Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je partner missen

+14
Snoes
Zwerver
Caroow
Sterre
Mamasapje
Lynn_
Merai
Tsjip
Cheesegirl
Travelgurly
Arwyn
Polly
RYW
studiebol
18 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 2 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Mamasapje za 12 feb 2011 - 8:54

studiebol schreef:
Lilith schreef:
Liva schreef:Het lijkt mij echt ''vermoeiend'' om een relatie te hebben met iemand die in het leger zit en dus heel vaak weg is. Omdat je steed afscheid moet nemen en steeds moet aftellen naar de dag dat je hem weer ziet. Ik vind het knap dat sommige meiden dat kunnen en willen, maar het zou voor mij echt geen optie zijn.

Voor mij ook niet. Zeker niet als je kinderen wilt. Ik zie dat nu bij een vriendin. Haar man is veel weg (dagen achter elkaar) voor zijn werk, heel onregelmatig (echt om 5.00 beginnen en dan 3 dagen later om 22.00 weer thuis komen om de volgende dag om 13.00 weer weg te moeten, dat soort dingen). Dat gaat prima, want zij gaat gewoon haar eigen gang en onderneemt veel. Maar als er een baby komt, dan kan hij niet minder gaan werken, en zij zit op eens wél aan huis gebonden, want al die dingen die je onderneemt die kun je níet of in mindere mate ondernemen met een baby. En alle zorg voor kinderdagverblijf, school, ziek kind, komt bij haar terecht, inclusief alle dagelijkse verzorging. Dat lijkt me dan zwaar tegenvallen. In je eentje zijn en dan voor jezelf dingen moeten verzinnen en je eigen gang moeten gaan, dat lijkt me goed te doen, maar op het moment dat er kinderen komen zit er op eens 1 aan huis gekluistert.

Dit bovenstaande zal hopelijk binnenkort ook voor mij van toepassing zijn. Ik ben me er erg bewust van dat alles op mij neer komt. En nee ik weet niet hoe het nu is want ik heb nu geen kinderen, maar ik ben me er wel bewust van de situatie en ik heb dat er voor over omdat ik mijn kinderwens graag zie uitkomen.

Lilith : je vertelt mijn leven! Ik denk alleen dat het iets te zwart/ wit is hoe je het schetst zonder je erop aan te vallen. Ik denk dat het een manier van leven is. Tuurlijk zie ik dat er meer op mijn schouders komt als bij vriendinnetjes die ook kindjes hebben, maar ik zie mezelf niet als Nanny van mijn eigen kinderen ofzo. Ik zit trouwens zelfs met 3 kinderen niet aan huis gekluisterd hoor, ik heb wel een druk sociaal en absoluut onregelmatig leven dat wel. Ik onderneem heel veel, voor mezelf maar ook met de kinderen. Mijn vriend werkt in de muziekindustrie, hij werkt zeker 6 maar meestal 7 dagen in de week. Maandag is papa dag, als er geen concert is die dag moet hij alsnog naar zijn werk toe en dan neemt hij de kinderen mee. Hij laat ze drummen, piano spelen etc. Dansen op het podium... De leukste dag van de week voor de kinderen, 1 grote speeltuin... Maar hij begint verder van dinsdag tm zondag de ene dag om half 11, de andere dag om 13 uur maar nooit later als dat. Hoelaat hij thuis komt, weet niemand.. Ook hij niet. Gisteravond werkte hij met Blof, dat is dan standaard al om 10 uur beginnen ( de nacht ervoor was hij 5 uur thuis) en hij kwam vannacht 4.15 binnen zetten. Hij ziet de kinderen dan alleen even bij het ontbijt.
Ik ken hem niet anders, hij doet dit werk al sinds ik hem ken en dit is zijn leven. Hij zou nooit uit zichzelf stoppen met dit werk. Muziek is zijn passie , zijn liefde, zijn leven. Dat kan en wil ik hem ook niet ontnemen. Er zijn hier 3 kindjes, ik werk ma tm woensdag..maandag papadag, dinsdag schoonmoederdag, woensdag mijn mama oppasdag. De kinderen hebben ondanks ons onregelmatige leven toch een behoorlijk regelmaat.

Ik mis hem wel eens hoor, ondanks ik dit al bijna 8 jaar gewend ben.. ik zit toch regelmatig avonden alleen thuis op de bank...De tv of laptop is leuk maar communiceert zo slecht terug... Ook mis ik hem als ik even niet goed in mijn vel zit ofzo..
Ook mis ik een knuffel en kus voor we gaan slapen, ik ga immers zowat elke avond alleen naar bed.

Wat ik wel het meest vervelend vind aan dat hij dit werkt heeft is dat als ik met vriendinnen afspreek eerst zijn werkrooster moet bekijken, dan kijken of het eventueel mogelijk is dat hij thuis is ( hij is manager dus hij moet er altijd zijn eigenlijk). Mijn leven is wel wat afhankelijker geworden daardoor. Mijn beste vriendin is vorige maand naar Australie vertrokken. De maand ervoor heeft hij elke week 1 dag vrijgehouden ( iemand anders ingeschakeld) om mij tijd te gunnen met haar. Erg fijn!

Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 2 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 10:00

Hier zit mijn man ook in het leger en is momenteel in Afghanistan. Normaal gezien werkt hij dicht bij huis en komt gewoon s'avonds thuis en dan is defensie een heerlijke werkgever! Heel flexibel, geen probleem om een dag vrij te nemen ect. Dus juist ideaal met kids..

Sander draait gemiddeld een oefening of 4a5 per jaar en dat varieert van 1 week tot 4 weken. Die losse weken vind ik prima en geniet dan ook wel van mijn tijd zonder hem en missen doen we elkaar dan ook niet echt. De oefeningen die langer duren is een kwestie van een ritme zoeken en gewoonweg goed plannen! Ik ben een vrouw en moeder maar ook zeker gewoon Petra. Maak dan ook regelmatig tijd voor mezelf door bijvoorbeeld uit eten te gaan met vriendinnen, dagje sauna ect.

Nu is hij dan echt weg en wel voor 5 maanden. Dit is de 3e uitzending dus nieuw is het niet maar wel nu met 2 jonge kids. Ik heb een huishouden,2 kids,werk,sociaal leven en dit alles in mijn 'eentje'. Soms best pittig maar met de juiste mensen om je heen heel goed te doen! Er is regelmatig contact waardoor het voor Dylan (die nu ruim 3 is dus het goed in de gaten heeft) ook vol te houden. Nu 4 weken voordat hij terug komt zie ik aan alles dat het lang genoeg is zo en missen we elkaar ook wel degelijk!

Niet alleen de feestdagen alleen, maar voornamelijk het even bellen wat we gaan eten, de bende in huis als hij nog niets heeft gedaan nerd , het praten *kletsen doe ik met veel mensen maar echt praten doe ik toch het best met San*, gewoonweg het in elkaars leven zijn! Nu leven we apart en lopen er veel dingen langs ons heen waardoor we veel dingen van elkaar horen maar niet begrijpen zeg maar angel

Dus wat betreft het missen.. ik mis hem op momenten! Wanneer ik behoefte heb aan een knuffel, wanneer het thuis niet lekker loopt, of juist wanneer er wat grappigs gezegd wordt door Dylan, wanneer Lynn nieuwe ontwikkelingen doormaakt, enz enz enz. Maar ook nu huil ik niet omdat ik hem zo mis.. het is gewoon zoals het is en niet anders dan dat Very Happy

Het is een manier van leven waar we samen voor kiezen en ondanks dat het echt niet altijd leuk of handig is, is dit wel wat nu bij ons past. En zolang we het als gezin goed doen op deze manier is het prima

Amen nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 2 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 10:06

Lilith schreef:
Liva schreef:Het lijkt mij echt ''vermoeiend'' om een relatie te hebben met iemand die in het leger zit en dus heel vaak weg is. Omdat je steed afscheid moet nemen en steeds moet aftellen naar de dag dat je hem weer ziet. Ik vind het knap dat sommige meiden dat kunnen en willen, maar het zou voor mij echt geen optie zijn.

Voor mij ook niet. Zeker niet als je kinderen wilt. Ik zie dat nu bij een vriendin. Haar man is veel weg (dagen achter elkaar) voor zijn werk, heel onregelmatig (echt om 5.00 beginnen en dan 3 dagen later om 22.00 weer thuis komen om de volgende dag om 13.00 weer weg te moeten, dat soort dingen). Dat gaat prima, want zij gaat gewoon haar eigen gang en onderneemt veel. Maar als er een baby komt, dan kan hij niet minder gaan werken, en zij zit op eens wél aan huis gebonden, want al die dingen die je onderneemt die kun je níet of in mindere mate ondernemen met een baby. En alle zorg voor kinderdagverblijf, school, ziek kind, komt bij haar terecht, inclusief alle dagelijkse
verzorging. Dat lijkt me dan zwaar tegenvallen. In je eentje zijn en dan voor jezelf dingen moeten verzinnen en je eigen gang moeten gaan, dat lijkt me goed te doen, maar
op het moment dat er kinderen komen zit er op eens 1 aan huis gekluistert.

Ja, ik moet er persoonlijk niet aan denken.. Wat heb je dan aan je partner en nog erger: wat heeft je kind dan aan zijn vader? Eerlijk gezegd vraag ik me dan af wat belangrijker is.. Je werk of je gezin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 2 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Sterre za 12 feb 2011 - 10:20

Als ik hem langer dan een dag niet zie. En vooral als ik dan thuis ben en hij niet. Ik ben vaker een weekend weg dan hij, maar vorig weekend was 'ie een lang weekend in Barcelona en toen merkte ik echt dat het zoveel leuker is met hem in de buurt!

Als ik zelf langer weg ben mis ik het om dingen met hem te kunnen delen, maar omdat ik dan veel meemaak mis ik hem minder dan wanneer het andersom is.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 2 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 10:23

Ik mis hem wel een beetje als hij niet om me heen is. Ik vind het heerlijk om alleen te zijn (soms), maar vind het toch minder leuk zonder hem om me heen, zoals vandaag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 2 Empty Re: Je partner missen

Bericht  studiebol za 12 feb 2011 - 11:48

Liva schreef:
Lilith schreef:
Liva schreef:Het lijkt mij echt ''vermoeiend'' om een relatie te hebben met iemand die in het leger zit en dus heel vaak weg is. Omdat je steed afscheid moet nemen en steeds moet aftellen naar de dag dat je hem weer ziet. Ik vind het knap dat sommige meiden dat kunnen en willen, maar het zou voor mij echt geen optie zijn.

Voor mij ook niet. Zeker niet als je kinderen wilt. Ik zie dat nu bij een vriendin. Haar man is veel weg (dagen achter elkaar) voor zijn werk, heel onregelmatig (echt om 5.00 beginnen en dan 3 dagen later om 22.00 weer thuis komen om de volgende dag om 13.00 weer weg te moeten, dat soort dingen). Dat gaat prima, want zij gaat gewoon haar eigen gang en onderneemt veel. Maar als er een baby komt, dan kan hij niet minder gaan werken, en zij zit op eens wél aan huis gebonden, want al die dingen die je onderneemt die kun je níet of in mindere mate ondernemen met een baby. En alle zorg voor kinderdagverblijf, school, ziek kind, komt bij haar terecht, inclusief alle dagelijkse
verzorging. Dat lijkt me dan zwaar tegenvallen. In je eentje zijn en dan voor jezelf dingen moeten verzinnen en je eigen gang moeten gaan, dat lijkt me goed te doen, maar
op het moment dat er kinderen komen zit er op eens 1 aan huis gekluistert.

Ja, ik moet er persoonlijk niet aan denken.. Wat heb je dan aan je partner en nog erger: wat heeft je kind dan aan zijn vader? Eerlijk gezegd vraag ik me dan af wat belangrijker is.. Je werk of je gezin.

Vooral dat laatste irriteert me. In jouw relatie is het gewoon dat je vriend regelmatig thuis is.. in mijn relatie is dat niet zo en dat wil niet zeggen dat mijn vriend mij minder belangrijk vind dan zijn werk, of straks ons gezin minder belangrijk vind dan zijn werk. Dit is zijn werk, dit vind hij leuk ook mede dankzij zijn werk is hij gelukkig. En dat heeft helemaal niks te maken met wie hij belangrijker vind en wie niet.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 2 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 11:55

Ik kan me voorstellen dat zo'n opmerking kwetst. Mijn vader was vroeger ook weinig thuis maar dat was juist omdat hij zich tien slagen in de rondte werkte voor zijn gezin. Als hij wel thuis was dan stak hij al zijn tijd in ons.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 2 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Polly za 12 feb 2011 - 11:57

Zusje van Bert schreef:Ik kan me voorstellen dat zo'n opmerking kwetst. Mijn vader was vroeger ook weinig thuis maar dat was juist omdat hij zich tien slagen in de rondte werkte voor zijn gezin. Als hij wel thuis was dan stak hij al zijn tijd in ons.

Inderdaad. De keuze is meestal niet zo zwart-wit.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 2 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 12:27

Ik kan best begrijpen dat je je daaraan ergert en het zal ook vast niet zo zwart-wit zijn, maar als je voor kinderen kiest krijg je er een hoop verantwoordelijkheden erbij. En ik vind zelf dat je als vader ook gewoon een redelijk tot grote rol moet hebben in het leven van je kind. Dat kan niet als je voor je werk altijd weg bent, dus dan zal je daar als man ook concessies in moeten doen. Het lijkt mij voor een kind niet goed en niet leuk om 1 ouder altijd te moeten missen. Als het noodgedwongen moet is het wat anders, dan kan het niet anders. Maar als er een andere weg mogelijk is , begrijp ik niet waarom je als vader kiest om vaak van je gezin weg te zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 2 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Caroow za 12 feb 2011 - 12:28

Echt missen.. Als ik al op bed moet en hij nog niet thuis is. Als hij niet in de buurt is alles gewoon net iets minder leuk, maar dan mis ik hem niet, iig niet zoveel dat ik huilend met een kussen op de bank zit smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 2 Empty Re: Je partner missen

Bericht  studiebol za 12 feb 2011 - 12:39

Liva schreef:Ik kan best begrijpen dat je je daaraan ergert en het zal ook vast niet zo zwart-wit zijn, maar als je voor kinderen kiest krijg je er een hoop verantwoordelijkheden erbij. En ik vind zelf dat je als vader ook gewoon een redelijk tot grote rol moet hebben in het leven van je kind. Dat kan niet als je voor je werk altijd weg bent, dus dan zal je daar als man ook concessies in moeten doen. Het lijkt mij voor een kind niet goed en niet leuk om 1 ouder altijd te moeten missen. Als het noodgedwongen moet is het wat anders, dan kan het niet anders. Maar als er een andere weg mogelijk is , begrijp ik niet waarom je als vader kiest om vaak van je gezin weg te zijn.

Tja de rol van mijn vriend zal anders zijn in het leven van ons kind dan de gemiddelde vader denk ik. Maar aan de andere kant denk ik dat mijn vriend juist als hij thuis is heel veel aandacht kan geven aan zijn kind omdat hij dan niks anders hoeft, als hij thuis is hij ook echt thuis. En niemand kan in de toekomst kijken, dus misschien komt mijn vriend ooit wel een andere baan tegen die hij ook heel erg leuk vind en dan is de situatie ook weer heel anders. Maar voorlopig is de situatie zoals die nu is.
Wij hebben daar blijkbaar een andere mening over en dat is niet erg, maar het is niet zo zwart-wit zoals jij het in je vorige post beschreef.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 2 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 13:04

studiebol schreef:
Liva schreef:Ik kan best begrijpen dat je je daaraan ergert en het zal ook vast niet zo zwart-wit zijn, maar als je voor kinderen kiest krijg je er een hoop verantwoordelijkheden erbij. En ik vind zelf dat je als vader ook gewoon een redelijk tot grote rol moet hebben in het leven van je kind. Dat kan niet als je voor je werk altijd weg bent, dus dan zal je daar als man ook concessies in moeten doen. Het lijkt mij voor een kind niet goed en niet leuk om 1 ouder altijd te moeten missen. Als het noodgedwongen moet is het wat anders, dan kan het niet anders. Maar als er een andere weg mogelijk is , begrijp ik niet waarom je als vader kiest om vaak van je gezin weg te zijn.

Tja de rol van mijn vriend zal anders zijn in het leven van ons kind dan de gemiddelde vader denk ik. Maar aan de andere kant denk ik dat mijn vriend juist als hij thuis is heel veel aandacht kan geven aan zijn kind omdat hij dan niks anders hoeft, als hij thuis is hij ook echt thuis. En niemand kan in de toekomst kijken, dus misschien komt mijn vriend ooit wel een andere baan tegen die hij ook heel erg leuk vind en dan is de situatie ook weer heel anders. Maar voorlopig is de situatie zoals die nu is.
Wij hebben daar blijkbaar een andere mening over en dat is niet erg, maar het is niet zo zwart-wit zoals jij het in je vorige post beschreef.

Inderdaad, dat heft elkaar dan op. Natuurlijk is het niet leuk dat je partner weken/ maandenlang weg is van huis maar daar staan ook weer periodes tegenover waarin hij wel weken/ maanden thuis is en alle aandacht kan geven. Het is maar net wat je dan met die tijd doet. Als je die goed aan je kinderen besteed, lijkt mij er niets aan de hand. Ik heb een geweldige band met mijn vader, ondanks dat hij vroeger veel van huis was. De tijd dat hij er was, was hij met ons bezig en met zijn gezin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 2 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Mamasapje za 12 feb 2011 - 13:20

studiebol schreef:
Liva schreef:Ik kan best begrijpen dat je je daaraan ergert en het zal ook vast niet zo zwart-wit zijn, maar als je voor kinderen kiest krijg je er een hoop verantwoordelijkheden erbij. En ik vind zelf dat je als vader ook gewoon een redelijk tot grote rol moet hebben in het leven van je kind. Dat kan niet als je voor je werk altijd weg bent, dus dan zal je daar als man ook concessies in moeten doen. Het lijkt mij voor een kind niet goed en niet leuk om 1 ouder altijd te moeten missen. Als het noodgedwongen moet is het wat anders, dan kan het niet anders. Maar als er een andere weg mogelijk is , begrijp ik niet waarom je als vader kiest om vaak van je gezin weg te zijn.

Tja de rol van mijn vriend zal anders zijn in het leven van ons kind dan de gemiddelde vader denk ik. Maar aan de andere kant denk ik dat mijn vriend juist als hij thuis is heel veel aandacht kan geven aan zijn kind omdat hij dan niks anders hoeft, als hij thuis is hij ook echt thuis. En niemand kan in de toekomst kijken, dus misschien komt mijn vriend ooit wel een andere baan tegen die hij ook heel erg leuk vind en dan is de situatie ook weer heel anders. Maar voorlopig is de situatie zoals die nu is.
Wij hebben daar blijkbaar een andere mening over en dat is niet erg, maar het is niet zo zwart-wit zoals jij het in je vorige post beschreef.

Liva, ik weet niet hoe het in jouw leven is hoor.. maar ik ben zelf opgegroeid met 2 hardwerkende ouders in de horeca.. zo onregelmatig als wat...we vierden bijv kerst nooit met kerst maar altijd 20 december of pas begin januari .. Hoe raar iedereen dat ook vind en niemand dat begrijpt dat je dat ok kan vinden, hebben wij als kinderen altijd met ontzettend veel respect naar onze ouders gekeken. Ik denk niet dat ik een slechte jeugd daardoor heb gehad en ik ben ervan overtuigd dat wij met 1 ouder waarvan de werktijden niet van 9-18 zijn het zeker wel gaan redden! Hoeveel tijd heeft een "normale" vader na zijn werk... komt thuis, moet eten, kindje moet naar bed... dus uiteindelijk ook niet heel veel tijd.. In het weekend wel meer natuurlijk...

Ik denk ondanks dat mijn vriend niet vaak thuis is wel een grote rol speelt in hun leven, hun opvoeding etc. Dat heeft niets met zijn werk te maken... Je kan in die paar uur intensief samen zijn meer bereiken dan je denkt . Als hij thuis is gaat zijn tijd ook uit naar de kinderen en gezin. Papa is ook echt hun favoriet, ze missen hem wel eens en dan kunnen ze hem bellen en als het niet te veel lawaai is mogen ze soms ook nog wel eens langs. Ze zijn supertrots op hun papa.. Als M. ergens op tv een concert ziet roept ze meteen: papa's werk! Je kent toch wel die reclame van"mijn papa werkt bij mcdonalds"... Nou zoiets doet zij ook altijd.. Mijn papa werkt met allemaal beroemde mensen! En een indruk dat dat maakt op school...haha.. iedereen wil zo'n papa... ( het klinkt natuurlijk wel stoer:P) Ik denk dat ze gewoon heel trots is op haar papa en ze is ook niet anders gewend he? Net als dat ik dat heel mijn leven ook niet anders gewend ben. Ik heb geen idee hoe het is om een papa van 9-18 uur te hebben werken. Zij ook niet. Ze is wel de enige uit de klas die elke dag door haar papa uit school wordt gehaald.

Ik denk ook niet dat het een keuze is tussen werk of gezin.. Mijn vriend zijn hart ligt in de muziek, in zijn werk... Hij heeft ook een ICT diploma op zak, maar hij wordt al ongelukkig van het idee dat ie daar iets mee moet gaan doen. Hij heeft het toen afgemaakt voor het geval dat... Lichamelijk vergt dit werk veel van je lichaam...
Ik denk dat als hij moest kiezen van mij tussen zijn werk en mij dat hij de keuze op zijn werk zou laten vallen hoor! Het is misschien raar, maar ik begrijp hem wel..ik zou het ook niet fijn vinden als iemand mij oplegt iets anders te gaan doen dan wat ik leuk vind.. Ik vind dat hij moet doen waar zijn hart ligt qua werk en dat is daar. Hij kan wel op een kantoorbaan gaan zitten websites bouwen etc. maar als hij daar nou doodongelukkig zit hebben we toch ook niets aan hem als hij weer thuis is..



Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 2 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Zwerver za 12 feb 2011 - 14:27

Darcy schreef:
Lilith schreef:Als hij niet in de buurt is. Niet in de zin van 'missen' dat ik er heel verdrietig van wordt, maar ik ben gewoon liever samen met hem dan alleen.

Same, ik ben ook altijd gewoon liever samen met hem. Ik zit niet de hele dag te janken hoor Very Happy
Same here!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 2 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 19:41

Als hij daarna weken/maanden thuis is vind ikhet anders, maar dat is niet bij iedereen zo.

Mamasapje (volgens mij), mijn vriend heeft de eerste paar jaar ook in de horeca gewerkt als in dat hij 6 dgn per week werkte en nooit een feestdag aanwezig was. Ik vond dat verschrikkelijk.. Ik kan me al helemaal voorstellen dat mijn zoon dat had gevonden..
Mijn vriend heeft ook bewust gekozen voor een baan nu waar hij in de weekenden vrij is en waar hij max 3 avonden in de week moet werken. Hij zei: 'anders zie ik mijn gezin nooit en daarvoor nemen we toch geen kinderen?'. En dat ben ik met hem eens.. Ik zie hoe belangrijk de kleine dingetjes zijn die hij dagelijks met mijn zoon doet, dat schept een band. Dat is anders als papa nu en dan een dag met de kinderen besteedt. Als ik 5 avonden in de week dingen zou doen voor mezelf zouden mensen mij er ook op aanspreken want ik heb toch een gezin? We verschillen daarin gewoon erg van in mening en gelukkig mag dat. Ik vind dat je als ouders gewoon concessies moet doen als je kinderen krijgt. Het gaat niet alleen maar om jou en je 'droombaan', het gaat om jou en je gezin. (nog maar niet te spreken over het risico dat je loopt in het leger om neergeschoten te worden...)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 2 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 19:44

Mamasapje, het heeft toch niks te maken met 'iets opleggen'? Het heeft te maken met prioriteiten stellen. En studiebol valt over de opmerking of je dan kiest voor je werk of gezin. Jij zegt dat je vriend kiest voor zijn werk boven zijn gezin. En dat vind jij dus niet erg?

Hoe is het dan doordeweeks? Als er problemen zijn, kan je dan op hem terugvallen bijvoorbeeld?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 2 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 20:22

Tsjip schreef:
Liva schreef:
Lilith schreef:Als hij niet in de buurt is. Niet in de zin van 'missen' dat ik er heel verdrietig van wordt, maar ik ben gewoon liever samen met hem dan alleen.

+1

+ nog 1

+ nog 1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 2 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Arwyn za 12 feb 2011 - 22:09

Liva schreef:Mamasapje, het heeft toch niks te maken met 'iets opleggen'? Het heeft te maken met prioriteiten stellen. En studiebol valt over de opmerking of je dan kiest voor je werk of gezin. Jij zegt dat je vriend kiest voor zijn werk boven zijn gezin. En dat vind jij dus niet erg?

Hoe is het dan doordeweeks? Als er problemen zijn, kan je dan op hem terugvallen bijvoorbeeld?

Ik zie niet in waarom een man zijn werk zogenaamd belangrijker vind dan zijn vriendin/gezin als hij werk heeft waardoor hij niet iedere dag thuis is. Mijn vriend heeft ook een tijd in het leger gezeten, maar hij vond mij daarom echt niet minder belangrijk of zo!
Natuurlijk is het zwaarder als je man veel weg is als je kinderen hebt, maar voor mij is het heel belangrijk dat mijn vriend werk doet dat hij leuk vindt en dat hij echt wil doen. Dat hij daardoor minder thuis is, is dan maar zo, dat haalden we altijd dubbel en dwars in als hij wel thuis was. Nou doet mijn vriend inmiddels heel ander werk, maar ik weet wel een beetje hoe het is voor Studiebol.
Ik lees ook nergens dat Mamasapje zegt dat haar man kiest voor zijn werk boven zijn gezin, hij doet het allebei! En misschien heeft hij nog wel meer tijd voor zijn kind ook, de gemiddelde man die 's ochtend om 7.30uur vertrekt en 's avonds om 19.00 thuis komt, ziet zijn kind ook maar een half uurtje dus dat is echt niet altijd beter!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 2 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 22:17

Liva schreef:Als hij daarna weken/maanden thuis is vind ikhet anders, maar dat is niet bij iedereen zo.

Mamasapje (volgens mij), mijn vriend heeft de eerste paar jaar ook in de horeca gewerkt als in dat hij 6 dgn per week werkte en nooit een feestdag aanwezig was. Ik vond dat verschrikkelijk.. Ik kan me al helemaal voorstellen dat mijn zoon dat had gevonden..
Mijn vriend heeft ook bewust gekozen voor een baan nu waar hij in de weekenden vrij is en waar hij max 3 avonden in de week moet werken. Hij zei: 'anders zie ik mijn gezin nooit en daarvoor nemen we toch geen kinderen?'. En dat ben ik met hem eens.. Ik zie hoe belangrijk de kleine dingetjes zijn die hij dagelijks met mijn zoon doet, dat schept een band. Dat is anders als papa nu en dan een dag met de kinderen besteedt. Als ik 5 avonden in de week dingen zou doen voor mezelf zouden mensen mij er ook op aanspreken want ik heb toch een gezin? We verschillen daarin gewoon erg van in mening en gelukkig mag dat. Ik vind dat je als ouders gewoon concessies moet doen als je kinderen krijgt. Het gaat niet alleen maar om jou en je 'droombaan', het gaat om jou en je gezin. (nog maar niet te spreken over het risico dat je loopt in het leger om neergeschoten te worden...)

Je zegt dat het jouw mening is en natuurlijk heb je daar recht op maar veroordeel dan hier niet andere ouders mee. Want je vind dat je als ouders concessies moet doen als je kinderen krijgt. Houdt dus in dat als anderen het anders aanpakken dat in jouw ogen heel fout is. Jouw verhaal hierboven zegt dus eigenlijk dat ik geen band met mijn vader kan hebben. Als kind was ik echter dol op mijn vader ook al zag ik hem veel minder dan een gemiddeld kind. Mijn vader was mijn alles, mijn held, mijn idool, mijn thuis, mijn veilige haven. En dat is hij nog steeds. Zeg dus niet dat je vind dat ouders concessies horen te doen als ze kinderen krijgen. Zeg gewoon dat jij liever consessies doet omdat je je daar prettiger bij voelt. En val daarmee dan geen andere mensen af want dat is gewoon niet nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 2 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Snoes za 12 feb 2011 - 22:36

Darcy schreef:
Lilith schreef:Als hij niet in de buurt is. Niet in de zin van 'missen' dat ik er heel verdrietig van wordt, maar ik ben gewoon liever samen met hem dan alleen.

Same, ik ben ook altijd gewoon liever samen met hem. Ik zit niet de hele dag te janken hoor Very Happy
+ 1

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 2 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 22:40

Ik vind dat inderdaad. Daarom staat er ook: ik vind. En nee, ik denk niet dat het goed is voor een kind als hij de ene ouder heel weinig ziet. Jij blijkbaar wel. Prima, zoveel mensen, zoveel meningen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 2 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 22:47

Liva schreef:Ik vind dat inderdaad. Daarom staat er ook: ik vind. En nee, ik denk niet dat het goed is voor een kind als hij de ene ouder heel weinig ziet. Jij blijkbaar wel. Prima, zoveel mensen, zoveel meningen.

Of het goed is weet ik niet. Ik weet alleen dat als je het goed aanpakt het dan niet automatisch hoeft te betekenen dat je geen band opbouwt met je kind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 2 Empty Re: Je partner missen

Bericht  studiebol za 12 feb 2011 - 23:17

Liva schreef:Ik vind dat inderdaad. Daarom staat er ook: ik vind. En nee, ik denk niet dat het goed is voor een kind als hij de ene ouder heel weinig ziet. Jij blijkbaar wel. Prima, zoveel mensen, zoveel meningen.

Als we van te voren nou eens wisten wat er goed was en wat niet, dan was het natuurlijk allemaal een stuk makkelijker. Wie zegt dat het bewezen is dat het goed is dat een kind met ouders opgeroeid die allebei even vaak thuis zijn. Je weet het niet, het is jouw gevoel het is hoe jij er over denkt wat mag. Maar ik lees in jouw post wel een soort veroordeling ten opzichte van mij, omdat ik het anders ga doen. Misschien bedoel je de niet zo, hij komt wel zo over.

En ja ik viel over jouw eerste opmerking het is echt niet zo zwart-wit als jij het beschreef. Maar ik denk dat als ik ooit mijn vriend voor een keuze moet stellen dat hij voor mij kiest. Omdat ik weet dat hij mij belangrijker vind dan zijn werk. Maar ik ga hem niet voor die keus stellen omdat wij op de manier waarop het nu gaat gelukkig zijn. En tuurlijk ik heb heus wel eens mijn baal momenten maar ik kan me niet voorstellen dat jij die in je relatie niet hebt.

Ik denk dat het elkaar opheft, en ik denk als echt in uren gaat spreken het miscchien helemaal niet heel veel uitmaakt hoevaak jouw vriend jullie kind ziet en hoe vaak mijn vriend ons eventuele kindje zou zien. Mijn vriend en ik plannen nu al zijn vrije dagen voor een heel jaar, ik weet precies wanneer hij thuis is en wij hebben dat zo gepland dat hij elke 6 weken minstens een week of langer thuis is. En zoals laatst toen was er ff geen kort klusje nam mijn vriend gewoon vrij, heerlijk hij was 2 weken thuis. Hij heeft vakantie dagen zat dus hij kan echt wel regelmatig thuis is. Maar goed nu heb ik nog het gevoel dat ik moet gaan verdedigen en dat wil ik eigenlijk niet. Voor mij is het op de manier waarop wij het doen goed.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 2 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 23:42

Lagom: ik heb het niet over 'geen band opbouwen'.

Studiebol: als jij vindt dat je het goed doet, waarom
trek je je dan zoveel aan van wat ik zeg? Zeg dan gewoon: joh, jouw mening, ik denk er anders over. Wij kunnen daar toch een andere mening over hebben?

Ik begrijp dus uit jouw tekst dat je vriend 5 weken weg is (met of zonder weekend?) en dan 1 week thuis?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 2 Empty Re: Je partner missen

Bericht  RYW za 12 feb 2011 - 23:50

Omdat het redelijk veroordelend klinkt wat je schrijft, Liva. Ik zou ook niet een gezinssituatie willen waarin mijn vriend wekenlang weg is, dus in dat opzicht ben ik het met je eens, maar de manier waarop je het opschrijft is behoorlijk veroordelend.

Verder: ik werk 5 dagen in de week en de helft van de weekenden zijn mijn jongens weg. Maar we hebben een ijzersterke band. Echt ijzersterk.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je partner missen - Pagina 2 Empty Re: Je partner missen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum