Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

winter 2012/2013 mama's!

+38
SDL
Parel
LDJ
Travelgurly
Limburg85
Creabea_28
Coco
Jelin
Printje
Flip Fluitketel
Flower_L
Pinkel
Mama Titty
Highway
Snoes
NoName88
_Lana_
Muppetje
Happydobby
Sanne
Jezzie
Puggle
Minx
Liadan
Aimee
Alex
Lejow
koNijntje
Amber-
meisje
Roos
Bimbam
Papillio
Smaragdje
Paper Crown
bolus26
tweeling
kwak
42 plaatsers

Pagina 23 van 40 Vorige  1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 31 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

winter 2012/2013 mama's! - Pagina 23 Empty Re: winter 2012/2013 mama's!

Bericht  Juutjepetuutje do 24 jan 2013 - 21:47

snoes, hoe is het nu? hoe was het gister bij de kinderarts?

highway, ben je nog naar je cursus gegaan?

noname: vervelend dat K zo huilt. hoe is het vannacht gegaan?

pinkel, wat gaat het snel he! alweer een maand oud.. succes vandaag bij het cb. hopelijk gaat de griep aan je voorbij, mama's kunnen niet ziek zijn! Wink

Jetje, ik snap best dat je er even door heen zit. doe je alle voedingen alleen? mijn man is nu gelukkig nog vrij dus die 'helpt' ook wel (verschonen en boeren, want ik geef bv) maar ik zie er nu al tegen op dat hij straks weer aan het werk gaat.
balen van je auto. is hij inmiddels al gemaakt?

flower, wat fijn dat hij nu niet meer spuugt! shopse straks!

all: hier gaat het eindelijk beter! zo fijn! sinds de vk dinsdag nog een knoopje heeft weggeknipt voel ik me sinds woensdag een stuk beter! ik ben weer lekker wat in huis aan het rommelen, heb gister zelfs boodschappen gedaan met de oudste en mn vader, even 'gewoon' eruit! haha
denk dat de beweging en mezelf dwingen op een harde stoel te zitten goed helpt! het voelt nu nog heel beurs en stijf, maar de scherpe pijn is een stuk minder.
heb nu alleen wel veel meer bloedverlies. maar dat is volgens mij vrij normaal. het ruikt wel heel sterk, is dat ook normaal? Embarassed beetje zurige lucht en een rare kleur (sorry voor de details)
straks komt het cb langs, ben benieuwd hoe N. gegroeid is.
N en mijn man liggen nog heerlijk op bed, en T en ik hebben ook even lekker samen! misschien dat ik vanmiddag nog even terug duik!
fijne dag allemaal!
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  NoName88 do 24 jan 2013 - 23:23

Highway, gefeliciteerd!

Pinkel, hoe was het op het CB?

Jetje, kan me wel voorstellen dat je op bent. Wanneer ga je met het cb overleggen over het aantal voedingen van S? Grrrr, auto's, of nou ja, eigenlijk grrr, dit weer!

Flower, leuk ff shoppen! Schattig he, dat snurken? K kan er ook wat van. Zeker nu zijn neus een beetje dicht zit... Wat fijn dat J niks meer spuugt!

Juutje, fijn om te horen dat het goed gaat! Die details komen mij niet bekend voor. Maar ik heb ook niet zo veel en zo lang gevloeid.

Hier is het vannacht heel goed gegaan eigenlijk smile Om 23 u heeft hij netjes een fles van 150 leeggedronken en is lekker gaan slapen. Om 2.45 werden we wakker van hem. Lag hij een klein beetje te spugen. Mijn man heeft z'n mond afgeveegd en hij sliep lekker weer verder.
Toen hij weer wakker werd zei mijn man zie dat werkt beter die flessen zo; het is al half 6. Heeft hij even bij mij gelegen, kijk ik op m'n telefoon; is het 5 uur laughcry Schat, ik denk dat je niet goed gekeken hebt! Oeps, was het dus half 5! Ik had nog niet zo'n zin om uit bed te gaan dus heeft K nog even bij mijn man geslapen. Uiteindelijk heeft hij om 6 uur weer een fles van 120 gekregen en net om 11 uur weer een. Nu ligt hij weer lekker in z'n bed. Spugen lijkt ook echt minder te zijn nu.

En vanmorgen had ik hem op z'n buik op z'n aankleedkussen gelegd, rolde hij bijna helemaal op z'n rug :O Hij is zo ontzettend beweeglijk!
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Bericht  Pinkel do 24 jan 2013 - 23:44

@ Snoes: Ook ik ben nieuwsgierig hoe het allemaal bij de kinderarts is verlopen.

@ Jetje: Daar zou ik ook van balen idd. Is de auto inmiddels alweer gemaakt?

@ Flower: Lekker even shoppen met je moeder! Ik ga morgenmiddag hier ook nog even de stad in voordat ik weer aan de dialyse mag om 16.00uur.

@ Juutje: Fijn dat het nu wat beter gaat nu er nog een knoopje is verwijderd. Ik heb nu helemaal geen bloedverlies meer. Gister had ik wel bruinachtige smurrie wat idd wat zurig rook, maar nu helemaal niks meer.

@ NoName: Zo te lezen gaat het inmiddels een stukkie beter. Fijn ook dat K minder spuugt.

Nou wij zijn vandaag voor het eerst naar het CB geweest. Eerst is L gewogen en gemeten bij de assistente. Ze weegt nu 3480 gram en is 50cm lang. Ze is 800 gram aangekomen sinds haar geboorte en dat is erg goed volgens de arts. Ze zit prima binnen alle curve lijnen!! Very Happy Wel heeft ze een voorkeurshouding, en een lichte afplatting van haar hoofdje. Dus nu ligt ze op haar niet favo kant en ligt dus ook heerlijk tegen te sputteren in bed.
1 maart hebben we de volgende afspraak staan voor het CB.

Gisteravond had ze rond 22.30uur haar laatste fles gehad, en vanmorgen kwam ze om 6.00uur pas weer!! Echt ik heb zo'n heerlijke slaapkop!! Ook als ze wakker is, is het een heerlijk poppetje. Heb net even met haar gespeeld met de rammelaar op ons bed om haar hoofdje te stimuleren de andere kant op te kijken, en dat blijkt te werken. Dus dat gaan we vaker doen. Zo meteen ga ik lekker even een broodje maken en eten, en daarna nog even relaxen met uitzending gemist. Gelukkig geen griep die hier heeft door gezet, maar ben wel moe en heb morgen een drukke dag, dus vandaag maar even rustig aan doen.
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Ella vr 25 jan 2013 - 0:10

Flower: ik heb inderdaad Nutriton gehad. We zijn ermee begonnen en het lijkt wat te helpen. Nee ik werk niet bij de uitgever Wink in het blad wat ik afgelopen zaterdag kreeg stond vermeld dat Jetje er de volgende keer instaat. Ik ga voor een nagesprek naar de gynaecoloog. Is standaard hier. Shopse vandaag!

Mama Titty: vervelend zeg die reactie van je oma.

Snoes: logisch dat je niet zo lekker in je vel zit. Het is natuurlijk ook verschrikkelijk dat je zoon geopereerd moet worden.

Highway: gefeliciteerd met jullie trouwdag!

Jetje: he wat een vervelende start van de dag. Is de ruzie met je man al uitgesproken?

Juutje: als het inderdaad sterkte ruikt dan kan je voor de zekerheid even laten controleren door de VK.

Hier lijkt het spugen wat minder te worden. De nachten gaan in ieder geval een stuk beter. Very Happy Meneer komt nu vaak pas na 5 uur. Alleen vanacht voor de 2de keer na 3 uur. Maar das niet erg hij gaat daarna gelijk weer slapen.

Gisteren de kleine man op zijn buik gelegd en hij draaide om naar zijn rug :O das wel heel vlot.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Pinkel vr 25 jan 2013 - 1:19

@ Ella: Fijn dat de nachten beter gaan!! Dat doet hij goed zeg, nu al terugdraaien van buik naar rug. L rolt wel van zijligging op haar rug. We zijn nu aan het oefenen met haar hoofdje op te tillen als ze op haar buikje ligt, en dat doet ze ook al best goed!
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Bericht  NoName88 vr 25 jan 2013 - 1:35

Pinkel, K was 840 gram aangekomen toen we de eerste keer op het CB kwamen smile Ook heeft hij een voorkeushouding, lastig he? Hij kan best z'n hoofje de andere kant op doen, maar heeft er gewoon geen zin in! En zelf moet je er zo om denken om hem steeds te stimuleren vind ik...
Fijn dat de griep niet doorgezet heeft!

Ella, fijn dat het spugen minder lijkt te worden. Hier ook gelukkig! Zo, dat is wel heel vlot omrollen ja! K deed het vanmorgen ook bijna, maar hij lag op zijn aankleedkussen en kwam tegen de opstaande rand aan, toen kon hij niet verder geloof ik.
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Bericht  Gast vr 25 jan 2013 - 1:47

Flower: nog wat leuks gekocht in de stad?

Juutje: helaas heel herkenbaar. Ik had dat ook eventjes dat het wat meer rook, maar is vrij snel weer weggetrokken. Mijn man helpt met de nachtvoedingen hoor. We doen ze om en om. Of ik ga lekker om half 10 naar bed en doe de nacht en hij de laatste of andersom.

NoName: hij houdt het dus wel uit zonder fles. Ondanks dat hij wakker wordt. Fijn ook dat het spugen wat minder wordt.

Pinkel: heb je ook het idee dat ze last heeft van haar nekje vanwege haar voorkeurshouding, of kan ze zich wel soepel bewegen? Hopelijk trekt het bij nu ze op haar niet voorkeurskant ligt. J had het ook heel erg, bij hem was de voorkeur rechts en ik had de mazzel dat hij links is gaan duimen, dus hij heeft het uiteindelijk zelf gecorrigeerd. Heerlijk dat ze al zo goed slaapt zeg!

Ella: heerlijk dat jouw nachten ook al zo goed gaan! En jeetje nu al teruggedraaid naar rug wat knap!! De ruzie was meteen al bijgelegd nadat ik terugkwam van de fles geven, maar ja het is natuurlijk niet eerlijk, want hij is ook elke keer wakker natuurlijk.

Net een nieuwe accu in de auto laten zetten. Hij was echt helemaal dood. Ook eventjes op de bank gelegen, maar ik kan mijn rust niet vinden overdag. Er moet zoveel in huis gebeuren, maar ik weet dat ik eigenlijk even moet liggen.

Net heeft hij 170 leeggedronken. Omdat ik wat langer moest rekken omdat we bij de dealer zaten. Misschien toch nog maar een poging wagen met 4 uur ertussen en 150+5.

Gast
Gast

Bericht  Ella vr 25 jan 2013 - 1:53

Pinkel: fijn dat jullie meid ook haar hoofdje al goed kan optillen!

Noname: jammer dat K tegen een opstaande rand kwam. Wie weet was het hem ook gelukt.

Jetje: fijn dat het al weer bijgelegd is. Denk ook aan jezelf he. Als je even moet liggen moet je dat gewoon doen hoor. Er moet altijd wat in huis gebeuren (spreek uit ervaring Wink)

Even een vraagje voor wie borstvoeding geeft? Komt jullie zoon/dochter altijd op dezelfde tijden voor de voeding?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Highway vr 25 jan 2013 - 2:29

Pinkel: wat fijn dat je vannacht lekker hebt kunnen doorslapen! En dat de kleine zo goed is aangekomen, fijn hoor!
Noname88: jeetje dat is vroeg om al te beginnen met rollen, of niet?
Juutjepetuutje: fijn dat je weer wat mobieler wordt! Heeft dat knoopje toch goed dwars gezeten..
Flower: shopze vandaag!
Jetje: wat een rot situatie zo, kan me voorstellen dat die auto die dan niet wil starten ook echt de druppel is. Fijn dat er inmiddels een nieuwe accu in zit en inderdaad, probeer goed je rust te pakken. Het huis kan wel een dagje zonder een rondje stofzuigen oid.
Ella: Jeetje, ook al aan het draaien! Wat een vlotte baby's hier Very Happy Nog geen ervaring met borstvoeding hier!

Bedankt voor de felicitaties dames! Vannacht helaas toch weer een slechtere/onrustigere nacht gehad en tot 2 uur geslapen net angel Ik veel last van mijn buik dus dacht eigenlijk dat het begonnen was, man helemaal happy want die vind het zo leuk als de baby op onze trouwdag zou komen, maar helaas! Niks noppes nada hier smile Gewoon buikpijn dus gehad. Maar dus niet naar de cursus gegaan, nu mag ik 22 maart inhalen om alsnog mijn diploma voor de cursus te krijgen, dus dat gaan we maar proberen smile Moet lukken dacht ik zo!
Straks hopelijk lekker uit eten en ons 1 jarig jubileum vieren!

Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Juutjepetuutje vr 25 jan 2013 - 4:54

Ella, ja hij komt netjes om de 3 uur, soms een keer iets langer er tussen, ik voed wel op verzoek, maar kan toch wel aardig van die 3 uur uitgaan.

Highway, gefeliciteerd met jullie trouwdag! Eetsmakelijk straks!

Zo wij zijn vanmiddag even lekker wezen wandelen, was heerlijk weer! Met de wagen door de sneeuw was niet echt een succes, maar N. Vond het wel prima. Best weer even wennen, met hoe warm aan kledeb en zo maar hij heeft heerlijk liggen slapen. Van mij mag de sneeuw weer weg!
Net nog even heerlijk liggen slapen en nu maar weer eens voeden en eten koken.
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Bericht  Ella vr 25 jan 2013 - 5:05

Highway: jammer dat het niet begonnen was. Kan me voorstellen dat je man het wel een leuk idee vind als de baby vandaag geboren zou worden. Veel plezier vanavond!

Juutje: ik voed ook op verzoek. Meestal komt hij ook om de 3 uur. Alleen 's s nachts zit er langer tussen. De ene keer heb ik om 19.30 al de laatste voeding na 3 uur gehad en de andere keer om 22.30 wil hij nog. Vind dat lastig, hoop dat hij daar snel wat meer ritme in krijgt.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Juutjepetuutje vr 25 jan 2013 - 5:48

Lekker dat hij in ieder geval dag en nacht dan al begrijpt, hier wil hij overdag rustig 4 uur er tussen laten (dan maak ik hem ook echt wakker) maar snachts ligt hij echt met 3 uur te pruttelen. Hij is ook nog een beetje aan het zoeken, de ene keer wil hij 2 borsten helemaal, de andere keer drinkt hij net aan 1 borst, waardoor ik soms met gigantische stuwing zit.. maar goed, komt vanzelf goed!
Hoe lang laat hij er snachts tussen dan? Je kan hem voor dat je naar bed gaat ook nog ff wakker maken, dat je de langste ruk zelf ook hebt.
Mijn oudste liet er op een gegeven moment altijd 1 x 5 uur tussen beetje zonde als ik daar dan zelf niet van profiteer haha
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Bericht  Pinkel vr 25 jan 2013 - 7:18

@ NoName: K ook al zo lekker gegroeid! Hebben ze hem ook gemeten op het CB? L is ook zo'n lekkere eigenwijs die haar hoofdje weer in haar favo houding terugdraait. Nu leg ik haar steeds met haar hoofdje de andere kant op met een knuffel tegen haar aan zodat ze niet kan terugdraaien.

@ Jetje: Balen dat de accu helemaal dood was, gelukkig zit er nu weer een nieuwe in en kan je voorlopig weer voort! L heeft geen last van haar nekje, ze kan hem wel gewoon alle kanten opdraaien gelukkig. Ik ben vanmiddag zelfs met de laptop voor mijn neus in slaap gevallen! Dus slapen en rusten lukt mij overdag wel. Very Happy

@ Highway: Groot gelijk dat je je cursus heb opgeschoven! Balen van je mindere nacht, maar het einde is natuurlijk ook in zicht voor jullie!! Gefeliciteerd met jullie huwelijksdag, en veel plezier met uiteten. Nu nog even genieten met zijn tweetjes.

@ Juutje: Het was vandaag best wel lekker wandel weer idd, maar die sneeuw mag van mij ook wel weer foetsie hoor!! Ik vind het af en toe behoorlijk ploegen, en op sommige plekken is het hier spekglad! Ik heb in het begin (toen ik nog op de IC lag op dag 4 ook flinke stuwing gehad, en dat is geen feestje! Helaas lukte de BV niet en kolven ging ook eigenlijk niet, kreeg er maar heel weinig uit. winter 2012/2013 mama's! - Pagina 23 1371890812

@ All: Vanmiddag eerst lekker stoofvlees opgezet, en toen ff lekker liggen relaxen en een uurtje geslapen. Ons meisje heeft de hele middag heerlijk geslapen. Ze heeft net weer een fles gehad, en nu weer in dr bedje.Ben benieuwd hoe laat ze vanavond komt, want ze krijgt nu 120+4.

Iemand trouwens ervaring met het geven van BV als je baby al een maand oud is? Ik bedoel dus dat het weer op gang gebracht is dmv kolven en speciale neusspray om een toeschietreflex te krijgen? L is namelijk nog steeds erg gedesinteresseerd in mijn borst, helemaal toen ik met haar in bad zat, hapte ze gewoon aan.
Nu twijfel ik dus heel erg of ik moet gaan proberen de BV weer opgang te helpen zodat ze ook uit mijn borst kan drinken. Maar aan de andere kant, wil ik eigenlijk niet nog een teleurstelling hebben omdat ze de vorige keer niet goed kon aanhappen, en daar heel erg van overstuur raakte. Kortom een fijn dilemma. winter 2012/2013 mama's! - Pagina 23 878948377
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Bericht  Ella vr 25 jan 2013 - 7:18

Juutjepetuutje schreef:Lekker dat hij in ieder geval dag en nacht dan al begrijpt, hier wil hij overdag rustig 4 uur er tussen laten (dan maak ik hem ook echt wakker) maar snachts ligt hij echt met 3 uur te pruttelen. Hij is ook nog een beetje aan het zoeken, de ene keer wil hij 2 borsten helemaal, de andere keer drinkt hij net aan 1 borst, waardoor ik soms met gigantische stuwing zit.. maar goed, komt vanzelf goed!
Hoe lang laat hij er snachts tussen dan? Je kan hem voor dat je naar bed gaat ook nog ff wakker maken, dat je de langste ruk zelf ook hebt.
Mijn oudste liet er op een gegeven moment altijd 1 x 5 uur tussen beetje zonde als ik daar dan zelf niet van profiteer haha

hij liet er vanacht 1x 5 uur tussen en 1x 3 uur. De nacht hiervoor 2x 5 uur. Ik zit ook met gigantische stuwing helaas. Nu overdag komt hij vandaag ineens om de 2 uur.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Pinkel vr 25 jan 2013 - 7:38

Pinkel schreef:@ NoName: K ook al zo lekker gegroeid! Hebben ze hem ook gemeten op het CB? L is ook zo'n lekkere eigenwijs die haar hoofdje weer in haar favo houding terugdraait. Nu leg ik haar steeds met haar hoofdje de andere kant op met een knuffel tegen haar aan zodat ze niet kan terugdraaien.

@ Jetje: Balen dat de accu helemaal dood was, gelukkig zit er nu weer een nieuwe in en kan je voorlopig weer voort! L heeft geen last van haar nekje, ze kan hem wel gewoon alle kanten opdraaien gelukkig. Ik ben vanmiddag zelfs met de laptop voor mijn neus in slaap gevallen! Dus slapen en rusten lukt mij overdag wel. Very Happy

@ Highway: Groot gelijk dat je je cursus heb opgeschoven! Balen van je mindere nacht, maar het einde is natuurlijk ook in zicht voor jullie!! Gefeliciteerd met jullie huwelijksdag, en veel plezier met uiteten. Nu nog even genieten met zijn tweetjes.

@ Juutje: Het was vandaag best wel lekker wandel weer idd, maar die sneeuw mag van mij ook wel weer foetsie hoor!! Ik vind het af en toe behoorlijk ploegen, en op sommige plekken is het hier spekglad! Ik heb in het begin (toen ik nog op de IC lag op dag 4 ook flinke stuwing gehad, en dat is geen feestje! Helaas lukte de BV niet en kolven ging ook eigenlijk niet, kreeg er maar heel weinig uit. winter 2012/2013 mama's! - Pagina 23 1371890812

@ All: Vanmiddag eerst lekker stoofvlees opgezet, en toen ff lekker liggen relaxen en een uurtje geslapen. Ons meisje heeft de hele middag heerlijk geslapen. Ze heeft net weer een fles gehad, en nu weer in dr bedje.Ben benieuwd hoe laat ze vanavond komt, want ze krijgt nu 120+4.

Iemand trouwens ervaring met het geven van BV als je baby al een maand oud is? Ik bedoel dus dat het weer op gang gebracht is dmv kolven en speciale neusspray om een toeschietreflex te krijgen? L is namelijk nog steeds erg gedesinteresseerd in mijn borst, helemaal toen ik met haar in bad zat, hapte ze gewoon aan.
Nu twijfel ik dus heel erg of ik moet gaan proberen de BV weer opgang te helpen zodat ze ook uit mijn borst kan drinken. Maar aan de andere kant, wil ik eigenlijk niet nog een teleurstelling hebben omdat ze de vorige keer niet goed kon aanhappen, en daar heel erg van overstuur raakte. Kortom een fijn dilemma. winter 2012/2013 mama's! - Pagina 23 878948377

EDIT:
Heb het net nog eens met mijn man erover gehad over het opnieuw proberen om de BV op gang te helpen. Hij laat mij vrij in de keuze, en snapt heel goed dat ik iets mis. Maar aan de andere kant nu weet ik wel precies hoeveel ze drinkt en dat ze gewoon goed groeit op FV. Bovendien zal ik haar voorlopig niet volledige live voeding kunnen geven omdat ik nog steeds 3x per week ruim 4uur moet dialyseren! Dus dan zou ik mezelf alleen maar extra stress en frustraties op de hals halen omdat ik het graag zou willen, maar niet eens weet of het wel gaat lukken. Dus ik denk dat ik dit hoofdstuk gewoon moet afsluiten, hoe k*t ik dit ook vind! Cry
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Bericht  Juutjepetuutje vr 25 jan 2013 - 7:54

Wat lastig, pinkel! Ik snap dat je het graag zou willen proberen maar ook niet een nieuwe teleurstelling wilt. Misschien zou je een lactatiekundige in kunnen schakelen, over het hoe en wat.
Aan de andere kant snap ik ook heel goed dat het lastig is met de dialyse.
Lastig hoor! Volg je gevoel hug
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 25 jan 2013 - 8:04

Highway: jammer dat je niet het ultieme kadootje hebt gekregen voor je trouwdag... Lekker genieten van het eten!

Juutje: ik ben ook erg aan het aftellen tot de sneeuw weer gesmolten is. Wel lekker even een stukje wandelen!

Pinkel: scheelt een hoop dat ze in ieder geval geen last van haar nekje heeft. Dan zal de andere kant stimuleren vast een hoop gaan helpen.

Ik ga niet hardop zeggen dat S al de hele dag uit zichzelf om de 4 uur komt en al zijn flessen van 170cc leegdrinkt Laughing

Gast
Gast

Bericht  Flip Fluitketel vr 25 jan 2013 - 8:30

Jetje Dan zeggen we het zachtjes en hopen dat hij het volhoud. Balen van de autokosten helaas ontkom je daar zo nu en dan niet aan!

Pinkel Als je nog niet 100% achter je beslissing staat zou ik eens contact opnemen met een lactatiekundige. En wat is ze flink gegroeid en aangekomen! Fijn dat ze jullie een beetje nachtrust gunt.

Juutje Hier mag de sneeuw ook weggaan! Gelukkig zien de weersvooruitzichten voor komende week er gunstig uit.

Highway Het kan altijd nog zomaar uit het niets beginnen....En gefeliciteerd!

Ella M. komt meestal rond de 3 á 4u en voeden op verzoek. Nu krijgt zij wel afgekolfde BV via fles en een bepaalde hoeveelheid. Dus misschien niet een zelfde graadmeter. Fijn dat de nachten beter gaan en spugen minder word!

Noname Fijn dat het bij jullie ook beter lijkt te gaan en spugen minder word.

Flower Nog lekker geshopt! Ik heb bij de 1e idd 8 mnden fulltime gekolfd.

Snoes Hoe is het nu bij jullie en hoe was het bij de kinderarts? hug

Van mij ook weer een teken van leven.... Moet vandaag steeds aan verleden week denken toen de kleine meid gewoon al onderweg was. Ik ben altijd zo emotioneel mens die dan terug gaat kijken en denken en nu is ze over een paar uur gewoon alweer een week oud en ze doet het al zo goed en ze hoort er al zo bij. Mijn man heeft nu lekker 2 wkn vrij en morgen is de kraamhulp voor het laatst en dan mogen we het met z'n 4en doen!

Zelf heb ik wel besloten i.o.m. VK en kraamhulp om over te gaan op volledig BV te gaan kolven i.p.v. live te gaan voeden. Mede omdat ik ontzettende last van stuwing had/heb en er bijna geen bv uit mijn li-borst kwam door de druk/spanning erop. Sowieso hapte M. goedniet aan en had ze niet genoeg zuigkracht. Toen ik woensdag de beslissing had genomen viel er een hele last van mijn schouder en nu gaat het prima Bv komt goed op gang en kolf meer dan genoeg BV voor M. Heb het idee dat we ons er beide een stuk beter bij voelen. Hoop het net zolang als bij de 1e vol te houden! M. zit ook al bijna op haar geboortegewicht, denk dat ze daar morgen overheen gaat. Dus dat is netjes!

Verder is het lekker genieten van onze 2 meiden!

Laatst aangepast door Flip Fluitketel op vr 25 jan 2013 - 9:28; in totaal 1 keer bewerkt
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Ella vr 25 jan 2013 - 9:26

Pinkel: meid lastig. Ik snap je gevoel hoor maar ik denk dat ik in jou geval voor de fv zou kiezen en niet meer de bv proberen. Je hebt zelf een ontzettend heftige tijd mee gemaakt. De fv loopt goed. En je weet natuurlijk niet hoe de bv gaat verlopen. Denk ook aan jezelf. Met fv wordt je meisje ook groot hoor!!!

Jetje: lekker zeg dat S om de 4 uur komt voor de voeding.

Ff: prima toch als het kolven voor julllie beide werkt. Kolf je ' s nachts dan ook of niet?

Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Flip Fluitketel vr 25 jan 2013 - 9:29

Ella Ik kolf nu ook nog s'nachts heb ontzettend veel druk er nog op staan van de stuwing. Meestal kolf ik om de 4 á 5u hangt ervan af hoe de borsten aanvoelen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pinkel vr 25 jan 2013 - 9:54

@ Flip: Wat fijn dat alles zo lekker gaat bij jullie!! En dat jullie meisje het zo goed doet. Ik had gisteren ook zo'n emo moment. L is alweer een maand oud, maar dat betekend dus ook dat het alweer een maand geleden is dat ik zo ziek werd. Die associatie zal er nog wel even in zitten vrees ik, al hoop ik dat ik er steeds minder stil bij zal staan. Het is zo jammer dat het de blije momenten afzwakt.

@ Ella: Thanks voor je lieve woorden. Ik denk ook dat het voor zowel ons meisje als voor mij beter is om gewoon lekker de fles te blijven geven. Ze drinkt prima uit de fles en is al 800 gram aangekomen sinds haar geboorte, dus dat is helemaal goed!!
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Bericht  Ella vr 25 jan 2013 - 10:03

Flip Fluitketel schreef:Ella Ik kolf nu ook nog s'nachts heb ontzettend veel druk er nog op staan van de stuwing. Meestal kolf ik om de 4 á 5u hangt ervan af hoe de borsten aanvoelen.

dan is het inderdaad wel fijn om s nachts ook te kolven.

Ik zit dus ook met flinke stuwing. En ik kolf dus niet. Ik heb al wel een kolf in huis. Zou het helpen voor de stuwing om beide borsten na een voeding eenmalig leeg te kolven? Of zou dat voor nog meer stuwing zorgen?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Bimbam vr 25 jan 2013 - 10:13

Ella schreef:
Flip Fluitketel schreef:Ella Ik kolf nu ook nog s'nachts heb ontzettend veel druk er nog op staan van de stuwing. Meestal kolf ik om de 4 á 5u hangt ervan af hoe de borsten aanvoelen.

Ik zit dus ook met flinke stuwing. En ik kolf dus niet. Ik heb al wel een kolf in huis. Zou het helpen voor de stuwing om beide borsten na een voeding eenmalig leeg te kolven? Of zou dat voor nog meer stuwing zorgen?

Bij mij hielp dat wel, had in het begin enorme stuwing in mijn rechterborst. Die heb ik een paar dagen achter elkaar een keer leeggekolfd en nu gaat het goed. Dus ik zou het gewoon proberen als ik jou was.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Ella vr 25 jan 2013 - 10:27

Bimbam schreef:
Ella schreef:

Bij mij hielp dat wel, had in het begin enorme stuwing in mijn rechterborst. Die heb ik een paar dagen achter elkaar een keer leeggekolfd en nu gaat het goed. Dus ik zou het gewoon proberen als ik jou was.

oke thanx. Dan denk ik dat ik dat het weekend maar eens ga proberen.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Flip Fluitketel vr 25 jan 2013 - 21:17

Ella schreef:

Mijn vk raden het wel aan toen ik nog live bv gaf en last van die stuwing had om 1x op een dag je borsten goed leeg te kolven.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 23 van 40 Vorige  1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 31 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: