Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kan dit? Groente en fruit mengen?

4 plaatsers

Ga naar beneden

kan dit? Groente en fruit mengen? Empty kan dit? Groente en fruit mengen?

Bericht  PiP di 19 jul 2011 - 2:52

Onze dochter eet slecht groente 's avonds.
We hebben het nu gewoon geaccepteerd en bieden het wel aan, maar doen niet moeilijk.
Om toch haar vitaminen binnen te krijgen krijgt ze extra vitamine's.
Maar nu bedacht ik me, ze is gek op een fruitshake, kan ik daar geen tomaat, wortel oid doorheen mixen?

En is het dan ook nog een combi met yoghurt erdoorheen?

Het eerste lijkt me wel kunnen, maar de yoghurt lijk me niet lekker.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kan dit? Groente en fruit mengen? Empty Re: kan dit? Groente en fruit mengen?

Bericht  holaagirl di 19 jul 2011 - 3:09

Ik heb het ook gedaan hoor. Fruit at hij wel, groenet niet...toen deed ik lekker wat appelmoes of fruithap erbij.
Dan at hij het wel...Elke keer iets minder fruit en uiteindelijk at hij groente.
Heb wel weer gelezen dat het niet echt goed is. Maar ja..dat is een keuze! Hier werkte het in ieder geval wel!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

kan dit? Groente en fruit mengen? Empty Re: kan dit? Groente en fruit mengen?

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 3:12

Volgens mij kan je prima wortel bijv door een shake mengen, denk dat er zelfs wel recepten op internet te vinden zijn.

Ik weet niet of ze pannenkoeken lekker vind?
Maar daar kan je ook geraspte wortel in stoppen, zo eet ze toch wat groente.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kan dit? Groente en fruit mengen? Empty Re: kan dit? Groente en fruit mengen?

Bericht  PapillonRose di 19 jul 2011 - 3:16

Door een shake of fruithap kan je best groente mengen volgens mij. Soms als ik zelf wel eens een shake drink doe ik er ook rustig groente in voor de vitaminen, alleen zorg ik wel dat de zoete smaak van bijv. appel wel overheerst zodat het ook nog een beetje smaakt smile

Voor A. meng ik het niet vaak. Maar soms wel, in bepaalde recepten gaan ook zowel groente als fruit! Bijvoorbeeld een witlofhapje wat vrij bitter is daar gaat ook een beetje appel doorheen, en dat gaat hier prima. Ik zou het proberen, wie weet werkt het.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

kan dit? Groente en fruit mengen? Empty Re: kan dit? Groente en fruit mengen?

Bericht  minoessepoes di 19 jul 2011 - 3:19

Je dochtertje eet toch al met de pot voor het grootste deel?
Kan je haar niet foppen door bijvoorbeeld pasta of lasagne saus zelf te maken, daar heel veel groenten in te doen en dat glad pureren, zodat het eruit ziet als alleen pasta saus. Of een keer zelf groentenburgers te maken met een lekker krokant korstje of spinazie door je pannenkoeken beslag doen, een lekkere vullende soep glad maken met de staafmixer en wel de gehaktballetjes heel laten bijvoorbeeld.

Ik las op internet ook dat je een aardappel en sperziebonen in de blender kan gooien en daar samen met gehakt en gewoon een eitje gehaktballen van kan draaien. Of reepjes snijden van bijvoorbeeld komkommer en wortel en dat als tussendoortje geven met een dipsausje van yoghurt bijvoorbeeld en haar daar lekker zelf haar gang mee laten gaan.

Of trapt ze daar allemaal ook niet in?
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kan dit? Groente en fruit mengen? Empty Re: kan dit? Groente en fruit mengen?

Bericht  PiP di 19 jul 2011 - 3:28

Pannenkoek lust ze graag, meestal geven we naturel en soms met appel, volgende keer maar eens tomaat proberen, dat vind ik zelf ook wel lekker. Weet je het is niet een kwestie van niet lusten, maar ze vertikt het gewoon om bepaalde dingen te eten, zo ook met koekjes, eerder luste ze alles, maar nu nog maar 3 soorten fruit. Zo eet ze een keer een paar aardbeien op en vind ze het lekker, maar een volgende keer probeerd ze het niet eens... En hetzelfde met groentes. Een aantal dingen eet ze wel, maar dan heel weinig, 50/75gram incl aardappel, maar ze eet dan wel weer zo een aardappel uit haar hand en vlees en een toetje... Vol zit ze dan dus nog niet. Nu dus maar crea zijn met groente verwerken op een manier dat ze het wel lust.
Oja appelmoes bij de groente doen we inderdaad ook wel eens een schepje, dan eet ze wel een paar happen, maar nog niet veel.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kan dit? Groente en fruit mengen? Empty Re: kan dit? Groente en fruit mengen?

Bericht  PiP di 19 jul 2011 - 3:30

ik zal vanavond eens op wat tips reageren(zit nu op mijn mobiel), maar er zitten wel goede bij!
Ze eet inderdaad met de pot mee.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kan dit? Groente en fruit mengen? Empty Re: kan dit? Groente en fruit mengen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum