Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??
+13
LMCurious
Sjonno
meisjesmama
loesje
Mamasapje
Tania
RYW
moepie
ekjir@M
Monnie
PapillonRose
bella
Annemie
17 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??
Ons dochtertje eet eigenlijk alleen maar potjes omdat ik de eigen gemaakte fruit- en groente hapjes niet naar binnen krijg bij haar. En toch ga ik het morgen weer proberen en dan lekker vers. Op de keukenkikker staan echt heerlijke hapjes.
Ze krijgt soms wel een stuk banaan of appel zo in haar hand en daar zit ze heerlijk van te peuzelen dus ze lust het wel!!!
Ze krijgt soms wel een stuk banaan of appel zo in haar hand en daar zit ze heerlijk van te peuzelen dus ze lust het wel!!!
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Mirjam4you schreef:Ons dochtertje eet eigenlijk alleen maar potjes omdat ik de eigen gemaakte fruit- en groente hapjes niet naar binnen krijg bij haar. En toch ga ik het morgen weer proberen en dan lekker vers. Op de keukenkikker staan echt heerlijke hapjes.
Haha ik had laatste een stuk banaan aan J gegeven omdat ie m vorige keer ook uit mijn hand zat te eten, maar zodra ik het stukje in zijn hand geeft floept het er uit, en dat wel 10 keer achter elkaar, raakt ie helemaal gefrustreerd haha zo zielig!
Maar goed, on topic, Wij geven zo nu en dan wel een potje als ik echt even geen tijd heb of iets. Maar over het algemeen maken we alles lekker vers voor 'm! Lang leve de babycook! Werkt redelijk snel en is lekker vers!
Gast- Gast
Annemie schreef:Het is inderdaad een stuk duurder, maar ten eerste kan ik niet koken, ten tweede lusten mijn vriend en ik bijna niks, dus dan moeten we voor onze zoon apart koken en ten derde als wij groenten eten is dat uit potten, bijv. hak of bonduelle, nou dat is ook niet goed voor een kleine vanwege het zout, dus ik vind het gewoon ontzettend lastig. Maar ik zou ook niet weten hoe ik eten voor mijn zoontje moet klaarmaken en wat? Ik las laatst dat je vlees moet koken, nou daar had ik nog nooit van gehoord, ik bak het altijd.
Potjes kun je klaarmaken wanneer je wilt en je hoef je geen rekening te houden met je eigen avondeten, aangezien ik 's avonds pas om 18.30 thuis ben.
Je hoeft om babyhapjes te maken niet echt te hoeven koken hoor Ik lust een aantal dingen ook niet maar die maak ik gewoon klaar voor m'n zoon. Ik trek altijd een middagje uit in de maand om een hoop hapjes te maken die ik in vries. Ik pureer 2 soorten verse groente met een aardappeltje erbij. Op het moment pureer ik 2x 50 gram groente (bijv. broccoli en bloemkool) en 1x 75 gram aardappel. Ik weeg het gewoon af op een weegschaal. Het is echt niet moeilijk hoor. Ik heb sinds vorige week het boek Opperdepop (te koop bij de AH) en daar staan ook allerlei recepten in wat erg handig te maken is ! Vlees en vis krijg hij nog niet maar je moet het iig wel altijd koken. Je kan bijv. beginnen met gehakt, kipfilet en kalkoenfilet. Alles moet je trouwens wel koken in een klein beetje water. Zo behoud je meer vitamines
Gast- Gast
kun je potjes eigenlijk invriezen of gaat dan het glas kapot??
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou het niet aandurven. Maar potjesvoeding is ongeopend drie jaar houdbaar ofzo. Of wil je versgemaakt eten erin invriezen? Dan zou ik eerder voor curverbakjes gaan, bij de zeeman kun je een leuk klein maatje voor niet al teveel geld halen.
Gast- Gast
Ja, je kan glazen potjes invriezen dat doe ik zelf ook als ik vers eten heb gemaakt, de potjes gaan in de vriezer.
Gast- Gast
Ik maakte voor Senna alles zelf. Stond dan op mijn vrije dag een middagje te koken. Allemaal verschillende dingen en dat vroor ik dan in. Vond het leuk om te doen, en ook erg leuk om te zien dat zij t dan zo lekker vond.
Potjes kreeg ze heel weinig. Als we ergens heen gingen haalde ik gewoon een zelf gemaakt potje uit de vriezer en nam dat mee.
En idd als perzik bijvoorbeeld niet te krijgen was, haalde ik dat wel in een potje zodat ze dat ook kon proeven.
Vanaf een jaar ging ze met ons mee eten. Alleen als we heel pittig aten maakte ik nog wat appart voor haar.
Wij zelf luste bijvoorbeeld geen champignons, dat maakte ik dan voor haar wel, en nu lust ze die ook gewoon.
Voor de 2e ben ik ook van plan alles zelf te maken.
Potjes kreeg ze heel weinig. Als we ergens heen gingen haalde ik gewoon een zelf gemaakt potje uit de vriezer en nam dat mee.
En idd als perzik bijvoorbeeld niet te krijgen was, haalde ik dat wel in een potje zodat ze dat ook kon proeven.
Vanaf een jaar ging ze met ons mee eten. Alleen als we heel pittig aten maakte ik nog wat appart voor haar.
Wij zelf luste bijvoorbeeld geen champignons, dat maakte ik dan voor haar wel, en nu lust ze die ook gewoon.
Meeko- Prater
- Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10
Ik neem aan dat je die potjes/bakjes dan uit de vriezer moet halen en dan ontdooien net zoals vlees, dus bijv. een dag van tevoren?? Maar is het dan nog wel smeuig of is het heel erg plakkerig??
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Meeko schreef:Ik maakte voor Senna alles zelf. Stond dan op mijn vrije dag een middagje te koken. Allemaal verschillende dingen en dat vroor ik dan in. Vond het leuk om te doen, en ook erg leuk om te zien dat zij t dan zo lekker vond.
Ik kan best begrijpen dat je makkelijk naar een potje pakt, en gezond zal het zeker wel zijn anders zullen ze het niet verkopen. Het zelf maken is echt niet moeilijk en het kost hooguit 10 tot 15 minuten per dag en soms kost het helemaal geen extra tijd omdat ze dan met de pot mee eten. Zoals vanavond, wij eten erg pittig en dat willen we M.ara niet geven. Ik heb net een stukje kipfilet,stukje prei en 2 aardappels samen in 1 pan gekookt en grof door de blender gehaald met een beetje melk erbij, dat heeft me nog geen 5 minuten tijd gekost, sneller dat als ik naar de winkel had moeten fietsen voor een potje.
Niet dat ik ook maar 1 iemand veroordeel hoor die wel potjes geeft want dat krijgt M.ara haar ook weleens als we een dagje weggaan, of een paar dagen naar het ziekenhuis moeten e.d. helemaal geen probleem, alleen maar makkelijk. Wat ik ook een groot nadeel van potjes vind is dat er zooo weinig keus is, jen hebt maar iets van 6 verschillende potjes in 8 maanden.
Gast- Gast
Indy kreeg in het begin potje fruit alleen wij gingen snel over op rapley methode qua eten aanbieden. Hebben we bij merle ook gedaan. Merle heeft ook wel potjes fruit gehad, deze lust ze ook alleen potjes avondeten lust ze niet . Op dit moment eet ze minder a la rapley omdat sinds ze ziek is geweest heel erg slecht eet en ze krijgt nu avond eten gewoon geprakt met een vork. Vlees eet ze niet, vind ze niet lekker.
Gast- Gast
Hier altijd een potje / menu in huis voor dagje weg of als we heet indisch eten eten. Kevin kan niet tegen scherp eten en gaat dan gillen met zijn tong uit zn mond hele slechte mama ik weet het maar wil hem wel steeds laten proeven/wennen.
Gaat het echt niet dan krijgt hij gewoon een potje. Als baby krijgen ze meestal vers. als we groente en aardappelen over hadden dan vroren we dat in wat kip of vlees van onze maaltijd erbij of een ei en voila een heerlijke maaltijd.
Gaat het echt niet dan krijgt hij gewoon een potje. Als baby krijgen ze meestal vers. als we groente en aardappelen over hadden dan vroren we dat in wat kip of vlees van onze maaltijd erbij of een ei en voila een heerlijke maaltijd.
missmarm- Fluisteraar
- Aantal berichten : 191
Punten : 238
Wat eten jullie zoals als een jong kindje nog niet mee kan eten? Alleen op werkdagen eten we wel eens knorr pakket oid dus dan ging de groente/ salade na het snijden in een apart pannetje. Of pak je wat uit de vriezer of een potje uit de kast.
Hier als we indisch aten ging er gewoon een stukje(s) kip in een apart pannetje of een ei en dat ging dan bij de rijst. Of bij nasi etc voegden we de kruiden pas na het samenvoegen toe.
Zodat ze eigenlijk vanaf het begin zelf meeeten is voor mezelf het makkelijkste In het begin zijn de porties rijst/groente toch snel teveel en heb je dus voor de volgende dag in de koelkast wat of je vriest het in.
Hier als we indisch aten ging er gewoon een stukje(s) kip in een apart pannetje of een ei en dat ging dan bij de rijst. Of bij nasi etc voegden we de kruiden pas na het samenvoegen toe.
Zodat ze eigenlijk vanaf het begin zelf meeeten is voor mezelf het makkelijkste In het begin zijn de porties rijst/groente toch snel teveel en heb je dus voor de volgende dag in de koelkast wat of je vriest het in.
missmarm- Fluisteraar
- Aantal berichten : 191
Punten : 238
Wij hebben de babycook, en dat ding is voor mij echt goud waard. Heb er eigenlijk meteen alles zelf in gemaakt. Dingen invriezen gaat dan ook heel makkelijk, als wij eens iets aten wat voor hen niet geschikt was, pakte ik een bakje uit de vriezer, en die zette ik in de babycook, en binnen 10 minuten is het ontdooid en klaar om te geven, echt ideaal.
Wij gaven ook wel eens potjes, maar dan als ik weinig tijd had, of als we een dagje weg gingen. Ik ben ook echt geen ster in de keuken, maar een aardappel, stukje vlees of vis en een stuk groente in de babycook gooien kan iedereen lijkt me. Het is ook nog eens veel lekkerder dan gekookt. Ik zou zelf ook het liefst gestoomde groenten eten, zit veel meer smaak aan.
Wij gaven ook wel eens potjes, maar dan als ik weinig tijd had, of als we een dagje weg gingen. Ik ben ook echt geen ster in de keuken, maar een aardappel, stukje vlees of vis en een stuk groente in de babycook gooien kan iedereen lijkt me. Het is ook nog eens veel lekkerder dan gekookt. Ik zou zelf ook het liefst gestoomde groenten eten, zit veel meer smaak aan.
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:Wij hebben de babycook, en dat ding is voor mij echt goud waard. Heb er eigenlijk meteen alles zelf in gemaakt. Dingen invriezen gaat dan ook heel makkelijk, als wij eens iets aten wat voor hen niet geschikt was, pakte ik een bakje uit de vriezer, en die zette ik in de babycook, en binnen 10 minuten is het ontdooid en klaar om te geven, echt ideaal.
Je hebt bij bijv. de hema wel een stoominzet voor op de pan, wij eten bijna altijd de aardappelen en groente gestoomd! Het eten voor Y. kook ik altijd tegelijk met die van ons. Voor haar maak ik vaak een extra portie voor de volgende dag, zodat wij af en toe ook eens pittig kunnen eten of een keer makkelijk kunnen doen.
Gast- Gast
Bij zowel Dylan als bij Lynn maken we alles zelf.. is misschien 10 minuten werk op een dag! Dylan was en is een slechte eter en heb ik van alles geprobeerd en die eet nog slecht warm, Lynn is het tegenover gestelde want die eet echt alles wat ik tot zover heb gemaakt met smaak op.
Fruit eten ze allebei graag en geef het gelijk in stukjes. Maak elke dag een bakje fruit en eten we allemaal van.. Ik moet zelf ook fruit eten en het kost amper tijd om dan ook gelijk voor de andere 2 iets klaar te zetten.
Wanneer ik een periode heb waarin ik veel moet werken en ik weet dat ikzelf rommelig ga eten (bijvoorbeeld snel shoarma o.i.d) dan sta ik een halve middag/avond in de keuken en bereid ik 2of 3 maaltijden klaar en kan dat in de vriezer/koelkast voor die dagen. Hier is het gewoonweg een kwestie van plannen.
In die potjes zit een boel wat een kleintje nodig heeft maar persoonlijk vind ik het nergens naar smaken dus maak ik het veel liever zelf. Maar je bent daardoor echt niet meer of minder moeder o.i.d.
Scheelt misshien ook wel dat San en ik koken allebei wel leuk vinden dus het ook geen straf vinden om wat klaar te maken!
Fruit eten ze allebei graag en geef het gelijk in stukjes. Maak elke dag een bakje fruit en eten we allemaal van.. Ik moet zelf ook fruit eten en het kost amper tijd om dan ook gelijk voor de andere 2 iets klaar te zetten.
Wanneer ik een periode heb waarin ik veel moet werken en ik weet dat ikzelf rommelig ga eten (bijvoorbeeld snel shoarma o.i.d) dan sta ik een halve middag/avond in de keuken en bereid ik 2of 3 maaltijden klaar en kan dat in de vriezer/koelkast voor die dagen. Hier is het gewoonweg een kwestie van plannen.
In die potjes zit een boel wat een kleintje nodig heeft maar persoonlijk vind ik het nergens naar smaken dus maak ik het veel liever zelf. Maar je bent daardoor echt niet meer of minder moeder o.i.d.
Scheelt misshien ook wel dat San en ik koken allebei wel leuk vinden dus het ook geen straf vinden om wat klaar te maken!
Gast- Gast
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» groente potjes
» Groente of fruit
» Groente en fruit
» Groente/fruit hapjes
» wanneer groente en fruit
» Groente of fruit
» Groente en fruit
» Groente/fruit hapjes
» wanneer groente en fruit