Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

+13
LMCurious
Sjonno
meisjesmama
loesje
Mamasapje
Tania
RYW
moepie
ekjir@M
Monnie
PapillonRose
bella
Annemie
17 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 3 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 23:31

Misschien leeft de gedachte dat je de hele dag bezig bent met je kinderen en/of het huishouden? Ik zelf werkte nog en had een bijzonder zwaar jaar na de geboorte van Tygo qua gezondheid. En tja, niet om het goed te praten maar dan kies je vaak ook voor de gemakkelijkste weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 3 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  RYW za 12 feb 2011 - 23:33

Maple schreef:

Je mag 'm vervelend vinden, maar ik doelde dan meer op die ouders die voor alleen máár potjes kiezen, puur omdat het makkelijk is (en ze dat ook toegeven). En gezien je laatste regel doe/deed jij dat niet. En dat zeg ik ook duidelijk, dat met af en toe een potje in mijn ogen echt niets mis is.

Ik dus wel. Zoals ik al vroeg, ga je me er nou echt op aanspreken?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 3 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 23:41

RYW schreef:
Maple schreef:

Je mag 'm vervelend vinden, maar ik doelde dan meer op die ouders die voor alleen máár potjes kiezen, puur omdat het makkelijk is (en ze dat ook toegeven). En gezien je laatste regel doe/deed jij dat niet. En dat zeg ik ook duidelijk, dat met af en toe een potje in mijn ogen echt niets mis is.

Ik dus wel. Zoals ik al vroeg, ga je me er nou echt op aanspreken?
Maar jouw kinderen aten toch el snel met de pot mee, zeg je zelf?

Ik blijf erbij dat je in normale situaties best wel even de tijd en gelegenheid kunt vinden om iets vers voor je kindje te koken. In principe, bijna alles wat wij hier in huis koken, zou met een kleine aanpassing prima aan een kindje van zes maanden gegeven kunnen worden. En dan ben ik misschien hooguit vijf tot tien minuutjes langer in de keuken bezig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 3 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  RYW za 12 feb 2011 - 23:43

Ze aten met de pot mee toen ze iets van 11 maanden waren.

Wat zijn normale omstandigheden volgens jou?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 3 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 23:43

Een normaal gezinsleven en een (drukke) baan.

Edit: Als ik ooit een kindje mag hebben, dan blijft mijn man 5 dagen werken en ik 4. Dan nog schotel ik mijn kind vers eten voor. Want -en over dergelijke situaties heb ik het dus- ik heb geen kindje gekregen om mezelf er maar makkelijk vanaf te maken. En zoals ik nu in de keuken sta en zoals ik er nu over nadenk, kost dat verse eten maken me echt niet meer dan 5-10 minuten extra per warme maaltijd die ik bereid.
En anders ben ik alsnog drie dagen in de week vrij, en in die drie dagen kan ik vast wel een paar uurtjes vinden om een vriezervoorraadje aan te leggen.

Ik kies ervoor om veel te werken, maar dat betekent nog niet dat ik mijn kind dan maar geen vers eten kan geven. 't Is mijn eigen keuze, en dan zal ik gewoon een stapje harder moeten lopen.


Laatst aangepast door Maple op za 12 feb 2011 - 23:49; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 3 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 23:46

Maple schreef:Een normaal gezinsleven en een (drukke) baan.

Maar RYW b.v. had geen normaal gezinsleven.
Ja, zo bedoel ik het niet maar als alleenstaande moeder heb je heel wat meer te doen dan wanneer je iemand hebt die taken van je over kan nemen of je mee kan helpen.

Als ik aan het koken was, ging mijn man opruimen...
als je alleen bent komt wel alles op jou schouders neer natuurlijk en een dag heeft, ook voor alleenstaande moeders maar 24 uur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 3 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 23:48

Hazeltje schreef:
Maple schreef:Een normaal gezinsleven en een (drukke) baan.

Maar RYW b.v. had geen normaal gezinsleven.
Dus geldt die opmerking niet voor RYW.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 3 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 23:48

Ik snap wel dat mensen vallen over je opmerking 'ik heb geen kinderen gekregen om mezelf het er maar makkelijk vanaf te maken' dat vind ikzelf ook een nare opmerking. Potjes geven is echt niet zo slecht hoor, en wat is er mis met een beetje gemak op z'n tijd? Ze krijgen met een potje alle groenten/vlees binnen die ze nodig hebben.

Natuurlijk mag jij ook gewoon van mening zijn dat vers beter is, maar die opmerking steekt wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 3 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 23:54

Maple schreef:Dus geldt die opmerking niet voor RYW.
Deze opmerking geldt voor mij, dat mag je gerust zeggen hoor. Ik voel me daar niet om aangevallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 3 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 23:55

Joehoeee, zie mijn edit Wink

Ik snap heus wel dat er situaties zijn waarin je liever voor een potje kiest. En een potje is inderdaad geen werk van Satan nee. Máár, ik blijf erbij dat je in normale situaties, dus situaties waar je zélf grip op hebt, vast wel ergens de tijd kunt vinden om iets vers voor je kindje te maken.

Ik heb dus nooit beweerd dat je als alleenstaande ouder, zieke ouder, ander kind ziek, ouder die emotioneel aan de grond zit, kind wat om watvoor redenen dan ook alleen maar potjes kan/wil eten enz enz, ook maar per se vers moet koken. Ik heb het over normale situaties, in een normaal, goed lopend gezinsleven. Nogmaals: normale situaties dus.

Verder heb ik me nu wel genoeg uitgelegd. Kan zijn dat een aantal van jullie zich aangevallen voelen door mijn opmerking, de meesten geheel ten onrechte, maar verder blijf ik mezelf niet uitleggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 3 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  RYW za 12 feb 2011 - 23:57

Hazeltje schreef:
Maple schreef:Een normaal gezinsleven en een (drukke) baan.

Maar RYW b.v. had geen normaal gezinsleven.
Ja, zo bedoel ik het niet maar als alleenstaande moeder heb je heel wat meer te doen dan wanneer je iemand hebt die taken van je over kan nemen of je mee kan helpen.

Als ik aan het koken was, ging mijn man opruimen...
als je alleen bent komt wel alles op jou schouders neer natuurlijk en een dag heeft, ook voor alleenstaande moeders maar 24 uur.

Dat dus. Thanks Hazel.

Verder, Maple, ik weet niet hoor. Ik vind het zo'n oordeel dat je uitspreekt. 'ik kies voor veel werken dus ik zal ook een stapje harder moeten doen' impliceert een beetje dat de potjesmoeders dat niet doen. Ook 'en dan nog schotel ik mijn kind vers eten voor'. Sorry, daar krijg ik echt zo'n 'nou, hiep hoera voor jou, hier is de Nobelprijs' voor. Het klinkt me gewoon een beetje arrogant in de oren, dat jij dat allemaal wel voor elkaar zou krijgen omdat jij nou eenmaal bereid bent om harder te werken dan het plebs.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 3 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  RYW za 12 feb 2011 - 23:59

Maple schreef:

Verder heb ik me nu wel genoeg uitgelegd. Kan zijn dat een aantal van jullie zich aangevallen voelen door mijn opmerking, de meesten geheel ten onrechte, maar verder blijf ik mezelf niet uitleggen.

Misschien voelen wij ons niet ten onrechte aangevallen, misschien heb jij ons door onzorgvuldige woordkeuze onbedoeld en onterecht aangevallen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 3 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 0:00

Misschien kom ik er wel van terug en ga ik wel keihard op mijn muil als ik ooit een mag krijgen, dat kan ook. Maar dit is wel hoe ik het voor mezelf nu voor ogen heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 3 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 0:01

@ Maple: Je kunt dan wel zeggen dat het niet voor RYW geldt, maar wanneer is er een normale gezinssituatie...

Hoeveel gezinnen hebben wel niet een vader die 50+ uur werkt...
Of een kindje dat extra aandacht nodig heeft...
Volgens mij bestaat er helemaal geen normale gezinssituatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 3 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 0:02

Ik zou een combi doen. Ik heb mijn zoon tot een maand of 8 ook meer potjes gegeven dan vers. Maar daarna ben ik wel over gestapt.

Waar ik trouwens meer moeilijkheden mee verwacht is jouw instelling van dat je niet veel lust. Ik denk dat je er de donder op kan zeggen dat je kind straks ook gaat lopen miepen over het eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 3 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  RYW zo 13 feb 2011 - 0:09

Maple schreef:Misschien kom ik er wel van terug en ga ik wel keihard op mijn muil als ik ooit een mag krijgen, dat kan ook. Maar dit is wel hoe ik het voor mezelf nu voor ogen heb.

Kijk, en dit vind ik dus een heel wat prettigere manier van reageren. Sportief en realistisch, en niet koppig. Top.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 3 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 0:33

Het is heel makkelijk gedacht, dan loop ik wel een stapje harder. Zo dacht ik ook altijd. Ik was ervan overtuigd mijn kinderen het eerste jaar bv te geven en zelfgemaakt eten. Maar in de praktijk viel dat nog wel eventjes vies tegen. Ze hebben 2 maanden lang alleen maar potjes gehad. Ik mocht blij zijn als ik uberhaupt aan koken voor onszelf toe kwam en voor 21u kon eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 3 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  LMCurious zo 13 feb 2011 - 0:49

Maple schreef:'t Is makkelijk dus. Stiekem ben ik van mening dat je geen kinderen hebt gekregen om vervolgens maar makkelijk te doen. Op zich is er met potjes eten niets mis, dat zeker niet, maar een middagje in de keuken staan, vers koken en dat invriezen is ook niet zoveel moeite. Mij lijkt het zelfs heerlijk om babyprakjes te maken en vervolgens te zien hoe mijn kind van mijn zelf gekookte eten smult. Plus dat je er elke mogelijke variatie aan kunt geven die je zelf wilt, én je bespaart nog eens geld. Een potje kost een euro, daar heb je een hele bloemkool voor en dus bijna een week eten voor een baby. Bij wijze van spreken.

Ik wil absoluut niet zeggen dat potjes slecht zijn, en met zo nu en dan een potje zul je ook echt de smaak- en spraakontwikkeling niet verpesten, maar ik snap de gemakzucht eigenlijk niet. Ook gekruid eten kun je apart houden vóórdat je de kruiden toevoegt, natuurlijk. En als je kindje vroeger warm eet dan jullie, kun je de dag ervoor wat apart houden voor je kindje.


Ik ben het niet helemaal eens met de argumenten die jij aandraagt hier. Het feit dat je kinderen krijgt wil toch neit zeggen dat je alles op de manier moet doen die het meeste tijd kost? Als er gezonde alternatieven zijn is dat toch prima als dat makkelijker is? Om dan maar te zeggen dat je geen kinderen hebt gekregen om makkelijk te doen vind ik een beetje een vreemde opmerking. Ik ben erg benieuwd heoveel gemakzuchtige dingen je later zelf zult gaan doen als het eenmaal zover is. Gewoon omdat het makkelijker is. (edit: ik lees dat je dat inmiddels zelf ook inziet dat het wel eens tegen zou kunnen vallen)

Overigend ben ik het wel met je eens dat ik het ook een fijn idee vond als Joris at wat ik voor hem gemaakt had, maar hij vertikte het dus te eten als het ingevroren was geweest. Geen idee hoe hij het wist, maar gewoon groente eventueel emt aardappel gemixt later, dat at hij gewoon niet uit de vriezer en dan opgewarmt, terwijl hij het direct klaargemaakt wel at. Met pasta had dan weer geen moeite. Maar ik gaf Joris altijd eten als hij honger had. En dat was een hele periode voordat wij gingen eten. En als het dan uitkwam gooide ik een aardappel en een stukje groente en vlees in een pannetje samen om te koken, maar het kwam ook voor dat hij toch eerder honger had dan ik had verwacht of dat ik later thuis was. Dan kreeg hij dus gewoon potjes. Ik ahd altijd van Jumbo de bonbebe potjes, omdat daar meer stukjes inzaten, maar die gingen er toen uit bij jumbo, toen ben ik over gestapt op friso. Die hebben ook grovere stukken erin.

@ annemie, de hoeveelheden kun je uit kinderkookboekjes halen of uit de folders van cb. Ik had altijd 1 aardappel in het begin, gelijke hoeveelheid groente en dan een klein stukje vlees. (kocht bijvoorbeeld gehakt en kipfilet en verdeelde dat in kleine stukjes in de vriezer) En anders deed ik er ook wel eens kleingesneden boterhambeleg vlees bij.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 3 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Susan zo 13 feb 2011 - 1:04

Ik wist ook altijd helemaal zeker dat ik alles vers zou koken, had ook al een Babycook aangeschaft en de eerste weken dat Ezra bijvoeding kreeg stond ik ook braaf fruit te schillen, worteltjes te schrapen, boontjes te doppen en witlof te snijden. Hij at er niet veel van en toen ik er ook nog rijst of aardappels en later vlees of vis bij moest doen at hij het helemaal niet meer, terwijl hij een potje tot op de bodem leeg at. Het gevoel dat ik wilde dat hij iets at won het uiteindelijk van de overtuiging dat hij vers moest eten en zo ben ik steeds meer potjes gaan geven. Op een gegeven moment hebben we toch de stap gezet om hem met de pot mee te laten eten en dat ging een maandje aardig goed, tot hij ziek werd, last van zijn keel had en helemaal niets meer wilde eten, behalve fijngepureerde dingen en dat duurde vrij lang, hij wilde een tijdlang bijvoorbeeld ook geen brood. Zo is het er toen weer ingeslopen dat hij weer meer potjes ging eten, ook omdat ik zelf toen weer zwanger was en dus misselijk en moe. Nu eet hij nog steeds af en toe een potje bruine bonen met appel en rundvlees omdat hij dat nou eenmaal echt heel erg lekker vindt, met de pot mee eten is jammer genoeg nog steeds geen succes, maar we blijven proberen.

Bij Yrsa was ik er nog meer dan bij Ezra op gebrand om haar vers te laten eten, zo erg dat ik zelfs op verjaardagen mijn zelf meegebrachte wortelen stond te schrapen en te koken, maar op een gegeven moment tijdens vakanties gebeurde het ook wel dat ze af en toe een potje kreeg. Zij is met negen maanden met de pot gaan mee eten (ik kookte dan aangepast voor haar) en dat ging meteen goed.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 3 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 1:13

los van de keuze die je maakt (potjes vs vers)....eerlijk gezegd snap ik niet zo goed dat het veel werk zou zijn om vers te koken.
Gister heb ik een zak wortels en een courgette gekocht. Courgette wassen, in stukjes snijden....wortels ondertussen vast koken....na paar minuten de courgette erbij.
Afgieten, staafmixer erin, verdelen over bakjes en klaar. Zo heb ik altijd wat op voorraad. X. krijgt ongeveer 1x per 2 weken een potje.

Fruit vrijwel nooit. Sinds het weekend prak ik ipv staafmixer, ivm structuur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 3 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 2:08

Lieskuh schreef:Toen ze een half jaar waren tot 8 maanden zoiets hebben ze hier nagenoeg alleen potjes gekregen, uitzonderingen daargelaten. Tja waarom, ik vond het gewoon makkelijk. De kinderen aten toen ook niet tegelijk met ons mee, maar al tegen half 5 ofzo en dan was papa nog niet eens thuis. Daarnaast aten wij veel te gekruid voor ze, dat mochten ze toen nog niet hebben. Na 8 maanden zijn ze langzaamaan met de pot mee gaan eten.
Dat is toch ook niet 'alleen potjes' eten? De eerste maanden heb ik ook wel wat potjes gegeven, maar ik bedoel meer mensen die tot 1,5 ofzo alleen potjes geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 3 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 2:12

Oh, doen we een wedstrijdje wie het het zwaarst heeft met een baby/werk/ enzovoorts?

Ik heb ook heus wel eens een potje gegeven, een of twee keer per week ofzo, als we werkten en ik had niets meer ingevroren. Maar het ging mij erom dat er mensen zijn die áltijd potjes geven.
Dat verhaal van Annemie klinkt als hét recept voor een peuter die niets gaat eten. Op die leeftijd alleen nog maar 4 maanden potjes, fruit uit een potje, geen stukjes, enzovoorts en twee ouders die bijna niets lusten? Dat komt volgens mij nooit goed als ze zo doorgaan.
Maar met een potje an sich is niets mis, ik snap alleen niet dat er mensen zijn die alléén maar potjes geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 3 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 2:13

Lilith schreef:
Lieskuh schreef:Toen ze een half jaar waren tot 8 maanden zoiets hebben ze hier nagenoeg alleen potjes gekregen, uitzonderingen daargelaten. Tja waarom, ik vond het gewoon makkelijk. De kinderen aten toen ook niet tegelijk met ons mee, maar al tegen half 5 ofzo en dan was papa nog niet eens thuis. Daarnaast aten wij veel te gekruid voor ze, dat mochten ze toen nog niet hebben. Na 8 maanden zijn ze langzaamaan met de pot mee gaan eten.
Dat is toch ook niet 'alleen potjes' eten? De eerste maanden heb ik ook wel wat potjes gegeven, maar ik bedoel meer mensen die tot 1,5 ofzo alleen potjes geven.
Dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik gaf het meerendeel potjes tot 8-9 maanden. Vanaf toen liet ik ze met de pot mee eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 3 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Annemie zo 13 feb 2011 - 2:31

Lilith schreef:Oh, doen we een wedstrijdje wie het het zwaarst heeft met een baby/werk/ enzovoorts?

Ik heb ook heus wel eens een potje gegeven, een of twee keer per week ofzo, als we werkten en ik had niets meer ingevroren. Maar het ging mij erom dat er mensen zijn die áltijd potjes geven.
Dat verhaal van Annemie klinkt als hét recept voor een peuter die niets gaat eten. Op die leeftijd alleen nog maar 4 maanden potjes, fruit uit een potje, geen stukjes, enzovoorts en twee ouders die bijna niets lusten? Dat komt volgens mij nooit goed als ze zo doorgaan.
Maar met een potje an sich is niets mis, ik snap alleen niet dat er mensen zijn die alléén maar potjes geven.

Tja als hij niet meer op kan, ik kan hem niet dwingen....
Ik denk dat het allemaal wel meevalt en het zal vast wel goed komen met ons mannetje!
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 3 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  bella zo 13 feb 2011 - 2:33

Lilith schreef:
Lieskuh schreef:Toen ze een half jaar waren tot 8 maanden zoiets hebben ze hier nagenoeg alleen potjes gekregen, uitzonderingen daargelaten. Tja waarom, ik vond het gewoon makkelijk. De kinderen aten toen ook niet tegelijk met ons mee, maar al tegen half 5 ofzo en dan was papa nog niet eens thuis. Daarnaast aten wij veel te gekruid voor ze, dat mochten ze toen nog niet hebben. Na 8 maanden zijn ze langzaamaan met de pot mee gaan eten.
Dat is toch ook niet 'alleen potjes' eten? De eerste maanden heb ik ook wel wat potjes gegeven, maar ik bedoel meer mensen die tot 1,5 ofzo alleen potjes geven.

Oooooh, dan val ik nog niet in die categorie smile
Mijn dochter heeft de warme maaltijd vrijwel niet uit potjes gehad.
Wij zijn hier fanatieke vers-eters, koken zoutloos, en het meest gangbare. (bloemkool, worteltjes, je weet wel)
maar dat 'leren' eten, rond een maand of 6, zijn potjes zo handig smile
Tot 1.5 jaar gaat mij ook te gek, hooguit tot een maand of 8, en dan alleen als wij iets eten wat hij nog niet mag, staat er een potje in de kast.
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 3 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum