Groente/fruit hapjes
+12
lente
Ella
Alex
Zonneschijn
Flip Fluitketel
SarahKey
loesje
Linda
Puggle
Lejow
Aimee
Mrs. Jansen
16 plaatsers
Pagina 1 van 1
Groente/fruit hapjes
Vorige week gaf on CB bureau aan dat we mogen beginnen met groente en fruit hapjes.
Hier had ik me nog totaal niet op ingesteld daar ik in de veronderstelling was dat dit iets van 'later' zou zijn. Het boekje dat we meekregen van het CB stond ook alles beschreven vanaf de leeftijd van 6 maanden.
Mijn zoontje is nu 4 maanden. Ik ben nog niet begonnen, want ik heb eerlijk gezegd niet het gevoel dat hij hier aan toe is. De kenmerken beschreven in het boekje zie ik niet bij hem.
Ik heb er wel vast een aantal vragen over:
Wanneer zijn jullie begonnen?
Op advies CB of eigen gevoel?
Rapley of papje?
Begonnen met groente of fruit?
Bedankt!
Hier had ik me nog totaal niet op ingesteld daar ik in de veronderstelling was dat dit iets van 'later' zou zijn. Het boekje dat we meekregen van het CB stond ook alles beschreven vanaf de leeftijd van 6 maanden.
Mijn zoontje is nu 4 maanden. Ik ben nog niet begonnen, want ik heb eerlijk gezegd niet het gevoel dat hij hier aan toe is. De kenmerken beschreven in het boekje zie ik niet bij hem.
Ik heb er wel vast een aantal vragen over:
Rapley of papje?
Bedankt!
Mrs. Jansen- Fluisteraar
- Aantal berichten : 292
Punten : 304
Registratiedatum : 03-03-13
Re: Groente/fruit hapjes
Wij zijn met 6 maanden begonnen, omdat ik borstvoeding gaf en ik het idee had dat hier alles in zat wat Luuk nodig had tot die tijd. Hij gaf wel wat signaaltjes, door bijvoorbeeld te kijken naar wat ik at en dan ook zijn mond open te doen (echt immiteren zeg maar), maar ik vraag me altijd maar af of dat echt een signaal is van honger of gewoon het leren immiteren.
Het CB heeft bij mij ook vanaf 4 maanden gezegd dat ik zou mogen beginnen, maar zo lang het niet nodig was wilde ik het nog niet doen.
ooh om je andere vragen nog even te beantwoorden; wij zijn begonnen met Rapley, maar heb later ook wat geprakt fruit gegeven omdat hij medicijnen kreeg die ik met wat eten moest geven.
Hij kreeg als eerste broccoli, 2 dagen later banaan, daarna weer avocado. Niet echt specifiek gestart met fruit of groente dus.
Het CB heeft bij mij ook vanaf 4 maanden gezegd dat ik zou mogen beginnen, maar zo lang het niet nodig was wilde ik het nog niet doen.
ooh om je andere vragen nog even te beantwoorden; wij zijn begonnen met Rapley, maar heb later ook wat geprakt fruit gegeven omdat hij medicijnen kreeg die ik met wat eten moest geven.
Hij kreeg als eerste broccoli, 2 dagen later banaan, daarna weer avocado. Niet echt specifiek gestart met fruit of groente dus.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Wanneer zijn jullie begonnen? B was gecorrigeerd 4 maanden (haar echte leeftijd was 6,5 maand)
Op advies CB of eigen gevoel? advies van kinderarts
Rapley of papje? papje
Begonnen met groente of fruit? groente, met worteltjes
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Begonnen met 6 maanden. Ons cb zei dat dit gewoon prima was. L. Was er eerder ook niet aan toe. Begonnen met groente en gepureerd.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Hier zegt het cb nu ook vanaf 6 maanden. Zo stom dat ze daar steeds in veranderen terwijl de gezondheidsorganisatie al jaren het advies van 6 maanden hanteert.
Wij zijn met 6 maanden begonnen. Met de rapley methode. We zijn eerst met groente begonnen. Dit keer doen we het ook zo, alleen zal ik dan af en toe ook wat geprakt eten geven.
Wij zijn met 6 maanden begonnen. Met de rapley methode. We zijn eerst met groente begonnen. Dit keer doen we het ook zo, alleen zal ik dan af en toe ook wat geprakt eten geven.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Wanneer zijn jullie begonnen? bij mijn zoontje met 6 maanden (ivm allergie) bij mijn dochter met 4 maanden
Op advies CB of eigen gevoel? beide
Rapley of papje? papje
Begonnen met groente of fruit? fruit maar al gauw groente afwisseling
Op advies CB of eigen gevoel? beide
Rapley of papje? papje
Begonnen met groente of fruit? fruit maar al gauw groente afwisseling
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Bedankt voor jullie reacties!
De meeste zijn toch met 6 maanden begonnen. Ik heb gelezen had dat de darmen er dan ook klaar voor zijn, En ook je kindje. Niet voor de voedingsstoffen zozeer, maar het eten zelf.
Wel raar dat de CB's andere richtlijnen hanteren. (kinderarts adviezen daargelaten natuurlijk) Ik voel geen druk van CB. Uiteindelijk beslissen we zelf. Maar ik was/ben er mentaal gewoon nog niet klaar voor. Het kwam wat onverwachts. Het gaat toch al zo snel.
De meeste zijn toch met 6 maanden begonnen. Ik heb gelezen had dat de darmen er dan ook klaar voor zijn, En ook je kindje. Niet voor de voedingsstoffen zozeer, maar het eten zelf.
Wel raar dat de CB's andere richtlijnen hanteren. (kinderarts adviezen daargelaten natuurlijk) Ik voel geen druk van CB. Uiteindelijk beslissen we zelf. Maar ik was/ben er mentaal gewoon nog niet klaar voor. Het kwam wat onverwachts. Het gaat toch al zo snel.
Mrs. Jansen- Fluisteraar
het verschilt ook echt per kindje mijn zoontje was er met 4 maanden echt nog niet aan toe maar mijn dochter eet nu graag haar hapjes op en kauwt dan ook echt.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Dat denk ik ook wel hoor Loesje, maar ik zie nog niets aan mijn zoontje waarbij ik kan opmaken dat hij er nu al aan toe is.
Mrs. Jansen- Fluisteraar
Ik ga af op mijn gevoel en luister niet naar het cb. Wij zijn met 5,5 maand begonnen met groente. Gewoon nog gepureerd. Later kwam daar fruit bij. En met 6,5 maand zijn we langzamerhand over gegaan op stukjes.
Toevallig net bij het CB geweest en toen zeiden ze dat ze tegenwoordig met 4 maanden aanraden omdat de darmen dan al goed ontwikkeld zijn en mbt allergieen niks bewezen is. Bij onze oudste zeiden ze 6 maanden. De arts van het CB gaf zelf aan dat het steeds veranderd en dat je gewoon naar je kindje moet kijken en naar je eigen gevoel moet luisteren van wanneer je gaat beginnen. Hier krijgt ze BV en ben van plan als ze tegen de 6mnden is te beginnen met bijvoeden.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Wanneer zijn jullie begonnen? 6 maanden
Op advies CB of eigen gevoel? Eigen gevoel
Rapley of papje? Papje
Begonnen met groente of fruit? Fruit, na 2 weken groente erbij
Met 4 maanden was hij er naar mijn idee nog niet aan toe. Wel zei het CB dat ik toen mocht starten.
Op advies CB of eigen gevoel? Eigen gevoel
Rapley of papje? Papje
Begonnen met groente of fruit? Fruit, na 2 weken groente erbij
Met 4 maanden was hij er naar mijn idee nog niet aan toe. Wel zei het CB dat ik toen mocht starten.
Zonneschijn- Prater
- Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13
Ik heb tot bijna zes maanden borstvoeding gegeven en daarna pas overgegaan op groente- en fruithapjes. Op het cb moedigden ze het juist aan om zo lang mogelijk borstvoeding te geven, dat vond ik erg prettig. Oh, A. kreeg eerst fruit en toen dat goed ging hebben we langzaamaan de groentehapjes geïntroduceerd. Dat ging hartstikke goed. Rapley vind ik verschrikkelijk, dus daar hebben we dan ook niet voor gekozen.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
En dan nog een vraag.
Hoe zagen jullie dat je kindje er aan toe was? Gaat dat echt om het maken van 'smak' geluiden/bewegingen en het naar je kijken als je zelf eet?
Hoe zagen jullie dat je kindje er aan toe was? Gaat dat echt om het maken van 'smak' geluiden/bewegingen en het naar je kijken als je zelf eet?
Mrs. Jansen- Fluisteraar
Wanneer zijn jullie begonnen? met 3.5 maand
Op advies CB of eigen gevoel? op advies CB en kinderarts
Rapley of papje? papje
Begonnen met groente of fruit? fruit
Op advies CB of eigen gevoel? op advies CB en kinderarts
Rapley of papje? papje
Begonnen met groente of fruit? fruit
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Mrs. Jansen schreef:
Wanneer zijn jullie begonnen? Als M. 6 maanden is ga ik beginnen.
Op advies CB of eigen gevoel? Deels advies kinderarts, en daarbij eigen gevoel.
Rapley of papje? Papje
Begonnen met groente of fruit? Groente
Toen M. 4.5 maand was hadden we echt het idee dat ze toe was aan 'meer'. Handjes sabbelen, alles uit je mond kijken, immiteren etc. Toevallig moesten we toen bij de kinderarts zijn, dus het daar ter sprake gebracht. Hij zei dat ik bijvoorbeeld met een klein beetje rijstebloempap kon beginnen, om te kijken hoe ze dat vind. Nou, ze vond het toen maar raar haha. Af en toe weer aangeboden, maar de laatste keer (vorige week) had ik pas het idee dat ze snapte wat het was en at ze het op. Dus of ze er al echt aan toe was... nee, dat niet direct denk ik.
Bedankt!
lente- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10
Wanneer zijn jullie begonnen? 6 maanden. mijn zoon gaf geen signalen af en ik wilde wachten tot hij een beetje kon zitten. Ik gaf bv en tot 6 maanden is dat voldoende.
Op advies CB of eigen gevoel? CB zei dat het met 4 maanden mocht maar mijn gevoel zei 6 maanden.
Rapley of papje?rapley en soms een potje
Begonnen met groente of fruit? fruit, een peer was het eerst.
Bedankt!
Op advies CB of eigen gevoel? CB zei dat het met 4 maanden mocht maar mijn gevoel zei 6 maanden.
Rapley of papje?rapley en soms een potje
Begonnen met groente of fruit? fruit, een peer was het eerst.
Bedankt!
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Oja en een andere kijk erop.
Klik
Klik
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Hier ook iets van 3,5/4 maand. Op advies van de kinderarts. We zijn begonnen met groente. Zowel pap als rapley. Ik gaf ze een stukje in haar hand en tegelijk voerde ik pap.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Dankje voor de link happydobby
Mrs. Jansen- Fluisteraar
Wanneer zijn jullie begonnen? 4,5 maand. Groente & Fruit.
Op advies CB of eigen gevoel? Eigen gevoel. Het kon al iets eerder, maar toen werd ze ziek en kwakkelde weer met de flessen dus even gewacht tot 4,5 maand.
Rapley of papje? Voornamelijk nog tot op heden vers gemaakt in een papje.
Begonnen met groente of fruit? Beiden tegelijk.
Op advies CB of eigen gevoel? Eigen gevoel. Het kon al iets eerder, maar toen werd ze ziek en kwakkelde weer met de flessen dus even gewacht tot 4,5 maand.
Rapley of papje? Voornamelijk nog tot op heden vers gemaakt in een papje.
Begonnen met groente of fruit? Beiden tegelijk.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Wanneer zijn jullie begonnen? Bij beiden met 6 maanden.
Op advies CB of eigen gevoel? We hebben de WHO-richtlijn gevolgd (volgens mij moet het CB die ook volgen, maar schijnbaar doen ze dat dus niet) en mijn eigen gevoel was om niet voor de 6 maanden te beginnen.
Rapley of papje? Rapley
Op advies CB of eigen gevoel? We hebben de WHO-richtlijn gevolgd (volgens mij moet het CB die ook volgen, maar schijnbaar doen ze dat dus niet) en mijn eigen gevoel was om niet voor de 6 maanden te beginnen.
Rapley of papje? Rapley
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
bij de oudste met 5.5 maand, bij de jongste met 6 maanden.
Bij de oudste mochten we met 4 maanden al beginnen van het cb. Bij de jongste adviseerden ze om tot 6 mnd te wachten
Rapley of papje?
oudste rapley gecombineerd met papje, jongste rapley
groente (rode bietjes)
bij de oudste met 5.5 maand, bij de jongste met 6 maanden.
Bij de oudste mochten we met 4 maanden al beginnen van het cb. Bij de jongste adviseerden ze om tot 6 mnd te wachten
Rapley of papje?
oudste rapley gecombineerd met papje, jongste rapley
groente (rode bietjes)
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Fruit en groente hapjes invriezen
» Inspiratie groente/fruit hapjes
» Hapjes, groente/fruit of eerst papje?
» Hoe maken jullie fruit en groente hapjes?
» Groente en fruit
» Inspiratie groente/fruit hapjes
» Hapjes, groente/fruit of eerst papje?
» Hoe maken jullie fruit en groente hapjes?
» Groente en fruit
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: