Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

+13
LMCurious
Sjonno
meisjesmama
loesje
Mamasapje
Tania
RYW
moepie
ekjir@M
Monnie
PapillonRose
bella
Annemie
17 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? Empty Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Annemie za 12 feb 2011 - 3:38

Hoi hoi,

Ik vroeg me af of hier meiden zijn die hun kindje ook alleen fruit en groente uit een potje geeft?? (dus niet vers bereidt/ zelf maakt)
En welk merk gebruiken jullie??
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  bella za 12 feb 2011 - 5:15

Ik gebruik niet alleen maar potjes, nog wel veel!
Vind dat met een tweede zoveel makkelijk.
Hier alles van het eigen merk Jumbo, wat fruit betreft een ruim assortiment.
6+ potjes maaltijden gaat ook wel, maar dat gaat straks met de pot mee, koken zoutloos, dus dan vind ik dat weer makkelijker.
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 5:27

Hier krijgt ze fruit nooit uit een potje, altijd vers en door de blender, veeeeeel goedkoper. Avondeten krijgt ze een beetje om en om, als we alleen aardappels/groente/vlees eten dan eet ze dan gewoon mee, pasta en rijst ook, dan kook ik voor haar appart zonder zout en verdere kruiden. Als we potjes gebruiken zijn die meestal van Olvarit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 5:59

S. krijg heel af en toe een potje. Bijvoorbeeld iets met pasta en rijst (ik maak alleen hapjes met aardappel op het moment zelf) of een potje waar fruit in zit zoals perzik die nog niet te koop zijn op dit moment. Vlees en vis krijg hij nog niet, ook niet uit een potje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 6:59

Annemie schreef:Hoi hoi,

Ik vroeg me af of hier meiden zijn die hun kindje ook alleen fruit en groente uit een potje geeft?? (dus niet vers bereidt/ zelf maakt)
En welk merk gebruiken jullie??

Niets mis met een potje op z'n tijd, maar als je het alleen maar geeft kijk dan niet raar op dat je kind én straks niets lust (alles smaakt immers hetzelfde bij Olvarit en consorten) én dat hij moeite krijgt met zelf kauwen en stukjes eten. De stukjes worden véél te laat geintroduceerd bij die potjes, tot 8 maanden zijn ze compleet glad gepureerd en dat is veel te lang. En dat is weer slecht voor de mondmotoriek (en dus voor het leren praten). Baby's moeten leren dat bloemkool anders smaakt dan aardappel, dat boontjes anders smaken en een andere textuur hebben dan doperwten, enzovoorts. Dat leren ze niet met potjes, omdat alles daar door elkaar zit met exact dezelfde textuur. Als je zelf wat pureert krijg je het nóóit zo glad als bij die potjes en het wordt nooit zo erg 1 massa, en dat is veel gezonder. De kans dat je kind makkelijk overstapt op normaal eten is vrij klein, als je alleen maar potjes geeft, want het smaakt niet naar normaal eten.

Dus ik zou toch eens overwegen om zelf wat te gaan maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  PapillonRose za 12 feb 2011 - 7:06

Mijn kraamverzorgster zei dat kinderen die alleen uit een potje krijgen dan zelfgemaakt vaak niet lusten als ze te lang potjes hebben gehad. Maar omgekeerd ook, dat je je kind vaak niet even snel een potje kunt geven als je haast hebt wanneer je normaal alles zelf maakt.

Hopelijk werkt een combi wel.. Ik ga denk ik maar zoveel mogelijk zelf maken, met af en toe een potje zodat ze dat hopelijk ook wil eten als het eens nodig is.

Alleen uit potjes eten geven lijkt me niet echt goed Question
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 7:19

Af en toe een potje eten was hier nooit een probleem eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 7:32

Hier gebeurd het nog wel eens dat ik een potje warm eten voor hem pak. Als we geen tijd hebben om te koken bijvoorbeeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  bella za 12 feb 2011 - 7:33

Klopt inderdaad dat die potjes wel heel lang zonder stukjes zijn.
Goed, nog een reden om die potjes toch maar eens af te schaffen!
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 7:36

Hier normaal gezien alleen een potje in noodgevallen of als wij echt iets eten wat ik haar nog niet wil geven en ik niks meer in de diepvries voor haar heb staan.

Mijn dochter wilde met een maand of 8 de gald gepureerde potjes al niet eens meer als ze die kreeg.
De 12 maanden met stukjes gingen er toen wel in....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Monnie za 12 feb 2011 - 9:54

Meestal maak ik het vers, maar N. krijgt af en toe ook weleens uit een potje. Ik koop niet echt van een bepaald merk, verschillende merken.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  ekjir@M za 12 feb 2011 - 9:58

Razz_ schreef:S. krijg heel af en toe een potje. Bijvoorbeeld iets met pasta en rijst (ik maak alleen hapjes met aardappel op het moment zelf) of een potje waar fruit in zit zoals perzik die nog niet te koop zijn op dit moment. Vlees en vis krijg hij nog niet, ook niet uit een potje.

Het kruidvat eigen merk heeft wel perzik met banaan volgens mij. Ze waren een paar weken terug in de aanbieding.

Ik heb trouwens een wean machine gekocht. Is voor nu erg handig maar volgens mij als hij wat meer gaat eten moet het in een paar keer anders krijgt hij te kort.

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? Weanmachine

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 10:16

Lilith schreef:Af en toe een potje eten was hier nooit een probleem eigenlijk.
Tja, zo lusten ze hier bijna alles en hebben ze ook altijd alles gegeten. Ze praten goed, hun mondmotoriek is prima, hebben totaal geen moeite met kauwen. Maar wie weet heb ik wel 2 uitzonderingen op de regel Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 10:52

ekjir@M schreef:
Razz_ schreef:S. krijg heel af en toe een potje. Bijvoorbeeld iets met pasta en rijst (ik maak alleen hapjes met aardappel op het moment zelf) of een potje waar fruit in zit zoals perzik die nog niet te koop zijn op dit moment. Vlees en vis krijg hij nog niet, ook niet uit een potje.

Het kruidvat eigen merk heeft wel perzik met banaan volgens mij. Ze waren een paar weken terug in de aanbieding.


Ik bedoelde dat je een perzik nu nog niet vers kan kopen in de supermarkt Wink Van Olvarit heb je ook potjes met perzik, nectarine enzo

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  moepie za 12 feb 2011 - 10:58

ik gebruikte het meest olvarit en nog een ander merk dat ze verkopen bij de Plus supermarkt. Maar daar kom ik even niet meer op. Ik dacht dat het Friso was maar ik kan op internet alleen maar flesvoeding van hun vinden en geen potjes.

Mijn dochtertje zal dan ook wel een uitzondering zijn op de regel want zij heeft heel veel uit potjes gehad en eet nu alles!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  RYW za 12 feb 2011 - 11:01

Lieskuh schreef:
Lilith schreef:Af en toe een potje eten was hier nooit een probleem eigenlijk.
Tja, zo lusten ze hier bijna alles en hebben ze ook altijd alles gegeten. Ze praten goed, hun mondmotoriek is prima, hebben totaal geen moeite met kauwen. Maar wie weet heb ik wel 2 uitzonderingen op de regel Wink

Dan heb ik ook 2 uitzonderingen op de regel smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Tania za 12 feb 2011 - 11:23

Mijn zoontje krijgt de laatste tijd regelmatig een potje. Hij vindt het prima en eet verder alles. Hij vindt tot nu toe echt alles lekker en stukjes zijn al helemaal geen probleem. Hij eet zonder moeite boterhammen met korstjes op en plakjes banaan enz.

Ik weet niet wie het zei, maar ik krijg als ik wil alles net zo glad gepureerd als uit een potje hoor. Met een staafmixer is dat echt geen probleem.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Mamasapje za 12 feb 2011 - 13:29

Lilith schreef:
Annemie schreef:Hoi hoi,

Ik vroeg me af of hier meiden zijn die hun kindje ook alleen fruit en groente uit een potje geeft?? (dus niet vers bereidt/ zelf maakt)
En welk merk gebruiken jullie??


Dus ik zou toch eens overwegen om zelf wat te gaan maken.

+1, een combi lijkt me prima!
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  loesje za 12 feb 2011 - 20:38

ik denk dat ik in de toekomst af en toe potjes ga geven maar ik kwam op een site waarop staat dat potjes niet echt gezond is voor kindjes met koemelkallegie omdat ze er sneller allergies op kunnen reageren.
http://www.babyallergie.nl/kant%20%26%20klaar%20potjes.htm
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 21:58

Dan tel ik hier op dit forum al 5 'uitzonderingen op de regel' dan zal het vast wel meevallen lijkt me met de slechte eters, het slecht kauwen en dergelijke.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  meisjesmama za 12 feb 2011 - 22:02

loesje schreef:ik denk dat ik in de toekomst af en toe potjes ga geven maar ik kwam op een site waarop staat dat potjes niet echt gezond is voor kindjes met koemelkallegie omdat ze er sneller allergies op kunnen reageren.
http://www.babyallergie.nl/kant%20%26%20klaar%20potjes.htm

Als jij kindje kma heeft zal je (is mijn ervaring) de groente en fruit stuk voor stuk moeten testen. Maar zoals mijn jongste heeft kan nu tegen banaan, appel en peer en dat zit ook in een potje als mix dus die heb ik gekocht voorals ik snel even wat mee moet nemen...
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 22:03

Maar ik snap niet zo waarom je alleen maar potjes zou geven? Het is duurder, minder variatie, alles smaakt hetzelfde en een beetje apart houden van datgene wat je kookt en dat vervolgens prakken of pureren is net zoveel moeite als een potje in de magnetron zetten. Dus waarom dan alleen maar potjes, wat is de gedachte daarachter dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 22:06

Toen ze een half jaar waren tot 8 maanden zoiets hebben ze hier nagenoeg alleen potjes gekregen, uitzonderingen daargelaten. Tja waarom, ik vond het gewoon makkelijk. De kinderen aten toen ook niet tegelijk met ons mee, maar al tegen half 5 ofzo en dan was papa nog niet eens thuis. Daarnaast aten wij veel te gekruid voor ze, dat mochten ze toen nog niet hebben. Na 8 maanden zijn ze langzaamaan met de pot mee gaan eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Annemie za 12 feb 2011 - 22:11

Het is inderdaad een stuk duurder, maar ten eerste kan ik niet koken, ten tweede lusten mijn vriend en ik bijna niks, dus dan moeten we voor onze zoon apart koken en ten derde als wij groenten eten is dat uit potten, bijv. hak of bonduelle, nou dat is ook niet goed voor een kleine vanwege het zout, dus ik vind het gewoon ontzettend lastig.
Maar ik zou ook niet weten hoe ik eten voor mijn zoontje moet klaarmaken en wat? Ik las laatst dat je vlees moet koken, nou daar had ik nog nooit van gehoord, ik bak het altijd.
Potjes kun je klaarmaken wanneer je wilt en je hoef je geen rekening te houden met je eigen avondeten, aangezien ik 's avonds pas om 18.30 thuis ben.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 22:14

Ik snap je gedachtengang op zich wel maar wat je kunt doen is kijken op keukenkikker.nl of het Opperdepop boek kopen van Albert Heijn. Daar staan enorm lekkere dingen in en helemaal niet moeilijk te maken.

Je kunt dan meerdere portie's maken en invriezen.
Dat haal je er `s ochtends uit en hoef je dan `s avonds alleen maar op te warmen.

De vraag is alleen... Eet je kindje op het KDV?
Want die geven vaak geen vers maar alleen potjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes?? Empty Re: Wie geeft er ook alleen groente/fruit uit potjes??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum