Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje?

+7
Darius
Lilypie
Thunder
Bloem86
Filoria
woezel
mauwmauw
11 plaatsers

Ga naar beneden

peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje? Empty peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje?

Bericht  mauwmauw di 17 jul 2012 - 0:57

hoe oud was jouw kindje toen die naar de psz ging?was hij/zij er aan toen,en hoe merkte je dat?
of is je kindje naar de psz gegaan vanwege achterstand in de ontwikkeling?

V wordt 13 oktober 2 jaar,en mag 16 oktober naar de psz.Hoe meer ik er over nadenk hoe moeilijker ik het vind,hij is nog zo klein.V loopt qua ontwikkeling een beetje achter of beter gezegd is wat later dan gemiddeld zeg maar.Hij praat nog niet echt,hij zegt een paar woordjes en sommige dingen snappen wij wat hij bedoelt.

Aan de ene kant wil ik hem nog niet naar de psz doen,omdat ik hem nog te klein er voor vindt,maar aan de andere kant misschien is het wel goed voor zijn ontwikkeling.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje? Empty Re: peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje?

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 1:00

Heel veel weet ik er niet van, maar heb je je verdiept in een PSZ met VVE (vroeg voorschoolse educatie)? Misschien op het cb even naar vragen, volgens mij wordt er dan extra aandacht besteedt aan oa de taal!

Onze dochter gaat voorlopig nog niet naar de PSZ. 3 dagen naar de opvang is voorlopig voldoende. Ik heb ook niet het idee dat ze er heel erg aan toe is. Bovendien zijn er al zoveel veranderingen in haar leven op het moment dat ze daarheen mag (ze wordt grote zus, verhuizen) dat wennen op de PSZ misschien wel een beetje teveel voor haar zal zijn. Als ze tegen de drie loopt kijken we wel verder, dan kan ze alsnog een heel jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje? Empty Re: peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje?

Bericht  woezel di 17 jul 2012 - 1:06

De oudste was 28 maanden ongeveer. We hebben hem eerst laten wennen aan zijn broerjte enz. De middelste is met 2 jaar gegaan, is van 2 jan, dus starte zo mooi het jaar. Die gaat nu trouwens 4 ochtenden ivm het vve.
De jongste is van eind april en die wil ik na de zomervakantie dan op de psz doen. Anders is ze net gewend en heeft ze weer 6 weken vrij.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje? Empty Re: peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje?

Bericht  Filoria di 17 jul 2012 - 1:20

Ik heb op een PSZ gewerkt waar een nieuw meisje kwam dat geen woord Nederlands sprak. Juist door de andere kinderen om zich heen heeft ze de taal vliegensvlug geleerd.

Dus wat je zegt van dat het goed is voor zijn ontwikkeling: daar zit wel wat in.

Overleg anders eens met de juffen van de PSZ van jouw keuze. Misschien vinden ze het wel goed als je de eerste keren erbij blijft, of als je zoontje eerst maar één uurtje komt spelen in plaats van de hele ochtend. De manier waarop ze met wennen omgaan verschilt per PSZ. Maar ze kunnen sowieso met je meedenken als je je twijfels bespreekt!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje? Empty Re: peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje?

Bericht  Bloem86 di 17 jul 2012 - 1:48

Onze dochter gaat vanaf halverwege september naar de psz. Ze is dan ruim 27 maanden. Hier mogen ze er vanaf 2 jaar naar toe. Maar dan zou ze net een paar weken na de geboorte van dr zusje zijn gegaan. Dat wilde ik niet. Nu kan ze eerst een tijdje aan haar zusje wennen.

Ik vind het belangrijk dat ze gaat, omdat ze niet naar een kinderdagverblijf oid gaat! Dus om met andere kindjes te leren omgaan, hebben we voor de psz gekozen!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje? Empty Re: peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje?

Bericht  Thunder di 17 jul 2012 - 2:00

T.im was 2 jaar en 3 maanden, S.ven was echt nét 2 jaar.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje? Empty Re: peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje?

Bericht  Lilypie di 17 jul 2012 - 2:15

Hier is ze net 3 als ze er heen gaat.
Lilypie
Lilypie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje? Empty Re: peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje?

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 2:18

Een week na zijn tweede verjaardag ging hij voor t eerst! Hij gaat twee ochtenden in de week, hij gaat verder niet naar een KDV of gastouder of wat dan ook omdat ik niet werk momenteel. Hij vind het er super!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje? Empty Re: peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje?

Bericht  Darius di 17 jul 2012 - 2:40

Ik baseer me op de topics die jij opent of op ervaringen die je deelt in andere topics. En dan denk ik dat het heel goed is als hij straks naar de psz gaat. Ik neem aan dat hij voor vier dagdelen in aanmerking komt?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje? Empty Re: peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje?

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 2:44

Ik denk dat het juist goed is dat jouw zoontje naar een peuterspeelzaal gaat.

Mijn zoontje ging vanaf 1,5 jaar naar de peuterspeel inloop (paar uurtjes per week) en vanaf 2 jaar en 3 mnd echt voor halve dagdelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje? Empty Re: peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje?

Bericht  Coco di 17 jul 2012 - 2:53

Ik hoop dat ze vanaf oktober ongeveer terecht kunnen, dan zijn ze rond de 28 maanden. In september gaan we eerst nog op vakantie.
Maar ik denk ook dat het voor jouw zoontje heel goed zou zijn. En wanneer blijkt dat het toch te vroeg is kun je het altijd tijdelijk stoppen en na een tijdje weer proberen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje? Empty Re: peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje?

Bericht  Susan di 17 jul 2012 - 3:56

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 12:04; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje? Empty Re: peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje?

Bericht  Tania di 17 jul 2012 - 4:06

J. gaat vanaf september. Hij is dan 28 maanden, ze mogen hier vanaf twee jaar maar toen was zijn zusje net geboren. Dat is nu wel gewend inmiddels dus ik heb hem een paar weken geleden ingeschreven voor na de zomervakantie.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje? Empty Re: peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje?

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 6:47

J. gaat vanaf oktober, hij is dan 2 jaar en 3 maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje? Empty Re: peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje?

Bericht  PapillonRose di 17 jul 2012 - 6:52

Hier zal ze in januari ongeveer voor het eerst gaan. Dan is ze 2 jaar en 3 maanden, en vanaf dan mogen ze komen op de psz waar ik haar naartoe wil laten gaan. Komt goed uit, want tegen die tijd ben ik als het goed is afgestudeerd en loopt de opvang op het kdv af. Omdat ik haar wel in contact wil laten komen met andere kinderen, zal ze dus vanaf dat ze mag naar de psz gaan. Tenzij het zo loopt dat ik na mijn afstuderen meteen een volledige baan kan vinden, dan blijft ze op het kdv in de peutergroep. Alleen acht ik die kans op het moment nog niet zo groot, maar we zien het tegen die tijd wel. Ze staat in elk geval op de lijst bij de psz, zodat ze er naartoe kan als het nodig is. Mij lijkt een psz juist goed voor de ontwikkeling, je kan het altijd proberen en als het niet zou gaan om wat voor reden dan ook dan kun je altijd nog bekijken wat je dan doet.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje? Empty Re: peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje?

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 7:17

S. gaat met 2,5 jaar. Jonger doen ze niet waar we hem naar toe willen doen. Hij gaat dan dinsdag middag en donderdag ochtend

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje? Empty Re: peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum