Zit nu kleine baby's grote zorgen te kijken en realiseer me dan extra hoe bevoorrecht ik ben met 2 gezonde kindjes..
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693

Bericht  Pinkel zo 27 jan 2013 - 8:11

@ Ella: Ah wat een lieve reactie!! Toch nog lekker uit kunnen slapen vandaag na een spooknacht. Dat is altijd fijn!
@ Limburg: Thanks.
@ Flower: Jij ook bedankt.
@ Juutje: Dankjewel. Klinkt als een drukke dag! Beetje jammer dat T zijn broertje zo aan het pesten is. Wel lekker dat hij even bij Opa & Oma kan logeren dan. Hopelijk zijn morgen je hechtingen eruit en heb je er minder last van.

@ All:
Ik kan het geloof ik nog steeds niet helemaal bevatten hoor! Het stroomt er natuurlijk nog niet uit, maar mijn borsten reageren wel als L begint te huilen. Ik heb nu ook last van tintelende tepels, hahaha. En mijn borsten voelen ook een stuk steviger aan. Ik ga haar nu elke keer na een halve fles aanleggen, en als ze klaar is met mijn borst krijgt ze de 2de helft van de fles. Na de fles is ze vaak te moe om nog uit de borst te drinken. Heb vanmiddag ook de foto's van mijn Oma gekregen die zij gemaakt heeft vorige week toen ze hier was en ze zijn echt superleuk geworden!

Ik had net nog mijn 2de mams aan de telefoon, ik moest het gewoon aan haar vertellen over de borstvoeding! En zij was ook helemaal enthousiast, dus dat is wel erg leuk. Ik ga als ik niet opeens ergens anders heen moet woensdag gezellig een dagje naar mijn ouders toe, dus dat is ook wel een leuk vooruitzicht. Echt heerlijk dat ik weer van alles kan ondernemen.

Laatst aangepast door Pinkel op zo 27 jan 2013 - 8:15; in totaal 1 keer bewerkt
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Bericht  Limburg85 zo 27 jan 2013 - 8:15

Jetje wat voor gedrag vertoont J?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Dikkie Dik zo 27 jan 2013 - 8:17

Pinkel wat fijn!! Heerlijk zeg dat het op deze manier kan. Geniet ervan.
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Limburg85 zo 27 jan 2013 - 8:19

Dikkie Dik bij jou nog alles rustig in de buik? Zie dat je 37 weken ben, volgens mij een termijn waar veel meiden zijn bevallen hier of niet.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 27 jan 2013 - 8:33

Limburg85 schreef:Jetje wat voor gedrag vertoont J?

irritant gedrag haha. Nee hij luistert niet, lacht je uit, wordt hysterisch om niks en is hondsbrutaal winter 2012/2013 mama's! - Pagina 24 1371890812 . Soms is hij ook nog wel lief hoor Wink

Gast
Gast

Bericht  Dikkie Dik zo 27 jan 2013 - 8:48

Limburg85 schreef:Dikkie Dik bij jou nog alles rustig in de buik? Zie dat je 37 weken ben, volgens mij een termijn waar veel meiden zijn bevallen hier of niet.

Alles nog rustig. Ben het vandaag wel even zat... Zware buik, veel harde buiken, drukke baby.
Maar verder 'rommelt' het nog niet. Er zijn er nog een paar voor me...Highway, Pluto
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 24 van 40 Vorige  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: