Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

winter 2012/2013 mama's!

+38
SDL
Parel
LDJ
Travelgurly
Limburg85
Creabea_28
Coco
Jelin
Printje
Flip Fluitketel
Flower_L
Pinkel
Mama Titty
Highway
Snoes
NoName88
_Lana_
Muppetje
Happydobby
Sanne
Jezzie
Puggle
Minx
Liadan
Aimee
Alex
Lejow
koNijntje
Amber-
meisje
Roos
Bimbam
Papillio
Smaragdje
Paper Crown
bolus26
tweeling
kwak
42 plaatsers

Pagina 32 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 31, 32, 33 ... 36 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

winter 2012/2013 mama's! - Pagina 32 Empty Re: winter 2012/2013 mama's!

Bericht  Snoes za 2 feb 2013 - 9:08

Bimbam, wat fijn dat je nu een auto hebt, bied je toch wat meer vrijheid. Zeker ook met zulk rot weer kan je niet zomaar even een stukje gaan wandelen, al was het vandaag wel weer prachtig weer.

Pinkel, dan luistert jouw kat beter dan de onze haha. Ik pak die van ons ook bij haar nekvel en roep ook heel boos dat dat niet mag en 'gooi' haar ook weg (idd zodat ze netjes op haar pootjes terechtkomt) maar ze ligt er toch zowat elke ochtend als ik beneden kom weer in.

Juutje, fijn dat je weer wat dingen ondernomen hebt en dat je je elke dag een beetje beter gaat voelen.

Hier geen nachtvoeding gehad, hij werd pas om 6u30 wakker. Helaas ben ik vanmorgen ziek opgestaan, dit kan ik echt niet hebben nu. Heb mezelf maar volgestopt met ontstekingsremmers en pijnstillers. Vriend en ik hebben nu ook heel charmant mondmaskers op (van mijn huisarts gekregen afgelopen dinsdag toen ik zei dat mijn vriend ziek was en hij onze zoon niet wilde besmetten) als we onze zoon vastnemen of hem eten geven. Alles dat hij maar niet ziek wordt, want dan kan de operatie natuurlijk niet doorgaan.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Pinkel za 2 feb 2013 - 10:33

@ Ella: Balen dat je mannetje er zo'n potje van maakt.

@ Highway: Geniet er idd nog maar even van nu het nog kan!! Wink

@ Juutje: Helemaal niet naïef hoor! Alleen op de zondag is de afdeling gesloten. Ik dialyseer op di, do en zaterdag 4uur per keer. En lekker drukke dag gehad, en nog een drukke dag voor de boeg zo te lezen. Wel gezellig!!

@ Snoes: Misschien moet je de kat harder gooien!! winter 2012/2013 mama's! - Pagina 32 253468018 winter 2012/2013 mama's! - Pagina 32 253468018 (dit is een grapje hé) Of ballonnen opgeblazen in de box leggen, als de kat er dan inspringt klapt er een ballon en daar schrikken ze vaak toch wel heel erg van.

@ All:

Vanmiddag nog even de stad ingeweest. Foto's laten afdrukken bij de Hema, zitten erg leuke tussen! Ook nog even langs de Zeeman geweest en heb een leuk roze pakje gekocht met voetjes eraan, en een roze fleece dekentje met sterren erop. Dialyse ging goed, en de tijd ging redelijk snel voorbij vandaag gelukkig. Daarna nog ff langs de kraamafdeling geweest om gedag te zeggen. Ze schrokken zich dood dat ik er zo goed uitzag!! Echt leuk om die blikken te zien. Het is ook wel een verschil als je met 14 kilo aan vocht binnenkomt, wat er nu niet meer inzit.

Ik denk dat ik zo lekker mijn bedje inkruip. Heb het sinds ik thuis ben al koud. Fijne avond meiden en alvast weltrusten voor straks!!
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Ella zo 3 feb 2013 - 0:42

juutje: hoe was je hightea/babyshower?

Snoes: he wat vervelend dat je juist nu ziek moet worden. Beterschap! lekker dat je geen nachtvoeding hebt gehad zeg.

Pinkel: leuk he shoppen voor je kindje. Ik kan daar helemaal van genieten. Leuk dat je nog even op de kraamafdeling bent geweest.

Gisteravond ging de kleine man om 23.00 slapen, kwam vervolgens om 5.00 pas en was toen helaas tot 7 uur wakker (veel gedronken en last van de hik) en werd toen pas na 10 uur wakker. Dus heeeeerlijk.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Limburg85 zo 3 feb 2013 - 2:48

Wij hebben ook een goede nacht achter de rug, hij heeft in de laatste fles van 22.30 180 gekregen en kwam nu om 05.30 ipv 04.30 dus om 05.30 de normale fles van 150 gekregen en toen ging die om 06.30 weer slapen tot 10.15 uur. En de andere R had tot 9 uur geslapen, heerlijk! Van het cb hadden we een boekje van rust en regelmaat gekregen en dat pas ik nu toe en overdag gaat het eigenlijk best goed, behalve na de fles van 18.30 nog niet :-(
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Printje zo 3 feb 2013 - 2:51

Hier was het na de fles van 22.30 uur, 3 uur en daarna 7.00 uur. Het wisselt nog wat, soms slaapt ze door tot half 5 en dan is het opeens weer 3 uur. Maar R sliep door met 11 weken dus dan hebben we nog ff te gaan...

Hoeveel voeding krijgen jullie kids nu? N.iene krijgt nu meestal 90 cc maar laat er dan dus zeker 4 uur tussen, en dat mag 'officieel' dus nog niet. Maar wanneer we 60cc geven lijkt ze niet helemaal tevreden naderhand. Wat zouden jullie doen?

We zijn trouwens ook begonnen met ABC-poeder, ben benieuwd..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Ella zo 3 feb 2013 - 3:02

Limburg: lekker zo'n nacht! Wij hebben van het cb ook een folder gehad van rust en regelmaat. WIj passen dat ook toe.

Printje: wat is ABC poeder?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 zo 3 feb 2013 - 4:11

Ella schreef:Limburg: lekker zo'n nacht! Wij hebben van het cb ook een folder gehad van rust en regelmaat. WIj passen dat ook toe.

Printje: wat is ABC poeder?

Hoe doen jullie het als hij niet wil slapen?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 zo 3 feb 2013 - 4:12

Printje schreef:Hier was het na de fles van 22.30 uur, 3 uur en daarna 7.00 uur. Het wisselt nog wat, soms slaapt ze door tot half 5 en dan is het opeens weer 3 uur. Maar R sliep door met 11 weken dus dan hebben we nog ff te gaan...

Hoeveel voeding krijgen jullie kids nu? N.iene krijgt nu meestal 90 cc maar laat er dan dus zeker 4 uur tussen, en dat mag 'officieel' dus nog niet. Maar wanneer we 60cc geven lijkt ze niet helemaal tevreden naderhand. Wat zouden jullie doen?

We zijn trouwens ook begonnen met ABC-poeder, ben benieuwd..

Hoe zwaar is ze nu? Ik zou 90 geven en 4 uur, dat ze iets voor loopt is niet erg.
Wat is dat voor poeder?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Snoes zo 3 feb 2013 - 4:21

Pinkel: Haha, ik had door dat het een grapje was hoor Wink. Maar ik heb al vanalles geprobeerd, ballonnen hebben er ook wekenlang ingelegen, maar ze is zooo voorzichtig dat er nog geen enkele ballon gesprongen is.

Ella: Jullie mannetje heeft ook lekker geslapen, netjes!

Limburg: Wat houdt dat boekje rust en regelmaat precies in? Ik wil hier ook wat meer regelmaat/ritme brengen, maar het lukt me maar niet.

Printje: Wat is ABC-poeder? Onze kleine drinkt nu telkens 90cc, meer wil hij nog niet. Dan geeft hij het allemaal terug.

Ik ga zo dadelijk mijn ziekenhuistas maken en de ziekenhuistas voor onze kleine man ook. Moet nog best veel meenemen zeg, heb net een lijstje gemaakt maar onze zoon heeft behoorlijk wat nodig haha smile. Ben wel erg zenuwachtig nu. Vannacht gaan we hem om 0u30-1u nog een keer wakker maken voor een fles, want hij moet natuurlijk nuchter binnenkomen morgen. Daar zie ik al erg tegenop, een baby'tje wat nuchter moet blijven. Maar goed, hopelijk laten ze hem dan niet te lang wachten voordat hij geopereerd wordt, vind het altijd zo zielig als hij aan het krijsen is om te mogen eten.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Limburg85 zo 3 feb 2013 - 4:29

Snoes heel veel sterkte morgen! Hopelijk is het snel achter de rug met positief resultaat!

Daar staat in dit schema: slapen-zodra wakker voeden-opschoot-eventueel box-bij gapen wakker naar bed. Alles op dezelfde plaats zodat ze weten zodra ze wakker zijn krijgen ze de fles, als ik gaap ga ik naar wakker naar bed. Ze mogen best even huilen bij het slapen gaan, je moet met jezelf een tijd afspraken voordat je er naar heen gaat. En dan sussen en aanraken zodat ze hopelijk dan gaan slapen.

Wel moet ik even kijken wat ik ga doen als die veel eerder wakker word, in dit geval zou dat betekenen een extra fles (mag verdund) en dan op het normale tijdstip wakker maken. En wat te doen als ze helemaal niet willen slapen zoals hier vaak 's avonds. Overdag gaat het eigenlijk goed zo, hij slaapt veel meer alleen die avond is nog een probleem.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Snoes zo 3 feb 2013 - 4:31

Ja dat vraag ik me dan ook af, wat ik zou doen als hij al eerder wakker wordt. Maar bedoelen ze ook echt gelijk voeden als hij wakker wordt of pas als hij begint te huilen?

Dankjewel overigens, ik hoop ook dat het snel morgenavond is, of dinsdag, zodat we weer thuis zijn.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ella zo 3 feb 2013 - 4:46

Limburg: wij proberen in ieder geval structuur aan te bieden. Dat wil zeggen zodra hij wakker is, uit bed schone luier, voeding, kroelen of wat 'spelen' in de box en daarna weer terug in bed. En in bed altijd hetzelfde ritueel. Uitkleden, inbakeren, eventueel de speen, en 1x een muziekdoosje opdraaien. Het inbakeren helpt al zoveel en het medicijn wat wij nu tegen reflux gebruiken. En als hij niet wil slapen, dan ligt hij de ene keer rond te kijken (en laten we hem gewoon liggen) en de andere keer huilt hij. Als wij denken dat er een boertje dwars zit dan halen wij hem er even uit. Is het niets dat gaan we er even naast zitten en raken wij hem aan. Zie nu dat je zelf het 'schema' al getikt hebt. Wij laten hem ook eerste even huilen als hij huilt duurt het langer dan gaan wij ernaar toe. Heb daar wel moeite mee maar weet dat baby's soms zichtzelf in slaap huilen.

Snoes: heel veel sterkte voor morgen! Lijkt me inderdaad lastig een baby nuchter houden. Hopelijk helpen ze hem snel.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Pinkel zo 3 feb 2013 - 5:34

Hallo meiden,

@ Voeding: Zo te lezen allemaal tevreden mama's hier deze zondag!!
@ Printje: L.ieke krijgt sinds donderdag 120+4, maar soms is het haar teveel en geeft ze een restje terug. Hier slaapt ze gemiddeld 4 tot 5 uur na zo'n fles. Ik voed haar voornamelijk op verzoek, maar moet haar wel regelmatig wakker maken voor haar laatste flesje.
@ Snoes: Heel veel succes en sterkte morgen meid!! Ik zal voor je kleine man duimen dat alles snel weer voorbij is, en hij lekker kan gaan groeien!! winter 2012/2013 mama's! - Pagina 32 699888 winter 2012/2013 mama's! - Pagina 32 699888 Enne wat een eigenwijze poes hebben jullie zeg! Wij pakken de kat als hij nog ligt te slapen en rukken hem dan in 1x in zijn nekvel uit de box en geven hem een vlieglesje. Na 2x was hij er toch wel erg van onder de indruk, dat hij niet meer in de buurt van de box komt. winter 2012/2013 mama's! - Pagina 32 1578173417

@ All:

Gister lekker op tijd het bed ingekropen, manlief liep al de hele dag te snotteren en had hoofdpijn, en ik had het steeds erg koud, en voelde me ook niet bepaald fit. Lekker tv liggen kijken en om 24.00uur kwam L. voor haar laatste fles. Daarna allemaal in slaap gevallen totdat ons meisje zich weer meldde rond 4uur. Vanmorgen werd ze even voor 9 uur wakker, dus er komt aardig regelmaat in de voedingen te zitten.
Vanmorgen heeft mijn man weer eens gevoetbald, na een lange winterstop van 7 weken ofzo! Dus we konden meteen L.ieke showen!! Iedereen gelijk komen om te feliciteren, en ze hadden het verhaal van mij van mijn man gehoord, dus iedereen was wel even geschrokken en waren blij dat ik er weer zo goed uitzag! Vanmiddag waren mijn schoonouders gezellig op visite geweest. Mijn schoonmoeder had nog een heel leuk roze pakje van roze fleece stof gekocht met een prinsesje erop, echt superschattig. Ook had ze een rollade meegenomen (die was eigenlijk bedoeld voor de kerst, maar ja dat is wat anders gelopen) Die heb ik net gebraden en ligt nu lekker gaar te sudderen in de pan, en het ruikt me hier toch lekker!! Dus dat wordt lekker smullen straks met nog zelfgemaakte chapignon-roomsaus. Oh krijg er al helemaal zin in!! Vanavond lekker relaxed tv kijken in bed denk ik.
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Snoes zo 3 feb 2013 - 5:52

Pinkel, misschien moet ik toch wat harder zijn naar onze kat toe haha. Ze weet best dat het niet mag hoor, want ik krijg nu vaak niet eens de kans meer om haar eruit te plukken, ze springt er vaak zelf uit als ik eraan kom.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Juutjepetuutje zo 3 feb 2013 - 6:43

Snoes, heel veel sterkte morgen! Hopelijk valt t wat mee en gaat alles voorspoedig!
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693

Bericht  Dikkie Dik zo 3 feb 2013 - 6:47

Lieve Snoes, sterkte de komende dagen.
Hoop snel goed nieuws van je te lezen!!
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Snoes zo 3 feb 2013 - 7:33

Dankjewel dames! Ik neem mijn laptop mee naar het ziekenhuis, als mijn kleintje dan 's avonds slaapt, kom ik hier wel even updaten!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  bolus26 zo 3 feb 2013 - 8:11

Ook succes van mij!

Pfff ben gesloopt! Do+ vrij was a ziek,zaterdag overdag taarten + hapjes gemaakt, d avonds tot laat verjaardag van mn man voor vrienden en vandaag kwam.de familie.was erg gezellig

A was gelukkig weer fit en heel braaf vanbt weekend.

Ik ga zo slapen denk ik!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Flower_L zo 3 feb 2013 - 8:38

succes en sterkte Snoes!!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Printje zo 3 feb 2013 - 8:45

Heel veel sterkte en succes Snoes.

Abc poeder is een probiotica dat schijnbaar goed helpt tegen darmkrampjes en een eczeem/ gevoelige huid. Heb ik hier gelezen op het forum. N heeft nog niet echt krampjes tot nu toe maar dit schijnt altijd goed te zijn.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  kwak zo 3 feb 2013 - 8:45

Snoes, veel succes en sterkte komende dagen! Ik hoop dat alles goed verloopt!

Ik lees steeds mee, druk om te reageren. Op dit moment gaat het niet echt goed. D. Heeft de de griep goed te pakken en kleine J. Krijst het uit van de pijn na een voeding en slaapt erg weinig en is erg onrustig. Morgen de ha bellen, ik vermoed een reflux. De bv loopt ook niet echt meer zoals het moet, bel morgen ook de lk. Ik merk ook aan mezelf dat ik op mijn tandvlees begin te lopen, iets wat ik juist wil vermijden. Al met al loopt het niet helemaal meer zoals in de kraamweek.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Printje zo 3 feb 2013 - 8:46

Kwak wat vervelend zeg! Moet D ook overgeven of koorts, hoesten etc?

En wat vervelend voor je kleine ventje, hopelijk kan de huisarts iets voor je betekenen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  NoName88 zo 3 feb 2013 - 8:51

Oke, als ik het netjes wil doen moet ik op 5 pagina's reageren Sad

Ik heb hier ook al 3 verschillende fopspenen liggen, maar K houd ze ook geen van allen (lang) in.

Ella, hoe gaat het met inbakeren?

Crea, leuk om weer iets van je te horen! Geniet maar lekker van jullie kleine meisje!

Roos, jammer dat je niet gestript kon worden!

Juutje, hoe is het met N? Niks overgehouden aan de val? Lekker he, om weer 'gewone' dingen te doen?

Jetje, de nachten gaan de goede kant op!

Flower, hopelijk gaan de nachten bij jullie ook snel iets beter!

Bimbam, fijn dat je een auto hebt!

Limburg, bij jullie ging het ook lekker vannacht smile K is 's avonds ook (bijna) altijd onrustig. Papa zit hem momenteel streng toe te spreken Wink En 2 tellen later krijgt hij weer een kusje smile

Printje, hoeveel flessen van 90 krijgt ze dan?

Snoes, inderdaad sneu dat zo'n klein mensje nuchter moet blijven! Ben je zelf alweer wat beter? Heel veel succes alvast voor morgen! Moeten jullie 1 nachtje blijven? Hoe lang duurt de operatie ongeveer?

Pinkel dat klintk als een lekker avondje!

Bolus fijn dat A weer beter is! Welterusten!

Kwak, wat vervelend! Hopelijk kunnen de ha en de lk je helpen! Hoe was de doopdienst? Kon D nu niet mee naar het 'water geven', of hoe noemde ze het ook alweer?

Over die rust en regelmaat; vraag ik me dus ook al hoe je dat doet als ze eerder wakker worden. K krijgt nu overdag om de 3,5 a 4 uur een fles, ligt er beetje aan wat hij 's nachts doet. Maar soms word hij al wel een uur 'te vroeg' wakker... Kan hem slecht de hele dag (fles) voeding geven, dna krijgt hij veel te veel en kom ik voor geen meter uit met het aantal flessen, de tijdstippen en het aantal cc aan voeding.
K is de laatste 2 dagen 's ochtends lang wakker, van een uur of 8/9 tot 11. Zaterdagochtend lachte hij voor het eerst bewust naar me I love you Echt toen ik met hem aan het spelen was zeg maar!
De nachten gaan ook aardig goed. Zaterdag kwam hij rond 4.30 en vanmorgen werd hij om 5.30 wakker en begon om 6 uur te huilen.
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Bericht  Printje zo 3 feb 2013 - 8:55

Noname, ze krijgt nu 7-11-15-19-23 en 1 s'nachts. Maar ze laat soms ook wel staan hoor.

Hier nog geen rust en regelmaat maar het komt zoals het komt Embarassed Dat werkt hier eigenlijk het beste, ze lijkt op dr mama hahaha. Morgen moet man weer werken, dit vind ik toch wel erg spannend....., en wil ik wel iets meer ritme erin brengen. Heb bij R ook nooit zo strak ritme gehad, alleen gapen is slapen, en dat deed hij zelden hahaha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  kwak zo 3 feb 2013 - 9:06

Noname, water op doen Wink! Omdat j zo vreselijk krijsde de hele ochtend hebben we de chap gebeld, mochtdirect komen, omdat d. Ziek is ging ik alleen. Na 5 min ben ik gestopt omdat j zo hard krijsde dat hij paars in de maxi cosi zat. Bv in de auto gegeven en j viel in slaap. De ha heeft mij toen gebeld maar wisten ook niet wat ze konden doen en omdat j sliep hoefde ik niet meer te komen. D. Is met pcm naar de kerk geweest, 3x de kerk uit geweest. 2x omdat j weer zo ging huilen en daarna met d die begon te huilen. D. Mocht direct naar de doop, ongv half uurtje in de kerk naar huis maar ze maar ze wou bij mijn zusje blijven en heeft met haar in een zadltje van de kerk gespeeld waar ze weer opleefde. De kerk begon om half 3 en we hebben tot kwart voor 2 in twijfel gezeten of we het door moesten laten gaan. Ik was natijd ook echt kappot.
Wat een dag... morgen gaat mijn man weer aan het werk en ben ik alleen. Morgenochtend komt mijn moeder ff want ik weet niet hoe ik dat moet redden met een zieke d die bij mama wil zijn en een j die vreselijk krijst van de pijn die me ook nodig heeft.
J. Slaapt nu 2 uurtjes, de rest van de dag heeft hij ook maar 2 uur geslapen.

Printje, verkouden en koorts, +39,5...
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 32 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 31, 32, 33 ... 36 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: