Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Groente of fruit

4 plaatsers

Ga naar beneden

Groente of fruit Empty Groente of fruit

Bericht  _Lana_ zo 8 jul 2012 - 20:35

Ja er zijn al wat topics over, maar toch nog even een vraag.

Wij gaan binnenkort ( met 6 maanden ) beginnen met bijvoeden. We willen gaan beginnen met groente, vanwege de smaak, die niet zo zoet is. Ik hoor ook wel eens dat dit een fabeltje is.

Waar zijn jullie mee begonnen?
En waarom?

En als je bijv. met groente begint, wanneer geef je dan ook fruit erbij?
Na hoe lang gaan ook de aardappeltjes erbij?

Oja en nog een laatste vraag? Ik hoor hier mensen over de bakjes van de Hema om in te vriezen. Welke zijn dat?
En kan daar voor 1 kindje groente of fruit in?

Ik hoef niet perse de bakjes van de Hema om in te vriezen, maar ik ben wel op zoek naar kleine bakjes. Maar er moet voor 2 kids eten in kunnen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Groente of fruit Empty Re: Groente of fruit

Bericht  Tania zo 8 jul 2012 - 20:37

Ik ben begonnen met wortel dat viel goed in de smaak. Na twee dagen at hij ook al aardig wat ervan op. Binnen een week ben ik ook met fruit begonnen en dat ging prima.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groente of fruit Empty Re: Groente of fruit

Bericht  _Lana_ zo 8 jul 2012 - 20:56

Ik vroeg me net af of jij ook al begonnen bent dan, maar ik zie dat je het over je zoontje hebt.
En gaf je dan groente én fruit op één dag? Binnen een week?
Of de ene dag groente en de andere dag fruit?


We hebben hier nu eigenlijk maar één moment op de dag dat ze echt lang genoeg wakker zijn voor fruit, tussen de flessen door natuurlijk. En dat is om half 5.
Hoe deden jullie dat dan?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Groente of fruit Empty Re: Groente of fruit

Bericht  Floor zo 8 jul 2012 - 20:59

Ik ben begonnen met appel, daarna peer geloof ik, toen wortel (wat hij niet lustte), broccoli vond hij wel lekker en eet hij nog steeds het beste (inmiddels lust hij ook wortel. Eigenlijk lust hij alles wat we hem geven, vaak is het even wennen maar daarna eet hij het wel op)
Ik heb bakjes van blokker, in het begin at hij geen heel bakje op, inmiddels wel (maar de blokker heeft ook grotere bakjes dus misschien kan je daar kijken).
Ik gaf 2 of 3 dagen achter elkaar hetzelfde (groente of fruit), dan kon hij wennen aan de smaak. Toen hij er wat beter van ging eten probeerde ik 's morgens fruit te geven, smiddags wat brood en in de avond warm eten (groente met aardappel). Nu krijgt hij het ook echt structureel op die manier (7.5 maand oud is hij nu)


Laatst aangepast door Floor op zo 8 jul 2012 - 21:07; in totaal 1 keer bewerkt
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groente of fruit Empty Re: Groente of fruit

Bericht  Linda zo 8 jul 2012 - 21:00

Hier een allergisch kindje. Ik ben begonnen met groente. Ik heb steeds 3 dagen achter elkaar hetzelfde gegeven, dan een dag niks en dan weer 3 dagen iets anders. Ik heb het in de ochtend gegeven zodat ik overdag kon zien of ze er op reageerde (en dus niet 's nachts met een huilend kind zou zitten).
Na een tijdje ben ik fruit gaan geven. En daarna ook een aardappeltje bij de groente. Granen zijn hier een tijdlang niet goed gegaan.

Ik heb trouwens nooit wat ingevroren. Ik maakte het gewoon even snel vers klaar. Wat ze niet op at, at ik op.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groente of fruit Empty Re: Groente of fruit

Bericht  _Lana_ ma 9 jul 2012 - 0:09

Beetje stomme vraag misschien, maar vanaf wanneer gaf je dan fruit en groente op één dag?
Ik ben ook van plan om het op de dag zelf te maken, maar wil als ik eens wat over heb, eventueel wat in de vriezer doen.

En wat is de reden dat jullie eerst met groente zijn begonnen?


Ik ben inderdaad ook van plan om ze 3 dagen achter elkaar hetzelfde te geven, ivm eventuele allergieën.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Groente of fruit Empty Re: Groente of fruit

Bericht  Tania ma 9 jul 2012 - 0:14

_Lana_ schreef:Ik vroeg me net af of jij ook al begonnen bent dan, maar ik zie dat je het over je zoontje hebt.
En gaf je dan groente én fruit op één dag? Binnen een week?
Of de ene dag groente en de andere dag fruit?


We hebben hier nu eigenlijk maar één moment op de dag dat ze echt lang genoeg wakker zijn voor fruit, tussen de flessen door natuurlijk. En dat is om half 5.
Hoe deden jullie dat dan?

Ik heb het over m'n zoontje inderdaad, met M. wacht ik ook tot 6 maanden. Ik gaf hem fruit en groente op een dag binnen een week inderdaad. Mijn zoontje was heel veel wakker dus dat was het probleem niet. Hij kreeg in de ochtend rond 10 uur/half 11 fruit en dan 'savonds rond half 6 groente.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groente of fruit Empty Re: Groente of fruit

Bericht  _Lana_ ma 9 jul 2012 - 0:36

Tania schreef:
_Lana_ schreef:Ik vroeg me net af of jij ook al begonnen bent dan, maar ik zie dat je het over je zoontje hebt.
En gaf je dan groente én fruit op één dag? Binnen een week?
Of de ene dag groente en de andere dag fruit?


We hebben hier nu eigenlijk maar één moment op de dag dat ze echt lang genoeg wakker zijn voor fruit, tussen de flessen door natuurlijk. En dat is om half 5.
Hoe deden jullie dat dan?

Ik heb het over m'n zoontje inderdaad, met M. wacht ik ook tot 6 maanden. Ik gaf hem fruit en groente op een dag binnen een week inderdaad. Mijn zoontje was heel veel wakker dus dat was het probleem niet. Hij kreeg in de ochtend rond 10 uur/half 11 fruit en dan 'savonds rond half 6 groente.

Ja dat is hier dan een beetje een 'probleem' ( nou ja probleem Wink, een luxeprobleem, haha ), want ze slapen hier 's ochtends nog tot half 11 / 11 uur en dan krijgen ze de fles. Ze zijn ongeveer 1,5 uur tot 2 uur wakker en dan slapen ze tot half 3, wanneer ze dus weer een fles krijgen. Daarna slapen ze nog een half uur en dan zijn ze vanaf 4 uur / half 5 wakker tot half 8 ongeveer. Soms iets eerder en soms iets later. Dus dan zou ik fruit / groente kunnen geven om half 5 en weer een fles om 19.00 / 19.30. Ik zou dan niet weten wanneer ik het anders nog zou moeten doen.
Al zullen ze natuurlijk naar mate ze ouder worden, steeds langer wakker zijn.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Groente of fruit Empty Re: Groente of fruit

Bericht  Linda ma 9 jul 2012 - 1:00

Je kan ze toch ook een beetje geven na hun fles? Ze krijgen in het begin toch niet noemenswaardig veel binnen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groente of fruit Empty Re: Groente of fruit

Bericht  _Lana_ ma 9 jul 2012 - 1:14

Haha Linda, daar had ik serieus nog helemaal niet aan gedacht. Zo kan ik het ook doen natuurlijk.
In het begin is het toch meer het uitproberen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Groente of fruit Empty Re: Groente of fruit

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum