Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

+27
Slakje
Sanne
Aagje!
Printje
Muppetje
studiebol
SarahKey
Star007
PapillonRose
Twellie
Mama Titty
M-G
Parel
_Lana_
M@niek
Fearie
xxjojootjexx
Flower_L
Lejow
Darius
Luce
Tania
Coco
Parisienne
Happydobby
mickey
Annemie
31 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 3 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Luce di 8 jan 2013 - 21:45

Ik ben niet minder gaan werken, juist meer (studeerde nog fulltime toen ik zwanger werd van de oudste). Dus alleen maar vooruit gegaan in inkomsten.

Uitzet was in totaal max €1000 geloof ik. Kleding en schoenen zitten al bij die €150 in berekend.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 3 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Printje di 8 jan 2013 - 21:45

Wij hebben het ook een paar maanden bijgehouden en dat schrok ik me idd wild. Werd er helemaal nerveus van hahahaa, het zijn idd dan van die kleine bedragen tussendoor maar alles bij elkaar opgeteld...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 3 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Bluestar di 8 jan 2013 - 22:45

Ons viel het vooral in het begin erg tegen hoeveel een kindje kost. Maar toen was hij ook steeds zo uit zijn kleding. Nu weet ik niet meer beter en vind ik het wel meer meevallen.
Wij waren van plan Kruidvat voeding te gebruiken, maar daar reageerde Y niet goed op. Hij krijgt nu Friso Comfort, 11,49 per pak. 1 pak per week. Nu komt daar fruit bij, en straks ook groente (is niet veel maar toch). Oja en pap.
Luiers wil ik zelf graag Pampers. Tot nu toe steeds in de aanbieding gekocht, dat wel. Kleertjes heb ik een zwak voor, maar ik kan me wel goed inhouden. Luierdoekjes koop ik van eigen merk in de aanbieding.
Kdv betalen we zelf iets van 200 euro voor 2 dagen per week.
Daarnaast heb je nog een neusspraytje hier, cremétje daar.
Uitzet hebben we veel van gekregen. Het kamertje grote bijdrage van mijn moeder. Box en kinderstoel van opi en omi. Maar de kleine dingetjes liepen ook nog aardig op.
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 3 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  tweeling di 8 jan 2013 - 23:23

Luiers pampers koop ik vaak in de aanbieding, ongeveer 25 euro per maand, voeding 60 euro per maand, doekjes 6 euro. Kleren en andere dingen ruim gerekend 150 per maand. Bij elkaar dus 241 euro per maand
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 3 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  NoName88 wo 9 jan 2013 - 1:54

Onze zoon is vandaag precies een maand oud. Ik hou alles netjes bij in Excel, maar heb dus nog geen volledige maand. In 2012 staat alles nog op 1 grote hoop, baby, vanaf 2013 splits ik het in voeding/luiers/kleding/opvang/overig. Aan het eind van januari kan ik het dus beter zeggen.

Tot nu toe in 2013 uitgegeven:
voeding: 0 Ga ik morgen weer halen, is bijna op. Hij krijgt nu nog Nutrilon, maar wil morgen Kruidvat voeding halen, kijken of dat ook wil. Ik vind het prijsverschil namelijk best wel groot.
Luiers+doekjes: 16,97 Luiers van Kruidvat en ik heb de Action doekjes gehaald (om te proberen, ik heb nu Pampers.)
Kleding: 36,90
Overig: 6,99

In 2012 staat er totaal € 2.270 op de post baby. Is dus het meeste van voor zijn geboorte en een kleine maand daarna. Voornaamste hier zijn de meubeltjes, ruim 800 en ook wel een paar 100 voor schilderen/behangen/opknappen kamertje. Kinderwagen en box hebben we gekregen, dus geen geld aan uit gegeven. Maxi-cosi kregen we ook bij de kinderwagen en een kinderstoel is (ook gekregen) onderweg. Verder zitten hierin wat luiers die ik van te voren had ingeslagen (ook al in grotere maten) en heel wat euro's die naar de Hema zijn gegaan smile rompertjes, kruiken, lakentjes, doeken enz.
Na zijn geboorte dus al wat luiers en voeding. Verder de huur van een kolf, tepelhoedjes, geboortekaartjes, MC easyfix (via MP) en een babyfoon.
Nu ik dit zo zie staan vind in die ruim € 2000 eigenlijk nog wel meevallen. Scheelt natuurlijk wel enorm dat we geen kinderwagen en MC hebben hoeven te kopen!

Kleding in maatje 56 en 68 heb ik denk ik wel bijna voldoende gekregen. Alleen in 62 heb ik bijna niks, dus dat zal ik misschien wat aan moeten schaffen.

Van de week papieren gekregen van het kdv, we moeten hiervoor € 145 p/mnd voor een halve dag per week gaan betalen. Bruto dus, weet niet precies hoeveel toeslag we krijgen.

Verder ga ik 4 uur minder werken, dus daar moet ik ook op inleveren. Daarnaast zullen we weer meer met de auto gaan doen, dus hogere benzinekosten. Sowieso gaat K. een dag in de week naar beide oma's waar hij heen gebracht moet worden. Nu ging ik altijd op de fiets naar het werk en kleine boodschappen doen ook vaak. Helaas kan ik niet lopend (met de kinderwagen) naar het dorp. Dat is net iets te ver, ja misschien als het heel mooi weer is dat ik het beste een keertje doe, maar voor wekelijks is het met te ver!

Al met al ben ik eigenlijk best benieuwd hoe het er aan het eind van de maand uitziet. Of eigenlijk nog beter, aan het eind van het kwartaal. Dan kun je een beetje gemiddeld per maand kijken.
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 3 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Sterrin_ wo 9 jan 2013 - 2:15

Ik heb echt geen idee! Ik weet wel dat ik bij de oudste veel meer kleertjes kocht enz. Toen werkte ik ook nog meer, en hoefden we gewoon niet op te letten.

Nu werk ik nog maar heel weinig, en met 4 kinderen is het best duur ja, maar ik koop ook geen 'onnodige' dingen meer. Kleertjes precies genoeg, niet dat de kasten overdreven uitpuilen.

Het meeste geld is hier denk ik in de luiers gaan zitten. Gebruikte 1.5 jaar lang Pampers voor 3 kinderen, dat liep aardig in de papieren, dus ben sinds een paar maanden Aldi gaan gebruiken, en die bevallen me nog best goed ook. Zoon is ineens zindelijk sinds een goeie maand, dus dat scheelt alweer.

Ik heb met de borstvoeding enorm veel uitgespaard bij de tweeling. (zoon ook, maar voor 1 is het natuurlijk een heel ander bedrag) Ze hebben nooit flesvoeding gehad, dus dat scheelde veel per maand. (ging weer op aan de Pampers zo ongeveerWat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 3 394967)

Ze aten ook bijna nooit potjes, alleen als ik weinig tijd had of we weg waren. En eigenlijk ook al heel snel met de pot mee.

Het meeste geld ben ik kwijt aan het begin van elk seizoen, dan is het een flink bedrag aan jassen, schoenen enz. enz. Ben trouwens wel veel 2e hands gaan kopen, zeker voor de tweeling. Ik heb een kennis met een tweeling van bijna een jaar ouder, waar ik veel kleding en jasjes van over kon kopen, heeft me ook veel gescheeld.

O, en hier trouwens geen opvangkosten meer sinds ik als oproep werk. Ik werk nu de avonden en weekenden, en meestal is mijn man dan gewoon thuis, en anders past er een van mijn zusjes op.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 3 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum