Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je partner missen

+14
Snoes
Zwerver
Caroow
Sterre
Mamasapje
Lynn_
Merai
Tsjip
Cheesegirl
Travelgurly
Arwyn
Polly
RYW
studiebol
18 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 3 Empty Re: Je partner missen

Bericht  studiebol za 12 feb 2011 - 23:51

Liva schreef:Lagom: ik heb het niet over 'geen band opbouwen'.

Studiebol: als jij vindt dat je het goed doet, waarom
trek je je dan zoveel aan van wat ik zeg? Zeg dan gewoon: joh, jouw mening, ik denk er anders over. Wij kunnen daar toch een andere mening over hebben?

Ik begrijp dus uit jouw tekst dat je vriend 5 weken weg is (met of zonder weekend?) en dan 1 week thuis?

De manier waarop je het zegt, irriteert me en daarom reageer ik er op. Maar het is niet zo dat ik nu aan mezelf ga twijfelen ofzo hoor en dat ik mijn vriend ga bellen nou jij moet een andere baan nemen want wat wij doen is niet goed. Zoveel trek ik het me niet aan wat jij zegt, ik probeer alleen mijn kant uit te leggen.

Nee het is niet zo dat mijn vriend 6 weken weg is en dan 1 week thuis. Wij hebben gewoon aan zijn baas doorgegeven wanneer wij willen dat hij thuis is, wij hebben dat elke 6/7 weken gepland, en dan een week of anderhalve week of 2 weken thuis. Maar het kan best zijn dat hij een klus heeft van 3 weken dan een weekend thuis is en dan weer 2 weken weggaat. Dus daar valt niet zoveel over te zeggen. Het enige waar wij zekerheid over hebben is over de weken die mijn vriend vrij vraagt.Snap je? Misschien leg ik het een beetje krom uit smile
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 3 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 23:53

Studiebol...ik snap dat het je kwetst/irriteert. Maar kun je de gedachtegang wel begrijpen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 3 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 23:53

Oké, ik snap het studiebol.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 3 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 23:55

RYW schreef:Omdat het redelijk veroordelend klinkt wat je schrijft, Liva. Ik zou ook niet een gezinssituatie willen waarin mijn vriend wekenlang weg is, dus in dat opzicht ben ik het met je eens, maar de manier waarop je het opschrijft is behoorlijk veroordelend.

Verder: ik werk 5 dagen in de week en de helft van de weekenden zijn mijn jongens weg. Maar we hebben een ijzersterke band. Echt ijzersterk.

5 dagen in de week werken en 's avonds er zijn voor je jongens vind ik héél wat anders dan weken er helemaal niet zijn. Dat is niet met elkaar te vergelijken, echt niet.

En jammer dat het veroordelend over komt. Jammer dat het meteen daarop gegooid wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 3 Empty Re: Je partner missen

Bericht  studiebol za 12 feb 2011 - 23:58

mozzarella schreef:Studiebol...ik snap dat het je kwetst/irriteert. Maar kun je de gedachtegang wel begrijpen?

Ja ik kan de gedachtengang zeker wel begrijpen.Alleen denk ik er op sommige punten wat anders over.En Liva brengt het alsof hoe zij het doet alleen goed is en dat vind ik gewoon echt niet.Maar ik snap echt wel dat mensen er zo over denken.


Laatst aangepast door studiebol op zo 13 feb 2011 - 0:02; in totaal 1 keer bewerkt
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 3 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 0:01

studiebol schreef:
mozzarella schreef:Studiebol...ik snap dat het je kwetst/irriteert. Maar kun je de gedachtegang wel begrijpen?

Ja ik kan de gedachtengang zeker wel begrijpen.Alleen denk ik er op sommige punten wat anders over.

Jij weet hoe jullie het doen en voelt je daar goed bij. Je kunt je in een ander verplaatsen en inzien dat dit niet voor iedereen dé manier is. Jij bent prima bezig. Doe lekker je ding en hou in je achterhoofd dat niet iedereen zich zo goed in anderen kan verplaatsen en andermans levensstijl kan respecteren .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 3 Empty Re: Je partner missen

Bericht  studiebol zo 13 feb 2011 - 0:04

mozzarella schreef:
studiebol schreef:
mozzarella schreef:Studiebol...ik snap dat het je kwetst/irriteert. Maar kun je de gedachtegang wel begrijpen?

Ja ik kan de gedachtengang zeker wel begrijpen.Alleen denk ik er op sommige punten wat anders over.

Jij weet hoe jullie het doen en voelt je daar goed bij. Je kunt je in een ander verplaatsen en inzien dat dit niet voor iedereen dé manier is. Jij bent prima bezig. Doe lekker je ding en hou in je achterhoofd dat niet iedereen zich zo goed in anderen kan verplaatsen en andermans levensstijl kan respecteren .

Daar heb je gelijk in(had nog even iets in mijn vorige reactie gezet). Ik ben gelukkig en vind idd dat wij goed bezig zijn samen, en dat is het belangrijkste mijn vriend en ik moeten samen gelukkig zijn en dat zijn we!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 3 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 0:05

studiebol schreef:
mozzarella schreef:Studiebol...ik snap dat het je kwetst/irriteert. Maar kun je de gedachtegang wel begrijpen?

Ja ik kan de gedachtengang zeker wel begrijpen.Alleen denk ik er op sommige punten wat anders over.En Liva brengt het alsof hoe zij het doet alleen goed is en dat vind ik gewoon echt niet.Maar ik snap echt wel dat mensen er zo over denken.

Misschien wil je het zo lezen, dat kan ook. Ik zeg meerdere malen, zoveel mensen, zoveel meningen. Maar blijkbaar mag je hier niet snel meer een andere mening hebben, omdat je dan meteen veroordeelt of je niet in kan leven in een ander. Dat is gewoon jammer. Waarom mag jij wel vinden dat jij het op die manier prima doet, maar mag ik niet vinden dat ik DENK dat het voor een kind niet goed is om 1 ouder zo weinig te zien? Jij mag wel je gedachten hebben, maar ik niet, omdat ik dan meteen veroordeel? Je kunt daar toch gewoon over praten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 3 Empty Re: Je partner missen

Bericht  RYW zo 13 feb 2011 - 0:07

Liva schreef:

5 dagen in de week werken en 's avonds er zijn voor je jongens vind ik héél wat anders dan weken er helemaal niet zijn. Dat is niet met elkaar te vergelijken, echt niet.

En jammer dat het veroordelend over komt. Jammer dat het meteen daarop gegooid wordt.

Nee, ik vergeleek mijn situatie niet met die van studiebol, maar met wat jij zei over jouw vriend.

En jammer dat het daarop gegooid wordt? Ik gooi niks ergens op, waarom zou ik de behoefte voelen iets ergens op te gooien? 'ergens op gooien' impliceert dat ik geen argumenten meer zou hebben en dan maar iets uit de kast trek om de discussie te winnen. Maar ik had helemaal geen discussie met jou, dus waarom zou ik iets ergens op gooien? Ik ben het nota bent inhoudelijk met je eens.

Ik vertel je alleen hoe IK VIND dat het overkomt. En als ik wat andere reacties lees ben ik daar niet alleen in. Maargoed, als jij dat onzin vindt en vindt dat het 'ergens op gegooid ' wordt, dan mag je dat geheel en al zelf weten.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 3 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 0:10

RYW schreef:
Liva schreef:

5 dagen in de week werken en 's avonds er zijn voor je jongens vind ik héél wat anders dan weken er helemaal niet zijn. Dat is niet met elkaar te vergelijken, echt niet.

En jammer dat het veroordelend over komt. Jammer dat het meteen daarop gegooid wordt.

Nee, ik vergeleek mijn situatie niet met die van studiebol, maar met wat jij zei over jouw vriend.

En jammer dat het daarop gegooid wordt? Ik gooi niks ergens op, waarom zou ik de behoefte voelen iets ergens op te gooien? 'ergens op gooien' impliceert dat ik geen argumenten meer zou hebben en dan maar iets uit de kast trek om de discussie te winnen. Maar ik had helemaal geen discussie met jou, dus waarom zou ik iets ergens op gooien? Ik ben het nota bent inhoudelijk met je eens.

Ik vertel je alleen hoe IK VIND dat het overkomt. En als ik wat andere reacties lees ben ik daar niet alleen in. Maargoed, als jij dat onzin vindt en vindt dat het 'ergens op gegooid ' wordt, dan mag je dat geheel en al zelf weten.

Nou gelukkig maar Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 3 Empty Re: Je partner missen

Bericht  RYW zo 13 feb 2011 - 0:14

Ik vind het wel jammer dat je er verder inhoudelijk niet op in wil gaan, maar ook dat moet je natuurlijk zelf weten.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 3 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 0:17

Liva, ik ben het inhoudelijk ook met je eens maar jij accepteert ook niet klakkeloos andermans mening hoor Very Happy .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 3 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 0:18

mozzarella schreef:Liva, ik ben het inhoudelijk ook met je eens maar jij accepteert ook niet klakkeloos andermans mening hoor Very Happy .
Haha, eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 3 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 0:25

RYW schreef:Ik vind het wel jammer dat je er verder inhoudelijk niet op in wil gaan, maar ook dat moet je natuurlijk zelf weten.

Waar moet ik verder nog op ingaan dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 3 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 0:25

mozzarella schreef:Liva, ik ben het inhoudelijk ook met je eens maar jij accepteert ook niet klakkeloos andermans mening hoor Very Happy .

Moet dat dan? Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 3 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Mamasapje zo 13 feb 2011 - 0:30

RYW schreef:
Liva schreef:

5 dagen in de week werken en 's avonds er zijn voor je jongens vind ik héél wat anders dan weken er helemaal niet zijn. Dat is niet met elkaar te vergelijken, echt niet.

En jammer dat het veroordelend over komt. Jammer dat het meteen daarop gegooid wordt.

Nee, ik vergeleek mijn situatie niet met die van studiebol, maar met wat jij zei over jouw vriend.

En jammer dat het daarop gegooid wordt? Ik gooi niks ergens op, waarom zou ik de behoefte voelen iets ergens op te gooien? 'ergens op gooien' impliceert dat ik geen argumenten meer zou hebben en dan maar iets uit de kast trek om de discussie te winnen. Maar ik had helemaal geen discussie met jou, dus waarom zou ik iets ergens op gooien? Ik ben het nota bent inhoudelijk met je eens.

Ik vertel je alleen hoe IK VIND dat het overkomt. En als ik wat andere reacties lees ben ik daar niet alleen in. Maargoed, als jij dat onzin vindt en vindt dat het 'ergens op gegooid ' wordt, dan mag je dat geheel en al zelf weten.

Maar Liva: mijn vriend is ook geen weken van huis.. Hij is alleen 's ochtends thuis. Toch voel ik me ook een soort van veroordeeld door je.. Ook al weet ik dat het gewoon jouw mening is! De kinderen hebben een ijzersterke band met hun papa.. ze zijn echt gek op hem!

Een discussie heeft sowieso geen zin want net als wat Studiebol zegt; ik ga echt niet opeens mijn leven omgooien omdat iemand anders het niet goed vind. Zolang wij vol liefde voor onze kinderen zorgen, de aandacht geven die zij verdienen en hun voorzien van de nodige kennis voor in de rest van hun leven lijkt me dat prima. Er zijn ouders die het slechter doen en die misschien wel "het juiste rooster" hebben... ook ouders die het beter doen.. maar ik neem aan dat wij allen hier op het forum het beste voor onze kinderen willen en niet expres van huis wegblijven door te gaan werken om maar zo min mogelijk van de kinderen te kunnen genieten en er voor te zorgen..

Ik baal er ook wel eens van dat dit zijn werk is, tuurlijk... zeker op momenten als bijv. zwanger zijn.. De bevalling, als dat viel tijdens een concert had ik toch mooi "pech".. Hij kan moeilijk van het podium aflopen en bijna 800 man publiek laten staan die hun duurbetaalde kaartje hebben gekocht. Dat zijn de momenten waarop ik wou dat hij iets anders deed.. Ook zijn 2 dagen zorgverlof heeft hij nog niet opgenomen.

Er is ook een voordeel aan zijn werk. In de maanden juli en augustus is hij nagenoeg helemaal vrij. Ideaal met schoolgaande kinderen !
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 3 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 0:32

Liva schreef:
mozzarella schreef:Liva, ik ben het inhoudelijk ook met je eens maar jij accepteert ook niet klakkeloos andermans mening hoor Very Happy .

Moet dat dan? Wink
Nee, maar ze bedoelt vast dat jij soms echt voet bij stuk kan houden, dat je echt niet af wil wijken van je mening, en dat kan soms irritant zijn voor anderen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 3 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 0:34

Storm schreef:
Liva schreef:
mozzarella schreef:Liva, ik ben het inhoudelijk ook met je eens maar jij accepteert ook niet klakkeloos andermans mening hoor Very Happy .

Moet dat dan? Wink
Nee, maar ze bedoelt vast dat jij soms echt voet bij stuk kan houden, dat je echt niet af wil wijken van je mening, en dat kan soms irritant zijn voor anderen :P

Oké, prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 3 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 0:35

Bedoel het niet lullig overigens, ik mag je nog steeds graag hoor :d

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 3 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 0:37

Liva schreef:
mozzarella schreef:Liva, ik ben het inhoudelijk ook met je eens maar jij accepteert ook niet klakkeloos andermans mening hoor Very Happy .

Moet dat dan? Wink

Nouja...aangezien je het anderen verwijt niet te doen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 3 Empty Re: Je partner missen

Bericht  RYW zo 13 feb 2011 - 0:42

Liva schreef:
mozzarella schreef:Liva, ik ben het inhoudelijk ook met je eens maar jij accepteert ook niet klakkeloos andermans mening hoor Very Happy .

Moet dat dan? Wink

Ik vind gewoon dat je, voor iemand met een open geest, zoals je onderschrift suggereert, op het moment bijzonder weinig ruimte toont voor mensen met een andere mening dat jij.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 3 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 0:45

mozzarella schreef:
Liva schreef:
mozzarella schreef:Liva, ik ben het inhoudelijk ook met je eens maar jij accepteert ook niet klakkeloos andermans mening hoor Very Happy .

Moet dat dan? Wink

Nouja...aangezien je het anderen verwijt niet te doen...

Ik neem geen meningen klakkeloos over, ik vind ook niet dat anderen dat moeten doen. Een andere mening niet accepteren vind ik dan weer iets anders. En dat is wat ik niét doe in dit topic. Ik discussieer in dit topic, dat is alles.

En Storm, ik zou ook niet weten waarom ik jou niet zou mogen of andersom. Maar ik vind het wel opmerkelijk dat je elke keer als er iets voorvalt, jij ook even moet reageren dat ik een mening niet zou accepteren of dit of dat. Dat ventileert wel een béétje hoe je over me denkt inmiddels Wink

Nou chica's, ik ben er nu wel klaar mee hoor. Jullie mening is duidelijk, de mijne ook. Ik ga aan de studie, heb woensdag tentamen. En daarnaast heb ik geen zin om door te miepen over verschil in mening over hoe ik hier zou reageren. De meningen zijn daar toch in verdeeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 3 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 0:46

RYW schreef:
Liva schreef:
mozzarella schreef:Liva, ik ben het inhoudelijk ook met je eens maar jij accepteert ook niet klakkeloos andermans mening hoor Very Happy .

Moet dat dan? Wink

Ik vind gewoon dat je, voor iemand met een open geest, zoals je onderschrift suggereert, op het moment bijzonder weinig ruimte toont voor mensen met een andere mening dat jij.

Ik vind het nu wel een beetje vermoeiend worden RYW... ik sta zeker open voor een andere mening en ik geloof dat ik dat op dit forum ook al vaak genoeg heb laten zien. Jammer hoor, dit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 3 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 0:48

Liva schreef:En Storm, ik zou ook niet weten waarom ik jou niet zou mogen of andersom. Maar ik vind het wel opmerkelijk dat je elke keer als er iets voorvalt, jij ook even moet reageren dat ik een mening niet zou accepteren of dit of dat. Dat ventileert wel een béétje hoe je over me denkt inmiddels Wink

Ok, dan was dit bij deze de laatste keer dat ik er iets over zeg Wink no hard feelings.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 3 Empty Re: Je partner missen

Bericht  RYW zo 13 feb 2011 - 1:02

Ik zeg ook: op dit moment, Liva. Ik heb gewoon geen fractie zelfreflectie gezien van je hier en nu. Anderen vatten jou verkeerd op, en that's it. Zo jammer, want je bent best een heel leuk persoon maar dit zou je bij jezelf eens nader kunnen bekijken. Heel jammer, dat je niets doet met de feedback die je krijgt.

Succes met leren.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 3 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum