Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

+13
LMCurious
Sjonno
meisjesmama
loesje
Mamasapje
Tania
RYW
moepie
ekjir@M
Monnie
PapillonRose
bella
Annemie
17 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 2 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Annemie za 12 feb 2011 - 22:19

Hazeltje schreef:Ik snap je gedachtengang op zich wel maar wat je kunt doen is kijken op keukenkikker.nl of het Opperdepop boek kopen van Albert Heijn. Daar staan enorm lekkere dingen in en helemaal niet moeilijk te maken.

Je kunt dan meerdere portie's maken en invriezen.
Dat haal je er `s ochtends uit en hoef je dan `s avonds alleen maar op te warmen.

De vraag is alleen... Eet je kindje op het KDV?
Want die geven vaak geen vers maar alleen potjes.

Op het kinderdagverblijf krijgen ze fruit uit een potje en groente moet je zelf meenemen, maar mijn zoontje is bijna 8 maanden, maar hij eet nog gewoon 4 maanden potjes en van de groente maar een half 4 maanden potje, meer kan hij niet op Embarassed
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 2 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 22:20

't Is makkelijk dus. Stiekem ben ik van mening dat je geen kinderen hebt gekregen om vervolgens maar makkelijk te doen. Op zich is er met potjes eten niets mis, dat zeker niet, maar een middagje in de keuken staan, vers koken en dat invriezen is ook niet zoveel moeite. Mij lijkt het zelfs heerlijk om babyprakjes te maken en vervolgens te zien hoe mijn kind van mijn zelf gekookte eten smult. Plus dat je er elke mogelijke variatie aan kunt geven die je zelf wilt, én je bespaart nog eens geld. Een potje kost een euro, daar heb je een hele bloemkool voor en dus bijna een week eten voor een baby. Bij wijze van spreken.

Ik wil absoluut niet zeggen dat potjes slecht zijn, en met zo nu en dan een potje zul je ook echt de smaak- en spraakontwikkeling niet verpesten, maar ik snap de gemakzucht eigenlijk niet. Ook gekruid eten kun je apart houden vóórdat je de kruiden toevoegt, natuurlijk. En als je kindje vroeger warm eet dan jullie, kun je de dag ervoor wat apart houden voor je kindje.

Begrijp me niet verkeerd, het soms betweterige van Lilith vind ik vervelend, maar zo vind ik het evengoed vervelend te lezen dat jij je al vier jaar lang verdedigt vanwege het feit dat je met 4 maanden met bijvoeding bent begonnen en jij potjes en flesvoeding gaf. Zo heeft ieder z'n eigen argumenten en eigen manier van opvoeden. Maar ga de manier van een ander niet bagatelliseren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 2 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Annemie za 12 feb 2011 - 22:23

Begrijp me niet verkeerd, het soms betweterige van Lilith vind ik vervelend, maar zo vind ik het evengoed vervelend te lezen dat jij je al vier jaar lang verdedigt vanwege het feit dat je met 4 maanden met bijvoeding bent begonnen en jij potjes en flesvoeding gaf.

Over wie heb je het nou??

Inderdaad iedereen moet het zelf weten en potjes zal vast niet slecht zijn, anders werd het niet gemaakt. Ik zal dat boek van de ah eens halen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 2 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 22:24

Annemie schreef:
Hazeltje schreef:Ik snap je gedachtengang op zich wel maar wat je kunt doen is kijken op keukenkikker.nl of het Opperdepop boek kopen van Albert Heijn. Daar staan enorm lekkere dingen in en helemaal niet moeilijk te maken.

Je kunt dan meerdere portie's maken en invriezen.
Dat haal je er `s ochtends uit en hoef je dan `s avonds alleen maar op te warmen.

De vraag is alleen... Eet je kindje op het KDV?
Want die geven vaak geen vers maar alleen potjes.

Op het kinderdagverblijf krijgen ze fruit uit een potje en groente moet je zelf meenemen, maar mijn zoontje is bijna 8 maanden, maar hij eet nog gewoon 4 maanden potjes en van de groente maar een half 4 maanden potje, meer kan hij niet op Embarassed
serieus? Op het kdv fruit uit een potje??
Ik sta elke ochtend vers fruit te pureren en moet er niet aan denken de kiss op mijn groep een potje te geven. Vers fruit staat in mijn ogen gelijk aan een stukje service. Ik ken eigenlijk geen enkel kdv dat geen vers fruit geeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 2 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 22:24

@ Annemie: Geven ze op het KDV fruit uit een potje?? Dat vind ik persoonlijk wel heel schandalig, maar goed.
Misschien dat je toch eens vers kunt proberen en kijken of hij dan meer gaat/wil eten.

@ Maple: Ik begrijp niet zo goed voor wie je laatste alinea bedoeld is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 2 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 22:24

Annemie schreef:Begrijp me niet verkeerd, het soms betweterige van Lilith vind ik vervelend, maar zo vind ik het evengoed vervelend te lezen dat jij je al vier jaar lang verdedigt vanwege het feit dat je met 4 maanden met bijvoeding bent begonnen en jij potjes en flesvoeding gaf.

Over wie heb je het nou??

Inderdaad iedereen moet het zelf weten en potjes zal vast niet slecht zijn, anders werd het niet gemaakt. Ik zal dat boek van de ah eens halen.
Lieskuh.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 2 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Annemie za 12 feb 2011 - 22:27

fruit heb ik al wel geprobeerd om te prakken, maar dan begint hij te kokhalzen..
Ja ze krijgen bij ons op het kdv gewoon fruit uit een potje, maar maakt ook niet uit, hij gaat er toch maar 1 dag heen.

Hoe weet je dan trouwens hoeveel je moet maken??
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 2 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 22:31

Op gevoel. Ik reken op mijn werk twee stuks fruit per kind, en dan hen je een riante fruithap. En je kunt fruit ook glad pureren met de staafmixer, dan zal hj echt niet gaan kokken Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 2 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Annemie za 12 feb 2011 - 22:36

En hoeveel warm eten dan , aardappels en wat voor een vlees kun je dan maken??
Ik zal eens proberen om te mixen, kijken of dat helpt.
Moet je vers fruit meteen geven of kun je dat ook bewaren nadat je het gemixt hebt?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 2 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 22:39

Wat dat betreft kun je op de site van keukenkikker kijken. En kun je voor jullie zelf geen verse of diepvriesgroenten in huis halen? Is voor jezelf ook veel gezonder en het is net zo snel klaar als een potje. En nog veel lekkerder ook;)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 2 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 22:40

Je kunt het meteen geven, maar ook een paar uur bewaren in de koelkast. En anders koop je een paar kleine curverbakjes en vries je het in smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 2 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 22:42

Als je het een paar keer gedaan hebt weet je toch wel ongeveer hoeveel je kind eet? meestal krijgt onze dochter hetzelfde als wij eten, dus als ik wat tekort kom voor haar, dan krijgt ze nog wat extra van ons. Je kunt op internet wel eens zoeken naar voedselintroductieschema's. Daarin staat precies wat ze op welke leeftijd mogen hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 2 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Sjonno za 12 feb 2011 - 22:42

Ik ben ook geen ster in koken en in het begin kreeg Rick dus ook potjes. Na een maand of 2 had ik het daar wel mee gehad omdat Rick een vrij grote eter was en ik dus iedere week voor hem 14 euro aan potjes kwijt was ( groenten en fruit ). Ben toen zelf gaan maken en eigenlijk viel dat reuze mee. Hij kreeg soms nog wel een potje maar dat was meer in noodgevallen.

Lisa wilde absoluut geen fruit uit een potje, ze wilde zelf stukjes eten dus dat was makkelijk. Soms kreeg ze wel is een potje met bv een dagje uit maar dat ging niet van harte. Groenten wilde ze dus wel uit potje, ze wilde absoluut geen vers. Toen ze 1 werd was ik daar klaar mee, geen potje meer gegeven en sindsdien eet ze dus gewoon mee.

Lisa heeft dus langer potjes gehad dan Rick en Lisa eet beter dan Rick, Rick is echt een pitser met het eten terwijl je er bij Lisa bijna alles in krijgt.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 2 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Sjonno za 12 feb 2011 - 22:44

Maple schreef:Je kunt het meteen geven, maar ook een paar uur bewaren in de koelkast. En anders koop je een paar kleine curverbakjes en vries je het in smile

Idd, ik stond dan een middagje of avond in de keuken en vroor alles in in kleine bakjes.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 2 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Annemie za 12 feb 2011 - 22:52

Heel erg bedankt voor de tips, dan kan ik beter op mijn vrije dag gaan koken en dat dan invriezen. Keukenkikker is echt een leuke site.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 2 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 22:57

De discussie potjes/vers is een eindeloze discussie, net zoals flesvoeding/borstvoeding. Ieder doet het op haar eigen manier en je kunt de ander toch nooit overtuigen van jouw argumenten smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 2 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 22:57

Sorry Maple, ik zal me niet meer zo verdedigend opstellen! Ik wist niet dat er iemand zich aan mijn reacties stoorde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 2 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 23:14

Maple schreef:'t Is makkelijk dus. Stiekem ben ik van mening dat je geen kinderen hebt gekregen om vervolgens maar makkelijk te doen.

Mag ik deze opmerking even heel vervelend vinden? In de praktijk blijkt dat het hebben van kinderen, een huishouden en een baan soms best lastig is. Dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je wat sommige dingen betreft kiest voor het gemak. En je zult het vast niet bedoelen zoals ik het opvat, maar het komt wel een beetje denigrerend over zoals het er nu staat.

Wij hebben het trouwens altijd gecombineerd; op werkdagen kreeg ze een potje, op de vrije dagen at ze vers.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 2 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 23:17

In het begin toen Hayley nog niet zoveel at gebruikte ik de bakjes van de Hema. Dat zijn er 5 voor ik dacht 3.- en ideaal om in te vriezen. In het begin kon ik de aardappel en de groente bij elkaar doen en later deed ik de groente in het bakje en aardappel in een flexibele ijsblokjeshouder en het vlees in folie.

Gehakt kun je ook gewoon bakken hoor.
Kip kook ik eigenlijk wel altijd. Dat gooi ik meteen in de pan en dat haal ik er pas uit als de rijst of pasta klaar is.
Dan weet ik zeker dat dat helemaal goed gaar is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 2 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  RYW za 12 feb 2011 - 23:18

Wel wat makkelijk gezegd, Maple, dat dat niet zo'n grote moeite is. Toen mijn oudste klein was was zijn vader half verlamd en werkte onregelmatige diensten terwijl hij eigenlijk niet eens mocht werken, en toen de jongste klein was was ik alleenstaande moeder met een fulltime baan. Ze gingen heel snel met de pot mee eten, maar ja, ga je het me nou serieus kwalijk nemen dat ik voor makkelijk koos gezien de omstandigheden?

Daarbij, het is maar een potje. Niet het Werk van Satan ofzo.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 2 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 23:18

Minneke schreef:
Maple schreef:'t Is makkelijk dus. Stiekem ben ik van mening dat je geen kinderen hebt gekregen om vervolgens maar makkelijk te doen.

Mag ik deze opmerking even heel vervelend vinden? In de praktijk blijkt dat het hebben van kinderen, een huishouden en een baan soms best lastig is. Dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je wat sommige dingen betreft kiest voor het gemak. En je zult het vast niet bedoelen zoals ik het opvat, maar het komt wel een beetje denigrerend over zoals het er nu staat.

Wij hebben het trouwens altijd gecombineerd; op werkdagen kreeg ze een potje, op de vrije dagen at ze vers.

Je mag 'm vervelend vinden, maar ik doelde dan meer op die ouders die voor alleen máár potjes kiezen, puur omdat het makkelijk is (en ze dat ook toegeven). En gezien je laatste regel doe/deed jij dat niet. En dat zeg ik ook duidelijk, dat met af en toe een potje in mijn ogen echt niets mis is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 2 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 23:20

RYW schreef:

Daarbij, het is maar een potje. Niet het Werk van Satan ofzo.

lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 2 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 23:21

wie zegt dat voor gemakkelijk gaan per definitie slecht is? Je wordt er echt geen slechte ouder van ofzo als je potjes geeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 2 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 23:25

Maple schreef:
Minneke schreef:
Maple schreef:'t Is makkelijk dus. Stiekem ben ik van mening dat je geen kinderen hebt gekregen om vervolgens maar makkelijk te doen.

Mag ik deze opmerking even heel vervelend vinden? In de praktijk blijkt dat het hebben van kinderen, een huishouden en een baan soms best lastig is. Dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je wat sommige dingen betreft kiest voor het gemak. En je zult het vast niet bedoelen zoals ik het opvat, maar het komt wel een beetje denigrerend over zoals het er nu staat.

Wij hebben het trouwens altijd gecombineerd; op werkdagen kreeg ze een potje, op de vrije dagen at ze vers.

Je mag 'm vervelend vinden, maar ik doelde dan meer op die ouders die voor alleen máár potjes kiezen, puur omdat het makkelijk is (en ze dat ook toegeven). En gezien je laatste regel doe/deed jij dat niet. En dat zeg ik ook duidelijk, dat met af en toe een potje in mijn ogen echt niets mis is.

Ik betrok het ook niet op mezelf hoor. Ik vind het lullig naar anderen die er wel voor kiezen alleen potjes te geven. Dat is gewoon een eigen keuze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 2 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 23:28

Minneke schreef:
Ik betrok het ook niet op mezelf hoor. Ik vind het lullig naar anderen die er wel voor kiezen alleen potjes te geven. Dat is gewoon een eigen keuze.

Precies. En dat blijf je met alles houden...
Net zoals dat topic over die rijstebloem van vorige week.
Of over borstvoeding en flesvoeding....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? - Pagina 2 Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum